پاتایا

پاتایا

پاتایا کجاست

پاتایا شهر ساحلی کوچکی در تایلند است که در فاصله 15 کیلومتر بانکوک یعنی پایتخت تایلند قرار دارد. این شهر در گذشته دهکده‌ ای برای آرامش و به دور از جنگ برای سربازان در طول جنگ ویتنام محلی بوده است و حال مقصد بسیاری از توریست‌ های خارجی است. ممکن است شنیده باشید که به این شهر ساحلی شهر گناه نیز می‌ گویند. با ما همراه باشید تا در ادامه به این شهر از تمامی جوانب بپردازیم.

جاهای دیدنی پاتایا

با نگاه اول به تصاویر این شهر شاید به فکرتان خطور کند که این شهر تنها سواحل خوبی دارد. ولی باید به شما بگوییم که در کنار طبیعت بی‌ نظیر خود، این شهر کوچک جاذبه‌ های گردشگری بسیاری هم دارد که در ادامه به معرفی برخی از جاذبه های گردشگری پاتایا می‌ پردازیم. از جاذبه‌ های گردشگری این شهر می‌ توان به جزیره مرجانی، پناهگاه حقیقت، سرزمین دلفین، تجربه پرواز با زیپ لاین و غیره اشاره کرد.

تالار تاکسیدو پاتایا

بهترین مکان برای نمایش‌ هایی پر از جادو و خیال دقیقا همین تالار است. شما می‌ توانید با کودکانتان به آنجا رفته و از نمایش‌ های خیالی لذت ببرید و با چیز هایی عجیب مانند اجساد بدون سر عکس بگیرید.

موزه باتل آرت پاتایا

آثار این موزه به دست هنرمندی به نام پیتر بدلایس ساخته شده. با توجه به اسم این موزه همه‌ اثار موجود در آن شیشه و بطری هستند. تجربه دیدن این بطری‌ های کوچک و بزرگ می‌ تواند یکی از تجربه‌ های به یاد ماندنی شما از سفر به این شهر ساحلی در تور پاتایا نوروز نیز باشد.

سواحل پاتایا

شهر پاتایا در تایلند با سواحل خیره کننده‌اش، یکی از مقاصد گردشگری برجسته جهان محسوب می‌ شود. ساحل جامتین، یکی از زیباترین و پر طرفدارترین سواحل پاتایا با ۶ کیلومتر طول، مکانی دلپذیر برای دوری از دغدغه های زندگی و کسب آرامش است. در آنجا تفریحات آبی چون موج سواری، جت اسکی و شنا را می‌ توانید تجربه کنید. همچنین سواحل معروف دیگری نیز در این منطقه هستند که مختصر درباره آنها توضیح می‌ دهیم. در ادامه با NPK همراه باشید.

ساحل ناکلوآ پاتایا

ساحلی که با ماهیگیران خود معروف است. شما می‌ توانید با حضور در این ساحل غروب آفتاب فوق‌ العاده زیبایی را در کنار همراهانتان تجربه کنید.

ساحل وانگ آمات پاتایا

یک ساحل ساکت و خلوت که آب بسیار تمیزی دارد و برای افرادی که به دنبال استراحت هستند مکانی ایده‌آل در تور تایلند محسوب می‌ شود.

ساحل کوه لارن پاتایا

یک جزیره مرجانی با آب‌ های کریستالی و فضایی رمانتیک است که اسنورکلینگ و قایق سواری در آنجا از لذت‌ بخش‌ ترین تفریحات در جزایر پاتایا است.

ساحل دانگتان پاتایا

صبح‌ های خلوت و آرام این ساحل پاتایا با پس‌ زمینه درختان نخل، تجربه‌ ای رویایی از یک طلوع آفتاب چشم نواز را برای شما رقم می‌ زند.

ساحل بانگ سارای پاتایا

یک ساحل آرام در نزدیکی شهر که برای ماهیگیری و غواصی بسیار معروف است و کوسه‌ های زیادی دارد. همچنین می‌ توانید بقایای یک کشتی از جنگ جهانی دوم را هم در اعماق آب‌ های آن مشاهده کنید.

 

جاهای دیدنی پاتایا

مراکز خرید پاتایا

این شهر با وجود تنوع در مراکز خرید پاتایا همواره گردشگران و بازدید کنندگان را به خود جذب کرده است. در این شهر مراکز خرید متعددی وجود دارند که هر کدام با ویژگی‌ ها و برندهای منحصر به فرد خودشان، تجربه خرید شخصی‌ سازی شده‌ ای را برای شما به تناسب علایقتان فراهم می‌ کنند. در ادامه به چند مرکز خرید برجسته در پاتایا اشاره خواهیم کرد.

