بهترین بیمارستان های استانبول

بهترین بیمارستان های استانبول
شهر استانبول به عنوان یکی از مقاصد گردشگری برجسته برای توریست‌ های ایرانی به شمار می‌ آید. در مقالات گذشته، به موضوعاتی همچون حمل و نقل در استانبول، مراکز خرید معتبر، تجربه غذایی و رستوران‌ های برجسته، و جاذبه‌ های دیدنی این شهر پرداخته‌ ایم. اکنون می‌ خواهیم به برخی از بهترین بیمارستان‌ های استانبول بپردازیم که برای مسافران در تور استانبول به عنوان گزینه‌ های مناسب در مواقع نیاز و اضطراری در دسترس هستند.

لیست بهترین بیمارستان های استانبول

در ادامه، لیستی از برخی از بیمارستان‌ ها و مراکز درمانی معروف در شهر استانبول که به عنوان برترین‌ ها و با کیفیت‌ ترین‌ ها در ترکیه محسوب می‌ شوند، آورده شده است. لازم به ذکر است که این بیمارستان‌ ها هدف اصلی خود را در توسعه گردشگری سلامت و پزشکی دانسته و به تجربه خدمات پزشکی برتر برای مسافران ارائه می‌دهند.

بیمارستان آجی بادام استانبول

بیمارستان آجی بادام مرکز تخصصی در ارائه خدمات تشخیصی و درمانی با بهره‌ گیری از آخرین فناوری‌ های پزشکی است. این مرکز از سال 1991 میلادی با تمرکز بر ارائه خدمات در حوزه‌ های متنوع نظیر درمان سرطان، پرتو درمانی، باروری، مرکز اطفال، پزشکی هسته‌ای، جراحی با روبات و پیوند اعضا، به فعالیت خود ادامه داده است. این بیمارستان در بخش‌ های مختلف شهر استانبول، از جمله مناطق کادی‌ کوی، باقرکوی، اتیلر، کوزیاتاقی، و بورسا فعالیت دارد.
وبسایت: www.acibadem.com.tr
آدرس: استانبول، یشیل کوی (Yeşilköy)

بیمارستان آمریکایی استانبول

بیمارستان آمریکان، یکی از مراکز درمانی فوق تخصصی در شهر استانبول محسوب می‌شود که به زبان ترکی به آن آمریکان هاستانسی گفته می‌شود. این بیمارستان به دلیل دسترسی آسان به وسایل نقلیه عمومی و موقعیت جغرافیایی محل قرار گیری، یکی از محبوب‌ ترین مراکز درمانی در این شهر محسوب می‌شود. به عنوان مثال، این بیمارستان تا ایستگاه متروی عثمان بیگ 5 دقیقه فاصله دارد که به راحتی امکان دسترسی با متروی استانبول را فراهم می‌کند.
این بیمارستان با بنیانگذاری در سال 1920 با نام انگلیسی کنستانتینوپولی به عنوان یکی از بهترین بیمارستان های استانبول شروع به فعالیت کرد و تا سال‌ ها با همین نام خدمات بهداشتی ارائه می‌داد. در سال 1995 با پذیرش مالکیت بنیاد وهبی کوچ Vehbi Koç، این بیمارستان تحت فرآیند بازسازی جامعی قرار گرفت و در حال حاضر با شیوه مدرنی اداره می‌شود. مراجعه‌ کنندگان با انجام فرآیند ابتدایی معاینات و آزمایش‌ های لازم، از خدمات با کیفیتی در زمینه‌ های مختلف پزشکی بهره‌ مند می‌شوند. بیماران بر اساس تشخیص و نیاز خود در صورت نیاز به بخش‌ های مختلف انتقال پیدا می‌کنند.
وبسایت: www.amerikanhastanesi.org
آدرس: استانبول، گوزل باغچه، نیشان تاشی

