بازارهای روز استانبول

بازارهای روز استانبول
استانبول به عنوان مقصدی محبوب برای گردشگران ایرانی شناخته می‌شود و جلب توجه مسافران از سراسر دنیا را به خود اختصاص داده است. این شهر در کشور ترکیه واقع شده و به عنوان مرکز خرید و بازارهای پویا نیز شناخته می‌شود. در این سفر مجازی فاینداتور به استانبول، قصد داریم تا بازارهای روز استانبول و مراکز خرید این شهر را بررسی کنیم. برای راحتی در سفر، به شما توصیه می‌شود از سرویس بلیط تهران استانبول اسنپ تریپ استفاده کنید.

بهترین بازارهای روز استانبول

خرید کردن، جزء لذت‌ های جدایی‌ ناپذیر از سفر به ترکیه است. با این حال، به هر نقطه‌ ای از جهان که سفر کنید، بازارهای محلی و بزرگی وجود دارند که محلی برای تجربه فرهنگ و خرید انواع محصولات محلی هستند. استانبول نیز هیچ‌ گاه از این قاعده مستثنی نبوده و با گستره‌ی بازارهای سنتی و مدرن، تجربه‌ای فراتر از خرید فراهم می‌کند. یکی از پر طرفدارترین مقاصد خرید در این شهر، بازارهای روزانه استانبول هستند که با فضای خاص خود، تجربه‌ ی منحصر به فردی از خرید را ارائه می‌ دهند.
هر روز از هفته، اطراف استانبول پر از بازارهای جذاب است که در آن‌ها محصولات متنوعی از جمله مواد غذایی، صنایع‌ دستی و سوغاتی‌ های محلی به فروش می‌رسد. در ادامه، به فهرستی از بازارهای مشهور استانبول پرداخته‌ایم. اگر قصد دارید تور استانبول را تجربه کنید و در بازارها به خرید بپردازید، حتما از این بازارهای روزانه دیدن کنید.

شنبه ‌بازار بشیکتاش استانبول

یکی از مقصد های پرطرفدار خرید در استانبول، بازار شنبه بشیکتاش است که به نام جومارتسی پازاری یا بازار شنبه شناخته می‌ شود. این بازار در منطقه بشیکتاش استانبول (Beşiktaş) واقع شده است. محله بشیکتاش یکی از نقاط مهم استانبول شناخته می‌شود و در منطقه تنگه بسفر قرار دارد. در بازار شنبه بشیکتاش، تنوع بسیار زیادی از محصولات مختلف وجود دارد و گردشگران می‌توانند به راحتی انواع کالاهای مدنظر خود را پیدا کنند. این بازار به ویژه مشهور به فروش پوشاک و مواد غذایی تازه است. همچنین، در این بازار، تعدادی از رستوران‌ های محلی وجود دارند که بومیان به آن‌ها "بولکپچه" می‌ گویند.
از مهمترین ویژگی‌های بازارهای روز استانبول بشیکتاش، محیط تمیز و امنیت نسبتاً بالای آن است. اغلب گردشگران از وجود این بازار زیبا خبر ندارند و این ممکن است باعث ارائه یک تجربه فراموش‌ ناپذیر از خرید در استانبول شود.

شنبه بازار بشیکتاش کجاست

برای رسیدن به بازار شنبه بشیکتاش، به متروی خط M2 در ایستگاه ینی کاپی (Yenikapi) سوار شوید و به سمت حاجی عثمان (Hacıosman) حرکت کنید. در ایستگاه تکسیم (Taksim) از قطار پیاده شده و سپس از میدان تکسیم، اتوبوس بوستانچی (Bostancı) را برای راحتی انتخاب کنید. در ایستگاه آکراترر (Akaretler) از اتوبوس پیاده شده و با یک پیاده‌ روی کوتاه و لذت‌ بخش به بازار شنبه بشیکتاش خواهید رسید.

شنبه بازار فریکوی استانبول

بازار ارگانیک فریکوی (Feriköy Organic Market) یکی از مقاصد خاص بازارهای روز جذاب استانبول است که مشابه بازار بشیکتاش، تنها در روزهای شنبه برگزار می‌شود. در فریکوی، محصولاتی از جمله ارگانیک، لبنیات، شوینده‌ ها و محصولات آرایشی با کیفیت بالا ارائه می‌دهید. در این بازار، شما می‌ توانید تازه‌ ترین و با کیفیت‌ ترین محصولات ارگانیک ترکیه را بیابید. بخشی از بازار به مغازه‌ های نانوایی اختصاص دارد که نان تازه با آرد گندم و گندم سیاه می‌پزند و به مشتریان عرضه می‌ کنند.

