پوکت

پوکت
پوکت - Phuket بزرگترین جزیره در جنوب تایلند است که بسیار زیبا و دیدنی است. همه ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان، این جزیره را برای بازدید انتخاب می‌کنند. در این مطلب، اطلاعات گوناگونی راجع به جزیره پوکت ارائه شده است. با NPK همراه باشید.

جاذبه های گردشگری پوکت

شهر قدیمی پوکت: در مرکز شهر پوکت، یک منطقه تاریخی مهم وجود دارد که به آن شهر قدیمی می‌ گویند. در این منطقه می‌توان فرهنگ جزیره را تماشا کرد. شهر قدیمی در قرن هجدهم، با استفاده از درآمد معادن قلع ساخته شده است. در این مکان، می‌ توانید پیاده روی کنید، ساختمان‌ ها را تماشا کنید و از آنها عکس بگیرید و همچنین خرید کنید.
معبد وات چالونگ: پوکت معابد بودایی زیادی دارد اما وات چالونگ مهم‌ ترین آنها است. در این معبد، مجسمه‌ های فراوان و نقاشی‌ هایی که بودا را به تصویر می‌ کشند، وجود دارد.
دماغه پرومتپ: این دماغه، جنوبی‌ ترین نقطه جزیره است، مرتفع است و از روی آن می‌ توان دریا را تماشا کرد. در تور پوکت عکاسی در این منطقه به خصوص هنگام غروب آفتاب بسیار رایج است. در اینجا یک فانوس دریایی نیز وجود دارد که به عنوان موزه عمل می‌کند.
بودای بزرگ: این جاذبه، یک جاذبه جدید و از برجسته‌ ترین مکان‌ های دیدنی در پوکت است. این جاذبه در واقع یک مجسمه بتنی بسیار بزرگ است که در بالای یک تپه قرار داده شده است.
پادشاهی ببر: پادشاهی ببر یک جاذبه جهانی مشهور است که در آن تعداد زیادی ببر در اندازه‌ های مختلف وجود دارد. همه آنها توسط انسان‌ ها بزرگ شده‌ اند. بازدید کنندگان می‌ توانند ببرها را ببینند و با آنها عکس بگیرند.
خلیج فانگ نگا: این خلیج به خاطر آب‌ های سبز زمردی و صخره‌ های اسرار آمیزش معروف است. یک سفر یک روزه به این خلیج، قطعا برایتان خاطره انگیز خواهد بود.
موزه ملی تالانگ: این موزه در مورد تاریخ جزیره است که یعنی دوران باستان، زمان رونق گرفتن استخراج قلع و زندگی امروز پوکت. بازدید از این موزه رایگان است.
پناهگاه فیل‌ ها: این پناهگاه در واقع یک منطقه جنگلی است که در آن از فیل‌ های باز نشسته مراقبت می‌شود. بازدید کنندگان می‌ توانند ضمن مشاهده فیل‌ ها به آنها غذا بدهند.

سواحل پوکت

در پوکت سواحل زیادی وجود دارد که نباید آنها را از دست بدهید. در واقع پوکت به خاطر سواحلش معروف است. در این قسمت چند نمونه از آنها آورده شده است که در تور تایلند می توانید از آنها لذت ببرید.
ساحل آزادی: این ساحل یکی از زیباترین سواحل پوکت است و فضای آرامش بخشی دارد. یکی از دلایل خلوت بودن این ساحل، دشوار بودن مسیر دسترسی به آن است.
ساحل یا نوی: این ساحل، کوچک، ساکت و محبوب است، آب‌های شفافی دارد و فضای آن آرام است. تماشای غروب خورشید و غواصی از جمله کارهایی است که می‌ توان در این ساحل انجام داد.
ساحل کاتا نوی: این ساحل در یک خلیج کوچک با آب‌ های آبی کریستالی واقع شده و پوشیده از شن و ماسه‌ های سفید رنگ است. ساحل کاتا نوی همچنین مکانی عالی برای موج سواری است.
ساحل بنگ تائو: این ساحل یکی از طولانی‌ ترین ساحل‌ های پوکت است که غروب‌ های خیره کننده‌ ای دارد. در اینجا می‌توانید از فعالیت‌ های متعددی لذت ببرید از جمله: قایقرانی، تیراندازی با کمان و چشمه‌ های آب گرم.
ساحل مای خائو: بر فراز این ساحل، همواره هواپیما هایی در حال اوج گرفتن هستند. بنابراین می‌ توانید آنها را تماشا کنید و با آنها عکس‌ های جالبی بگیرید.

