دبی

دبی

راهنمای سفر به دبی

دبی یکی از شهرهای امارات متحده عربی است. دبی در جنوب خلیج‌ فارس قرار گرفته و بزرگ‌ ترین شهر امارات متحده عربی است. این شهر با داشتن معماری مدرن، فرهنگ و اقتصاد پویا به پایتخت تجاری امارات متحده عربی تبدیل شده است. با NPK همراه باشید برای آشنایی بهتر با شهر دبی.

نقشه دبی

نزدیک به دو قرن پیش، طایفه‌ای از قبیله بنی یاس به رهبری خانواده مکتوم، در این محدوده مستقر شده که با تلاش و سیاست‌گذاری خود در طی این سال‌ها یک شهر زیبا را بنا کردند. این شهر بندری بر نقشه دبی مساحتی حدود 4000 کیلومتر مربع دارد. از سمت شمال به خلیج فارس و از جنوب به صحراهای عظیم امارات متحده عربی محدود شده است. شهرهایی چون ابوظبی و شارجه از همسایگان آن هستند.

سواحل دبی

این شهر دارای ساحل‌ های زیبایی است. در زیر به تعدادی از این سواحل زیبا و دیدنی شهر دبی اشاره شده است.

ساحل جمیرا دبی

ساحل جمیرا یکی از معروف‌ ترین سواحل برای مسافران و گردشگران در تور دبی است. این ساحل دارای تأسیسات و خدمات تفریحی فراوان است.

ساحل مارینا دبی

در این ساحل زیبا می‌ توانید آب‌ های زیبا و تمیز خلیج‌ فارس را ببینید. این ساحل دارای رختکن، دوش و سایه‌ بان است.

ساحل کایت دبی

این ساحل محل محبوبی برای انجام ورزش‌های آبی مانند کایت‌ است. همچنین این ساحل دارای مسیرهای پیاده‌روی و رستوران‌ های دبی می باشد که بسیار هم مطرح هستند.

ساحل پالم دبی

این جزیره مصنوعی یکی از شاهکارهای معماری و سیاحتی است و دارای سواحل عظیم و هتل‌ های لوکس است. این ساحل به شکل نخل طراحی شده است و در میان سواحل دبی به آن ساحل نخل هم می‌ گویند.

جاذبه های گردشگری دبی

این شهر، یک شهر گردشگری با جاذبه‌ های فراوان است. از آثار معماری مدرن گرفته تا بازارهای سنتی و فرهنگ محلی، دبی چیزهای متنوعی برای گردشگران ارائه می‌دهد. در زیر به برخی از مهم ترین جاذبه‌ های گردشگری دبی اشاره می‌ کنیم.

برج خلیفه دبی

این برج بلندترین ساختمان جهان با بیش از 160 طبقه است. از بالای برج خلیفه در بهار می توانید دیدی فوق‌ العاده زیبا از شهر و خلیج‌ فارس در تور دبی نوروز داشته باشید.

پالم جمیرا

جزایر مصنوعی معروفی در سواحل خلیج‌ فارس هستند که پلم جمیرا یکی از آنهاست. ساختار نخل شکل و برگ‌ ها شامل هتل‌ ها، ویلاهای لوکس و مراکز خرید دبی از زیبایی‌ های این جزیره هستند.

پیست اسکی دبی

این پیست اولین پیست اسکی سرپوشیده در خاورمیانه است. این پیست در یک مرکز خرید با داشتن حدود 1000 فروشگاه لوکس، بیش از 100 رستوران و کافه واقع شده است.

جزیره آل سفینات

این جزیره در واقع مجموعه‌ای از جزایر دبی به شکل مصنوعی است که به شکل نقشه جهان در دریاچه‌های آبی آراسته شده‌ اند.

 

دبی

مراکز خرید دبی

این شهر به‌ عنوان یک شهر تجاری معتبر و مرکز خرید بین‌المللی، میزبان بسیاری از مراکز تجاری مهم و مدرن است. در اینجا به برخی از این مراکز تجاری اشاره کرده‌ ایم.

مرکز خرید امارات دبی

این مرکز خرید عظیم ترکیبی از برندهای معتبر جهانی و مارک‌ های متوسط است. هتل‌ های دبی، رستوران‌ ها، تئاتر ها و پیست اسکی سر پوشیده اسکی در این مرکز خرید قرار دارد.

سیتی‌ سنتر دبی

یکی از بزرگ‌ ترین مراکز خرید و تجاری با بیش از ۳۷۰ فروشگاه، رستوران و امکانات تفریحی در این شهر است.

