سواحل استانبول

سواحل استانبول

بهترین سواحل استانبول

اگر نگاهی به محل قرار گرفتن کشور استانبول در نقشه ترکیه بیندازید، متوجه نقش چشم گیر و بسیار مهم دریا در این شهر ساحلی خواهید شد. سواحل شهر استانبول ممکن است به ‌اندازه آنتالیا یا دیگر شهرهایی ساحلی شناخته شده و مشهور نباشند، با این حال سواحل استانبول نیز جاذبه‌ های خاص خود را دارند. ممکن است شما در مسافرت بعدی خود به شهر استانبول دوست داشته باشید قدم زدن در بهترین سواحل این شهر را نیز تجربه کنید. به این ترتیب ما قصد داریم تا در این مطلب از NPK به معرفی سواحل زیبا، چشم نواز و منحصر به فرد شهر استانبول بپردازیم.

سواحل استانبول برای شنا

ممکن است شما نیز مانند بسیاری از افراد پس از شنیدن نام سواحل شهر استانبول، تصویر شن‌ های ساحلی و افراد خوشحالی که در آب دریا شنا می‌ کنند، آفتاب می‌ گیرند و یا در سواحل استانبول قدم می‌ زنند نقش ببندد.
هر چند برای دیدن ساحل ماسه‌ ای استانبول نمی‌ توان به سراغ همه سواحل این شهر رفت، با این حال در این شهر و حومه آن، مکان‌ های خوبی را به ‌عنوان بهترین سواحل این شهر به منظور شنا و آب‌ تنی می‌ توانید پیدا کنید. در این بخش از معرفی سواحل زیبای استانبول، به سراغ آن دسته از پلاژها و سواحل مناسب شنا می‌ پردازیم. توجه داشته باشید که ما در این مطلب تلاش کردیم تا سواحلی را که در فاصله حداکثر یک ‌ساعته از شهر استانبول قرار دارند و مسافران به ‌سادگی می‌ توانند به آنجا بروند را معرفی کنیم.

ساحل ایهتیالار استانبول

İhtiyarlar

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید به‌ جای یک مکان شلوغ و پر هیاهو به یک ساحل، آرام با آبی شفاف که فاقد انواع ‌و اقسام جشنواره‌ ها است بروید، ما به شما ساحل ایهتیالار را پیشنهاد می‌ کنیم. ساحل ایهتیالار در واقع، یک ساحل عمومی و کوچک در شمال شهر استانبول است. شایان ذکر است که ساحل İhtiyarlar یکی از سواحل بسیار محبوب افراد محلی بوده و کمتر پیش می‌ آید که توریست‌ ها و افراد خارجی را در آن ببینید. در حوزه سواحل استانبول به این مورد نیز توجه داشته باشید، از آنجایی که تعداد جاذبه های گردشگری استانبول کم نیست و در سفر به این شهر، اغلب افراد قصد دیدن سواحل این شهر را ندارند. ساحل ایهتیالار در فاصله زمانی حدوداً 44 دقیقه ای از میدان تکسیم قرار دارد.

ساحل نان استاپ استانبول

یکی از مشهورترین پلاژهای ساحلی در تور استانبول که در فاصله کمی از استانبول واقع شده است، ساحل نان‌ استاپ است. این ساحل در منطقه ساریر شهر استانبول قرار دارد و برای کسانی که در جستجوی بهترین سواحل استانبول برای تفریح هستند، ساحل Non stop انتخابی ایده‌ آلی به شمار می‌ آید. می‌ توان گفت که ساحل نان ‌استاپ، یک ساحل ماسه‌ای در شهر استانبول است و برای امتحان کردن ورزش‌ های مختلف آبی مکان مناسبی به‌ حساب می‌ آید. لازم به ذکر است که اگر شانس با شما یار باشد، ممکن است شاهد اجرای زنده گروه‌ های موسیقی یا دی‌جی هم در این ساحل شهر استانبول باشید. فاصله میدان تکسیم تا ساحل نان ‌استاپ نسبتاً نزدیک بوده و حدوداً 1 ساعت از یکدیگر فاصله دارند.

