جزیره های استانبول

جزیره های استانبول
همه جزیره‌ ها همیشه به دلیل داشتن آب‌ و هوای خوب، فضای سبز و دریا مکان‌ های خوبی برای استراحت و تفریح هستند. کشور استانبول نیز 9 جزیره زیبا و دیدنی دارد که از میان آنها تنها 4 مورد برای گشت و گذار است و توریست های زیادی از آنجا بازدید می‌کنند. در ادامه این مقاله زیباترین جزیره های استانبول را به شما معرفی کرده و هر آنچه لازم است درباره آنها بدانید را توضیح داده‌ایم.

جزایر پرنس استانبول

یکی از مشهورترین جزیره‌ های تفریحی استانبول، جزایر پرنس است. جزیره پرنس 5 جزیره دیگر نیز دارد که عبارتند از: جزیره صدف، کینالیادا، بیوک آدا، هیبلی آدا و بورگاز آدا. اگر به استانبول سفر کردید و تمایل داشتید از این جزایر دیدن کنید، می‌توانید به سمت دریا رفته و سپس با فِری (اتوبوس‌های دریایی) به آنجا بروید.
شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که چرا این جزایر را به نام «پرنس» نامگذاری کرده‌ اند! در دوران بیزانس وقتی شخصی از پادشاه یا ملکه تبعیت نمی‌کرد و بر خلاف آنها نظر می‌داد یا صحبت می‌کرد، برای تنبیه او را به این جزیره تبعید می‌ کردند. به همین دلیل نام این جزیره به «جزایر پرنس» تبدیل شد.
با مرور زمان، کشتی‌ های بخار ساخته شدند و در حکومت عثمانی در این جزیره‌ ها مورد استفاده قرار گرفتند، همین امر باعث شد که به مکانی برای اقامت و سفر افراد ثروتمند در آن دوران مبدل شود.
وقتی برای بازدید از دیدنی های استانبول به این جزایر سفر کنید، خواهید دید که چقدر تمیز و عاری از هر گونه بوی نا مطبوع هستند. یکی از دلایل این موضوع ممنوعیت ورود حیواناتی مانند اسب است. شما در این جزایر تنها می‌ توانید با دوچرخه رفت‌ و آمد کنید.

جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک آدا ترکیه
یکی از بزرگ‌ ترین جزایر استانبول، جزیره بویوک آدا است. آدا در ترکی، یعنی جزیره و بویوک معنی بزرگ می‌ دهد. اگر برای تفریح این جزیره را انتخاب کرده‌ اید، باید با کشتی به آنجا سفر کنید. همان‌ طور که پیش‌ تر هم ذکر شد، جزیره بویوک آدا یکی از جزایر پرنس است. برای رفت‌ و آمد و گشتن در این جزیره تمیز، از دوچرخه، کالسکه یا درشکه استفاده می‌شود. این مکان منحصر به‌ فرد تعداد زیادی رستوران، کافی‌ شاپ و بستنی‌ فروشی‌ های معروف دارد که بسیار پر طرفدار هستند.
بویوک آدا بی‌شک از زیباترین جزیره های استانبول است که پیشنهاد می‌ کنیم برای صرف غذاهای ترکی لذیذ کمی از وقت خود را برای رستوران‌ های استانبول در این مکان کنار بگذارید. نا گفته نماند که از شهر استانبول تا این جزیره تقریباً 2 ساعت در راه خواهید بود. اگر تصمیم دارید در فصول سرد سال از این مکان دیدن کنید، در سفر به استانبول حتماً با خود لباس گرم به همراه داشته باشید تا هم هنگام سفر با کشتی هم در جزیره دچار سرمازدگی و سرما خوردگی نشوید.

جزیره هیبلی آدا استانبول

دلیل اینکه این جزیره یکی از زیباترین جزایر استانبول به شمار می‌رود این است که طبیعت بسیار جذاب و قشنگی دارد. با قاطعیت تمام می‌ توان گفت که این مکان بخشی از بهشت روی زمین است. معمولاً هر فرد یا توریستی که به این مکان سفر می‌کند، غیر ممکن است که عکس نگیرد، پیاده‌ روی و دوچرخه‌ سواری یا طبیعت‌ گردی نکند. برای سفر به این جزیره همانند جزیره‌ های قبلی باید از کشتی استفاده کنید.
یکی از مزیت‌ هایی که جزیره هیبلی آدا دارد، وجود مکان‌ های دیدنی مانند مدرسه نیروی دریایی، مکتب کلامی هالکی و فروشگاه‌ های فراوان است.

