بانکوک

بانکوک

سفر به بانکوک

کشور تایلند همیشه یکی از مقاصد تفریحی و دیدنی گردشگران برای سفر بوده است. بانکوک پایتخت کشور تایلند و پر جمعیت ترین شهر تایلند، با جمعیتی یازده میلیون نفری است. در ادامه به بررسی همه جانبه این پایتخت زیبا خواهیم پرداخت و در انتهای این مقاله در NPK شما می‌ توانید با آشنایی کامل با بانکوک سفر خود را به این شهر با کسانی که دوستشان ‌دارید برنامه‌ ریزی کنید.

جاذبه‌ های گردشگری بانکوک

اولین و مهمترین هدفی که هر فرد از سفر دارد بازدید از جاذبه‌ های گردشگری آن منطقه است. این شهر نیز شهری پیر و قدیمی‌ است که حالت مدرن خود را حفظ کرده و ترکیبی از غرب و شرق شده است. مشهورترین جاذبه‌ های گردشگری بانکوک را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

بازار شناور بانکوک

در هشتاد کیلومتری جنوب غربی پایتخت تایلند بازاری را تصور کنید که متشکل شده از قایق‌ های روی آب و انسان‌ هایی پیر و جوان، بر روی قایق‌ ها که در حال خرید و فروش محصولاتی همچون گیاهان تازه و سبزیجات و غذاهای محلی هستند. بله اینجا همان بازار شناور مشهور است که با دستور پادشاه رامای چهارم در سال 1868 برای عبور و مرور راحت‌ تر مردم ساخته شد و اکنون به یکی از جاذبه‌ های گردشگری این شهر تبدیل شده است. شلوغی این بازار از 6 تا 11 صبح است و شما می‌ توانید با اجاره کردن قایق از این بازار لذت بیشتری ببرید.

کاخ بزرگ بانکوک

این کاخ ساختمان‌ های متعددی دارد که در سال 1782 ساخته شد و از اوایل قرن نوزدهم تا اواسط قرن نوزده میلادی، تمامی پادشاهان تایلند در آن‌جا می‌ زیسته‌ اند. تصور کنید چه اتفاقاتی را که دیوارهای آن کاخ به خود ندیده‌اند. در طول سالها و توسط پادشاهان مختلف این کاخ بازسازی شده و دور تا دور آن دیواری با طول 1900 متر ساخته شده و در آن پس دیوار کانال آب وجود دارد. بدون شک بازدید از کاخ پادشاهی بانکوک با معماری و داستان‌ هایی که دارد، برای شما الهام‌ بخش خواهد بود.

معبد وات رونگ خون بانکوک

معبدی تماما سفید با وسایلی از جنس شیشه! 95 درصد مردم در این شهر بودایی هستند و در دین بودایی رنگ سفید نماد پاکی و خرد است. این معبد در سال 1997 ساخته شده ولی زیبایی و معماری چشم نوازی که دارد، زبان را از سخن قاصر می‌کند. این معبد با هر بخش خود معانی متفاوتی را برای بازدیدکنندگان ایفا می‌ کند و سعی بر آن دارد آنها را با مفاهیم و آموزه های بودا بیشتر آشنا کند.

سواحل بانکوک

اگر سفر با آبتنی همراه شود آن وقت است که می‌ شود گفت شما یک سفر حسابی و خوب را تجربه کرده‌ اید. برای شنا و رفتن به ساحل در پایتخت تایلند شما می‌ توانید چندین ساحل را بیابید که در ادامه سواحل بانکوک را به شما معرفی خواهیم کرد.

ساحل بنگ سائن بانکوک

نزدک‌ ترین ساحلی که شما می‌توانید در این شهر بیابید دقیقا همین ساحل است. این ساحل بسیار تمیز و بزرگ است و شما می‌ توانید با استفاده از اتوبوس یا مینی‌ بوس در ترمینال اتوبوس اکامای یا تاکسی به این ساحل بروید و از ترکیب امواج دریا و ساحل لذت ببرید.

ساحل هوا هین بانکوک

دسترسی نسبتا راحت از مرکز شهر، اقامتگاه‌ های لوکس و متعدد، زمین‌های گلف خوب و رستوران‌ های عالی با غذای تایلندی و چند اسپای خوب، همه و همه در این ساحل در یک جا جمع شده‌ اند. شما با قطار دسترسی نسبتا راحتی به این ساحل دارید ولی سه تا چهار ساعت از بانکوک راه خواهید داشت. اگر شما هم به دنبال تجربه ای لوکس از سفر هستید این تجربه می‌ تواند بسیار برای شما فرح‌بخش شود. سواحل دیگری مانند cha-am، Pranburi و Koh Samet نیز از سواحل نزدیک به شهر است که هر یک ویژگی‌ های خاص خودش را دارد و برای افراد با اهداف تفریحی متفاوت مناسب است.

