بهترین زمان سفر به استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول چه زمانی است

شهر استانبول پایتخت گردشگری کشور ترکیه و یکی از زیباترین شهرهای دنیا است. این شهر از محبوبیت زیادی در بین گردشگران سراسر دنیا و به‌خصوص ایرانیان برخوردار است. استانبول به دلیل زیبایی‌ هایی بسیاری که دارد مقصد مورد علاقه خیلی از افراد به شمار می‌ آید. با این‌ حال زمانی که قصد دارید به شهر استانبول سفر کنید باید بر اساس هدفی که از سفر خود دارید در بهترین زمان سفر به استانبول اقدام نمایید. مثلاً بهترین زمان برای خریدی به‌ صرفه یا بهترین زمان برای سفری ارزان و بهترین زمان برای بازدید از اماکن تفریحی و تاریخی با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه با NPK همراه باشید تا به‌ تفصیل با بهترین زمان سفر به استانبول برای اهداف مختلف آشنا شوید.

راهنمای سفر به استانبول

پیش از آن که به بررسی بهترین زمان سفر به شهر استانبول بپردازیم، نکته‌ای که در این‌ باره از اهمیت بسیاری برخوردار است، این است که در ابتدا مشخص کنید با چه هدفی با تور استانبول سفر می‌ کنید و در واقع چه انتظاراتی خواهید داشت. ‌مثلاً اگر می‌ خواهید از شهر استانبول در فصل زمستان بازدید نمایید و زیبایی‌ های این شهر را در ماه‌ های سرد سال ببینید، باید این موضوع را بدانید که تعداد حراجی‌ ها در فصل زمستان کمتر از فصول گرم سال هستند و بنابراین نباید توقع قیمت‌ های تخفیف خورده را در مغازه‌ های شهر داشته باشید. دلیل توصیه ما به شما از این نظر که در بهترین زمان سفر به شهر استانبول به سفر تفریحی، گردشگری و یا کاری خود بروید در واقع این است که شهر استانبول در زمان‌ های مختلف سال از امکانات متمایزی برخوردار است.
به‌ طور مثال اگر برای خرید به این شهر می‌ خواهید سفر کنید بهتر است در ماه‌ هایی از سال اقدام به سفر کنید که اجناس مغازه‌ ها از قیمت‌ های مناسبی برخوردار هستند و به همین ترتیب شما می‌ توانید با هزینه‌ های کمتر خریدهای بیشتری را انجام دهید. یا اگر برای بازدید از اماکن مختلف و جاذبه های گردشگری استانبول به آن سفر می‌ کنید، بهتر است در زمان‌ هایی به استانبول بروید که این شهر از آب‌ و هوای بسیار خوبی برخوردار باشد و یا نسبت به مواقع دیگر در سال، جمعیت کمتری از بازدید کنندگان در شهر باشند و با ترافیک کمتری مواجه شوید.
استانبول، شهر پر جنب‌ و جوش و غنی از نظر فرهنگی که بین اروپا و آسیا واقع شده است، یک مقصد گردشگری محبوب است که سالانه میلیون‌ ها بازدید کننده را به خود جذب می‌ کند. استانبول شهری است دارای معماری منحصر به‌ فرد، غذاهای لذیذ، بازارهای شلوغ و تاریخ غنی که برای هر سلیقه‌ ای چیزی برای ارائه دارد. برنامه‌ ریزی برای انتخاب بهترین زمان سفر به استانبول کاری دشوار است به‌ خصوص زمانی که بودجه و زمان شما محدود باشد. با وجود این ما در تعیین بهترین زمان سفر به این شهر جذاب و انجام فعالیت‌ های گردشگری به شما کمک خواهیم کرد.

ارزانترین زمان سفر به استانبول

اگر به دنبال کاهش هزینه‌ های خود و خرید بلیت هواپیمای ارزان‌ قیمت هستید بهتر است خلوت‌ ترین زمان در تور ترکیه و سفر به استانبول را انتخاب کنید. این ایام ارزانترین زمان سفر به استانبول هستند که برای خرید و گردش، مقرون‌ به‌ صرفه شناخته می‌ شوند؛ بنابراین برای سفر ارزان به استانبول فصول زمستان و ایام امتحانات را انتخاب کنید. با اینکه آب‌ و هوای استانبول در زمستان رو به سردی رفته و سفر به آن مانند فصول بهار و پاییز کاملاً مطلوب نیست، نباید نگران باشید زیرا این زمان‌ ها مزیت‌ های خودشان را دارند. در این ایام شما امکان رزرو هتل ارزان و همین‌ طور خرید ارزان از مراکز خرید استانبول را دارید.
همچنین مسافران کمتری به این شهر مراجعه می‌ کنند که باعث می‌ شود قیمت‌ ها تا حد قابل‌ توجهی پایین بیاید. فصل بهار و همچنین در فصل پاییز نیز که بهترین زمان سفر به این شهر است با قیمت‌ های گرانی مواجه نخواهید شد. ضمناً این ایام بهترین زمان خرید بلیت هواپیمای لحظه آخری نیز هست.

