محله های نا امن شهر استانبول

محله های نا امن شهر استانبول

محله‌ های نا امن شهر استانبول کدامند

استانبول یکی از شهرهای بزرگ مهاجر پذیر کشور ترکیه به حساب می‌آید که از تنوع فرهنگی بالایی برخوردار است. بنابراین کسانی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه و سکونت در شهر استانبول را دارند باید محله‌ای را انتخاب کنند که دارای امنیت اجتماعی بالایی باشد. به طور‌کلی فاکتور هایی مانند مسائل زیستی، روانی، تفاوت‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، مشکلات معیشتی و تورم از دلایل بروز جرم و جنایت در یک جامعه هستند. این عوامل که مشکلات زیادی را برای یک جامعه به خصوص تشکیلات قضایی به وجود می‌آورند، در تعیین محل سکونت تاثیر بسیار زیادی دارند. به همین جهت در این مقاله قصد داریم اطلاعات مفیدی را در خصوص محله‌ های نا امن استانبول در اختیار شما قرار دهیم. لازم به ذکر است می‌ توانید از طریق این صفحه برای خرید تور استانبول اقدام نمایید.

محله‌ های نا امن استانبول

استانبول یکی از شهرهای ترکیه محسوب می‌شود که همه ساله افراد زیادی جهت سکونت یا گشت و گذار به آنجا سفر می‌کنند. به همین دلیل علی‌رغم تمام تلاش دولت ترکیه برای افزایش امنیت در این شهر، باز هم به جهت سکونت و حضور افراد مختلف با فرهنگ‌ های گوناگون، محله‌ های خطرناکی در آنجا به وجود آمده‌ اند. فروش مواد مخدر، سرقت‌ های مسلحانه از منزل و خودرو اتفاقاتی هستند که در سال‌ های اخیر با رشد جمعیت و و رفت و آمد در این شهر افزایش پیدا کرده و باعث ایجاد نا امنی شده‌ اند.
طبق آمار به دست آمده، محله‌های بی‌اوغلو، کادیکوی، فاتیح، باغچیلار (Bağcılar)، اسن یورت، کوچوک چکمجه (Küçükçekmece)، چاتالجا (Çatalca) و غیره نمونه‌هایی از مراکز جرم و جنایت در استانبول محسوب می‌ شوند. با NPK همراه باشید تا در ادامه مقاله به بررسی معروف‌ ترین محله های نا امن استانبول بپردازیم.

محله تارلاباشی استانبول

محله تارلاباشی (Tarlabaşı) در منطقه کردنشینان بی‌اوغلو، یکی از خطرناک‌ ترین و نا امن‌ ترین مراکزی است که در شهر استانبول وجود دارد. خلافکاران حرفه‌ای، زاغه‌ نشینان و افرادی که از توان مالی پایینی برخوردار هستند در این محله سکونت دارند. وقتی وارد این مکان می‌شوید شاهد سربالایی‌ ها و سراشیبی‌ های بسیاری زیادی هستید که چهره کاملاً فقر زده و نا خوشایندی را نشان می‌دهند. افرادی که در آنجا تردد دارند معمولاً پرخاشگر بوده و ظاهر نامناسبی دارند که بیانگر خلافکار بودن آنها است.
با توجه به اینکه میدان تکسیم و خیابان استقلال استانبول به عنوان یکی از دیدنی های استانبول در نزدیکی این محله قرار دارد، به عنوان یک توریست وقتی قصد گشت‌و‌گذار در استانبول و نزدیک به این منطقه را دارید، باید مراقب باشید به هیچ عنوان به تارلاباشی از محله‌های نا امن شهر استانبول نزدیک نشوید. همچنین باید توجه نمایید در نزدیکی آنجا، از هم صحبتی و معاشرت با افراد غریبه که امکان دارد ساکن آن محله باشند خودداری نمایید.