 

سواحل استانبول

ساحل جاده بستان استانبول

ساحل جاده بستان در قسمت آسیایی استانبول قرار دارد. ساحل جاده بستان، ساحل زیبایی است که اگر مایل باشید که زیاد از مرکز شهر دور نشوید، گزینه بسیار مطلوب و خوبی برای وقت‌ گذرانی به حساب می‌ آید. در حقیقت منطقه جاده بستان از سه ساحل مختلف تشکیل شده است و در حال ‌حاضر تنها یکی از آنها مناسب استفاده عموم مردم است. بهتر است بدانید که ساحل جاده بستان گزینه مناسبی برای شنا بوده و علاوه بر این، بخش‌ های دیگر ساحل جاده بستان مناسب استراحت و لذت بردن از منظره زیبای دریا در هوایی بهاری در تور استانبول نوروز نیز است.
از جمله مزیت‌ های سواحلی که فاصله زیادی با مرکز شهر ندارند، این است که شما می‌ توانید با استفاده از وسایل حمل ‌و نقل عمومی در شهر استانبول به آنجا بروید. توجه داشته باشید که ساحل جاده بستان جزو نزدیک‌ ترین سواحل استانبول تا میدان تکسیم بوده و در فاصله بسیار کم و در حدود 30 دقیقه‌ای از آن واقع شده است.

ساحل ریوا استانبول

Riva Beach
منطقه بیکوز که در بخش‌ های شمالی شهر استانبول قرار دارد، از جمله مکان‌هایی است که هم به شهر نزدیک است و هم مناظر طبیعی بسیار زیبا دارد. شهرت اصلی ساحل ریوا به ‌دلیل نما و منظره‌ ای است که این ساحل به سمت کوه‌ ها دارد. ساحل ریورا به ‌اندازه سایر سواحل استانبول که در شهر و حومه آن واقع شده‌ اند، امکانات متنوع ندارد. حتی به ‌عنوان یکی از ساحل‌ های تفریحی استانبول نیز شناخته نمی‌ شود، اما به مسافران فرصت استفاده از محیطی خلوت‌ تر و طبیعتی بکرتر را می‌ دهد. فاصله میدان تکسیم تا ساحل ریوا در حدود یک ساعت است.

ساحل ترسو استانبول

Terso Beach
ساحل ترسو در استانبول گزینه مناسب برای آن دسته از افراد است که در جستجوی سواحلی تمیز، غیرشنی هستند. این ساحل با در نظر گرفتن سکوهای مناسب، جای خوبی برای کسانی است که دوست دارند شنا کنند. البته بهتر است بدانید که شاید در مقایسه با سایر سواحل و پلاژها، ساحل ترسو ساحل کم ‌امکانات‌ تری به شمار آید، با این حال نزدیکی این ساحل به مرکز شهر و همین‌ طور خلوتی و تمیز بودن آن مزیت بسیار مهم این ساحل است که سبب محبوبیت این ساحل در بین افراد مختلف شده است.
همچنین فاصله کم این ساحل از مرکز شهر سبب می‌ شود که حتی مسافرانی که با تور ترکیه کوتاه ‌مدت مانند تور استانبول ۴ شب و ۵ روز به این شهر سفر کرده‌ اند، فرصتی برای شنا دریای آزاد داشته باشند. فاصله میدان تکسیم تا ساحل ترسو، از نظر زمانی 30 دقیقه است.

 

بهترین سواحل استانبول

ساحل فلوریا استانبول

florya güneş beach
ساحل فلوریا و پلاژ گونش استانبول به نگین گمشده استانبول شهرت داشته و در مقایسه با ساحل دریای سیاه، به مرکز شهر نزدیک‌ تر است. این ساحل جزو قدیمی‌ ترین سواحل استانبول بوده و به سبب قدمت تاریخی و وجود امکانات مدرن، این منطقه به یک موقعیت جغرافیای و تاریخی خاص در استانبول تبدیل شده است. ساحل فلوریا یک ساحل وسیع شنی است و آدرس آن نسبتاً سر راست بوده و به ‌عبارتی برای پیدا کردن این ساحل کافی است به پارک ساحلی فلوریا در منطقه باکیرکوی استانبول بروید. فاصله ساحل فلوریا گونش از میدان تکسیم از نظر زمانی حدود ۴۵ دقیقه است.