مراکز خرید بانکوک

پایتخت تایلند، بانکوک شهری پر از مراکز خرید شبانه روزی و عجیب و غریب است. اگر به خرید علاقه‌ مندید، این شهر می‌ تواند بهترین میزبان برای شما در هر ساعتی که اراده کنید باشد. چند نمونه از بازارهای مهم و دیدنی در این شهر به شرح زیر است.

بازار چاتوچک بانکوک

اگر در تور تایلند و در یک آخر هفته گذرتان به این شهر خورد، بازار چاتوچک بانکوک را از دست ندهید. 200000 فروشنده در یک روز و در یک مکان هر محصولی را که بتوانید فکرش را بکنید برای شما فراهم کرده اند. با تنوعی بالا و حتی زیر قیمت عمده، شما هیجان‌ زده خواهید شد و با خریدهای زیادی به خانه باز خواهید گشت.

مرکز خرید سیام پاراگون بانکوک

با رفتن به این مرکز خرید شما علاوه بر تجربه خریدی خوب، از معماری و نمای آن‌ جا نیز لذت خواهید برد. این معماری می‌ تواند یکی از دلایل اصلی حضور گردشگران در سیام پاراگون باشد. شما در این بازار می‌ توانید لباس و لوازم ورزشی و مسافرتی بخرید.

 

سفر به بانکوک

مرکز خرید پانتیپ پلازا بانکوک

بزرگترین مرکز خرید لوازم دیجیتال در کل تایلند دقیقا همینجاست؛ هر لوازم دیجیتالی که بخواهید، مانند انواع نوت بوک، رایانه، دوربین دیجیتال، دستگاه‌ های پخش کننده موسیقی، کنسول‌های بازی می‌ توانید در پانتیپ پلازا بیابید. البته قابل توجه است که لوازم تقلبی هم در این بازار کم نیستند.
تمامی مراکز خرید گفته شده و بازارهای دیگری مثل بازار اور تور کور، مرکز خرید سنترال ورلد، گیسون پلازا و چندین مرکز خرید دیگر همگی، بانکوک را یک شهر تجاری نیز کرده‌اند.

آب و هوای بانکوک

آب و هوای این شهر عموما یا گرم و خشک است و یا مرطوب. به دلیل موقعیت جغرافیایی پایتخت و این موضوع که این کشور در مناطق استوایی قرار دارد، آب و هوای بانکوک نیز زیاد شامل تغییر نمی‌ شود. این شهر در بین ماه‌ های ژوئن تا اکتبر بیشترین میزان بارش را دارد.

بهترین زمان سفر به بانکوک

بهترین زمان برای سفر به بانکوک معمولا از نوامبر تا فوریه است. در این ماه‌‌ ها، هوا بهاری و خنک است و برای گردش در شهر و استراحت در سواحل زیبای آن، دما بسیار مناسب است. در این دوره زمانی احتمال بارش و رطوبت کم‌تر است. در ماه‌ های نوامبر تا فوریه، همچنین هزینه‌ های اقامت و پروازها به دلیل فصلی گرمای ملایم، پایین‌ تر از سایر فصول است. از این رو، افرادی که به دنبال یک تجربه راحت و لذت‌ بخش هستند، این دوره زمانی را انتخاب می‌ کنند.

بلیط تهران بانکوک

قیمت بلیط سفر شما به این شهر در زمان‌ های مختلف، متفاوت است و بستگی به عوامل متعددی دارد ولی به طور کلی شروع قیمت‌ ها از 16 تا 18 میلیون است. میزان بار مجاز معمولا بین 25 تا 35 کیلوگرم است. لازم به ذکر است که اگر می‌ خواهید بلیطی ارزان برای سفر به این شهر پیدا کنید، بهتر است سفر خود را به روزهای وسط هفته و به طور کلی نیمه دوم سال موکول کنید.

جزایر بانکوک

جزایر، از جذابیت‌ های فراوان تایلند هستند که با مناظر خیره ‌کننده و امکانات رفاهی منحصر به فرد، گردشگران را به سوی خود جذب می‌کنند. این جزایر، نه تنها به دلیل زیبایی‌‌ های طبیعی بکر خود بلکه به خاطر ارائه تفریحات آبی متنوع و خدمات با کیفیت، به مقصدی محبوب در تور بانکوک تبدیل شده‌ اند.
از جمله جزایر بانکوک می‌توان به جزیره پوکت اشاره کرد که با سواحل سفید پوش و آب‌ های آبی کریستالی، به یکی از مقاصد پر طرفدار تایلند تبدیل شده است. این جزیره با امکانات هتل‌ های لوکس، رستوران‌ هایی با منوی متنوع و فعالیت‌ های تفریحی غنی، تجربه‌‌ای لاکچری را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.
همچنین، جزیره کوه ساموئیی با تنوع فرهنگی، آثار باستانی و فستیوال‌ های جذاب، مسیری جذاب برای کسانی است که به دنبال تجربه گردشگری متفاوت هستند، ساخته است. با همه این ویژگی‌ ها، سفر به جزایر تایلند به یکی از فراموش ‌نشدنی ‌ترین تجربه‌ های گردشگری تبدیل می‌ شود.