بازار طلای دبی

یک مرکز خرید سر پوشیده با تهویه‌ مطبوع در مجاورت اولین ایستگاه مترو و در کنار مرکز خرید امارات است. این مرکز خرید شامل فروشگاه‌ های خرده‌ فروشی جواهرات و یک کافی‌ شاپ معروف است. علاوه بر جواهرات، فروشگاه‌ های ساعت و دوچرخه را نیز در اینجا می‌ بینید.

 

مراکز خرید دبی

آب و هوای دبی

آب‌ و هوای این شهر به‌ شدت گرم و خشک است. دبی در منطقه خاورمیانه واقع شده و دارای آب‌ و هوای صحرایی است. دما معمولاً در تابستان در محدوده 40-50 درجه سانتیگراد قرار دارد. گاهی اوقات دما ممکن است به بیش از 50 درجه هم برسد. دما در زمستان حدود 25 درجه سانتیگراد است. در این فصل ممکن است آب و هوای دبی بارانی باشد ولی به طور کل مقدار بارندگی کم است. به‌ عنوان یک شهر صحرایی رطوبت به‌ طور کلی پایین است. اما گاهی اوقات در تابستان بادهای گرم و خشک می‌ توانند گرد و غبار و طوفان به همراه داشته باشند.

بهترین زمان سفر به دبی

بهترین زمان سفر به دبی در ماه‌ های آذر و دی است. زمانی که هوا آفتابی است اما خیلی گرم نیست. در این زمان همچنان آسمان‌ های روشن و دمای ملایم را شاهد هستیم که همین دلیل باعث می‌شود شرایط در بهترین زمان سفر به دبی برای گردشگران راحت‌ تر و لذت‌ بخش‌ تر شود. رطوبت هوا در زمستان به‌ طور کلی پایین‌ تر است که از مزایای دیگر این فصل برای سفر محسوب می‌ شود در ضمن شدت طوفان‌ های گرد و غبار و بادهای خشک نیز در این ایام کمتر است.

بلیط هواپیما دبی

پس از این که ویزای خود را تهیه کردید بایستی برای خرید بلیط اقدام کنید. یکی از روش‌ های تهیه بلیط، مراجعه به سایت‌ های آنلاین خرید بلیط است. در این سایت‌ ها می‌ توانید تاریخ‌ ها، قیمت‌ ها و شرکت‌ های هواپیمایی را مشاهده و به‌ دلخواه یکی را انتخاب کنید. روش دیگر تماس با آژانس‌ های مسافرتی محلی است. در این روش هم می‌ توانید اطلاعات بلیط‌ ها را دریافت کنید حتی ممکن است این آژانس‌ ها توصیه‌ ها و پیشنهاد های خاصی نیز داشته باشند.مهم است که قبل از خرید بلیط تهران دبی، شرایط و قوانین مربوط به تغییرات و کنسلی شرکت‌ های هواپیمایی را مطالعه کنید.

قیمت مواد غذایی در دبی

قیمت مواد غذایی ممکن است متغیر باشد و بستگی به نوع فروشگاه، نوع محصولات و یا حتی موسم خرید دارد. در کل این شهر یک شهر گران‌ قیمت به شمار می‌ آید. قیمت مواد غذایی در دبی و سوپر مارکت‌ های آن ممکن است بالاتر از میانگین جهان باشد. قیمت‌ ها در رستوران‌ ها و فست‌ فود ها نیز متغیر است. رستوران‌ های لوکس و با شهرت معمولاً هزینه بیشتری دارند، در حالی‌ که فست‌ فودها و رستوران‌ های محلی می‌ توانند گزینه‌ های ارزان‌ تری را ارائه دهند.

رستوران‌ های دبی

با توجه‌ به این که این شهر چند ملیتی و چند فرهنگی است، شما می‌ توانید رستوران‌ ها و کافه‌ های ایرانی یا خارجی با تنوع و انواع غذاها را پیدا کنید. این رستوران‌ های دبی از انواع غذا های ایرانی، اروپایی و آسیای شرقی پشتیبانی می‌ کنند و برخی از آنها در مناطق معروف شهر واقع شده‌ اند.

