بلگراد

بلگراد

بلگراد (Belgrade) پایتخت و بزرگترین شهر صربستان است که در قسمت شمال مرکزی صربستان قرار دارد. این شهر در محل تلاقی رودخانه‌های ساوا و دانوب و تقاطع دشت پانونین و شبه جزیره بالکان واقع شده‌است. تقریبا یک چهارم کل جمعیت صربستان در بلگراد زندگی می‌کنند. بلگراد یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های اروپا و جهان است. جالب است بدانید یکی از مهم‌ترین فرهنگ‌های ما قبل از تاریخ اروپا به نام فرهنگ وینچا در منطقه بلگراد قرار داشت که در هزاره 6 قبل از میلاد تکامل یافت. رشد سریع جمعیت در این شهر از زمان جنگ جهانی دوم ناشی از مهاجرت مناطق روستایی صربستان بوده‌است و همین امر سبب شد تا بلگراد به یک شهر صنعتی تبدیل شود. بیشتر ساکنان این شهر صرب‌ها و بزرگترین گروه‌های غیر صرب کروات‌ها و مونته نگرو‌ها هستند. بلگراد به عنوان شهر برتر صربستان مقر دولت مرکزی، ارگان‌های اداری، وزارت خانه‌های دولتی، بزرگترین شرکت‌های صربستانی، رسانه‌ها و موسسات علمی است. بلگراد میزبان یکی از بزرگترین مجتمع‌های بیمارستانی صربستان با بیشترین ظرفیت در جهان است به همین خاطر در اینجا بیشتر بلگراد را معرفی خواهیم کرد تا شما عزیزانی که قصد خرید تور صربستان را دارید بیشتر با این دیار آشنا شوید.

بلگراد  معرفی بلگراد

دیدنی های بلگراد

تاریخ غنی بلگراد در سراسر این شهر نمایان است. بلگراد دارای جاذبه‌های فرهنگی، معماری باشکوه، مراکز خرید عالی و مقرون به صرفه و طیف گسترده‌ای از رویداد‌ها است که بازدیدکنندگان را از سراسر جهان جذب خود می‌کند. این شهر تلفیقی از فرهنگ‌ها، تاثیرات و سبک‌های مختلف با فضایی مرموز و عجیب است. از دیدنی‌های این شهر می‌توان به کلیسای سنت ساوا (Saint Sava)، کلیسای ارتدوکس نیکولاجا (Hram Svetog Oca Nikolaja)، برج آوالا (Avala)، موزه نیکولا تسلا (Nikola Tesla Museum)، برج گاردوس (Gardos Tower)، کلیسای جامع سنت مارک (Saint Mark Church) و قلعه بلگراد (Belgrade Fortress) اشاره کرد.

دیدنی های بلگراد

آب و هوای بلگراد صربستان

وجود رودخانه‌های اطراف بلگراد سبب سرسبزی و به وجود آمدن طبیعتی بکر در این کشور شده‌است. دمای هوای بلگراد در روز‌های مختلف سال متغیر است اما می توان میانگین دمای این شهر را صفر در نظر گرفت. در فصل تابستان بلگراد دارای هوای گرم و در فصل زمستان دارای هوای سرد است. منشا توده‌های هوای سرد بلگراد سیبری و هوای گرم نیز مدیترانه است. بارش‌ها در کشور صربستان بسته به منطقه از الگو‌های مختلف پیروی می‌کنند اما در ژوئن تقریبا تمام کشور کاملا بارانی است؛ همچنین علت اصلی باران رعد و برق است که در بعد از ظهر رخ می‌دهد که ممکن است از ماه می رخ دهد و در ژوئن به اوج خود برسد. در حالی که در جولای و آگوست میزان باران کاهش می‌یابد. در پایان تابستان برای مناطق غربی بیشتر از مناطق شرقی شاهد بارش باران هستیم. در اوایل ماه‌های نوامبر، دسامبر و ژانویه نیز کاملا بارانی یا برفی است. آگوست و سپتامبر بطور معمول ماه‌هایی هستند که کمترین تعداد روز‌های بارانی را دارند. جالب است بدانید در فصل زمستان حتی منطقه‌ای که بارش در آن زیاد نباشد باز هم فرکانس نسبتا زیاد است به این معنی که باران‌های مکرر برفی وجود دارد؛ اگرچه که معمولا زیاد نیستند.