محله دولاپ دره استانبول

یکی از خلافکارترین محله‌ هایی که باید هنگام گشت‌ و‌ گذار یا سکونت در ترکیه از نزدیک شدن به آنجا بپرهیزید، دولاپ دره (Dolapdere) نام دارد. این مکان که در نزدیکی میدان تکسیم و خیابان استقلال قرار دارد، بسیار خطرناک است و اگر کسی هنگام گردش اشتباهاً به آنجا برود با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

محله آکسارای لاله لی استانبول

آکسارای لاله لی (Laleli Aksaray) محله‌ای است که در منطقه فاتح یا فاتیح شهر استانبول در همسایگی آمینونو قرار دارد. این محله به عنوان بازار عمده‌فروشان شهر استانبول شناخته می‌شود و محصولاتی مانند چرم و خز در آنجا به فروش می‌رسند. به همین دلیل اکثر کسانی که برای مسافرت یا تجارت به این شهر سفر می‌کنند، احتمال اینکه برای خرید به Laleli Aksaray مراجعه کنند زیاد است. آکسارای لاله لی با وجود بافت قدیمی و مذهبی، از اصلی‌ترین محله‌های زندگی و حضور قاچاقچیان مواد مخدر و انسان به اروپا شناخته می‌شود.
همیشه در این مکان اخباری مانند درگیری‌ های مسلحانه، غرق‌ شدن در دریا، خرید‌ و‌ فروش اعضای بدن، فروختن انسان‌ ها به عنوان برده و غیره شنیده می‌شود. بر همین اساس به افرادی که تنها هستند به خصوص خانم‌ ها، توصیه می‌ شود به هیچ‌ عنوان به این محله برای گشت‌ و گذار و خرید مراجعه نکنند.
کسانی که قصد خرید در بازار عمده‌ فروشان آکسارای لاله لی را دارند، حتماً فردی را که شناخت کامل از این منطقه داشته و تجربه خرید و رفت‌و‌آمد در آنجا را دارد، در کنار خود داشته باشند. همچنین باید به محله‌های نا امن استانبول به صورت گروهی مراجعه کرده و قبل از تاریک شدن هوا از آنجا خارج شوید.

محله کوش تپه استانبول

کوش تپه (Kuştepe) محله‌ای در منطقه شیشلی بخش اروپایی استانبول است که جزء مناطق ثروتمند این شهر به حساب می‌آید. Kuştepe به عنوان مکانی جهت سکونت دلالان مواد مخدر، متکدیان و پناهندگان فقیر شناخته می‌شود و از امنیت پایینی برخوردار است.

محله قاضی عثمان پاشا استانبول

قاضی عثمان پاشا (Gaziosmanpaşa) محله‌ای است که در قسمت اروپایی ترکیه قرار دارد. به همین دلیل مهاجران غیر قانونی بسیاری مانند مهاجران بالکانی در آنجا سکونت دارند و این محله را تبدیل به یکی از شلوغ‌ ترین مناطق استانبول کرده‌اند. از این‌رو به دلیل حضور موج عظیمی از مهاجران فقیر، قاضی عثمان پاشا دارای زیر ساخت‌ های بسیار ضعیف و ساختمان‌ هایی مملو از جمعیت است. فقر در ظاهر ساختمان‌ها، کوچه پس کوچه‌ های محله و افرادی که در آنجا سکونت دارند کاملاً به وضوح دیده می‌ شود و مکانی برای درگیری پلیس با افراد مسلح، کشف انبار اسلحه و مواد مخدر به حساب می‌ آید. بنابراین Gaziosmanpaşa به هیچ عنوان مکان مناسبی برای گشت‌ و‌ گذار، سکونت و تحقیق‌ های اجتماعی محسوب نمی‌ شود.

محله گول سویو استانبول

گول سویو (Gülsuyu) در منطقه مال تپه بخش آسیایی استانبول قرار دارد و محله‌ای در مجاورت کادیکوی محسوب می‌شود. این مکان در لیست نا امن‌ ترین محله‌ های استانبول قرار دارد و کسانی که قصد مهاجرت به استانبول را دارند باید فکر زندگی در این محله را از ذهن خود پاک کنند.به دلیل آمار بالای جرم، جنایت و خلافکاری در این محله، پلیس در گشت‌ های شبانه هر فردی را که ببیند دستگیر می‌کند و این مسئله مشکلات زیادی را برای او به وجود می‌ آورد. افراد ساکن در Gülsuyu از محله‌ های نا امن استانبول، تا حد بسیار زیادی درگیر مشکل هولیگانیسم یا آشوب‌ گری هستند و به انجام کارهای ترسناکی مانند آتش‌زدن اموال عمومی مانند اتوبوس‌ها و خرابکاری‌های شبانه دست می‌زنند. ساکنین گول سویو به محض برآورده نشدن درخواست‌های اجتماعی خود، به خرابکاری و درگیری با پلیس می‌پردازند.