 

تور پوکت

مراکز خرید پوکت

پوکت مراکز خرید متعددی نیز دارد که بعضی از آنها بسیار مجلل هستند. در این مراکز هر نوع کالایی را که بخواهید می‌ توانید پیدا کنید، همچنین از غذاها و تفریحات گوناگون لذت ببرید. در ادامه برخی از مراکز خرید پوکت معرفی شده است.
جانگ سیلون: جانگ سیلون بزرگترین مرکز خرید پوکت است. در اینجا کالاهایی از چندین برند بزرگ وجود دارند که عبارتند از: لباس، عطر، لوازم آرایشی، لوازم برقی. این مرکز همچنین دارای یک سالن بولینگ است.
بنانا واک: این مرکز خرید سه طبقه، بسیار پر جنب و جوش و محبوب است. در این مرکز خرید، برند ها و رستوران‌ های معروفی حضور دارند و فضای آن به خصوص در شب، بسیار لوکس است.
لایم لایت اَوِنیو: این مرکز خرید برای جوانان و گردشگران یک پاتوق محبوب است. در این مرکز خرید، رستوران‌ ها، کافه‌ ها، مناطق تفریحی و سوپر مارکت نیز وجود دارد. همچنین در خیابان رو به روی آن، یک بازار شبانه قرار دارد.
پورتو د پوکت: پورتو د Phuket، یک مرکز خرید در فضای باز است و اقلام گوناگونی را ارائه می‌ دهد. این مرکز، در نزدیکی ساحل بنگ تائو واقع شده است.
‌پریمیوم اوتلت پوکت: این مرکز، یکی از قدیمی‌ ترین مراکز خرید در پوکت است و یک ظاهر روستایی دارد. هنگام خرید می‌ توانید در کوچه‌ هایی که مغازه‌ ها در آن‌ها ردیف شده‌ اند، قدم بزنید. قیمت‌ ها نیز مقرون به صرفه هستند.

آب و هوای پوکت

پوکت یک منطقه گرمسیری است. در این جزیره، بین ماه‌ های می تا اکتبر، باد و باران شدید است. اما از ماه نوامبر تا آپریل هوا خوب است.

بهترین زمان سفر به پوکت

بهترین زمان سفر به پوکت، از اواخر ماه نوامبر یعنی اوایل آذر تا اواسط آپریل یعنی اواخر فروردین است. البته در این بازه زمانی، پوکت بسیار شلوغ نیز است، به خصوص در ماه‌ های ژانویه و فوریه - دی و بهمن. بنابراین اگر می‌ خواهید زمانی به پوکت سفر کنید که شرایط آب و هوایی خوب باشد و در عین حال، این جزیره شلوغ نباشد، می‌توانید ماه‌ های آذر و اسفند را در نظر بگیرید.

بلیط تهران به پوکت

برای سفر به پوکت، بهترین راه خرید بلیط تهران پوکت است. گزینه‌ های متنوعی برای بلیط‌ ها وجود دارد که مسافران می‌ توانند انتخاب کنند. به عنوان مثال آنها می‌ توانند بلیط‌ چارتری، بلیط سیستمی یا بلیط لحظه آخری تور پوکت نوروز را خریداری کنند و خاطرات خوشی را در ایام تعطیلات سال نو برای خود بسازند. این بلیط‌ ها از لحاظ قیمت متفاوت هستند.

جزایر پوکت

جزایر فی فی: این مجمع‌ الجزایر کوچک در واقع از شش جزیره زیبا تشکیل شده است که فقط یکی از آن‌ها مسکونی است. در این منطقه، سواحل زیادی وجود دارد که می‌ توان از آنها لذت برد. علاوه بر این، رستوران‌ های فراوان، تفریحات شبانه و هتل‌ هایی با قیمت‌ های متنوع در نزدیکی ساحل، از دیگر ویژگی‌ های این جزایر هستند.
جزایر سیمیلان: این جزایر شامل 9 جزیره کاملا بکر هستند که دارای سواحل سفید رنگ، آب‌ های کریستالی و پوشش گیاهی سرسبز هستند. غواصی یکی از بهترین کارهایی است که می‌ توان در تور خارجی و در تایلند انجام داد.
جزایر راچا: این جزایر، از بهترین مکان‌ های دنیا برای غواصی هستند. علاوه بر این، در این جزایر ماهی به طور فراوان در آب وجود دارد.
جزیره کورال: جزیره کورال، جزیره بسیار محبوب و کوچکی است که دو ساحل دارد و می‌ توان در آنجا غواصی، قایقرانی و سایر ورزش‌ های آبی را انجام داد. علاوه بر این، چند کافه و رستوران نیز وجود دارد که در روز بسیار شلوغ می‌ شوند.
جزیره نارگیل: این جزیره کوچک در سواحل شرقی پوکت قرار دارد. این منطقه یک مقصد محبوب برای تجربه انواع غذاهای دریایی است.