هتل های دبی

از آن جایی که دبی یکی از مقاصد گردشگری بسیار محبوب است، هتل‌ های لوکس، متوسط و اقتصادی به تعداد زیادی در این شهر موجود هستند. هتل‌ها عمدتاً امکانات لاکچری و خدمات باکیفیت بسیار بالا ارائه می‌دهند. این امکانات معمولاً موارد زیر را شامل می‌شود:

اتاق‌ها و سوئیت‌ها دارای امکانات رفاهی مناسبی هستند. این اتاق‌ها معمولاً فضای بزرگ، تختخواب بزرگ، سیستم‌های هوشمند و حمام لوکس دارند.
 هتل‌ ها معمولاً دارای رستوران‌ هایی با غذاهای متنوع هستند. همچنین، کافه‌ها و لانژ‌ها نیز برای خدمات 24 ساعته در دسترس قرار دارند.
 بسیاری از هتل‌ ها دارای استخر هستند. این استخرها برای تجربه بهتر میهمانان خود و آرامش آنان از امکاناتی همچون سونا، ماساژ و تجهیزات ورزشی بهره می‌ برند.
 بعضی از هتل‌ های دبی نیز بر اساس امتیازشان، ممکن است خدمات اختصاصی مانند خدمات رانندگی اختصاصی، خدمات پرستاری و خدمات ویژه‌ای برای مهمانان لوکس ارائه دهند.
در این قسمت و در ادامه می‌ خواهیم در خصوص 5 تا از بهترین هتل‌ ها توضیح مختصری ارائه دهیم.

هتل پالم جمیرا

هتل پالم جمیرا یکی از منحصر به‌ فردترین استراحتگاه‌ ها در خاورمیانه است. مناظر خیره‌ کننده خلیج‌ فارس و افق پر زرق در انتظار شماست. این پناهگاه جزیره‌ ای مجلل امکاناتی مانند باغ‌ های سرسبز، تجربه‌ های آشپزی و آبگرم لاکچری دارد. این هتل برای کسانی که به دنبال زیبایی و رفاه در دبی هستند بسیار مناسب است. برای ماجراجویان خدماتی همچون سافاری در صحرا، گشت‌ و گذار در اطراف شهر و فعالیت‌ های ورزشی آبی ارائه می‌ دهد.

هتل آتلانتیس دبی

جایی که دریا به آسمان می‌ رسد. آتلانتیس دارای 795 اتاق و سوئیت از جمله 44 سوئیت با استخر خصوصی است. 17 رستوران و بار مختلف شامل 7 سرآشپز مشهور و ستاره، شما را با طعم هایی از سراسر جهان اغوا می‌ کند. در بالای هتل یک استخر روی پشت بام به طول 90 متر و منظره ای از نخل و شهر زیبای دبی وجود دارد.

هتل آرمانی دبی

هتل آرمانی در برج خلیفه قرار دارد. این برج، مرتفع‌ ترین و مشهورترین ساختمان جهان است. در این هتل خیره‌ کننده، یک غذاخوری مجلل در انتظار شماست. این هتل لوکس در برجی معروف در دبی واقع شده است و امکانات لاکچری و رستوران‌ های معتبری دارد.

هتل ماندارین دبی

ماندارین مناظری باور نکردنی دارد. این استراحتگاه که در ساحل واقع شده است، تعریف جدیدی از تجمل را به سواحل دبی آورده است. می‌ توانید اتاق‌ ها و سوئیت‌ هایی با چشم‌ انداز های زیبای خط افق یا چشم‌ انداز های پانوراما انتخاب کنید. این هتل در دبی دارای حمام‌ های مرمر با دوش بزرگ است که احساس شگفتی به انسان می‌ دهد. با مناظر بی‌ نظیر از بالکن خصوصی خود بیدار شوید و از زندگی در یک واحد مجلل لذت ببرید.

هتل برج العرب دبی

برج العرب با شکل قایق بادبانی خود یکی از مجلل‌ ترین هتل‌ های جهان واقع در دبی است. ارتفاع این هتل 321 متر است. فضای داخلی هتل با طلای 24 عیار تزئین شده است. این هتل دارای 199 سوئیت منحصر به فرد، بیش از 5 رستوران، دو استخر، سکوی هلیکوپتر و بسیاری موارد دیگر است.
این هتل حدود 30 دقیقه با فرودگاه بین‌ المللی فاصله دارد و ترانسفر فرودگاهی با رولز رویس، بی ام و یا مرسدس بنز را در دستور کار خود دارد.

 

کلام آخر
این شهر به‌ عنوان یک شهر لوکس، یکی از شهرهای پویا و پیشرفته در خلیج‌ فارس و حتی جهان است. این شهر با زیبایی‌ ها و امکانات منحصر به‌ فرد خود دارای جذابیت فراوان است. هتل‌ های دبی از امکانات رفاهی، رستوران‌ های معروف و استخرهای لاکچری بهره‌مند هستند.
دبی به دلیل جغرافیای خاص، سیاست‌ های اقتصادی مدرن و تنوع ‌بخش‌ های مختلف اقتصادی به‌ عنوان یک مرکز مالی، تجاری و گردشگری شناخته می‌ شود.

نظرات کاربران
دیدگاه