منطقه شیشلی استانبول

منطقه شیشلی استانبول

منطقه شیشلی در استانبول

خیابان شیشلی یا منطقه شیشلی در بخش اروپایی استانبول واقع شده است و بخشی از آن نیز بسیار نزدیک به دریای مرمره است. این در حالی است که منطقه شیشلی به میدان تکسیم استانبول نیز نزدیک است. با توجه به نزدیکی خیابان شیشلی به میدان تکسیم و سایر اماکن گردشگری استابول اما برای گردشگران تور استانبول و مسافران ناآشنا به خیابان‌ ها و کوچه‌ های شهر، رسیدن از منطقه شیشلی به سایر نقاط استانبول در اغلب موارد کمی دشوار است. از این رو بسیاری از افراد توصیه می‌کنند که اگر در منطقه شیشلی استانبول ساکن شده‌اید برای رفت و آمد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

محله لاکچری استانبول

منطقه شیشلی یکی از معروف‌ ترین، شناخته شده‌ ترین و البته قدیمی‌ ترین مناطق گردشگری استانبول به شمار می‌آید. ساختار و طراحی شهری منطقه شیشلی در نوع خود بسیار منحصر به فرد است. منطقه شیشلی ترکیب خوشایند و دلنشینی از معماری اروپایی مدرن و سنتی در کنار هم است. جالب است بدانید که این منطقه نسبت به منطقه معروف و پر رونق تکسیم مسکونی‌ تر است، این در حالی است که محله شیشلی، مراکز تجاری و سرگرمی بروز و با شکوهی نیز دارد. علاوه بر این، هوایی تمیز و خوب این منطقه نسبت به سایر مناطق و نزدیکی آن به ساحل نیز از دیگر مزیت‌ های این منطقه است.

مراکز خرید شیشلی

اگر شما نیز به مهاجرت و تجربه زندگی در ترکیه فکر می‌ کنید، بهتر است بدانید که بدون شک خرید خانه در ترکیه به خصوص استانبول مزایای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. از جمله مزایای زندگی در استانبول می‌ توان به برخورداری از تفریحات متنوع و گردش در بهترین مراکز خرید دنیا اشاره کرد. شهر استانبول و محله شیشلی، به گونه‌ ای قلب ترکیه به حساب می‌آیند، از این رو مراکز خرید و تفریحات بسیاری در آن قرار گرفته است. از جمله بهترین مراکز خرید شیشلی، می‌ توان به موارد بیان شده در زیر اشاره کرد.

مرکز خرید آستوریا

مرکز خرید آستوریا در یکی از لوکس‌ ترین برج‌ های شیشلی واقع شده است. این مرکز خرید دارای 4 طبقه است. مرکز خرید آستوریا علاوه بر فروشگاه‌ ها و مغازه‌ های خرید متنوع، دارای تعدادی کافه‌ و رستوران‌ بسیار عالی نیز است.

مرکز خرید پروفیلو

مرکز خرید پروفیلو یکی از مدرن‌ ترین مراکز خرید استانبول است که به واسطه فروشگاه‌ های متنوعی که دارد، گزینه مناسبی برای خرید اسباب منزل است. مرکز خرید پروفیلو در سال 1997 میلادی و در منطقه شیشلی استانبول افتتاح شده است.

مرکز خرید کانیون

جالب است بدانید که معماری و طراحی مرکز خرید کانیون از گرند کنیون آمریکا الگو برداری شده است. این مرکز خرید در بویوک دره قرار گرفته و برای خرید، گردش و تفریح، گزینه بسیار ایده‌ آلی به شمار می‌آید.

مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی

مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی بیشتر به فود کورت و البته سالن‌ های سینما و تئاترش شهرت دارد. بر طبق امار سالانه حدود 8 میلیون نفر از این مرکز خرید دیدن می‌کنند و همچنین 155 برند از برترین برندها دنیا، در این مرکز شعبه دارند.

مرکز خرید بومونیتی پارک

مرکز خرید بومونیتی یکی از مراکز خرید زنجیره‌ ای است که مهم‌ترین و بزرگترین شعبات آن در منطقه شیشلی استانبول قرار دارند. جالب است بدانید که برترین برندهای دنیا در این مرکز خرید شعبه دارند، علاوه بر این، بومونیتی پارک دارای فضای بازی کودکان نیز است.