آب و هوای بلگراد صربستان

فرهنگ مردم صربستان

فرهنگ صربستان مربوط به فرهنگ صرب‌های قومی است. امپراتوری عثمانی صربستان را در سال 1459 میلادی فتح کرد و چندین قرن بر این منطقه حکومت کرد. نتایج حکومت امپراتوری عثمانی حاوی فرهنگ صربستان بود. میراث صربستان به طرز شگفت‌انگیزی غنی و منحصر‌به‌فرد است و ارزش‌های سنتی خود را دنبال می‌کند. مردم صربستان هنوز هم آداب و رسوم و اعتقادات قدیمی را تکرار می‌کنند. این سنت‌ها از مناطق کوچک‌تر روستایی نشات می‌گیرند و گواه بر آن است که یکی از فرهنگ‌های قدیمی و تاثیر‌گذار قاره اروپا است.
فصل پاییز نشان‌دهنده زمانی است که تعداد زیادی از خانوار‌های صربستان در کنار هم جمع می‌شوند. سالوا (Salva) جشنی است که در آن هر خانواده به حامی مقدس خود احترام می گذارد به همین دلیل همه منتظر ماه نوامبر و بسیاری از اعیاد مقدسین حامی هستند. در این روز‌ها تقریباً از هر خانه ای صدای موسیقی و خنده شنیده‌می‌شود و بوی غذاهای مخصوص خانگی را نیز حس می‌کنید.
صرب ها مردمی گرم، صمیمی و پرجنب‌و‌جوش هستند به ویژه در برابر گردشگران در واقع آن‌ها از گردشگران بسیار استقبال می کنند. صرب ها به دلیل فرهنگ غنی به کتابفروش بودن معروف هستند. داستان ادبیات صربستان با آثار کلامی از قرن 10 و 11 آغاز می‌شود. از شناخته شده ترین نویسندگان می‌توان به ایو آندریچ، میلوچ کرنجانسکی، مژا سلیموویچ، بوریسلاو پکیچ، برانکو میلژکوویچ و دانیلو کیچ اشاره کرد. سوتلانا ولمار-یانکوویچ و گوردانا كویچ از شناخته شده‌ترین رمان نویسان زن در صربستان هستند. از نظر آماری مردم صربستان مهمان‌نواز‍‌ترین ملت جهان هستند و این رسم در میراث آن‌ها بسیار برجسته است. جالب است بدانید بسیاری از صربب‌ها بازیگر و آهنگساز هستند.

فرهنگ مردم صربستان

زبان و مذهب مردم شهر بلگراد

زبان رسمی صربستان و به تبع آن بلگراد صربی است. زبان صربی تنها زبان اروپایی است که بطور فعال در آن از ترکیب حروف سیریلیک و لاتین استفاده می‌کنند. طبق سرشماری زبان‌های بوسنیایی، کرواتی و بونجواچ در برخی مناطق صربستان نیز صحبت می‌شود که عملا با صربی یکسان است. بیشتر صرب‌ها به انگلیسی نیز صحبت می‌کنند. جالب است بدانید زبان صربی دارای چند گویش است.
صربستان وارث ساختار مذهبی متنوعی است. بیشتر مردم صربستان مسیحی ارتدکس (84.98%) و پس از آن‌ها کاتولیک‌های روم (5.48%) ،مسلمانان (3.2%) و یهودیان (1.08%) هستند. بقیه ادیان در حال حاضر یک اقلیت کوچک را تشکیل می‌دهند.

زبان و مذهب مردم شهر بلگراد

بهترین زمان سفر به بلگراد

هنگام برنامه ریزی برای سفر به بلگراد یکی از سوالات متداول شما این است که "چه زمانی به بلگراد سفر کنیم؟ و تور صربستان چه زمانی ارزان تر و بهتر است؟" از آنجا که همه ما انتظارات، سلیقه و خواسته های مختلفی داریم پس به سختی می‌توان بهترین زمان سفر به این شهر را نام برد. بلگراد در تمام طول سال جذابیت دارد و بعضی از فصول برای برخی از بازدیدکنندگان جذاب تر از بقیه هستند. بهترین زمان برای بازدید نیمه دوم آوریل، می، ژوئن و سپتامبر است. در زمان‌های ذکر شده هوا برای استراحت در شهر مناسب است و دمای متوسط 18 - 22 درجه سانتیگراد؛ همچنین جولای و آگوست نیز بسیار خوب هستند فقط گاهی اوقات ممکن است بسیار گرم باشد. اکتبر نیز معمولاً بسیار خوب است اما ممکن است گاهی اوقات بارانی شود. در چند سال گذشته اکتبر و حتی نوامبر بسیار دلپذیر بوده‌است. در واقع تنها سه ماهی که ممکن است سفر به این شهر مناسب نباشد ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه است؛ زیرا اگر به دلیل وجود برف هوا کاملا سرد است که ممکن است در این حالت شهر کمی افسرده بنظر برسد. اوقات سال نو نیز هوا سرد است اما اتفاقات قابل توجهی در خیابان‌ها و مکان‌های سرپوشیده شما را گرم می‌کنند.

بهترین زمان سفر به بلگراد

سخن NPK

سپاس از شما همراهان همیشگی NPK که با نظرات خود به ما انرژی می‌دهید و باعث دلگرمی ما می‌شوید.

سوالات متداول بلگراد

سلام من لیسانس زبان انگلیسی هستم و دوره های تور گردانی را نیمه تمام از موسسه ی کریمان کویر گذرانده ام ولی مدر ک نگرفته ام اگر لازم باشد دوره را به اخر میگذرانم ایا شما احتیاج به نیرو ندارید

درود بر شما علی آقا 
شما در همین سایت مراحل عضویت را خوب پیگیری نموده و مانند سایر راهنمایان پروفایل سازی نمائید تا شما را به راحتی برای کار تور گردانی انتخاب نمایند.
با سپاس داود صادقی

نظرات کاربران
دیدگاه