بیمارستان فلورانس نایتینگل استانبول

بیمارستان فلورانس نایتینگِل یکی از برجسته‌ ترین مراکز درمانی استانبول ترکیه است. این بیمارستان افتخار نام‌ گذاری به نام پرستار برجسته انگلیسی، فلورانس نایتینگل را دارد. این بیمارستان با بیش از 30 سال سابقه، یکی از پیشروترین مراکز درمانی در ترکیه محسوب می‌ شود. خدمات این مرکز به صورت 24 ساعته در تمام ایام هفته ارائه می‌شود و با پیوستن به کمیسیون مشترک بین المللی سلامت (JCI)، در بخش‌های تخصصی چون سرطان سینه، استخوان و مفاصل، کبد و کلیه، گوارش، قلب و مغز فعالیت دارد.
وبسایت: www.florence.com.tr
آدرس: استانبول، شیشلی، عبیدی حوریت

بیمارستان اتیکا اینجیرلی استانبول

بیمارستان اتیکا اینجیرلی از سال 2007 با ظرفیت 53 تخت خواب به فعالیت پرداخته و با انجام بین 4000 تا 10000 عمل جراحی سالانه، به عنوان مرکز پیشرفته ای در زمینه‌های فک و دندان‌ پزشکی، زیبایی، رادیو لوژی، روماتولوژی، حلق و بینی شناخته می‌ شود. این بیمارستان با افتخار خدمات ویژه‌ ای به گردشگران همچون، اقامت در محیطی راحت و مدرن، برخورد های چند زبانه توسط مترجمان ماهر با اشراف به 17 زبان جهان و رزرواسیون آنلاین تمامی خدمات تورهای درمانی ارائه می‌ دهد.
وبسایت: ethica.com.tr
آدرس: ترکیه، استانبول، باقرکوی، اینچیری، کارتال تپه

بیمارستان آی وی اف استانبول

بیمارستان آی وی اف IVF یک مرکز تخصصی در حوزه زنان، زایمان و ناباروری در شهر استانبول بوده و در لیست بهترین بیمارستان های استانبول قرار گرفته است. پزشکان و کادر درمانی مرکز آی وی اف با همکاری فعّال با مراکز درمانی لندن انگلیس، آمریکا و سایر مراکز تحقیقاتی اروپایی، از تجربیات و دانش جهانی برخوردارند. در حال حاضر، بخش‌ های مهم بیمارستان آی وی اف به ارائه خدمات تخصصی در حوزه زنان، ناباروری مردان، و مشکلات جنینی تا سنین نوزادی به مراجعه‌ کنندگان داخلی و بین‌ المللی می‌ پردازد.
وبسایت: www.ivfturkey.com
آدرس: استانبول، بشیکتاش، تورکالی

بیمارستان یاشار استانبول

بیمارستان یاشار استانبول، یکی از مراکز درمانی برجسته و خصوصی در ترکیه، از سال 1987 با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت فعالیت خود را شروع کرد. در سال 2004، با افتخار به بازسازی ساختمان خود با به‌کارگیری تکنولوژی‌ های روز دنیا پرداخت تا بتواند بهترین خدمات را به بیماران ارائه دهد. مساحت کنونی بیمارستان یاشار تا به امروز به 1500 متر مربع افزایش یافته است. این بیمارستان با تمرکز بر بخش‌های مختلف پزشکی از جمله جراحی های عمومی، پزشکی عمومی و معاینات، پوست و مراقبت های زیبایی، رادیولوژی، کودکان و بیماری های اطفال، گوش و حلق و بینی خدمات گسترده‌ ای ارائه می‌دهد.
وبسایت: www.ozelyasarhastanesi.com
آدرس: استانبول، باقرکوی، اینچیری شماره 22

بیمارستان آلمانی استانبول

بیمارستان آلمانی یا جرمن هاسپیتال، با نام ترکی آلمان هاستانسی، در محله‌ی معروف شهر و در خیابان تکسیم واقع شده بود. این بیمارستان از سال 1992 با مدیریت مرکز درمانی ژرمن پاستور (تئودور فلیدنر) خدمات پزشکی ارائه می‌ داد. متأسفانه، در سال 2014 بیمارستان تعطیل شد. اما برنامه‌ ریزی شده است که در آینده در مکان دیگری با ساختمان جدید و امکانات بروزتر، خدمات بهداشتی و درمانی خود را ادامه دهد و به بهبود کیفیت خدمات پزشکی در استانبول کمک کند.
وبسایت: almanhastanesi.com.tr
آدرس: استانبول، میدان تکسیم، بی اوغلو

