آنتالیا

آنتالیا
آنتالیا یکی از شهر‌های زیبا و مسحور‌ کننده ترکیه است که می‌ توان آن را نوعی گنجینه گردشگری در نظر گرفت. دیدنی‌ های شگفت‌ انگیزی که در این شهر قرار دارد باعث شده است تا گردشگران بسیاری از اقصی نقاط جهان به این شهر بیایند. این شهر می‌ تواند برای عاشقان تاریخ، فرهنگ و هنر دوستان و همچنین علاقمند به زیبایی‌ های بکر و طبیعت نفس گیر جالب توجه باشد. سفر به آنتالیا می‌ تواند تجربه یک سفر فراموش نشدنی را رقم بزند. در ادامه با معرفی این شهر و جاذبه‌ های گردشگری آن خواهیم پرداخت، با NPK همراه باشید.

جاذبه های گردشگری آنتالیا

مناطق دیدنی و جذاب این شهر تنها محدود به سواحل این شهر نبوده و دیگر جاذبه‌ های این شهر می‌ تواند برای گردشگران بسیار جالب توجه باشد. موزه‌ ها و پارک‌ ها، مناطق تاریخی، مسجد‌های معروف و مناطق طبیعی از جمله جاذبه‌ های گردشگری آنتالیا هستند. موزه باستان‌ شناسی، موزه و خانه آتاترک، دروازه هادریان، بندر قدیمی، مسجد محمد پاشا، مناره شکسته، برج ساعت، مناطق تاریخی پامفیلیا، آمفی تئاتر اسپندوس و مناطق اطراف آن از مهم‌ ترین و معروف‌ ترین مناطق گردشگری و جاذبه‌ های این شهر هستند.

سواحل آنتالیا

یکی از زیباترین مناطق این شهر، سواحل آن است. گردشکران بسیاری سالانه به این سواحل مسافرت کرده و ساعاتی را در آفتاب آن استراحت می‌ کنند. مهم‌ ترین ساحل این شهر، ساحل کورا نام دارد که فاصله آن از منطقه قاضی پاشا تنها سه کیلومتر است. در این منطقه طبیعیت شگفت‌ آمیزی قابل مشاهده است. سنگ‌ ها و صخره‌ های طبیعی با نام سنگ‌ های یالی در این ساحل وجود دارند که ترکیبی از املاح معدنی و یخ هستند. ساحل بسفر از دیگر سواحل آنتالیا نزدیک به منطقه منوگات بوده و ماسه‌ های نرم این ساحل می‌ تواند چشم هر بیننده‌ ای را مسحور کند. از دیگر سوحل این شهر می‌ توان به ساحل فاسلیس، کنیالتی و لارا اشاره کرد.

آب و هوای آنتالیا

این شهر از آب و هوای مدیترانه‌ای برخوردار بوده و در تابستان‌ ها دمای این شهر به حدود ۳۰ درجه سانتیگراد می‌ رسد. میانگین دمای هوا در این شهر در زمستان حدود ۵ درجه سانتیگراد است. بهترین زمان برای سفر با تور آنتالیا را می‌ توان فصول بهار و تابستان در نظر گرفت. زیرا در این دو فصل دمای هوا معتدل بوده و امکان استفاده از انواع تفریحات آبی در این شهر وجود خواهد داشت. در صورتی که در فصل زمستان به این شهر سفر کنید، امکان استفاده از تفریحات ساحلی وجود ندارد، اما در عوض می‌ توان از تفریحات زمستانی استفاده کرد.

مراکز خرید آنتالیا

مراکز خرید در این شهر تنها به چند مرکز محدود نشده و برای تور آنتالیا می‌ توان از این مراکز یک لیست بلند بالا تهیه کرد. مراکزی از جمله مرکز خرید کمر، ‌ام ام میکروس بلک، مرکز خرید مارک، سیتی سنتر بلک، مرکز خرید آگورا و مال آف از جمله مراکز خرید مهم در این شهر توریستی به شمار ‌می‌ روند. اغلب این مراکز از جمله مرکز کمر به شکل سنتی و در خیابان‌ ها قرار دارند و خبری از مجتمع‌ های تجاری بزرگ نیست.
خیابان خرید آتاترک از دیگر مراکز خرید است که در منطقه کمر قرار داشته و انواع فروشگاه‌ های سوغاتی، صنایع دستی، فروش قهوه ترک، منسوجات و شیرینی در آن یافت می‌ شود. این مکان از بهترین مراکز خرید آنتالیا محسوب می‌شود.