مرکز خرید سنترال فستیوال پاتایا

این مرکز خرید یکی از بزرگ‌ ترین و مهم‌ ترین مراکز خرید در شهر است. با بیش از 300 مغازه این مرکز خرید دارای نمایندگی‌ های معتبرترین برند ها و شرکت‌ های جهانی است. همچنین امکانات تفریحی نظیر سینما و بازی‌ های مختلف نیز در آن جا برای مسافران تور پاتایا وجود دارد.

مرکز خرید ترمینال21

مرکز خرید ترمینال 21 با معماری منحصر به فرد خود، از شش شهر مختلف الهام گرفته است. با بیش از 250 فروشگاه و رستوران های پاتایا، این مرکز خرید گزینه‌های متنوعی را برای خریداران فراهم می‌کند. همچنین در طبقه چهارم این مرکز خرید سرگرمی‌ های مختلفی برای خانواده‌ ها و کودکانشان وجود دارد.

مرکز خرید رویال گاردن پلازا

این مرکز خرید با موزه جذاب خود و نمایشگاه‌های مختلف، تجربه خریدی منحصر به فرد را فراهم می‌کند. با برندهای معتبر و رستوران‌های متنوع، گردشگران می‌توانند از خرید همزمان و تلفیق شده با فرهنگ زیبای کشور تایلند بهره‌مند شوند.

مرکز خرید اوتلت مال پاتایا

اگر به دنبال تجربه خرید با قیمت مناسب و تخفیفات جذاب در پاتایا هستید، اوتلت مال گزینه مناسبی است. با برندهای مشهوری که تخفیف‌های قابل توجهی ارائه می‌دهند، این مرکز خرید مقصدی ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال خرید اقتصادی هستند.

آب و هوای پاتایا

آب و هوای این شهر به عنوان یک شهر توریستی در تایلند، در طول سال گرم ولی بسیار مطلوب است. با میانگین دمای حدود 29 درجه سانتیگراد، آب و هوای پاتایا در معرض بادهای موسمی سالانه قرار دارد و سه فصل دارد.

فصل سرد (نوامبر تا فوریه)

در این فصل، آب و هوا به شکل کامبو شناخته می‌ شود. در این ماه‌ها، باران کم است و دما حدودا گرم است (بین 21-22 درجه سانتیگراد در شب و حدود 31 درجه سانتیگراد در روز). این فصل شلوغ‌ترین زمان در پاتایا برای گردشگران است و قیمت‌ ها به دلیل آب و هوای مناسب و بهترین زمان سفر به پاتایا افزایش می‌ یابد.

فصل بسیار گرم (مارس تا مه)

این فصل شامل ماه‌های مارس، آوریل و مه است که در آن دما به اوج می‌ رسد. با میانگین دمای حدود 33 درجه سانتیگراد و دمای پایین بین 25 و 27 درجه سانتیگراد، این فصل بسیار گرم و گاهی ناخوشایند است. رطوبت بالا بوده و باران کمی نیز در این ماه‌ ها ممکن است ببارد.
فصل بارندگی (ژوئن تا اکتبر) در این فصل، باران‌ های سیل‌ آسایی اغلب در ایام کوتاهی بین ژوئن و اکتبر رخ می‌ دهند. این فصل برای گردشگران معمولاً کم اهمیت است. درجه حرارت در حدود 30 درجه سانتیگراد در طول روز نوسان دارد و در شب بین 25-27 درجه سانتیگراد است. این زمان به دلیل کمتر بودن شلوغی، قیمت‌ های هتل پایین‌ تر و هوای خنک‌ تر، می‌ تواند برای مسافران پاتایا مناسب باشد.

بهترین زمان سفر به پاتایا

بهترین زمان برای سفر بر اساس آب و هوا در بازه زمانی 26 نوامبر تا 25 مارس یا 5 آذر تا 5 فروردین قرار دارد. در این ماه‌ها، دما معتدل و مطلوب است، با حداقل دمای میانگین 23 درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای میانگین 31 درجه سانتیگراد. این دوره از سال کمترین مقدار بارش را دارد. به علاوه در این زمان از سال، ازدحام گردشگران در پاتایا کمتر است که به مسافران امکان انجام فعالیت‌ های گردشگری با آرامش بیشتری را می‌دهد. قیمت‌ های هتل و خدمات نیز ممکن است نسبت به ایام مسافرت‌ ها، کاهش یابد. بنابراین اگر به دنبال آب و هوای خوب، کمترین میزان شلوغی شهر و مسافرتی با هزینه مناسب هستید، این ماه‌ها می‌توانند گزینه مناسبی برای سفر به این شهر ساحلی باشند.