بیمارستان استانبول

بیمارستان خصوصی استانبول که در آوریل سال 1995 میلادی تأسیس شد، اکنون به عنوان یکی از بهترین بیمارستان های استانبول و جزو ده بیمارستان برتر ترکیه شناخته می‌شود. با تمرکز بر ارائه خدمات با کیفیت در حوزه‌ های مختلف، بیمارستان خصوصی استانبول خدمات خود را در چهار بخش اصلی درمانی، جراحی، بخش عمومی و بخش فیزیوتراپی و عکس برداری فعالیت می‌کند.
وبسایت: www.istanbulhospital.com.tr
آدرس: استانبول، ایکیتلی، خیابان آتاتورک

بیمارستان مدیکانا استانبول

مدیکانا، مجموعه درمانی با شعب در شهرهای مختلف ترکیه، از جمله آنکارا و استانبول، با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با استفاده از تکنولوژی‌های پزشکی پیشرفته تأسیس شده است. این بیمارستان در سال 1992 به عنوان گروه درمانی و پژوهشی تأسیس شد و اکنون با بیش از 6500 نفر از کادر درمانی و تخصصی در شهرهای سامسون، بورسا، قونیه، استانبول، آنکارا و سیواس حضور دارد. شعار مدیکانا "در سریع‌ ترین زمان و نزدیک‌ ترین مکان با پیشرفته‌ ترین ابزار های پزشکی" نشان از تمرکز بر فوریت درمان و استفاده از تجهیزات پزشکی پیشرفته دارد.

بیمارستان مدیکانا استانبول
وبسایت: www.medicanainternational.com
آدرس: استانبول، منطقه بیلیک دوزو Beylikdüzü
آنکار، منطقه سویتوزو Söğütözü، خیابان سوکاک
قونیه، مصلی باغلاری Musalla Bağları، خیابان گرز Gürz

بیمارستان ارمنی استانبول

در سال 1831 میلادی، به دنبال درخواستی از سوی طوفان امیر مشیری، هلیل پاشا و گالاتا کادی، مرکز درمانی‌ توسط پزشکان ارمنی مقیم ترکیه تأسیس شد. این درخواست به دولت ترکیه ارسال شد و پس از تأیید، تصمیم گرفته شد که یک بیمارستان برای ارمنیان در استانبول ایجاد شود. پس از تأسیس بیمارستان، جمعیت ارامنه تصمیم گرفت تا نام کشیش و پاپ ارمنی به نام آگوپ میزپانا (Agop Mızpna) را به عنوان نام این مرکز درمانی انتخاب کنند. این انتخاب به دلیل خدمات بی‌درنگ این کشیش در جریان شیوع طاعون و بیماری‌ های سرع ارائه شده به مردم استانبول و ارمنیان مهاجر بود.
وبسایت: www.surpagop.com
آدرس: استانبول، شیشلی، جمهوریت

بیمارستان نیشان تاشی استانبول

بیمارستان نیشانتاشی، به عنوان بخشی از هلدینگ اُورتادوغو و یکی از بهترین بیمارستان های استانبول، با افتخار خدمات فوق تخصصی خود را در اقلیم‌ های مختلف علوم پزشکی ارائه می‌دهد. خدمات فوق تخصصی بیمارستان نیشانتاشی شامل زمینه‌ های متنوعی چون کودکان و اطفال، رژیم و لاغری، ارتوپدی، جراحی بینی، پوست و مراقبت‌ های زیبایی، اورولوژی، قلب و عروق، کلینیک زایمان، درمان چاقی و بخش اورژانس می‌ شود.
وبسایت: en.nisantasihastanesi.com.tr
آدرس: استانبول، شیشلی، والی کوناگ Valikonağı

بیمارستان ترکیه

بیمارستان ترکیه با مدیریت هلدینگ هیلاس Ihlas فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه پزشکی، دارای یک ساختمان اصلی با سابقه‌ای تاریخی است که در سال 1894 میلادی، در دوره حکومت سلطان عبد الحمید دوم شروع به فعالیت کرده و در سال 1991 بازسازی شده است. بیمارستان ترکیه خدمات متنوعی را همچون جراحی پلاستیک، حراجی زیبایی و بینی، فیزیوتراپی، رادیولوژی، بخش تغذیه، چشم‌ پزشکی، اورولوژی، نورولوژی و سایر زمینه‌ های تخصصی را ارائه می‌ دهد. برای راحتی بیماران، بیمارستان ترکیه امکانات آنلاین را نیز فراهم کرده است. مراجعه‌ کنندگان می‌ توانند به صورت اینترنتی وقت ویزیت رزرو کنند و یا جواب آزمایش‌ های خود را به‌ صورت آنلاین دریافت نمایند.
وبسایت: turkiyehastanesi.com
آدرس: استانبول، شیشلی، Darülaceze