محله اسن یورت استانبول

زندگی در اسن یورت (Esenyurt) را باید از دو جنبه مورد بررسی قرار دهید. در نگاه اول باید گفت، قیمت مسکن و اجاره‌ بها در این منطقه بسیار پایین است، خانه‌های زیبایی در این محل ساخته می‌شوند و منطقه‌ مدرن مهاجرپذیر در شهر استانبول به حساب می‌آید. از سوی دیگر به دلیل اینکه افراد زیادی با باور ها و اختلافات فرهنگی مختلف در آنجا زندگی می‌کنند، احتمال وجود آشوب‌، نزاع‌ های خیابانی، درگیری‌ های مسلحانه و حضور فروشندگان مواد مخدر بسیار زیاد است. بنابراین کسانی که قصد سکونت در این منطقه را دارند باید از هر دو جنبه این مسئله را بررسی کرده و متناسب با شرایط اجتماعی و بودجه‌ ای که در اختیار دارند، مناسب‌ تربن تصمیم را اتخاذ کنند.

محله سلطان بیلی استانبول

سلطان بیلی (Sultanbeyli) که محدوده اسکودار تا گبزه را شامل می‌شود، یکی از مناطق نا امن ترکیه در قسمت آسیایی استانبول محسوب می‌شود. در این محله مهاجران فقیر بسیاری از کشورهای مختلف به خصوص آفریقا و بنگلادش حضور دارند. بنابراین به دلیل وجود اختلافات فرهنگی بسیار زیاد، فقر و آمار بالای جرم و جنایت یکی از مناطق ناامن استانبول به حساب می‌آید.

حفظ امنیت در سفر یا مهاجرت به ترکیه

کسانی که قصد سفر یا مهاجرت به استانبول ترکیه را دارند می‌توانند با رعایت برخی از نکات که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم، امنیت خود را حفظ نموده و از قرار گرفتن در معرض خطر دوری کنند.
1. یکی از مهم‌ ترین نکاتی که برای حفظ امنیت خود در محله‌ های نا امن شهر استانبول می‌توانید انجام دهید، استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی است.
2. تا جایی که امکان دارد در محله‌های ناامن که آمار جرم و جنایت بالایی دارند تردد نکنید.
3. در صورتی‌که مجبور شدید به مناطق خطرناک این شهر مراجعه کنید، حتماً به صورت دسته جمعی و با کسی که نسبت به منطقه مورد نظر آشنایی کامل دارد به آنجا بروید.
4. سعی کنید قبل از تاریک شدن هوا به محیط امن و محل سکونت خود بازگردید.
5. هیچ وقت از کوچه پس کوچه‌ های نا شناخته و خیابان‌ های فرعی به خصوص در تاریکی شب عبور نکنید.
6. سعی‌ کنید هنگام گشت‌ و‌ گذار در شهر، به دلیل امکان گذر از کنار محله‌ های نا امن، پول نقد زیاد یا زیورآلات قیمتی همراه خود نداشته باشید.
7. توریست‌ هایی که برای گشت‌ و‌ گذار به استانبول می‌روند، بهتر است که در هنگام شب از تفریحات محل اقامت و هتل مورد نظر استفاده کنند یا به محله‌ های تفریحی که امنیت بالایی دارند با راهنمای تور لیدر خود مراجعه نمایند.

تلفن های ضروری ترکیه

بهتر است که تلفن های ضروری ترکیه را حفظ نموده یا به همراه خود داشته باشه تا در صورت بروز مشکل و قرار گرفتن در معرض خطر از آنها استفاده کنید. برخی از این شماره‌ ها عبارتند از:
• 155 شماره تلفن پلیس استانبول
• 158 شماره تلفن گارد ساحلی استانبول
• 156 شماره تلفن ژاندارمری مناطق روستایی و مرزی
• 5274503 0212 شماره تلفن پلیس گردشگری استانبول
• 157 شماره تلفن برای پیگیری قاچاق انسان
• 171 شماره تلفن سازمان مبارزه با مواد مخدر استانبول

 

سخن‌ پایانی
اگر تاکنون به شهر استانبول سفر کرده و با محله‌ های نا امن شهر استانبول آشنا هستید، می‌توانید در قسمت نظرات و پیشنهادات، تجربه خود را با ما در میان بگذارید. با این‌کار به کسانی که قصد مهاجرت یا گردش در استانبول را دارند، کمک می‌کنید تجربه خوبی از سفر به این شهر داشته باشند.

نظرات کاربران
دیدگاه