جزیره بورگاز آدا استانبول

جزیره بورگاز استانبول خیره‌ کننده‌ ترین جزیره از جزایر پرنس است. منظره به‌ شدت زیبای این مکان شما را به خودش وابسته می‌کند.
همچنین اگر علاقه به قایقرانی یا یادگیری آن دارید، می‌توانید در کلاس‌ های آنجا شرکت کنید. گفته شده است که افراد مشهور بسیاری همانند سعید فائق آباسیانیک - یکی از نویسندگان به نام ترکیه در آنجا زندگی کرده یا می‌ کنند و اکنون منازل برخی از آنها تبدیل به موزه‌ های پر بازدید در استانبول شده‌ اند.

جزیره کینالی آدا استانبول

جزیره کینالی آدا
جزیره کینالی در دسته جزایر کوچک پرنس قرار دارد و محل خوبی برای اقامت در خانه‌ های لوکس، زیبا با محیط سرسبز و آرام است. شن و ماسه‌ های ساحل این جزیره به رنگ قرمز هستند، به همین دلیل نام این جزیره از زیباترین جزیره های استانبول را کینالیادا یا حنا نام‌گذاری کرده‌اند. اگر از ما بپرسید که چه مواردی باعث می‌شوند تا شما را ترغیب کنیم که از این مکان بی‌ نظیر دیدن کنید، به شما از خانه‌ های جذاب، سواحل شگفت‌ انگیز، ورزشگاه‌ ها، مسجد مدرن و صومعه خواهیم گفت. البته چون کینالی یک جزیره صخره‌ ای است، درختان زیادی در آن به چشم نمی‌ خورد.

جزیره کاشیک استانبول

جزیره کاشیک مابین جزایر هیبلی آدا و بورگاز آدا است و خیلی گزینه‌ های زیادی برای جذب گردشگر در آن وجود ندارد. نمی‌ توان گفت که در تور ترکیه کاشیک جزیره‌ ی زیبایی نیست، اما چون مانند جزایر قبلی گیاهان فراوانی در آن دیده نمی‌ شود یا موارد به خصوصی همچون مکانی برای گشت‌ و گذار و بازدید یا استراحت ندارد، منطقه توریستی به‌ حساب نمی‌اید.

جزیره یاسی آدا استانبول

جزیره یاسی آدا نیز همان‌ طور که پیش‌ تر به آن اشاره کرده بودیم از جزایر پرنس است. معادل‌ های دیگری نیز برای این جزیره به کار می‌رود، به‌ عنوان‌ مثال آزادی. در دوران بیزانس برای تبعید افراد آنها را به این جزیره می‌فرستادند. یکی از مکان‌ هایی که افراد را به آنجا تبعید و زندانی می‌ کردند کلیسایی واقع در یاسی آدا است که از زیرزمین آن به‌عنوان سیاه‌ چاله‌ ای برای زندانیان استفاده می‌ کردند. این جزیره را از لحاظ گردشگری می‌ توان در کنار جزیره کاشیک قرار داد، زیرا موارد زیادی برای تفریح کردن در آن نخواهید دید.

بهترین جزیره‌ های استانبول

به‌ طور کلی، ما در مورد زیر شاخه‌ های جزیره پرنس برای شما توضیح دادیم. اما همچنان جزایر دیگری هستند که نظر شما را به خود جلب کنند. این جزایر هم شگفتی‌ های منحصر به خود را دارند و بسیاری از توریست‌ ها و مسافران در تور استانبول از آنها استقبال کرده‌ اند. برخی از بهترین جزیره های استانبول عبارتند از:
• بورگاس
• صدف
• سیوری آدا
• خرگوش
• گالاتا سرای
• جزیره علیبی
• تندوس
• اوسا یا آوشا
• مرمره

 

جمع‌بندی
یکی از اهداف سفر مردمان مختلف به ترکیه به‌ خصوص استانبول، بازدید از جزایر دیدنی اطراف استانبول است. اوقات مفرحی که نیز می‌توان در زیباترین جزیره های استانبول داشت هم دلیلی برای اقامت در این مکان‌ های باشکوه هستند. تنها کافی است با یک تاکسی خود را به اسکله یا بنادر موجود در جزایر برسانید و از آنجا با سوار شدن در کشتی سفر رؤیایی که همیشه آرزویش را در سر می‌پروراندید، تجربه خواهید کرد.

نظرات کاربران
دیدگاه