بیمارستان مموریال استانبول

گروه بیمارستان‌ های مموریال (MHG)، با تأسیس خود در سال 2000، به سرعت به عنوان یکی از بزرگترین و پیشرو ترین گروه‌ های درمانی در ترکیه شناخته شده است. این گروه فعالیت‌ های خود را در بیشتر شهرهای ترکیه، از جمله آنتالیا، آنکارا، دیاربکیر، دیکله و آتاشهیر گسترش داده است. بیمارستان‌های گروه مموریال، از جمله بیمارستان‌های مدیکانا و فلورانس نایتینگل، به عنوان اعضایی از کمیسیون مشترک سلامت (JCI) شناخته شده‌اند. این بیمارستان با تشکیل 10 بیمارستان، 2 مرکز درمانی و یک مرکز تندرستی و سلامت، به عنوان یکی از بهترین بیمارستان های استانبول در رده سوم لیست قرار گرفته است.
وبسایت: www.memorial.com.tr/en
آدرس: استانبول، شیشلی، Kaptanpaşa, Piyalepaşa Blv

بیمارستان ایستینیه استانبول

بیمارستان ایستینیه ابتدا به عنوان کلینیک مراقبت از بیماری‌ های عفونی و سل در سال 1984 شروع به فعالیت کرد. این مرکز در طول سال‌ ها توانست با افزایش تخت‌ های خود، از کلینیک به بیمارستانی رسمی تبدیل شود و در سال 1968 به عنوان بیمارستان به فعالیت رسمی خود ادامه دهد. در حال حاضر، بیمارستان ایستینیه به عنوان یک مرکز درمانی جامع، خدمات درمانی متنوعی را به بیماران ارائه می‌دهد. این خدمات شامل واحد دیالیز، بخش پرتو درمانی، بیوشیمی، آسیب‌شناسی، میکروبیولوژی و آندوسکوپی می‌شود.

بیمارستان ایستینیه استانبول
وبسایت: istinyedh.saglik.gov.tr
آدرس: استانبول، ایستینه

بیمارستان هیزمت استانبول

بیمارستان هیزمت مموریال، در سال 2000 میلادی به عنوان اولین مرکز درمانی و بیمارستان تخصصی در زمینه بیماری‌ های کلیوی در ترکیه تأسیس شد. این بیمارستان از سال 2010 زیر نظر اعضای گروه درمانی مموریال فعالیت خود را ادامه داده و به نام هیزمت مموریال تغییر یافته است. هیزمت مموریال برخوردهای پزشکی و مراقبتی خود را در دسته‌های مختلف ارائه می‌دهد. این بیمارستان شامل 9 واحد مراقبت‌های ویژه عمومی، 10 واحد مراقبت‌های قلب و عروق، 11 واحد مراقبت‌ های ویژه نوزادان و 5 بخش مراقبت‌های جراحی قلب است. علاوه بر این، هیزمت مموریال دارای چهار اتاق جراحی فوق‌مدرن با تجهیزات بروز و پیشرفته است.
وبسایت: www.hizmethastanesi.com
آدرس: استانبول، باغچلی اولر Bahçelievler