بهترین زمان سفر به آنتالیا

فصل تابستان می‌ تواند بهترین فصل برای سفر به این شهر ساحلی جذاب باشد. با شروع فصل گرما سفر به شهر‌های ساحلی افزایش پیدا کرده و این شهر نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. سواحل آنتالیا به همراه طبیعت بکر و جاذبه‌ های گردشگری و ورزش‌ های آبی، همگی جذابیت زیادی برای گردشگران در این فصل خواهند داشت.
آب و هوای مدیترانه‌ ای این شهر باعث شده تا بارش برف در این شهر به ندرت اتفاق بیفتد. از این رو زمستان‌ های معتدلی دارد. اگر چه در پاییز ممکن است بارش‌ های سیل آسایی در این شهر دیده ‌شود. در فصول بهار و تابستان به دلیل داشتن نسیم خنک دریا، تحمل گرما آسان‌ تر بوده و می‌ توان اوقات خوشی را در این شهر سپری کرد. با وجود این اهداف و علاقمندی‌ های هر فرد ممکن است در انتخاب بهترین زمان سفر به آنتالیا مؤثر باشد.

بلیط تهران به آنتالیا

در حال حاضر امکان خرید بلیط برای سفر به این شهر از چندین ایرلاین مختلف وجود دارد. این شهر از مقاصد مهم گردشگری برای توریست‌ های ایرانی به شمار می‌رود. به همین دلیل در هر زمانی می‌ توان برای تهیه بلیط اقدام کرد. با کمی جستجو در اینترنت می‌ توانید بلیط مناسب این سفر را با قیمتی عادلانه خریداری کنید. تاریخ سفر از جمله عواملی است که می‌ تواند روی تهیه بلیط مؤثر باشد. در برخی از ایام سال به دلیل افزایش تقاضا برای سفر به این شهر، ممکن است امکان تهیه بلیط در زمان دلخواه کمی مشکل باشد. در این زمان بهتر است پیش از رسیدن زمان مورد نظر برای رزرو بلیط اقدام کنید.

جزایر آنتالیا

آنتالیا از جزایر بسیار زیبا و چشم گیر با چشم‌ اندازی بکر و زیبا برخوردار است. هر کدام از این جزایر می‌ توانند مقصدی برای گردشگران به شمار روند. آب‌ های فیروزه‌ای در کنار ماسه‌ های شفاف می‌تواند هر گردشگری را به خود جذب کند.
از جمله جزایر محبوب این شهر در بین گردشگران می‌ توان به جزیره Suluada، جزیره یونانی Meis و جزیره دلفین‌ ها اشاره کرد. هر کدام از این جزایر به واسطه داشتن طبیعت بکر بازدید کنندگان بسیاری دارند. البته تعداد جزایر در این شهر بسیار بیشتر است.

 

آنتالیا

نقشه آنتالیا

محل قرارگیری این شهر در جنوب غربی ترکیه و در مجاورت دریای مدیترانه است. همچنین از بزرگترین شهر‌های ساحلی در ترکیه محسوب می‌ شود. در صورتی که برای مسافرت این شهر توریستی را انتخاب کرده‌ اید، بهتر است پیش از سفر نقشه آنتالیا را دریافت کرده و از مناطق مختلف آن اطلاعاتی بدست ‌آورید. منطقه شرقی این شهر شامل شهر‌های بلک، سیده، آلانیا و مالاوگات است که از جمله مناطق توریستی محسوب می‌ شوند. همچنین بهترین هتل‌ های لوکس و ۵ ستاره این شهر نیز در این شهر‌ها قرار دارند.
در بخش غربی این شهر نیز کمر، کاش و کاله قرار دارند. در منطقه کمر هتل‌ های بسیاری قرار داشته و به عنوان مقصد بسیاری از توریست‌ ها به شمار می‌ رود. وجود مسیر‌های دارای اتوبوس‌ های رفت و برگشت از مزیت‌ های این مناطق محسوب می‌ شود. ‌