ساحل بابیلون استانبول

احتمالاً مشهورترین ساحلی که در استانبول به شما معرفی خواهد شد،‌ ساحل بابیلون است. از آنجایی که در این ساحل تفریحات استانبول برای کودکان و امکانات کافی برای بازی کردن بچه‌ ها وجود دارد، در نتیجه این ساحل برای خانواده‌ هایی که به ‌همراه فرزندشان به سفر آمده‌ اند، جای کاملاً مناسبی است. علاوه بر این وجود انواع ‌و اقسام رستوران‌ های استانبول، کافه‌ ها و حتی مراکز اقامتی و مراکز خرید استانبول در نزدیکی این ساحل، به محبوبیت این مکان افزوده است. شهرت این ساحل و تفریحات حاشیه آن به ‌اندازه‌ ای است که می‌ توان ساحل بابیلون را در لیست مکان‌های تفریحی استانبول قرار داد. این ساحل از نظر زمانی در فاصله یک ساعت از میدان تکسیم واقع شده است.

ساحل ناکی بی استانبول

جزیره بیوک آدا، یکی از معروف‌ ترین جزایر استانبول و دارای تعدادی ساحل نسبتاً شناخته شده است. به جرئت می‌ توان گفت که بهترین ساحل جزیره بیوک آدا از جزیره های استانبول ساحل ناکی بی است. شایان ذکر است، با اینکه پلاژ ناکی بی، وسعت چندانی ندارد، اما می‌ توان آن را یک پلاژ تمیز و نسبتاً مدرن دانست. اگر اهل بازدید از مناطق بکر و زیبا در هوای بهاری هستید و در بهترین هتل‌ های استانبول نیز اقامت دارید، به هیچ وجه گشت و گذار در ساحل ناکی بی را در تور استانبول نوروز از دست ندهید. فاصله میدان تکسیم تا اسکله برای رسیدن به جزیره بیوک آدا و ساحل ناکی بی حدود یک ساعت است.

کلوب ساحلی آدا استانبول

از جمله وسیع‌ ترین سواحل استانبول می‌ توان به هیبی آدا اشاره کرد. هیبلی آدا در دومین جزیره وسیع از جزایر پرنس استانبول در دریای مرمره قرار گرفته و دارای سواحل و پلاژهای متعددی است. با این حال ساکنین استانبول، عموماً از شنا در جزایر پرنس و دریای مرمره چندان استقبال نمی‌کنند. کلوب ساحلی آدا از جمله سواحل این جزیره است که در نظر گرفتن امکانات گوناگون، شرایط خوبی را برای دریا دوستان ایجاد کرده است.
با توجه‌ به اینکه رفتن به جزایر و گشت‌ و گذار در آنها، علاوه‌ بر وقت کافی، نیازمند هزینه نسبتاً قابل توجهی نیز است، ما به شما پیشنهاد می‌ کنیم، تا با انتخاب تورهای اقتصادی مانند تور اقساطی استانبول و مدیریت کردن هزینه‌ هتل های استانبول و هزینه کلی پرداختی سفر، مقداری از مبلغ در نظر گرفته ‌شده خود را به این تفریحات جالب در سفر اختصاص دهید. فاصله میدان تکسیم تا اسکله برای رسیدن به جزیره هیبلی آدا و کلوب ساحلی آدا، حدوداً یک ساعت است.

ساحل شیله استانبول

Sile Aqua Beach
بسیاری از افراد عقیده دارند که ساحل شیله بسیار مشابه با سواحل کیلیوس است. همچنین اگر چه نمی‌ توان منکر شباهت کمابیش ساحل شیله به سواحل کیلیوس شد، با این حال باید به این نکته نیز اشاره کرد که که ساحل شیله در مقایسه با کیلیوس بکرتر است. از این رو، عموماً ساحل شیله گزینه محبوب برای افرادی است که دوست دارند از آرامش ساحل و منظره طبیعت در سکوت لذت ببرند. البته کسانی که در سفر به استانبول به سراغ ساحل می‌ روند، در اغلب موارد قصد شنا و تفریحات رایج را نداشته و هدف آنها در اکثر موارد لذت بردن از طبیعت است.
در حقیقت بیشتر کسانی که قصد استفاده از تفریحات آبی را دارند، اغلب شهر آنتالیا ترکیه را برای سفر انتخاب می‌ کنند نه استانبول. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که فاصله ساحل شیله تا میدان تکسیم نسبتاً طولانی‌ تر از سایر سواحل استانبول بوده و در فاصله زمانی حدود 1.5 قرار دارد.

نظرات کاربران
دیدگاه