بالی

بالی
بالی جزیره‌ ای کوچک است اما به وسعت یک کشور جذابیت و شگفتی دارد. مساحت این جزیره 5600 کیلومتر مربع است و بیشتر از سه میلیون نفر در این جزیره زندگی می‌کنند. این جزیره در کشور اندونزی واقع است و در چند سال اخیر تبدیل به نقطه مهم گردشگری برای توریست‌ ها از نقاط مختلف دنیا شده است. گرچه دین کشور اندونزی، اسلام است اما تقریبا اکثریت مردم ساکن جزیره هندو هستند. زبان این جزیره اندونزیایی است ولی بیشتر ساکنان آن با زبان انگلیسی آشنایی دارند. اگر شما هم علاقه‌مندید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید با NPK همراه باشید.

جاهای دیدنی بالی

این جزیره سرشار از جاذبه‌ های گردشگری است. آن هم جاذبه‌ های منحصر به‌ فردی که شما در جای دیگری از جهان نمی‌ توانید جاذبه های گردشگری بالی را ببینید. از کوه‌ های آتشفشان فعال گرفته تا گیاهان کمیابی که در این جزیره رشد می‌ کنند تا مزارع پلکانی برنج یا معابد مذهبی و سنتی. از سواحل شنی سفید رنگ این جزیره گرفته تا انواع جشن‌ ها و فستیوال‌ های مختلف و رنگارنگی که می‌ توانید در این جزیره از حضور در آنها در تور بالی لذت ببرید و لحظه‌ های خوشی را برای خود رقم بزنید. شما بسیاری از این جاذبه‌ ها را نمی‌ توانید در هیچ کجای جهان تجربه کنید.

سواحل بالی

بسیاری از گردشگران فقط به خاطر سواحل، پا به این جزیره زیبا می‌ گذارند. سواحل این جزیره با آب‌ های زلال اقیانوس در کنار جنگل‌ های استوایی و انواع کافه‌ ها می‌ توانند ترکیب برنده‌ ای بسازند که هر گردشگری را مجذوب خود کنند. در کنار سواحل زیبای بالی شما می‌ توانید انواع تفریحات آبی را تجربه کنید.
همچنین می‌ توانید در کنار ساحل بالی لم داده و آفتاب بگیرید. اگر اهل موج‌ سواری باشید که چه چیزی بهتر از این ساحل زیبا. در سواحل مواج بالنگان می‌ توانید موج‌‌ سواری را تجربه کنید. همچنین در کنار تماشای غروب دل‌ انگیز آفتاب در ساحل سیاه لحظه‌ های خوشی را برای خود و خانواده رقم بزنید.
اگر خواستید می‌ توانید در کنار ماسه‌ های سفید و درختان زیبای نارگیل ساحل بیاس توگال استراحتی کنید. یا از سکوت ساحل گرین بل لذت ببرید. همچنین اگر اهل تفریحات لوکس‌ تری هستید می‌ توانید سری به ساحل جیمباران از سواحل بالی بزنید. ساحل سیمیناک هم می‌ تواند گزینه دیگر شما باشد. اگر هم اهل غواصی هستید، نباید ساحل مرجانی آمد را از دست بدهید.

 

بالی

مراکز خرید بالی

رفتن به مراکز خرید متنوع و بازارهای متعدد در جزیره هم می‌ تواند جاذبه دیگری برای شما باشد. اگر اهل خرید کردن هستید یا به دنبال جایی می‌ گردید که برای دوستان و آشنایانتان سوغاتی بخرید، می‌ توانید از این مراکز خرید بالی استفاده کنید. مراکز خرید این جزیره شامل موارد زیر است:

مرکز خرید کوتا بیچ واک بالی

کوتا بیچ واک، مرکز خرید راحت و آرامی در جزیره به مساحت بیش از 4 هکتار با انواع برند‌های بین‌ المللی و رستوران‌ های متنوع است. شما می‌ توانید در این مرکز ضمن خرید از برندهای مختلف و معتبر دنیا از رستوران‌ های و غذاهای محلی اندونزی میل کنید. همچنین از سینما، بانک، صرافی و سوپر مارکت‌ ها بنا به نیاز خود استفاده نمایید. این مرکز خرید در جالان پانتای کوتا واقع شده است.

