رستوران های استانبول

رستوران های  استانبول

همه می‌دانیم که استانبول شهری تاریخی است و بخشی از تمدن‌های باستانی از جمله بیزانس و قسطنطنیه بوده است. با این حال، در روزگار مدرن زندگی این شهر بزرگ هم با زندگی شبانه پر جنب و جوش همراه است. استانبول بارها، رستوران‌ها و کلوب‌های زیادی را در خود جای داده که تا آخر شب باز می‌مانند و به افراد محلی و گردشگران این فرصت را می‌دهند که یک شب سرگرم کننده داشته باشند. آنها غذاهای خوشمزه و نوشیدنی‌های مختلف سرو می‌کنند، موسیقی می‌نوازند و مهمانی‌های پر جنب و جوش را برگزار می‌کنند. درنتیجه زمانی که با تور ترکیه به این کشور رفته و از تفریحات این مکان‌ها استفاده می‌کنید، خاطرات فراموش نشدنی را با دوستان یا خانواده رقم می‌زنید. اجازه دهید 10 مورد از بار و کافه معروف در استانبول را به شما معرفی کنیم.

رستوران های معروف استانبول

بار لیترا استانبول

این بار شعار جالبی دارد و به همه پیشنهاد می‌دهد «شهر را از بالا ببینید» در Litera Bar Istanbul، جایی که می‌توانید نگاهی اجمالی به زیبایی طبیعی استانبول داشته باشید، استراحت کنید و غذاهای خوشمزه نوش جان کنید. این بار منظره‌ای دیدنی از آبراه بسفر را ارائه می‌دهد که یکی از شلوغ‌ترین آبراه‌های جهان است. منوی اروپایی آن بر روی غذاهای آلمان و اتریش تمرکز دارد. در این سالن یک سالن نیز وجود دارد که در آن می‌توانید از موسیقی زنده در شب لذت ببرید. با این حال، شما باید برای شام میز خود را رزرو کنید. برای حضور در این مکان باید به ساختمان مؤسسه گوته بروید و به دنبال Yeni Çarşı Caddesi 32 باشید.

لیترا مکانی مناسب برای مهمانی‌های گروهی در پاسیو/ باغ است که با سرو غذاهای محلی و بین المللی توانسته رتبه خوبی میان توریست‌ها به دست آورد. همچنین اینترنت رستوران رایگان است و فروش اینترنتی غذا را هم در نظر دارد.

کافه رستوران 360 استانبول

روی کف شیشه‌ای بار 360 بایستید و 360 درجه به اطراف بچرخید تا با یک نمای کامل از زیبایی‌های استانبول مواجه شوید. بی‌جهت نیست که 360 دومین مورد در لیست بار و کافه معروف در استانبول را به خودش اختصاص داده است. اینجا یک پنت هاوس در ساختمان قرن نوزدهمی مشرف به بی‌اوغلو است. پیشنهاد می‌کنیم اصلا موبایل یا دوربین خود را فراموش نکنید؛ زیرا عکس گرفتن از نمای بالای برج کلیسای سنت آنتوان، تنگه بسفر، مسجد ایاصوفیه و دریای مرمره با منظره 360 درجه زیبایی منحصر به فردی دارد.

کافه رستوران و بار 360 هم برای ناهار و هم برای شام باز است تا طعم غذاهای مدرن ترکی و غذاهای بین‌المللی را به همراه مجموعه‌ای از شراب‌های انحصاری به مشتریان خود ارائه ‌دهد. اینجا در تعطیلات آخر هفته به یک کلوب  تبدیل می‌شود تا جوان‌ها بتوانند خستگی کار را کنار بگذارند. اگر با تور استانبول سفر کردید لذت موسیقی زنده در بار رستوران 360 را از دست ندهید.