مرکز خرید اوزدیلک پارک

یکی دیگر از مراکز خرید محبوب واقع شده در محله شیشلی که فروشگاه‌ های بسیار متنوعی نیز دارد، مرکز خرید اوزدیلک پارک است.

شیشلی استانبول

جاهای دیدنی شیشلی استانبول

در این بخش قصد داریم به معرفی اماکن گردشگری منطقه شیشلی در استانبول بپردازیم.

خانه آتاترک

منطقه شیشلی استانبول جاذبه‌ های متعددی را در خود جای داده که به عنوان یکی از اماکن پر طرفدار در بین توریست‎‌ ها شناخته می‌شوند. یکی از اماکن دیدنی در تور ترکیه که در این ناحیه قرار دارد، خانه آتاترک است که امروزه به موزه آتاترک تبدیل شده است. این بنا در سال ۱۹۰۸ میلادی ساخته شده است و در حال حاضر آثاری از زندگی مهم‌ ترین رهبر ترکیه را در خود حفظ کرده است.

کلیسا های شیشلی

از آنجایی که منطقه شیشلی برای سال‌های متمادی محل زندگی افراد غیر مسلمانان بوده است، دارای کلیساها و صومعه‌ های بسیار متنوعی است. همچنین بهتر است بدانید که بازدید از کلیساها عموما رایگان است. از جمله معروف‌ترین کلیساهای منطقه شیشلی استانبول می‌توان به کلیسای پیتر و پائول، کلیسای سنت بنو، کلیسای لوتران و کلیسای سنت پیتر اشاره کرد.

موزه ارتش شیشیلی

یکی دیگر از محبوب‌ ترین دیدنی‌ های استانبول که در منطقه شیشلی قرار دارد، موزه ارتش است که بازدید ا آن برای عموم آژاد است و افراد می‌توانند به راحتی از میدان تکسیم خود را به آنجا برساند. این موزه در سال ۱۹۵۰ میلادی تاسیس شده و افراد می‌توانند در این موزه انواع تانک، خمپاره و هلیکوپترهای جنگی ببینید و سری هم به چادرهای نظامیان حکومت عثمانی بزنید. علاوه بر این بهتر است بدانید که در بعضی اوقات موسیقی و مارش نظامی نیز در موزه ارتش نواخته می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند سربازان پیاده را با یونیفرم‌های مخصوص ببینید.

قصر ایلامور

قصر ایلامور یکی دیگر از دیدنی های ترکیه که در منطقه شیشلی واقع شده است. قصر ایلامور دارای دو عمارت به نام‌ های میراسیم و میات است که با الهام از معماری اروپایی طراحی و ساخته شده‌اند. این کاخ بسیار زیبا و باشکوه فضای سبزی رویایی و دلپذیر نیز دارد که بازدید و گشت و گذار در آن برای عموم آزاد است.

مسجد تشویکیه

مسحجد تشویکیه که به دستور سلطان عبدالمجید اول و به سبک نئو باروک ساخته شده است، در ناحیه شیشلی استانبول واقع شده است. ستون‌های سفید طراحی شده در ورودی مسجد، سبب ایجاد یک منظره خاص و با شکوه شده است. مسجد تشویکیه علاوه بر اینکه یک مکان مذهبی است، به عنوان یک لوکیشن پرطرفدار برای عکاسی در تور استانبول نیز شناخته می‌شود.

هتل‌ های شیشلی استانبول

جالب است بدانید که منطقه شیشلی استانبول دارای هتل‌ های بسیار خوب و لاکچری نیز است. در ادامه این بخش به معرفی هتل‌ های منطقه شیشلی می‌پردازیم. معروف‌ترین هتل این منطقه هتل سنت ریجس است که یکی از هتل‌ های ۵ ستاره استانبول به شمار می‌آید و تنها ۱۵ دقیقه با مرکز شیشلی فاصله دارد. این هتل 5 ستاره در محله‌ای لوکس واقع شده است و به تنگه بسفر استانبول مشرف است.
هتل سنت رجیس امکانات خوبی مانند زمین گلف، اسپا، ۳ استخر سرپوشیده، بار و رستوران دارد و تمام احتیاجات شما را در سفر به استانبول برآورده می‌کند. بهتر است بدانید که هتل‌ های بسیار خوب دیگری نیز در نزدیکی منطقه شیشلی وجود دارد که از بهترین‌ های آن‌ها می‌توان به هتل هیلتون، هتل آرسیما، هتل جومبالی پلازا، هتل تانگو، هتل وایت مونارچ و مارارا اشاره نمود.