بیمارستان باقرکوی استانبول

این منطقه به فاصله 10 دقیقه از فرودگاه آتاتورک استانبول قرار گرفته و با موقعیت جغرافیایی در کنار دریای مرمره به عنوان یکی از زیباترین مناطق این شهر و بهترین بیمارستان های استانبول شناخته می‌شود. بیمارستان باقرکوی که توسط دکتر مظهر عثمان از سال 1884 تا 1951 ساخته شد، مرکزی بهداشتی و درمانی با تاریخ طولانی در این منطقه شناخته می‌ شود. این بیمارستان فعالیت‌ های متنوعی در زمینه‌ های نورولوژی، روانپزشکی، جراحی مغز و اعصاب و فیزیوتراپی دارد و یکی از مراکز درمانی تخصصی در زمینه‌ های روانپزشکی، ترک اعتیاد و اعصاب و روان در استانبول شناخته می‌شود.
مسئولان بیمارستان باقرکوی در سال 2008 یک موزه را با هدف نگهداری اسناد، تحقیقات و دستاوردهای خود تأسیس کردند. این موزه، از ساعت 10:00 صبح تا 15:30 به صورت رایگان در دسترس عموم قرار دارد.
وبسایت: bakirkoyruhsinireah.saglik.gov.tr
آدرس: استانبول، باقرکوی

بیمارستان دانشگاهی سراف پاشا

بیمارستان جایراپاشا یا سراف پاشا، با بنیانگذاری در سال 2002 میلادی به عنوان مرکز تخصصی در حوزه سرطان سینه شناخته می‌شود. این مرکز با هدف ارتقاء سطح خدمات به بیماران، اختصاص یافته و در ارائه خدمات در زمینه‌ های متنوعی از جمله درمان سرطان سینه، جراحی‌ های مرتبط، استفاده از ابزارهای پزشکی برای تشخیص سرطان، خدمات رادیولوژی، پاتولوژی، مرکز پزشکی هسته‌ای، آنکولوژی پزشکی، رادیولوژی و جراحی پلاستیک و زیبایی مشغول به کار است.
وبسایت: cerrahpasa.istanbulc.edu.tr/tr
آدرس: استانبول، فاتح

بیمارستان تخصصی پوست و زیبایی استانبول

بیمارستان استتیک اینترنشنال استانبول، یکی از برجسته‌ ترین مراکز تخصصی در زمینه زیبایی، حراجی اندام، پوست و مو در استانبول ترکیه، با معرفی برترین تجهیزات پزشکی در سال 1999 تأسیس گردید. این بیمارستان به عنوان اولین مرکز مدرن زیبایی در این شهر شناخته شد و تحت نظارت دکتر بولنت Bülent، بنیان‌گذار و مدیریت کننده‌ اش، خدمات خود را با اهدافی متمایز و با برنامه‌ ریزی دقیق ارائه می‌ دهد.
دکتر بولنت اظهار داشته است که یکی از اهداف اصلی این بیمارستان، ارائه خدمات تخصصی با کیفیت بالا به مراجعه‌ کنندگان در حد استاندارد های بین‌ المللی و بهتر از آن است. به همین دیلی این بیمارستان به یکی از بهترین بیمارستان های استانبول تبدیل شده است. از جمله افتخارات این بیمارستان، درصد بالای رضایت مراجعه‌ کنندگان از کیفیت خدمات ارائه‌ شده است.
وبسایت: www.estetikinternational.com.tr
آدرس: استانبول، محله مجیدیه

لیست بیمارستان های دولتی استانبول

بیمارستان‌ های دولتی بسیار معتبر در شهر استانبول ترکیه شامل بیمارستان آرناوت کوی Arnavutköy، بیمارستان کیراچ Kirac، بیمارستان و مرکز اورژانس مال تپه Emergency Maltepe Public Hospital، سنترال هاسپیتال استانبول و بیمارستان لطفیه نوری بورات Lütfiye Nuri Burat به عنوان چندین مرکز بهداشتی برجسته معرفی می‌شوند. شهر استانبول همچنین به گردشگران خدمات ویژه‌ ای ارائه می‌دهد که در یک مطلب جداگانه به جزئیات این خدمات پرداخته خواهد شد.

 

سخن آخر
گردشگران عزیز، با توجه به روند رو به افزایش مدیکال توریسم و انتخاب کشورهایی مانند ایران و ترکیه به عنوان مقاصد پزشکی، موضوع رقابت در این زمینه بسیار حائز اهمیت است. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از برنامه‌ ریزی سفر و خرید تور ترکیه، با مراکز درمانی استانبول آشنا شوید. آیا تجربه‌ای از استفاده از بیمارستان یا مراکز درمانی در کشورهای دیگر دارید؟ منتظر نظرات شما هستیم تا تجربیات و دیدگاه‌های مفید شما را با سایر کاربران به اشتراک بگذاریم.

نظرات کاربران
دیدگاه