قیمت مواد غذایی در آنتالیا

اگر در زمان سفر به این شهر زیبا قصد دارید خودتان اقدام به طبخ غذا کنید، باید مواد غذایی مورد نظر را از بازار تهیه و برای پخت آماده کنید. خرید این مواد غذایی از بازار روز می‌ تواند به صرفه‌ تر باشد. همچنین فروشگاه‌ های بزرگی از جمله میگروس، شوک و بیم در آنتالیا قرار دارند که امکان تهیه انواع مواد غذایی در آنجا وجود دارد. به عنوان مثال قیمت مواد غذایی از جمله سیب زمینی، پیاز و گوجه در این شهر به مقدار یک کیلوگرم به ترتیب ۸، ۲۰ و ۲۷ لیر است.

رستوران های آنتالیا

در بهترین رستوران‌ های آنتالیا تجربه خوردن غذا‌های سنتی و بین‌ المللی شما را مجذوب خود خواهد کرد. قطعاً این رستوران‌ ها می‌ توانند خاطرات به یاد ماندنی از سفر به این شهر برای شما باقی بگذارند. رستوران‌ های خوب در این شهر زیاد بوده و فهرست بلند بالایی دارد. اما می‌ توان بر اساس امتیاز گردشکران که در سایت‌ های مشهور گردشگری به ثبت رسیده برخی از این رستوران‌ های معروف را شناسایی کرد. از جمله این رستوران‌ ها می‌ توان به رستوران روکا، بالیکچی می‌حانچی، وانیلا، کافه کای چای، رستوران آینالی، گاتزتا و ناز بیچ، آرما و شیپ این مارینا اشاره کرد.

هتل های آنتالیا

به سختی می‌ توان هتل‌ های مناسب و با کیفیت این شهر را دسته‌ بندی کرد. زیرا اکثر هتل‌ ها در این شهر از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. البته این بدان معنا نیست که تمام هتل‌ های این شهر گران‌ قیمت هستند. حتی هتل‌ های اقتصادی نیز در ارائه خدمات و امکانات رفاهی در سطح بالایی قرار دارند. در ادامه ۵ هتل معروف و مناسب این شهر معرفی شده است.

 

هتل های آنتالیا

هتل مکس رویال کمر آنتالیا

Maxx Royal Kemer

این هتل در کنار خدمات مناسب و قیمت مقرون به صرفه، امکان تجربه قایقرانی را نیز به شما خواهد داد. با استفاده از امکانات بی‌ نظیر این هتل می‌ توانید لحظات خوشی را در این سفر سپری کنید.

هتل آکرا آنتالیا

Akra

این هتل پنج ستاره در توروس آنتالیا قرار داشته و مناطق زیبای اطراف به همراه ساحل مدیترانه ویوی زیبایی را از پنجره این هتل برای شما فراهم می‌ کند. ارائه بهترین خدمات در این هتل تجربه بی‌ نظیری برای گردشگران خواهد بود.

هتل سلکتیوم لاکچری آنتالیا

Selectum luctury Resort

از دیگر هتل‌ های معروف و پنج ستاره آنتالیا هتل سلکتیوم است. این هتل در منطقه بلک واقع شده و مهم‌ ترین ویژگی آن ارائه زیر ساخت‌ های مناسب برای معلولان است.

هتل باروت لارا کالکشن آنتالیا

در صورتی که ارائه غذا‌های متنوع در رستوران هتل برای شما مهم است این هتل را انتخاب کنید. همچنین گیاهخواران می‌ توانند تجربه یک سفر لذت بخش را با اقامت در این هتل داشته باشند.

هتل لند او لجندز کینگدام آنتالیا

مهم‌ ترین ویژگی این هتل در کنار خدمات با کیفیت، معماری داخلی و طراحی خاص آن است که گردشگران بسیاری را در تور آنتالیا بهار و دیگر تورهای آنتالیا به خود جذب می‌ کند.

 

سخن پایانی
در این مطلب تلاش شد تا موارد مختلف در زمان سفر به شهر زیبا و توریستی آنتالیا - Antalya بیان شود. کسب اطلاعات، پیش از سفر به مقصد می‌ تواند در بهبود تجربه شما در زمان سفر مؤثر باشد. از این رو با دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌ توانید انتخاب مناسب‌ تری در هنگام سفر به این شهر داشته باشید.

نظرات کاربران
دیدگاه