بازارهای شبانه بانکوک

بازارهای شبانه بانکوک در شهر نه تنها فرصت خوبی برای خرید اجناس محلی هستند، بلکه به شما فرصتی برای آشنایی با آداب و رسوم محلی و تجربیات جدید نیز ارائه می‌ کنند. بازارهای شبانه، با انواع کالاها و غذاهای محلی، جذابیت و محبوبیت زیادی دارند. حتی اگر زمان محدودی برای گردش در شهر داشته باشید، بازدید از این بازارها تجربه تکرار نشدنی خواهد بود. بازار شبانه آسیاتک، روی فت مارکت، جی جی گرین و پات پونگ از بازارهای شبانه شهر زیبا در پایتخت تایلند است.

رستوران‌ های بانکوک

رستوران‌ های تایلندی، بهشتی برای علاقه‌ مندان به غذاهای خوشمزه است. غذاهای تایلندی از کشورهای چین و هند گرفته شده‌اند و با تنوع بی ‌نظیر و طعم غیرقابل پیش‌ بینی خود، به سفر شما طعم و مزه‌ای خاص می‌بخشند. برنج سفید به عنوان غذای اصلی به شمار می‌آید و از موادی چون رشته، کاری، ماهی و میگو به وفور در پخت غذاها استفاده می‌شود. همچنین وجود خلیج تایلند و رودخانه‌ های زیبا باعث شده غذاهای تایلندی موجودات دریایی و گیاهان محلی زیادی داشته باشند. شما برای داشتن تجربه‌ای خوب می‌توانید به رستوران‌ های لو نورماندی، گاگان، مزالونا و یا سیامی ایسایا بانکوک بروید.

هتل های بانکوک

انتخاب هتل همیشه یکی از کارها مهم برا پیش از سفر یا هنگام سفر است. در ادامه چندین هتل مختلف با قیمت‌ های مختلف را معرفی کردیم تا شما بتوانید به راحتی هتل مورد نظر خود را انتخاب کنید. علاوه بر معرفی این هتل‌ ها، از هتل‌ های دیگر می‌ توان به هتل اوکورا پرستیژ، هتل ماندارین اورینتال، هتل ریوا سوریا اشاره کرد.

هتل آلوفت بانکوک

این هتل با 297 اتاق یک هتل 4 ستاره برای افرادی است که به خرید کردن علاقه بسیاری دارند. امکانات ارائه شده در آن شامل صندوق امانات، خودپرداز، استخر رو باز، وای‌فای رایگان، پارکینگ رایگان، بیلیارد، سالن ورزشی، ترنسفر فرودگاهی و پذیرش ۲۴ ساعته است.

هتل تنفیس بانکوک

هتل تنفیس، در مرکز تجاری Ploenchit واقع شده و امکانات زیاد و خوبی را به گردشگران ارائه می‌‌ دهد و همچنین قیمت مناسبی هم دارد. امکانات ارائه شده در آن شامل استخر و سالن ورزشی، وای‌فای رایگان، میز غذاخوری، نشیمن و حمام خصوصی، یک دستگاه آیپاد و تلویزیون صفحه‌ تخت است.

هتل پرایا پالازو بانکوک

هتل پرایا پلازو، هتلی پنج ستاره است و لوکس که تنها 17 اتاق دارد و نزدیک رودخانه Chao Phraya ساخته شده. امکانات ارائه شده در آن شامل ماهواره، استخر رو باز، گالری‌ هنری در فضای‌ باز و کتابخانه است.

هتل ایندرا ریجینت بانکوک

هتلی 4 ستاره و میان رده با امکان نسبتا خوب است. امکانات ارائه شده در آن شامل صندوق امانات، خود پرداز، وای‌فای رایگان، ماساژ، استخر روباز و پذیرش ۲۴ ساعته، همچنین اتاق‌ ها مجهز به تهویه، تلویزیون ماهواره ۲۰ اینچ، مینی‌ بار، گاو صندوق، چای‌ ساز، قهوه‌ ساز و حمام است.

هتل دبلیو بانکوک

این هتل یک هتل پنج ستاره در شهر بانکوک است که 403 اتاق دارد و تا فرودگاه با ماشن 40 دقیقه فاصله دارد. امکانات ارائه شده در آن: صندوق امانات، سالن اجتماعات، فروشگاه، وای‌فای رایگان، پارکینگ رایگان، ترنسفر فرودگاهی، بار، پذیرش ۲۴ ساعته، استخر روباز، اسپا، ماساژ و سرویس اتاق.

 

سخن پایانی
کشور تایلند و به خصوص پایتخت آن می‌ تواند تجربه‌ هیجان انگیز و جالبی برای تعطیلات شما در ایام سال نو نیز باشد. شما می‌ توانید در سفر با تور بانکوک نوروز یک سفر تفریحی به یاد ماندنی را تجربه کنید و در کنار آن از خرید در انواع بازارهای این شهر نیز لذت ببرید و با غذاهایی عالی روزهایی بی‌ نظیر را سپری کنید.

نظرات کاربران
دیدگاه