راهنمای منطقه شیشلی استانبول

منطقه شیشلی در ذهن بسیاری از گردشگران و توریست‌ های استانبول به عنوان یک منطقه اعیان نشین، نسبتاً مدرن و مملو از مراکز خرید، هتل‌ها و رستوران‌های متنوع نقش بسته است. اما همانطور که پیش از این اشاره کردیم، این منطقه دارای مساجد، کلیساها و موزه‌هایی بسیار زیادی نیز است که به دلیل کمتر شناخته شدن جمعیت کمتری به آن‌ها مراجعه می‌کنند. بسیاری از افراد قدم زدن در منطقه شیشلی استانبول‌ را تجربه قدم زدن در عصر معاصر ترکیه می‌دانند. در این بخش به معرفی برخی از ویژگی‌ها و نکات منحصر به فرد این منطقه می‌پردازیم.‌
1. بعضی از بناهای منطقه شیشلی در شهر استانبول دارای کاشی‌ کاری‌ های جذاب و نسبتاً تاریخی هستند.
2. اولین ترن برقی استانبول در سال ۱۹۱۳ میلادی و در این منطقه از استانبول برای اولین بار راه‌اندازی شد.
3. پس از انقلاب ترکیه منطقه شیشلی به عنوان یکی از گران‌ ترین محله‌‌ های استانبول شناخته شد.
4. توجه داشته باشید که به دلیل انجام پروژه‌ های ساختمان‌ سازی و وجود امکانات لوکس در این منطقه، قیمت خانه در منطقه شیشلی استانبول نسبتاً بالا است.
5. علاوه بر امکان تاریخی، مراکز خرید، هتل‌ ها و غیره، در منطقه شیشلی گالری‌ های متنوعی نیز وجود دارند که از میان آن‌ ها می‌توان به گالری هنرهای نوین اشاره کرد.

منطقه شیشلی در استانبول

حمل و نقل عمومی در شیشلی

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به دلیل تمایلات قلبی و یا شرایط مالی، قصد دارید تا با کمترین هزینه و با ارزانترین بلیط از تهران به استانبول مسافرت کنید، بهتر است تا درباره شیوه حمل و نقل در منطقه شیشلی نیز اطلاعات لازم را کسب کنید. مترو یکی از مهم‌ترین و ارزان‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی در شیشلی محسوب می‌شود. در این ناحیه ۲ ایستگاه مترو اصلی وجود دارد که به آسانی می‌ توانید خود را به آنجا برسانید. علاوه بر این شما می‌توانید با اتوبوس به شیشلی بروید و در ایستگاه مترو مورد نظر پیاده بشوید.

جاهای دیدنی استانبول نزدیک شیشیلی

استانبول سیستم مترو و اتوبوسرانی بسیار عالی دارد، با این حال ممکن است نقشه خوانی به زبان ترکی استانبولی برای شما به عنوان توریستی که با این زبان آشنایی ندارد، کار دشواری باشد. امروزه و با توجه به گسترش استفاده از اپلیکیشن‌ های سفر و نقشه مانند Google Maps، به نظر می‌رسد که بهترین گزینه برای گم نشدن در استانبول خرید سیم کارت، بسته اینترنت و استفاده از این نوع اپلیکیشن‌ها باشد. ما در این بخش به بیان فاصله تقریبی مناطق گردشگری و نسبتاً شناخته شده‌‌تر با منطقه شیشلی می‌پردازیم.
1. فاصله از مرکز منطقه شیشلی تا میدان تکسیم استانبول برابر با 3.6 کیلومتر است.
2. منطقه شیشلی استانبول در فاصله 9.6 کیلومتری مسجد ایاصوفیه استانبول واقع شده است.
3. فاصله منطقه شیشلی تا منطقه فاتح برابر با 7.6 کیلومتر است.
4. فاصله شیشلی تا گرند بازار یا بازار بزرگ استانبول، 7.7 کیلومتر است.
5. فاصله شیشلی تا مسجد آبی استانبول برابر با 9.9 کیلومتر است.
نظرات کاربران
دیدگاه