رستوران های ایرانی در استانبول

رستوران های ایرانی در استانبول

بهترین رستوران های ایرانی در استانبول

استانبول به عنوان یکی از شهرهای بزرگ توریستی در جهان، جاذبه‌ های گردشگری بسیاری دارد. اماکن تفریحی، تاریخی، مناظر زیبای طبیعی، تفریحات آبی، مراجعه به مراکز خرید و غیره نمونه‌ هایی از جاذبه‌ های توریستی این شهر محسوب می‌ شوند. در کنار تمام مواردی که عنوان شد، چشیدن غذاهای گوناگون که با طبع اکثر مردم در سراسر جهان، به ویژه هموطنان ایرانی هماهنگی دارد، بخش مهمی از سفر گردشگران را تشکیل می‌دهد. خوشبختانه در این شهر رستوران‌های بسیاری توسط هموطنان ما تاسیس شده که کیفیت بسیار بالایی دارند و در آنها غذاهای مختلف ایرانی، ترکی و بین‌المللی سرو می‌شود. برای آشنایی با بهترین رستوران‌های ایرانی در استانبول، با NPK همراه باشید و مقاله پیش‌ رو را مطالعه نمایید.
لازم به ذکر است مطالب درج شده، فقط در خصوص رستوران‌ های استانبول است و بر اساس نظر سنجی از مسافرانی تهیه شده که برای مدتی در این شهر اقامت داشته‌ اند. با توجه به جذابیت موضوع برای تمامی خوانندگان، حتما در آینده در خصوص رستوران‌ های شهرهای دیگر نیز مقالاتی را آماده و خدمتتان ارائه می‌ نماییم.

رستوران ایرانی دریا کنار استانبول

با وجود اینکه مدت زمان زیادی از تاسیس این رستوران نمی‌ گذرد، ولی در همین مدت کم توانسته به عنوان یکی از بهترین رستوران‌ های ایرانی در تور ترکیه مطرح شود. سرو انواع غذاهای ایرانی از قبیل چلو ماهیجه پسران کریم مشهد، اکبر جوجه شمال، برگ البرز قدیم یا کوبیده گلپایگانی در کنار غذاهای لذید بین‌ المللی نمونه‌ ای از خدمات ارائه شده این رستوران محسوب می‌شوند. رستوران ایرانی دریا کنار در محیطی آرام با نمایی سنتی و اجرای موسیقی زنده، لحظات دلنشینی را برای گردشگران ایرانی و توریست‌ های دیگر از کشورهای عربی و اروپایی به وجود آورده است.
با توجه به اینکه در طول روز افراد زیادی به این رستوران مراجعه می‌کنند، شما می‌توانید با رزرو میز به راحتی و بدون دغدغه از غذاهای با کیفیت و امکاناتی که رستوران برای گردشگران در نظر گرفته است بهره مند شوید. اطلاعات رستوران دریا کنار عبارتند از:
• آدرس: میدان تقسیم، دویست متر بعد از شیشلی، روبروی هتل هیلتون، پلاک 151
• شماره واتساپ و سفارش غذا: 00905373498101
• آدرس پیج اینستاگرام: daryakenar.tr
• وب سایت: www.daryakenar.com

رستوران ریحون استانبول

رستوران ریحون (Iranaian Restaurant Reyhun) یکی از بهترین غذاخوری های ایرانی است که در خیابان استقلال استانبول قرار دارد. به دلیل کیفیت بالای غذاهای سرو شده، امکانات و خدماتی که این غذاخوری برای توریست ها در نظر گرفته، در مدت زمان کوتاهی آن را به عنوان یکی از برترین رستوران‌ های ایرانی در استانبول تبدیل کرده است.
فضایی که موسسان این رستوران برای توریستها در نظر گرفته اند آنها را به یاد کوچه پس کوچه های قدیمی تهران می اندازد و غذاهایی مانند چلو کباب سلطانی، چلو‌کباب کوبیده، چلو کباب برگ، کباب ویژه ی ریحون، شیشلیک، کباب مخلوط ریحون، جوجه کباب، کباب وزیری، جوجه کباب حلزونی، بال کبابی، کباب نگینی و بختیاری در آنجا با کیفیت بسیار بالایی سرو می‌شوند. علاوه بر این در رستوران ریحون غذاهای سنتی ایرانی از قبیل خورشت قیمه، قرمه سبزی، فسنجان، ماهیچه، مرغ یا پلو ساده نیز ارائه می‌شود.
غذاهای رستوران ریحون در کنار کیفیت بسیار بالا از قیمت مناسبی برخوردار هستند، به طور مثال گران ترین غذای رستوران در حدود 240 لیر محاسبه شده است. همچنین ذبح اسلامی گوشت، یکی از توجهات ویژه رستوران برای طرفداران خود به حساب می‌آید. برای اینکه بتوانید از غذاهای لذیذ ایرانی در قلب مرکز گردشگری استانبول لذت ببرید کافیست به آدرس استانبول، خیابان استقلال نزدیک دبیرستان گالاتاسرای (Tom Tom Mah.Yeni Çarşı Cad. No: 26/1 Galatasaray/Beyoğlu/İstanbul) در ساعت‌های 12:00 تا 23:00 مراجعه نمایید.