بلیط تهران پاتایا

بلیط هواپیما بین تهران و پاتایا قیمت‌های مختلفی دارد که بسته به زمان سفر، فصل، و شرایط بازار ممکن است متغیر باشد. به طور کلی برای کسانی که قصد سفر به پاتایا را دارند، توصیه می‌ شود قبل از خرید بلیط تهران پاتایا بازه زمانی مورد نظر خود را به دقت در نظر بگیرند. برخی از نکات مهم که می‌توانند به انتخاب بلیط مناسب کمک کنند:
1. سفر در ایام پر شلوغ مثل تعطیلات نوروز ممکن است باعث افزایش قیمت بلیط شود. بهتر است اگر امکان دارد در ایام کمتر از لحاظ تراکم گردشگران سفر کنید.
2. بلیط‌ های هواپیما معمولاً به مرور زمان افت قیمت پیدا می‌ کنند. بنابراین اگر زمان سفرتان مشخص است، بهتر است بلیط خود را به صورت زود هنگام تهیه کنید.
3. در صورت انعطاف‌ پذیری در برنامه سفر، بلیط‌ های لحظه آخری را نیز بررسی کنید. این نوع بلیط ممکن است به قیمت مناسب‌ تری در زمان نزدیک به پرواز عرضه شوند.

4. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی و وب‌ سایت‌های فروش بلیط و تخفیفات و پیشنهادات ویژه‌ای برای مسافران تور پاتایا دارند. به دقت این تخفیفات را بررسی کنید و از آنها استفاده کنید.

جزایر پاتایا

جزایر در این شهر تایلندی با طبیعت فوق‌ العاده زیبا، فعالیت‌های هیجان‌ انگیز و تجربه‌های منحصر به‌ فرد، یک مقصد فوق العاده برای سفر و تفریح محسوب می‌شوند. هر جزیره با مناظر طبیعی خیره‌ کننده‌ای به همراه برنامه‌ها و رویدادهای محلی خاص خود است. پیمودن مسیرهای جزایر، فرصتی منحصر به‌ فرد برای آشنایی با فرهنگ و سنت‌ های محلی را به همراه دارد.
جزیره کولان یا کولارن که به نام جزیره مرجانی نیز شناخته می‌شود، با ساحل‌های خوب و زیبایی دارد. جزیره کو چانگ نیز یکی از مقاصد پر طرفدار در جزایر پاتایا است که با طبیعت بکر، سواحلی زیبا، و مناظر طبیعی فوق‌ العاده خود شناخته می‌شود. در این شهر جزایر دیگری مانند کو فای، کو ساک، و کو سامت نیز می‌باشند.

 

تور پاتایا

بازارهای شبانه پاتایا

بازارهای شبانه، جاذبه‌ای بی‌ نظیر برای تفریح و خرید در پاتایا محسوب می‌شوند. بازارهای شبانه پاتایا با فرهنگ و زندگی محلی عجین شده‌ اند و فضای پویایی دارند.
بازار شبانه پاتایا
یک بازار خیابانی در جنوب شهر که در آن فروشندگان با تعداد زیادی از محصولات خود جمع می‌شوند. از لباس و کیف‌ها تا تنقلات و صنایع دستی، این بازار محصولات متنوعی را ارائه می‌دهد. توجه به کیفیت محصولات متغیر از مرغوب تا تقلبی نیز حائز اهمیت است. ساعت کاری: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 11 شب
بازار Thepprasit Road
یک بازار پر طرفدار در انتهای خیابان Thepprasit Road نزدیک Sukhumvit Road قرار دارد. این بازار آخر هفته‌ ها برگزار می‌شود و اجناسی از جمله محصولات فیک برندهای اصلی، لباس‌ها، و محصولات متنوع را به فروش می‌رساند. با دسترسی نزدیک به ساحل، گردش در این بازار با لحظات خوشایندی از سفر به ساحل همراه است.

ساعت کاری: جمعه، شنبه و یکشنبه از ساعت 5 عصر تا 11 شب.
بازار جوتین
یک بازار پر انرژی که از هر سمت آن صدای موسیقی به گوش می رسد. در این بازار محصولات متنوعی از لباس تا اکسسوری‌ ها به فروش می‌ رسد. با فاصله نزدیک به ساحل، این بازار پاتایا این امکان را به شما می‌ دهد تا همراه با خرید، از ساحل نیز لذت ببرید.