شنبه بازار ارگانیک استانبول
در اطراف این بازار، یکی از بهترین غذاهای ترکیه تهیه و پیشنهاد می‌ شود،  که "گوزلمه" نام دارد. این غذا که از ترکیب گوشت، سبزیجات و نان تازه به دست می‌آید، یکی از لذیذترین غذاهای ترکیه به شمار می‌ رود. به شما توصیه می‌ شود که حتماً در بازار ارگانیک فریکوی این غذای سنتی و دلپذیر را تجربه کنید.

بازار فریکوی استانبول کجاست

برای سفر به بازار ارگانیک فریکوی، ابتدا متروی خط M2 را انتخاب کنید و به سمت حاجی عثمان (Hacıosman) سوار شوید. سپس در ایستگاه عثمان‌بِی (Osmanbey) از قطار پیاده شده و از این ایستگاه، با 10 دقیقه پیاده‌روی به سمت کوچه لاله شاهین (Lala Şahin Sokak) و نزدیکی کارخانه بومنتی بیرا (Bomonti Bira Fabrikası) برای دیدن بازارهای روز استانبول بروید.

شنبه بازار باکیر کوی استانبول

شنبه‌ بازار باکیر کوی یکی از بزرگترین و پر آراسته‌ترین بازارهای روز در استانبول است که در قلب محله باکیرکوی و در کنار دادگستری این منطقه (Bakırköy Adliyesi) واقع شده است. این بازار هر هفته در روزهای شنبه از ساعت 10 صبح تا ساعت 6 بعد از ظهر فعالیت می‌کند. در این بازار، معمولاً در ساعات پایانی تخفیفات جذابی اعمال می‌شود که باعث جلب توجه بیشتر خریداران می‌شود. در مسیرهای بازار و خیابان باکیر کوی به دلیل شلوغی نسبتاً زیاد، بهتر است وسایل با ارزش و سنگین را برای خرید به همراه نیاورید.
نکته مهم این است که برخی از برندهای مطرح ترکیه، محصولات خود را به‌ویژه در ساعات پایانی فعالیت بازار به قیمت‌ های بسیار مناسب‌ تر از دیگر مراکز خرید استانبول عرضه می‌ کنند. این ویژگی باعث می‌شود که از معروف‌ ترین برندهای ترکیه با قیمتی بسیار کمتر نسبت به دیگر مکان‌ ها خرید کنید.
محله باکیر کوی، یکی از محلات با تاریخ طولانی استانبول است و پس از خریدهای خود از شنبه ‌بازار باکیر کوی، می‌ توانید به خیابان‌ های اطراف این بازار سر زده و از جاذبه‌ های گردشگری زیبای این منطقه لذت ببرید.

بازار باکیرکوی استانبول کجاست

برای دسترسی به این بازار، از میدان تکسیم شروع کنید و به سمت ایستگاه ینی کاپی حرکت کنید. از اینجا با استفاده از خط متروی M1 به سمت فرودگاه یا هاوالیمانی سوار شوید. سپس، به سمت ایستگاه باکیر کوی حرکت نمایید. از ایستگاه باکیر کوی پس از پیاده‌روی کوتاه، به سادگی می‌ توانید به مقصد نهایی خود برسید.

یکشنبه ‌بازار فریکوی استانبول

بازار عتیقه‌فروشی فریکوی (Feriköy Antique Market) یا یکشنبه بازار فریکوی یکی دیگر از بازارهای روز استانبول، در نزدیکی مسجد منطقه شیشلی واقع شده است. این بازار یکی از متفاوت‌ ترین بازارهای استانبول محسوب می‌شود. این تنوع در روز های بازار نشان‌ دهنده ویژگی‌ های خاص هر یک از روزهای هفته است؛ به این ترتیب، شنبه‌ ها بازار ارگانیک و یکشنبه‌ ها بازار عتیقه‌ فروشی در فریکوی برگزار می‌شود.

یکشنبه بازار فریکوی استانبول کجاست

در مقایسه با سایر بازارها، دسترسی به بازار عتیقه‌ فروشی فریکوی بسیار آسان‌ تر است. برای رسیدن به این بازار، کافی است از میدان تکسیم شروع به پیاده‌ روی کنید و تنها در مدت 30 دقیقه، به مقصد خواهید رسید. همچنین، درصورت ترجیح استفاده از مترو استانبول، ایستگاه عثمان به عنوان نزدیک‌ترین ایستگاه به بازار عتیقه‌ فروشی فریکوی معرفی شده است.