رستوران شهرزاد استانبول

رستوران شهرزاد (Iranian Restaurant Shahrzad) به عنوان دومین رستوران برتر ایرانی در شهر استانبول است که در نزدیکی میدان تقسیم قرار دارد. این رستوران، غذاخوری کوچکی است که بیش از 10 سال در شهر استانبول سابقه فعالیت دارد. در این غذاخوری علاوه بر سرو غذاهایی مانند چلو کباب نگینی، چلوکباب کوبیده، جوجه‌کباب، زرشک‌ پلو، چلو ماهی، قرمه‌ سبزی، خورشت‌ قیمه، کتلت و کشک‌بادمجان، انواع مختلف نوشیدنی های سرد و گرم، برای گردشگران خسته از پیاده‌روی و گردش‌ های روزانه فراهم شده است.
همچنین باید بدانید غذاهای این رستوران، قیمت مناسبی داشته و شیشلیک به عنوان گرانترین غذای آن قیمتی در حدود80 لیر دارد. بنابراین به عنوان یکی از مناسب‌ ترین رستوران‌ های ایرانی در استانبول برای صرف غذاهای با کیفیت و لذیذ ایرانی محسوب می‌ شود. شما می‌ توانید برای مراجعه به این رستوران در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت 9:00 تا 24:00 و روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 9:00 تا 23:00 به آدرس استانبول، میدان تقسیم، کوچه آکارجاسی شماره 24 (Taksim Akarcasi Sok | No: 24 Taksim, Istanbul) مراجعه نمایید.

بهترین رستوران ایرانی در استانبول

رستوران مژگان استانبول

به عنوان یکی از نام‌ آشنا ترین رستوران‌ های ایرانی در استانبول، می‌توان به رستوران مژگان (Mojgan Persian Restaurant) اشاره نمود. این رستوران در سبک مدرن و سنتی طراحی گردیده و آماده پذیرایی کلی جشن‌ ها و مهمانی ها در داخل یا خارج رستوران است. انواع غذاها و کباب های ایرانی، دسرهای خوشمزه ایرانی و بین‌ المللی نمونه‌ ای از غذاهایی هستند که در این رستوران ارائه می‌ شوند. علی‌ رغم کیفیت بالای مواد غذایی استفاده شده در طبخ انواع غذاها و تنوع بسیار بالایی که منوی این رستوران دارد، قیمت گرانترین غذا در آنجا در حدود 150 لیر در نظر گرفته شده است. بنابراین شما می‌ توانید برای بهره‌ مندی از خدمات رستوران مژگان در 24 ساعت شبانه روز به آدرس استانبول، محله کوکاتپه (Kocatepe Mahallesi, Abdülhak Hamit Cad. No:19A, 34437 Beyoğlu/İstanbul, Turkey) مراجعه نمایید.

رستوران کافه گیلان استانبول

کافه رستوران گیلان (Gilan Cafe and Restaurant) غذاخوری کوچکی در قلب استانبول است که در فضای سنتی روباز و سربسته اقدام به ارائه خدمات به گردشگران می‌کند. در این غذا خوری همه روزه از ساعت 9:00 تا 22:00انواع کبا‌ب‌ ها و غذاهای سنتی ایرانی مانند قرمه‌ سبزی سرو می‌ شود. برای رفتن به کافه رستوران گیلان باید به آدرس استانبول، محله آسیبادم (Acıbadem, Umut Sk 3/d, 34718 Kadıköy/İstanbul, Turkey) مراجعه نمایید.

رستوران گلستان استانبول

رستوران گلستان (Golestan Iranian Restaurant) در منطقه شیشلی استانبول، به عنوان یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های ایرانی در استانبول شناخته می‌شود. این غذاخوری در فضایی بسیار زیبا و دیدنی، انواع غذاها و کباب های ایرانی را با کیفیت بسیار بالا در اختیار مهمانان و گردشگران به ویژه ایرانیان قرار میدهد. بهتر است بدانید که رستوران گلستان ایرانیان غذای بیرون بر ندارد و در ساعتهای 12:00 تا 22:00 آماده ارائه خدمات به مشتریان خود است. برای رفتن به رستوران گلستان ایرانیان باید به آدرس شیشلی شماره 84(İnönü Mahallesi, No:84, Papa Roncalli Sk., 34373 Şişli/İstanbul, Turkey) مراجعه نمایید.