ساعت کاری: هر شب از ساعت 5 عصر تا 11 شب
بازار پراتومناک
یکی از محبوب‌ ترین بازارهای شبانه پاتایا که به فروش انواع محصولات از لباس‌ ها تا مواد غذایی محلی می‌ پردازد. جالب است بدانید که این بازار به انواع غذاهای روسی مشهور است.

ساعت کاری: هر شب از ساعت 7 عصر تا 11 شب

رستوران های پاتایا

یکی از بر جسته ترین رستوران‌ های پاتایا یعنی کاپریس رستوران در رویال کلیف بیچ ریزورت واقع شده و با دکور زیبا و خاص خود افتخار ۵ ستاره بودن رستورانی را به دنیای رستوران‌های تایلندی آورده است. این رستوران به خوبی، اقامتگاه لوکس رویال کلیف Beach Resort که از هتل های پاتایا محسوب می شود را تکمیل می‌کند. همچنین، رستوران ایندین بای نیچر با مدیریت خانوادگی و برخورداری از کیفیت بالا، به عنوان یک رستوران برجسته در قلب شهر شناخته می‌شود. این مکان با ارائه غذاهای هندی سنتی و تایلندی، عضو Chaine des Rôtisseurs و با ارائه نوشیدنی‌ های با کیفیت، جایگاه ویژه‌ای در فهرست بهترین رستوران‌های تایلند دارد. از دیگر رستوران‌ های شهر می‌ توان به پیتزا برونیکس، ایملی گریل، فت بلی، کاروان و موارد دیگر اشاره کرد.

هتل های پاتایا

مهم‌ ترین نکته برای مسافرت با خیالی آسوده رزرو یک هتل خوب با امکانات کافی و قابل قبول با توجه به بودجه و اهداف مسافرتی شماست. در ادامه به معرفی 5 هتل معروف پاتایا می‌ پردازیم.
1. هتل مرکیور پاتایا اوشن ریزورت Mercure Pattaya Ocean Resort
• یک هتل چهار ستاره با 210 اتاق لوکس و تمیز.
• امکانات شامل وای‌ فای رایگان، پارکینگ، استخر رو باز، و سرویس 24 ساعته.
• رستوران هتل با غذاهای محلی و بین‌ المللی معروف است.
• موقعیت عالی با نزدیکی به ساحل، کافه هارد راک، و فرودگاه سوارنابومی.
2. هتل ربیت ریزرت پاتایا Rabbit Resort Pattaya
• یک هتل لوکس پنج ستاره با 49 اتاق و تمرکز بر خدمات با کیفیت.
• اتاق‌ها با تهویه مطبوع، وای‌ فای رایگان، تلویزیون کابلی، و یخچال مجهز شده‌ اند.
• استخر روباز، رستوران گریل هاوس بیچ پاتایا، و امکانات کرایه خودرو در دسترس مهمانان.
3. هتل مونترا پاتایا The Monttra Pattaya
• یک هتل لوکس با 23 اتاق در فاصله 31 کیلومتری از فرودگاه بین‌ المللی یوتاپائو.
• امکانات شامل وای‌ فای رایگان، استخر رو باز، ماساژ، و سالن ورزشی.
• محیطی آرام با مناظر زیبا و امکاناتی برای تفریح و استراحت.
4. هتل سنتارا گرند میراژ Centara Grand Mirage Beach Resort Pattaya
• یک هتل 5 ستاره با 555 اتاق و امکانات فراوان.
• استخر های بزرگ، زمین تنیس، سالن بدنسازی، و امکانات غواصی.
• رستوران‌ های متنوع با غذاهای آسیایی و چشم‌ اندازهای دیدنی.
5. هتل رویال کلیف Royal Cliff Beach Hotel
• یک هتل لوکس 5 ستاره با 474 اتاق و مناظر زیبا به کوه یا دریا.
• ساحل خصوصی، استخر روباز، تراس، و امکانات تنیس و بیلیارد.
• رستوران‌ های با غذاهای هندی و آسیایی، و موقعیت ایده‌آل نزدیک به مرکز شهر.

 

سخن پایانی
اگر روزی سری به تایلند زدید، پیشنهاد می‌ کنیم که حتما به این شهر خوش آب و هوا با طبیعت بکر و رستوران‌ هایی با غذاهای بسیار خوشمزه و جاذبه‌ های گردشگری کم‌ نظیر بروید و تجربه‌ ای متفاوت را در پاتایا کسب کنید.

نظرات کاربران
دیدگاه