سه شنبه بازار بخش آسیایی استانبول

سه‌شنبه ‌بازار کادیکوی در قسمت آسیایی استانبول است که هر هفته در خیابان حسن پاشا و در محله کادیکوی واقع می‌شود. جالب است بدانید که علاوه بر روزهای سه‌ شنبه، در روزهای جمعه نیز فعالیت دارد. بنابراین، می‌توان گفت که این بازار هم سه‌شنبه ‌بازار و هم جمعه ‌بازار محسوب می‌شود. سه‌شنبه ‌بازار کادیکوی با گذشت نیم قرن از شروع فعالیت‌ های خود، به یکی از بازارهای قدیمی و معتبر در تور ترکیه تبدیل شده است. این بازار به فروش انواع کالاهایی نظیر پوشاک، منسوجات، غذاهای تازه، ادویه و محصولات دیگر معروف است.
فضای باز و نسبتاً وسیع بازار با چهار ورودی، امکان دسترسی آسان و لذت بردن از تجربه خرید در این بازار را برای بازدید کنندگان فراهم می‌کند.

بازار کادیکوی استانبول کجاست

اگر اقامتگاه شما در نزدیکی میدان تکسیم قرار دارد، دسترسی آسان به سه‌شنبه ‌بازار کادیکوی بسیار ساده است. می‌توانید از میدان تکسیم به سمت بازار با استفاده از اتوبوس به‌طور مستقیم حرکت کنید.

چهارشنبه‌ بازار فاتح استانبول

بازار فاتیح یکی از بزرگترین بازارهای روز استانبول، در خیابانی نزدیک به مسجد فاتیح و در منطقه‌ای به همین نام واقع شده است. این بازار چهارشنبه‌ ها برپا می‌شود و به خصوص با حضور فروشندگان خانم‌ ها شناخته می‌شود. محصولات اصلی این بازار شامل پوشاک و مواد غذایی است که با قیمت‌های بسیار مناسب عرضه می‌شوند. خرید از این بازار برای بسیاری از اهالی استانبول جزء روزمرگی‌ های روزانه‌ شان محسوب می‌شود.

چهارشنبه‌ بازار فاتح استانبول
با تاریخچه‌ ای که به دوران بیزانس باز می‌ گردد، این بازار یکی از قدیمی‌ ترین و پر تاریخ‌ ترین بازارهای استانبول به شمار می‌آید و هم اکنون مکانی برای خرید محصولات کشاورزی تا لباس‌های محلی با قیمتی مقرون به صرفه است. پس از خرید از این بازار، اگر قصد دارید جذابیت شهری استانبول را در چهارشنبه‌ ها تجربه کنید، حتماً مسجد فاتیح را به برنامه سفر خود اضافه کنید. معماری زیبا و بی‌نظیر این مسجد، آن را به یکی از جاذبه‌ های گردشگری محبوب در استانبول تبدیل کرده است.

چهارشنبه بازار فاتح استانبول کجاست

استانبول، منطقه فاتح، کوچه های اطراف مسجد فاتح

پنج شنبه بازار ارنکوی استانبول

پنج‌شنبه ‌بازار ارنکوی، یکی از بازار روزهای جذاب استانبول در بخش آسیایی است که در محله فخرالدین کریم واقع شده است. این بازار به‌عنوان مقصدی روزانه برای اهالی بومی بخش آسیایی استانبول شناخته می‌شود و اغلب توریست‌ها از وجود این بازار خبر ندارند یا به آن توجه چندانی نمی‌کنند. از این رو، این مکان منبع خوبی برای تهیه خوراکی‌های تره‌باری محلی و لباس‌های خانگی ارزان قیمت به شمار می‌رود. اما در اینجا نمی‌ توان پوشاک برند پیدا کرد.

پنجشنبه بازار ارنکوی استانبول کجاست

برای راحتی در دسترسی به پنج‌شنبه ‌بازار ارنکوی، از متروی خط مارمارای (Marmaray) استفاده کنید. ایستگاه مبدأ شما ایستگاه ینی کاپی (Yenikapi) خواهد بود. با سوار شدن به قطار مارمارای در سمت گِبزه (Gebze) حرکت کنید. پس از رسیدن به گبزه می توانید به سمت این بازار بروید.