رستوران فارسی در استانبول

رستوران فارسی یکی از شیک ترین و مدرن ترین رستوران های ایران در استانبول است که انواع مختلف غذاهای سنتی مانند کباب ‌سلطانی، شیشلیک، باقالا پلو با ماهیچه، اسپاگتی و اکبر جوجه را در اختیار مشتریان خود قرار میدهد. تمامی مشتریان این رستوران می توانند قبل از رفتن به آنجا، میز خود را به صورت آنلاین یا تلفنی رزرو کنند. همچنین آنها می‌توانند در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 11:30 تا 22:00 و روزهای جمعه تا یکشنبه از ساعت 11:30 تا 23:00 به آدرس استانبول، خیابان استقلال (Tomtom Mh, İstiklal Caddesi, Akarsu Sk. No:6, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Turkey) مراجعه نمایید.

رستوران آسمان استانبول

رستوران آسمون (Asuman) در منطقه فاتح استانبول در کنار غذاهای متنوع ایرانی مانند چلو کباب سلطانی، زرشک پلو با مرغ، باقالا پلو با مرغ، چلو کباب کوبیده، چلوکباب برگ، خورشت قرمه سبزی، انواع مختلف دسرها، نوشیدنی ها و سالادهای متنوع ایرانی و بین المللی را برای استفاده گردشگران به ویژه ایرانیان در سفر به استانبول فراهم نموده است. این رستوران که از سال 2009 در این شهر به فعالیت پرداخته به عنوان یکی از اولین رستوران‌ های ایرانی در استانبول شناخته می‌ شود. برای استفاده از امکانات و غذاهای لذیذ این غذا خوری می‌ توانید همه روزه از ساعت 12:00 تا 21:00 به آدرس استانبول، منطقه فاتح استانبول، بلوار آتاتورک، روبه روی دبستان اروچگازی مراجعه نمایید.

بهترین رستوران های ایرانی در استانبول

رستوران شیراز استانبول

رستوران کوچک شیراز (shiraz restaurant) که انواع مختلف غذاهای خوش‌ طعم ایرانی را طبخ مینماید، در نزدیکی خطوط مترو استانبول و تراموا قرار دارد. در این رستوران هزینه پایین غذاهای ایرانی در کنار کیفیت بالایی که دارند، گردشگران زیادی را به سمت خود جلب مینماید. برای بهره‌ مندی از خدمات این غذا خوری می‌توانید به آدرس استانبول، محله Caferağa(Caferağa Mahallesi, Moda Cad. & Sarraf Ali Sokak 7A, 4710 Kadıköy/İstanbul, Turke) مراجعه نمایید.

رستوران زعفران استانبول

رستوران زعفران (Zeferan Restaurant) به عنوان یکی از تمیزترین، مدرن ترین و زیباترین رستوران‌ های ایرانی در استانبول شناخته میشود. در این غذاخوری که کادر آن از افراد ترک و ایرانی تشکیل شده است، انواع مختلف غذاهای ایرانی، ترکی و بین‌المللی با طعمهای بسیار بینظیر سرو میشود. همچنین این رستوران دسرهایی متعدد بسیار لذیذ و منحصر به فردی دارد که نظر هر کسی را به خود جلب می‌کند. رستوران زعفران از ساعت 7:00 تا 24:00 فعالیت داشته که برای صرف صبحانه، نهار و شام به آدرس استانبول، منطقه ی فاتح، محله امین سیان (Emin Sinan Mahallesi, Piyer Loti Cd. No:62, 34130 Fatih/İstanbul, Turkey) می‌ توانید مراجعه نمایید.

رستوران نایب استانبول

رستوران نایب (nayeb restaurant) نامی آشنا برای طرفداران غذاهای ایرانی به حساب می آید. خبر خوبی که برای طرفداران این رستوران وجود دارد، تاسیس شعبه این غذاخوری در منطقه فاتح شهر استانبول است. تمام غذاهایی که در منوی شعبات مختلف رستوران نایب در ایران موجود است، در شعبه استانبول به عنوان یکی از برترین رستوران‌ های ایرانی در استانبول نیز سرو میگردد. بنابراین کسانی که در شهر استانبول هوس خوردن چلو کباب‌ های نایب را دارند می توانند به آدرس استانبول، منطقه ی فاتح، محله Şehremini (Şehremini Mahallesi, Turgut Özal Millet Cd, 34104 Fatih/İstanbul, Turkey ) مراجعه نمایند. البته اطلاعات دقیقی از ساعت کاری رستوران در دسترس نبوده و از کسانی که در این زمینه آگاهی دارند درخواست داریم آن را با ما در میان بگذارند.

 

سخن پایانی
در این مقاله به بررسی بهترین رستوران های ایرانی در استانبول پرداختیم تا کسانی که قصد سفر به این شهر را دادند بتوانند قبل از خرید تور استانبول ترکیه، در این زمینه اطلاعات مفیدی را در اختیار داشته باشند. به طور حتم رستوران‌ های مطرح دیگری در شهر استانبول وجود دارند که مشغول ارائه سرویس به هموطنان ایرانی هستند، بنابراین از تمام کسانی که در این زمینه اطلاعات دقیقی دارند، درخواست داریم که آن را با سایر هموطنان خود در میان بگذارند. در همین راستا بی صبرانه منتظر نظرات و پیشنهاد شما هستیم.

نظرات کاربران
دیدگاه