 

جاهای دیدنی پوکت

بازارهای شبانه پوکت

در پوکت تعداد زیادی بازار وجود دارد که در شب فعال هستند. این بازارهای سنتی، رنگارنگ، معطر، جذاب و گیج کننده هستند. بازارهای شبانه پوکت هم برای مردم محلی و هم برای گردشگران محبوب هستند.
واکینگ استریت: این بازار که در شهر قدیمی پوکت واقع شده است، یکشنبه‌ ها از ساعت 4 بعد از ظهر تا 10 شب فعال است. در این بازار می‌ توانید ساختمان‌ های بسیار قدیمی را مشاهده کنید. شما می‌ توانید علاوه بر خرید لباس، خوراکی و سوغاتی، از نمایش‌ های خیابانی و موسیقی زنده نیز لذت ببرید.
چیلوا: این بازار از دوشنبه تا شنبه فعال است و جوی شاداب و پر انرژی دارد. در این بازار، صنایع دستی، لباس و خوردنی‌ های خوشمزه فروخته می‌ شود. علاوه بر این برنامه‌ های گوناگونی مانند نمایش، اجرای موسیقی و موارد دیگر نیز برای سرگرمی وجود دارد. این بازار در میان جوانان بسیار محبوب است.
بازار ناکا: این بازار، یک بازار بزرگ و گسترده در پوکت است که در آخر هفته، یعنی روزهای شنبه و یکشنبه فعال است. در این بازار می‌ توان انواع لباس، سوغاتی، کالاهای دست دوم، غذاهای محلی خوشمزه را یافت.

رستوران های پوکت

در پوکت رستوران‌ های زیادی وجود دارد که انواع غذاهای اصیل تایلندی را سرو می‌ کنند. بنابراین در این رستوران‌ ها می‌ توانید هر نوع غذای محلی سنتی یا مدرن را امتحان کنید.
رستوران جامپا: رستوران جامپا در قلب Phuket واقع شده است و فضای داخلی آن مدرن است. در این رستوران می‌ توانید «تام خا گای» را که نوعی سوپ مرغ نارگیل است، امتحان کنید.
رستوران suay: این رستوران برای کسانی که به دنبال ترکیبی عالی از مدرن و سنتی هستند، ایده آل است. فضای این رستوران دنج و زیبا است. در این رستوران می‌توانید «پد تای» که نودل سرخ شده به سبک تایلندی است را امتحان کنید.
رستوران فیل آبی Phuket: در این رستوران می‌ توانید غذاهای سلطنتی تایلندی را میل کنید و مانند یک پادشاه شام بخورید. این رستوران در واقع یک عمارت استعماری بزرگ است که بازسازی شده است و در شهر قدیمی پوکت قرار دارد.
رستوران کاتا راکس: اگر به منطقه ساحلی کاتا بیچ رفتید، می‌ توانید به این رستوران نیز سری بزنید. در این رستوران می‌توانید هم از غذاهای دریایی تازه تایلندی و هم از مناظر ساحلی به طور همزمان لذت ببرید. در این رستوران می‌ توانید «سام تام» یا سالاد پاپایای سبز تایلندی را امتحان کنید.

هتل های پوکت

رویال پارادایس: این هتل در مرکز شهر پوکت واقع شده است، از امکانات بسیاری برخوردار است و همچنین فاصله آن با جاذبه‌ های گردشگری کم است.
باومن رزیدنس: این هتل، یک هتل 4 ستاره است، فضای داخلی آن مدرن است و اتاق‌ های راحتی دارد. مهمانان می‌ توانند در رستوران‌ های این هتل، از غذاهای تایلندی لذت ببرند.
میلینیوم ریزورت پاتونگ: هتل بسیار مجلل میلینیوم یک هتل 5 ستاره در Phuket است که چشم انداز آن درختان گرمسیری، دریا و ساحل هستند.
کیمالا: این هتل در میان جنگل قرار گرفته و چشم انداز آن دریا است. برای ساخت هتل از معماری تایلندی استفاده شده است. هتل کیمالا دارای امکانات بسیار لوکس و کارکنان مجرب است.
نووتل Phuket ریزورت: این هتل دارای یک چشم انداز زیبا از دریا و ساحل پاتونگ است. از جمله امکانات آن می‌ توان به یک استخر روباز، سالن ورزشی، اسپا و 5 سالن غذا خوری اشاره کرد. اتاق‌ های آن نیز دکوراسیون تایلندی و مدرن دارند. این هتل با مراکز خرید و تفریحی فاصله کمی دارد.

 

جمع بندی
همانطور که دیدید پوکت جزیره بسیار زیبایی است که قطعا ارزش بازدید را دارد. در این متن برخی از جاذبه‌ های آن معرفی شد. علاوه بر این، اطلاعاتی درباره آب و هوا، بهترین زمان سفر به جزیره پوکت، بلیط و هتل‌ ها نیز ارائه شد.

نظرات کاربران
دیدگاه