پنج شنبه بازار اولوس استانبول

پنج‌ شنبه‌ بازار اولوس، یکی از جذاب‌ ترین بازارهای روز استانبول است که در خیابان دروبویو (Dereboyu Caddesi) قرار دارد. این بازار با نام "سوسایتی بازار" نیز شناخته می‌ شود که به معنای بازار جامعه اشاره دارد. در سال 2015 به دلیل استقبال بسیار زیاد گردشگران و جمعیت شلوغ، بازار تعطیل شد، اما خوشبختانه این تعطیلی مدت زمان طولانی نداشت و در کمترین زمان ممکن مجدداً به فعالیت خود ادامه داد. در بازار اولوس، می‌ توانید اجناس برند و غیربرند را با قیمت‌ های مناسب و مقرون به صرفه خریداری نمایید.
برای دسترسی به این بازار، می‌ توانید از اتوبوس‌ های شماره 40 یا 40T میدان تکسیم استفاده کرده و در ایستگاه Ortaköy پیاده شوید. ورود به بازار از ساعت 8:00 صبح تا حدود 19:30 امکان‌ پذیر است.

جمعه ‌بازار فیندیک زاده استانبول

جمعه‌ بازار فیندیک زاده یکی از مقاصد جذاب استانبول است که در قلب محله آکسارای قرار دارد. این بازار، از صبح زود تا غروب جمعه فعالیت دارد و میزان وسیعی از کالا ها و سرویس‌ ها را با قیمت‌های بسیار مناسب به مشتریان ارائه می‌دهد. اگر در فیندیک زاده اقامت می‌کنید، حتماً این بازار را به عنوان یکی از مقاصد اصلی خود در نظر بگیرید. اما اگر زمان محدودی دارید و تنها به خرید از بازارها علاقه‌ مندید، توصیه می‌شود که از چهارشنبه بازار فاتح دیدن کنید.

جمعه بازار فیندیک زاده استانبول کجاست

برای راحتی و دسترسی آسان به جمعه‌ بازار فیندیک زاده، بهترین راه از مترو است. از ایستگاه متروی کاباتاش شروع کنید و از آنجا با تراموا به سمت این بازار حرکت کنید. یک نکته حائز اهمیت در مسیر به بازار فیندیک زاده این است که مسیرها به شدت شیب دارند. بنابراین، توصیه می‌شود حتماً از کفش‌ های مناسب استفاده کنید تا در طول مسیر به بازار با آسایش حرکت کنید.

راهنمای خرید از بازارهای روز استانبول

1. در بازارهای روز استانبول برای یافتن بهترین اجناس با قیمت و کیفیت مناسب، صبور باشید. مغازه‌ ها و غرفه‌ ها را دقیقاً بررسی کنید و زمان کافی را برای خرید اختصاص دهید.
2. اگر به کالای خاصی علاقه‌ مندید، این علاقه را به فروشنده نشان ندهید تا قیمت بهتری برای شما ارائه دهد. اغلب، عدم اظهار اشتیاق به خرید می‌ تواند تخفیفات بهتری به شما برساند.
3. بازارها معمولاً شلوغ هستند. وسایل ارزشمند را همراه خود نبرید و اگر لازم است، آن‌ها را به خوبی نگه دارید. در دوران شیوع بیماری کرونا نیز از استفاده از ماسک پیشنهاد می‌ شود.
4. در صورت استفاده از وسایل حمل ‌و نقل عمومی، استفاده از کارت حمل ‌و نقل عمومی به نام "استانبول کارت" را پیشنهاد می‌ کنیم. با این کارت می‌ توانید هزینه حمل‌ و نقل خود را با 40 درصد تخفیف پرداخت کنید.

 

سخن پایانی
در اینجا، با معرفی چند بازار روز جذاب در استانبول، سعی کردیم تا شما را با محیط‌های خرید منحصر به‌ فرد این شهر آشنا کنیم. خرید از این بازارها حس و حالی خاص و متفاوت نسبت به خرید از مراکز خرید مدرن دارد. در پایان، پیشنهاد می‌ شود که در سفر به استانبول، حتماً سری به این بازارهای فراموش‌ نشدنی بزنید و تجربه خریدی خاص و جذاب را تجربه کنید. توجه داشته باشید که رعایت نکات امنیتی و پیشنهادات اختصاصی که در این مقاله به آن اشاره شد، می‌ تواند تجربه خرید شما را از بازارهای هفتگی استانبول به یک تجربه فراموش‌ نشدنی تبدیل کند.

نظرات کاربران
دیدگاه