مرکز خرید سمینیاک ویلیج بالی

از دیگر مراکز خرید این جزیره زیبا می‌ توان به سمینیاک ویلیج در منطقه تفریحی ساحلی جزیره اشاره کرد. این مرکز گزینه‌ های بسیاری را در اختیار شما قرار می‌ دهد. همچنین می‌ توانید وسایل مورد نیاز برای سفر تفریحی ساحلی به جزایر بالی و سواحل را از این مرکز خرید تهیه کنید.
از خدمات این مرکز خرید می‌ توان به دستگا‌ه‌ های خودپرداز، خدمات تاکسی، اسپا و نیز وای فای رایگان اشاره کرد. این مرکز خرید در حالان کویو جاتی واقع شده است. از دیگر مراکز خرید می‌ توان به مال گالریا، مرکز خرید دیسکاوری، پارک 23، لول 21، ماتاهاری دوئا پلازا، کارفور پلازا، مرکز خرید لیپو مال و موارد دیگر اشاره کرد.

آب و هوای بالی

آب و هوای بالی استوایی است. این جزیره در بیشتر روزهای سال دارای آب و هوای گرم و مرطوبی است. معمولا در شب‌ ها هوای جزیره چیزی در حدود 20 درجه و در روزها چیزی در حدود 30 درجه است. وزش بادهای غربی حامل گرما از سوی اقیانوس هند سبب شده که شاهد بارش‌ های متوالی در این جزیره زیبا آن هم از ماه‌ های دسامبر تا مارس باشید. یعنی تابستان نیم کره جنوبی را می‌ توانید در این ماه‌ ها به خوبی تجربه کنید. همچنین از ماه‌ های ژوئن تا سپتامبر آب و هوای جزیره معتدل می‌ شود. شما می‌ توانید در تور بالی نوروز نیز آفتاب دل‌ انگیزی را تجربه کنید و از آن لذت ببرید.

 

جاهای دیدنی بالی

بهترین زمان سفر به بالی

اگر برای شما هم سوالی پیش آمده که چه زمانی بهتر است به این جزیره زیبا سفر کنید، بهتر است بدانید این جزیره یکی از بهترین تفریحگاه‌ ها در تابستان است. در واقع اگر دقیق‌ تر بخواهیم بگوییم بهتر است در ماه‌ های تیر،‌ مرداد و شهریور به این مقصد گردشگری بسیار جذاب سفر کنید. در این ماه‌ ها جزیره دارای آب و هوای خشک و آفتاب دل‌ انگیزی است و بهترین زمان سفر به بالی محسوب می شود.
شما می‌ توانید از این آفتاب دلچسب، در کنار شن‌‌ های ساحلی لذت ببرید و از ورزش‌ هایی مانند موج سواری انجام دهید. اگر هم به دنبال هوای مرطوب هستید که بهتر است در ماه‌ های پاییز و زمستان به جزیره بالی سفر کنید. مرطوب‌ ترین ماه‌ های سال آبان تا اسفند است. در این ماه‌ ها باران‌ های سیل‌ آسای فصلی را هم می‌ توانید تجربه کنید.
شلوغ‌ ترین ایام این جزیره از 10 آذر تا 10 دی است که تعطیلات کریسمس و سال نو را در بر می‌ گیرد و خلوت ترین روزهای آن ماه‌ های بهار است. در کل، بهترین زمان سفر به جزیره بالی از اردیبهشت تا شهریور است.

بلیط هواپیما بالی

پروازهای ایران به مقصد اندونزی و جزیره زیبا بالی به شکل غیر مستقیم انجام می‌ شود. همه این پروازها از طریق فرودگاه امام خمینی تهران انجام می‌ پذیرند. بسته به این که شما بلیط خود را از کدامیک از شرکت‌ های هواپیمایی خریداری کرده باشید مکان توقف شما معمولا فرق می‌ کند.
شرکت‌ هایی مانند ترکیش ایرلاینز یا قطر ایرلاینز می‌ توانند گزینه‌ های شما برای خرید بلیط باشند. همچنین قبل از خرید باید مشخص کنید که بلیط رفت و برگشت مدنظر شماست یا یک بلیط تک‌ نفره می‌ خواهید. اگر برای رفت و برگشت بلیط تهران بالی تهیه کنید می‌ توانید مشمول تخفیف‌ های خوبی شوید.
در حال حاضر بهتر است به دلیل اقتصادی‌ تر بودن از بلیط هواپیمای عمان ایر استفاده کنید که به صورت غیر مستقیم انجام می‌ شود و در دو شهر مسقط و کوالالامپور توقف دارد. همچنین از هواپیمایی ماهان هم می‌ توانید با قیمت‌ های مناسب بلیط تهیه کنید.