رستوران  سوسام استانبول

یکی از کافه های دنج استانبول سوسام است که آن را با عنوان بهترین پاتوق محلی معرفی کرده‌اند. دور از شلوغی و پنهان از دید دیگران، کافه ساکت Susam برای ساعت خلوت عاشقانه مکانی عالی است. با چند لیوان شراب تنبلی کنید، یا در حالی که راحت روی صندلی راحتی فرورفته‌اید، یک صبحانه گرم نوش جان کنید. اگر در این مکان با یک پیشخدمت دوست شوید و بهترین میز را به شما می‌دهد. برای رسیدن به این کافه به بی اوغلو رفته و در خیابان جهانگیر به دنبال ساختمان سوسام سوکاکا 11 باشید.

این مورد از لیست بار و کافه معروف در استانبول ما یک کافه کوچک اما دوست داشتنی است که بخشی از فضای بیرونی خود را هم برای مشتریان آماده کرده است. اکیدا پیشنهاد می‌کنیم که ماهی سالمون، راویولی و منودو اینجا را از دست ندهید همان طور که نوشیدن قهوه یا چای در کنار سیمیت را نباید از دست بدهید.

کافه رستوران مورور

کافه رستوران مورور در Novotel Istanbul Bosphorus منویی دارد که تقریبا همه مواد را - از سبزیجات گرفته تا کالاماری و استیک - روی آتش کبابی می‌کند. غذای محبوب این منو هم اختاپوس است که به عنوان یک پیش غذای خوشمزه در نظر گرفته می‌شود. به خصوص وقتی که بعد از آن بره خوشمزه تراکیایی را سفارش داده باشید.

معمولا نیازی نیست که از قبل ورود میز رزرو کنید، اما آماده باشید که عصرها با ازدحام جمعیت روبرو شوید. کافه رستوران مورور بعد از ساعت 8 شب یکی از شلوغ‌ترین مکان‌ها در استانبول است، اما ارزش آن را دارد که برای تماشای غروب آفتاب آنجا بنشینید و مناظر رمانتیک شهر را ببینید.

رستوران بار نار گلیم استانبول

پنجمین مورد از لیست بار و کافه معروف در استانبول را به بار نار گلیم (Nargilem) اختصاص می‌دهیم تا با کافه معروف به «طعم محلی» آشنا شوید. اینجا پاتوق محبوب مردم محلی است که غذاهای خوشمزه‌ای مانند سوسیس سرخ شده، کوفته (کوفته)، پیتزا و دسر سرو می‌کند. آنها الکل سرو نمی‌کنند؛ اما نوشیدنی‌های مختلفی به شکل نوشیدنی‌های سرد، چای و قهوه دارند. یکی از وجوه مشترک کافه های معروف استانبول استفاده از موسیقی زنده است که هر شب برگزار می‌شود. پس زمانی که با تور گردشگری استانبول به این شهر آمدید، می‌توانید از موسیقی شاد شبانه هم لذت ببرید. یک تفاوت جالب در این مکان ارائه قلیان با طعم‌های مختلف است که هم افراد محلی و هم توریست‌ها از آن استقبال زیادی می‌کنند.

نا گلیم به ویژگی‌هایی مانند اهمیت دادن به گروه‌ها موسیقی جوان، سرو غذای به موقع و خوشمزه و مکان مناسب برای خانواده‌ها معروف شده است.

رستوران هتل بویوک لوندرا استانبول

فرقی ندارد که مهمان هتل بویوک لوندرا باشید یا خیر به هر حال می‌توانید از بار این مکان استفاده کنید. اگر از پیاده روی پس از بازدید کلیسای پانگیا ایسودیون (Panagia Isodion) خسته شده‌اید، قهوه ترک خود را اینجا میل کنید و با بوی غذاهای باربیکیو مست کنید. این بار به سرو باربیکیو خوشمزه معروف است.

Büyük Hanedan Mangalbaşı یکی دیگر از موارد لیست بار و کافه معروف در استانبول است. سرآشپزهای این رستوران در تهیه استیک و کباب متخصص هستند و تجربه متفاوتی را در سرو غذا همراه با احترام به مشتری ارائه می‌دهند. میزها با غذاخوری‌های داخلی عرضه می‌شوند و میهمانان می‌توانند سیخ‌هایی از کوفته، کوکورچ بره و تکه‌های خرد شده را به تناسب سلیقه خود درخواست کنند. نشستن در فضای باز بالکن هتل هم تجربه عالی برای تماشای شهر در شب است.