بهترین زمان بازدید از جاهای دیدنی استانبول

استانبول به معماری شگفت‌ انگیز و چشمگیرش مشهور است. کاوش در اماکن تاریخی مانند مسجد ایاصوفیه استانبول، مسجد آبی و کاخ توپکاپی برای دوستداران تاریخ ضروری است. بازدید خود را به‌ منظور پیشگیری از ازدحام زیاد در فصل‌ های بهار در تور استانبول نوروز و یا پاییز برنامه‌ ریزی کنید. آب‌ و هوا در این دوره‌ ها معمولاً مطبوع است و آن را برای گشت‌ و‌ گذار بدون ناراحتی از دمای شدید یا مکان‌ های دیدنی شلوغ ایده‌آل می‌ کند.

بهترین زمان سفر به استانبول برای گردش

اینک بهترین زمان سفر به استانبول برای گردشگری را بررسی می‌ کنیم. همان‌ طور که می‌ دانید، فصل بهار فصلی است که طبیعت در همه جای دنیا به زیباترین شکل خود در می‌ آید. همچنین فصل پاییز نیز آب‌ و هوای خنک و منظره‌ های تماشایی را برای هر شهر به ارمغان می‌ آورد، بنابراین اگر قصد گشت‌ و گذار در این شهر تاریخی را دارید یادتان باشد که بهترین زمان سفر به استانبول فصل‌ های بهار و پاییز است.
در واقع آب‌ و هوا در فصل‌ های بهار و پاییز بسیار دلپذیر است و درجه حرارت میانگین شهر حدود ۱۵ درجه سانتی‌ گراد است. به‌ علاوه از دلایل دیگری که باعث شده فصول بهار و پاییز را بهترین زمان سفر به شهر استانبول برای گشت‌ و گذار بدانیم این است که تعداد جمعیت گردشگران در این فصل‌ ها کمتر از سایر فصول سال است و از همین رو می‌ توانید بدون تجربه شلوغی‌ های آزار دهنده و ترافیک سنگین در رستوران های استانبول غذای مورد علاقه خود را میل کنید یا به گردش در شهر و سواحل استانبول بپردازید.

 

بهترین زمان سفر به استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول برای تفریح

استانبول میزبان جشنواره‌ ها و رویداد های متعددی است که زمینه‌ های مختلفی از جمله موسیقی، فیلم، فرهنگ و هنر‌ را شامل می‌ شود. یکی از رویداد های قابل‌ توجه، جشنواره بین‌ المللی فیلم استانبول است که در فروردین‌ ماه برگزار می‌ شود. علاقه‌ مندان فیلم‌ های بین‌ المللی می‌ توانند در شهر استانبول از تماشای این فیلم‌ ها لذت ببرند. به علاوه جشنواره جاز استانبول، که در تیر ماه برگزار می‌ شود، نوازندگان مشهور جاز را از سراسر گیتی به خود جذب می‌ کند و یک جشن واقعی برای دوستداران موسیقی به حساب می‌ آید. این رویدادها، در واقع نمونه‌ ای از صحنه فرهنگی پر جنب‌ و جوش شهر را نشان می‌ دهد. بهتر است قبل از سفر به استانبول تاریخ جشنواره‌ های مورد نظرتان را در نظر داشته باشید تا بتوانید سفری هر چه بهتر را تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید

نوبت به بررسی بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید رسید. بسیاری از گردشگران در کنار گشت‌ و گذار در شهر استانبول به خرید پوشاک نیز می‌ پردازند. اگر قصد خرید زیاد در این شهر دارید بهتر است زمانی را انتخاب کنید که بتوانید راحت‌ تر و به‌ صورت مقرون‌ به‌ صرفه خریدهای خود را انجام دهید. شهر استانبول یکی از شهرهایی است که در آن می‌ توانید تنوع بسیاری را در برندها و پوشاک مختلف مشاهده کنید. از آنجایی که فروشگاه‌ های شهر استانبول اجناس با‌ کیفیت را ارائه می‌ دهند بسیاری از افراد برای خرید با تور استانبول به این شهر سفر می‌ کنند.
برای کسب بهترین نتیجه از خریدتان بهتر است در قدم اول زمانی به استانبول سفر کنید که جمعیت گردشگران این شهر کم باشد. ازدحام گردشگران شما را دچار سردرگمی خواهد کرد. از طرفی ممکن است این ازدحام باعث شود به دلیل تقاضای زیاد گردشگران قیمت برخی اجناس بالا رفته باشد. اما اگر به دنبال زمانی هستید که قیمت‌ ها تخفیف خورده باشند و حراجی‌ های بیشتری در ارزانترین مراکز خرید استانبول در دسترس باشند، این نکته مد نظرتان باشد که هفته اول آگوست بهترین زمان برای خرید از حراجی‌های تابستانه است. اواسط دسامبر هم به‌عنوان حراج زمستانه شناخته می‌شود. اگر در این زمان‌ ها اقدام به خرید از فروشگاه‌ های استانبول نمایید می‌ توانید با اجناسی که تخفیف خوبی اعم از ۳۰ تا ۷۰ درصد خورده‌ اند را مشاهده نمایید.