جزایر بالی

یکی از مشهورترین جزایر کشور اندونزی همین جزیره است. این جزیره یکی از بی‌ شمار تعداد جزایر موجود در کشور اندونزی است. نام‌ های جزیره بالی به نام جزیره خدایان و همچنین سرزمین هزار معبد هم در بین گردشگران سراسر جهان شهرت دارد. برخی به این جزیره صبحگاه جهان می‌ گویند. این جزیره یکی از بزرگ‌ ترین مجمع‌ الجزایز جهان است و محل تلاقی دو اقیانوس یعنی اقیانوس آرام و اقیانوس هند. در واقع جزیره زیبای بالی یک رشته جزایر است که جزیره جاوه در غرب آن قرار دارد و جزیره لومبوک در شرق آن واقع است.

نقشه بالی

بالی مساحتی بالغ بر 5 هزار کیلومتر دارد. این جزیره دارای کوه‌ های آتشفشانی است و برخی از این کوه‌ ها فعال هستند مانند گودانگ که به آن مادر کوه‌ ها می‌ گویند. طبق نقشه بالی بزرگ‌ ترین شهر جزیره، دنپازار است که چیزی بالغ بر 400 هزار نفر جمعیت دارد. جزیره همانطور که گفته شد محل تلاقی دو اقیانوس آرام و هند است و در جایی با نام دروازه اقیانوس به هم پیوند می‌ خورد.

رستوران‌ های بالی

سفر و رستوران در کنار هم تعریف می‌ شوند. رفتن به رستوران در طول سفر یکی از جذابیت‌ ها و تفریح‌ های گردشگران است. در این جزیره انواع رستوران‌ ها و هتل‌ های بالی وجود دارد. در اینجا به چند رستوران اشاره می‌ شود که می‌ توانید از حضور در آنها لذت ببرید و از غذاهایی متنوع آنها بنا به سلیقه خود میل کنید.
• رستوران لوکاوره
• رستوران کاسکادز
• رستوران بامبو
• رستوران کات کچ کاسینا
• رستوران راک بار
• رستوران سایان هاوس
• کافه رستوران منگا
• رستوران کوبو
شما می‌ توانید از غذاهای متفاوت و لذیذ در این رستوران‌ های بالی لذت ببرید و لحظه‌ های خوشی را برای خود بسازید. در این رستوران‌ ها سعی می‌ شود برای همه سلیقه‌ ها و رژیم‌ های غذایی غذاهای خوشمزه و لذیذی را فراهم سازند.

هتل‌ های بالی

در این جزیره زیبا و شگفت‌ انگیز بالی می‌ توانید در انواع هتل‌ ها اقامت کنید. برخی از این هتل‌ ها شامل موارد زیر هستند:

هتل واسانتی کوتا

واقع در بخش کوتا که یکی از هتل‌ های چهار ستاره است. جاذبه‌ های اطراف این هتل شامل کلیسای کاتولیک سن فرانسیسک خاویر، مرکز خرید دیسکاوری، واتربام و ساحل کوتا است. همچنین رستوران‌ های اطراف این هتل واقع در بالی شامل رستوران غذای دریایی سگارا، رستوران وران شف باگس و رستوران بیچ بول است.

هتل گرند هایت بالی

از دیگر هتل‌ های بالی در این جزیره هتل گرند هایت است که پنج ستاره است و در نوسا دوآ واقع شده است. از امکانات این هتل می‌ توان به پارک آبی، سالن بازی کودکان، بیلیارد، باشگاه بدنسازی و ماساژ اشاره کرد.

هتل د لاگونا لاکچری کالکشن ریزورت

هتل پنج ستاره واقع نوسا دوآ است. این هتل به موزه پاسیفیکا نزدیک است. همچنین رستوران‌ های اطراف آن شامل رستوران پیاسن-ایتالین، کوزین، رجا نوسادوا، وارونگ سات مادورا است که گردشگران تور خارجی می توانند از آن استفاده کنند.

هتل دیسکاوری کارتیکا پلازا

این هتل پنج ستاره در منطقه کوتا واقع است و دارای امکانات استخر باز، باشگاه بدنسازی، ماساژ، اجاره دوچرخه و مواردی از این دست است.

هتل پادما ریزورت اوبود

این هتل پنج ستاره در منطقه پایانگان بالی واقع شده است. دارای امکانات تفریحی ماساژ، سالن بازی کودکان و استخر رو باز است.
نظرات کاربران
دیدگاه