رستوران چیا سوفراسی استانبول

میان اسامی کافه های معروف دنیا چیا سوفراسی هم برای خودش جایگاهی دارد؛ چون غذاهای ترکی به سبک خانگی را با طعم‌های تند و پر جنب و جوش در محیطی آرام ارائه می‌دهد. میهمانان می‌توانند در بیرون از فضای کافه در یکی از 3 طبقه یا تراس پشت بام بنشینند. غذاهای مورد علاقه منو شامل پیش غذاها مانند مزه و سالاد و غذاهای اصلی مانند خورش‌های فصلی و کباب بره زغالی است.

اگر می‌خواهید روی پشت بام یا کنار پنجره قرار بگیرید، توصیه می‌کنیم از قبل Çiya Sofrası را رزرو کنید. ممکن است آخر هفته‌ها به خصوص در بازه زمانی عصر تا نیمه شب مجبور باشید حدود 30 دقیقه منتظر بمانید تا بنشینید. البته با رفتن به رستوران برای ناهار می‌توانید از درگیری با جمعیت مشتاق دوری کنید.

رستوران جاست بار خاص‌ترین بار و کافه معروف در استانبول

Just Bar یک بار و کافه معروف در استانبول بوده و در بین طرفداران میکسولوژی شناخته شده است؛ زیرا انواع کوکتل‌های منحصر به فرد را سرو می‌کند. دارای فضای داخلی چوبی روستایی است که حال و هوای دنج دارد و البته قسمت نشیمن در فضای باز هم ارائه می‌کند. موسیقی ملایم مدام در پس زمینه پخش می‌شود. غذاهایی مانند سالاد، پیتزا، پیتا با گوشت چرخ کرده، سیب زمینی سرخ شده، برگر، ساندویچ و غیره نیز در اینجا موجود است. Just Bar حیوانات خانگی پسند است و می‌توانید حیوان محبوب خود را به اینجا بیاورید.

رستوران بار گاتالا

بیشترین مکان‌های گردشگری دنیا کافه رستوران خاص خود را هم دارند و گاتالا یکی از آنها است. این برج هفتصد ساله این روزها بار رستوران مدرنی هم دارد که برای پذیرایی از توریست‌ها آمده شده است. رستوران و بار Gelata مکانی عالی برای لذت بردن از انواع نوشیدنی است. آنها طیف گسترده‌ای از نوشیدنی‌ها را ارائه می‌دهند، اما مطمئن شوید که شراب ترکی را امتحان می‌کنید. همچنین یک منوی غذایی کامل در این بار وجود دارد که شامل انواع مزه‌ها یا غذاهای کوچکی است که برای همراهی با الکل به کار می‌روند. با یک گروه موسیقی محلی زنده موسیقی سنتی ترکی از همه این طعم‌ها لذتی دو چندان را تجربه خواهید کرد.

رستوران گاجا مدرن‌ترین بار و کافه معروف در استانبول

رستوران گاجا مدرن‌ترین بار و کافه معروف در استانبول

بخش غذاخوری این بار و کافه معروف در استانبول که منظره Bosphorus را به خوبی نشان می‌دهد از ساعت 7 عصر تا 11 شب خدمت رسانی می‌کند. به دلیل تایم محدود باید قبل از حضور میز خود را رزرو کنید. البته قسمت بار آن  از ساعت 3:30 بعد از ظهر تا 2 صبح پذیرای مهمانان است. گاجا یک رستوران در ارتفاع مناسب و با مدرن‌ترین طراحی ممکن برای این روزهای استانبول است. اکثر توریست‌هایی که با تور ترکیه از استانبول دیدن می‌کنند حداقل یک بار غذا و شراب گاجا را امتحان کرده‌اند. شما که نمی‌خواهید این تجربه را از دست بدهید!

 

نظرات کاربران
دیدگاه