خلوت‌ ترین زمان سفر به استانبول

بهترین زمان برای کسانی که قصد دارند در شرایط خلوت‌ تر به استانبول سفر کنند، در ماه‌ های فروردین تا خرداد و همچنین از مهر ماه تا آذرماه است. در این دوره‌ ها، شهر آب‌ و هوای معتدل‌ تر، ازدحام کمتر و قیمت‌ های مقرون ‌به‌ صرفه‌ تری را نسبت به فصل اوج تجربه می‌ کند. این فصول زمان ایده‌آلی برای کاوش در مکان‌ های تاریخی، لذت بردن از رویداد های فرهنگی و تجربه جذابیت استانبول در محیطی آرام‌ تر است.
در کنار بررسی بهترین زمان سفر به استانبول از نظر خلوتی شهر بد نیست شلوغ‌ ترین زمان برای سفر به این شهر را نیز بدانید. این زمان در اوج فصل گردشگری یعنی از خردادماه تا شهریورماه است. در این دوره، جاذبه‌ های گردشگری می‌ تواند شلوغ باشد و مکان‌ های محبوبی مانند مسجد سلطان احمد و میدان تقسیم شاهد ترافیک بالایی هستند. شایان‌ ذکر است که تعطیلات مهمی مانند عید فطر و کریسمس نیز می‌ توانند جمعیت بیشتری را به این شهر جذب کنند. بهترین ساعت برای تفریح در استانبول و دوری از شلوغی اوایل روز یا بعد از ظهر است.

بایدها و نبایدهای سفر به استانبول

استانبول به شهری پر‌ جنب‌ و جوش شهره است و از این نظر در تمام روزهای سال برای گردشگران دوست‌ داشتنی است. حتی در ایام خلوت‌ تر نیز بعضی از جاذبه‌ های شهر ممکن است بازدید کننده داشته باشد. برای لذت بردن بیشتر از خلوتی شهر توصیه می‌ شود بازدید خود را در روزهای وسط هفته برنامه‌ ریزی کنید، زمانی که اکثر گردشگران به محل کار و مدرسه بازگشته‌ اند. آگاهی از ارزانترین، گران‌ ترین، خلوت‌ ترین و شلوغ‌ ترین زمان‌ ها با توجه به وضعیت آب‌ و هوای استانبول بسیار ضروری است. این اطلاعات به شما کمک می‌ کند تا سفر خود را با توجه به بودجه، ترجیحات و تمایل به فضایی آرام یا شلوغ برنامه‌ ریزی کنید.

نتیجه‌ گیری
1. بهترین زمان خرید در استانبول فصل فستیوال خرید در این شهر است. این جشنواره‌ ها معمولاً در تیر و مرداد برگزار می‌ شود. در این زمان حراج‌ های باور نکردنی در مراکز خرید، بوتیک‌ ها و بازار های روز استانبول ارائه می‌ شود.
2. بهترین زمان شرکت در جشنواره‌ های استانبول در فصل‌ های بهار و تابستان بخصوص در فروردین‌ ماه و تیر ماه برگزار می‌ شود.
3. بر اساس وضعیت آب‌ و هوایی بهترین زمان سفر به استانبول فصول بهار و پاییز است. برای کسانی که از شلوغی شهر و تفریح در فضای باز لذت می‌ برند، تابستان بهترین زمان است.
4. خلوت‌ ترین زمان سفر به شهر استانبول فصل‌ های بهار و پاییز است که بهترین فرصت برای خرید بلیت ارزان قیمت است. در این زمان‌ ها آب‌ و هوای شهر معتدل‌ تر، ازدحام گردشگران کمتر و قیمت‌ ها نیز مقرون‌ به‌ صرفه‌ تر است.
5. شلوغ‌ ترین زمان سفر به شهر استانبول در فصل اوج گردشگری یعنی از خرداد ماه تا شهریور ماه است.

نظرات کاربران
دیدگاه