بلیط تهران استانبول

بلیط تهران استانبول

بلیط هواپیما استانبول

بلیط تهران استانبول به یکی از پر فروش‌ ترین بلیط های بازار داغ مسافرت‌ های خارج از کشور تبدیل‌ شده است. هر ساله هموطنان بسیاری از سرتاسر کشور پهناور ایران از فرودگاه بین‌ المللی تهران به مقصد استانبول در کشور ترکیه عازم سفر می‌ شوند.
در این مطلب NPK شیوه‌ های تهیه بلیط را شرح می‌ دهیم و اطلاعات مفیدی در مورد سفر به این مقصد و جزییاتی که باید در مراحل خرید بلیط به آنها توجه کنید را با شما خواننده عزیز به اشتراک می‌ گذاریم.

 

بلیط تهران استانبول

سفر به استانبول

ترکیه یکی از کشورهای همسایه و هم‌ مرز با ایران است. این کشور سالانه تعداد زیادی از هم‌ وطنان ما را در شهرهای مختلف خود بخصوص در استانبول به‌ عنوان توریست، دانشجو یا مهاجر اسکان می‌ دهد. همچنین این شهر زیبا و پر از جاذبه های گردشگری استانبول برای ماه‌ عسل، سفر دوستانه و یا خانوادگی همواره یکی از بهترین گزینه‌ ها بوده است. این شهر شلوغ و توریستی که هم نزدیک است و هم سفر به آن کم‌ هزینه طرفداران بسیاری دارد. در ادامه به مراحل خرید بلیط تهران استانبول اشاره می‌‌ کنیم که به شما کمک می‌ کنند تا سفر مقرون به‌ صرفه‌ تری داشته باشید.

جاهای دیدنی استانبول

قسطنطنیه، بیزانتین یا استانبول امروزی، شهر بزرگ و تاریخی است که در ادوار مختلف تاریخ تا امروز نقطه‌ای مهم در منطقه تلقی‌ می‌ شود. این شهر از شمال به دریای سیاه black sea و از جنوب به دریای مرمره marmaray sea متصل است. همچنین محل تلاقی قاره کهن با قاره اروپا نیز درون استانبول و در تنگه بسفر bosporus و در خلیج شاخ طلایی golden horn واقع‌ شده است. همین موضوع استانبول را به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم کرده است.
یکی از زیبایی‌ هایی که به استانبول جذابیت خاصی نیز می‌ دهد و شما نیز در تور استانبول آن را لمس می کنید، پیوند دو فرهنگ شرقی و غربی در سطح این شهر است که در مناطق توریستی مانند تکسیم و فاتیح و سلطان احمت و بشیکتاش به‌ خوبی قابل‌ مشاهده است.
تقاضا برای بلیط تهران استانبول نسبت به دیگر شهرهای دیگر ترکیه بیشتر است، به طوری که این بلیط در صدر لیست فروش بلیط‌ های هوایی است. طبق آمار، سالانه حدود 2 میلیون نفر شهروند ایرانی به ترکیه سفر می‌ کنند که مقصد بیش از 50 درصد آنها استانبول پایتخت اقتصادی در تور ترکیه است.

بلیط هواپیما تهران استانبول

سالانه بیش از 20 میلیون پرواز در فرودگاه جدید استانبول که پس از فرودگاه دبی شلوغ‌ ترین فرودگاه منطقه خاورمیانه است، عبور و مرور می‌ کنند. ایرانیان هم سهم قابل‌ توجهی از این آمار را به خود اختصاص داده‌ ا‌ند.
حالا اگر شما هم قصد سفر به این شهر دیدنی را دارید، داشتن اطلاعاتی در زمینه شرایط ویزا، تهیه بلیط تهران استانبول و نکاتی که هنگام سفر باید رعایت کنیم، پیش از عزیمت، ضروری به نظر می‌ رسد.
به دلیل استقبال زیاد ایرانیان از سفر به استانبول، ایرلاین‌های مختلفی روزانه پرواز مستقیم به این شهر را دارند. این پروازها از فرودگاه امام خمینی به سمت فرودگاه استانبول و فرودگاه صابیها sabıha gokcen و بالعکس هستند.
تهیه بلیط تهران به استانبول در واقع اولین قدم اساسی برای شروع مسافرت است. شما برای سفر به بزرگ‌ ترین شهر ترکیه و دیدن این شهر زیبا و جاذبه‌ هایش که از قضا حافظه تاریخی کهنی هم دارد، کافی است در عرض چند ساعت یک بلیط هواپیما تهیه کنید.
دقت داشته باشید که بلیط و هتل خود را از مرکزی مطمئن و حتی‌ الامکان ارزان رزرو کنید. به‌ این‌ ترتیب با خیال راحت می‌ توانید شروع به بستن چمدان‌ هایتان کنید.
شما برای این سفر نیازی به اخذ ویزا ندارید. از این‌ رو سفر به استانبول کار آسانی است و مسافرین ایرانی می‌ توانند علاوه بر تهران، در روزهایی خاص در هفته از فرودگاه‌ های بین‌ المللی مشهد، اصفهان، اراک، یزد و شیراز نیز به استانبول سفر کنند. در ادامه به مورد ویزا بیشتر می‌ پردازیم.

ویزای ترکیه

خوشبختانه به دلیل روابط خوب سیاسی بین دو کشور ایران و ترکیه، مسافرین ایرانی از شرایط مناسبی برای دریافت ویزای ترکیه برخوردار هستند. شهروندان ایرانی می‌ توانند با تهیه بلیط تهران استانبول هنگام ورود به مرزهای هوایی و زمینی این کشور ویزای توریستی دریافت کنند.
مدت ویزای توریستی ترکیه 90 روز، هر شش ماه یکبار از زمان ورود یا 180 روز در سال است. ویزا در فرودگاه یا پایانه ورودی مرز زمینی و در پاسپورت به‌صورت مهر درج می‌ شود.
در نتیجه برای سفر به ترکیه و دیدن طبیعت شگفت‌ انگیز، معماری با شکوه و چشیدن غذا‌های محلی لذیذ در رستوران های استانبول، خرید از مراکز خرید استانبول و تجربه‌ فوق‌ العاده با شهروندان استانبول بدون نیاز به ویزا و به‌ راحتی می‌ توانید از چندین ایرلاین خارجی و داخلی اقدام به خرید بلیط کنید.
از مهم‌ ترین ایرلاین‌ ها برای تهیه بلیط پرواز تهران به استانبول می‌ توانیم به پرواز قشم‌ ایر، ماهان‌ ایر، هواپیمایی‌ معراج، ترکیش‌ ایرلاین، پگاسوس و هواپیمایی‌ آسمان اشاره‌ کنیم.

 

بلیط هواپیما استانبول

بهترین زمان خرید بلیط استانبول

قیمت بلیط تهران استانبول با توجه به فصل سفر و ایرلاین قابل‌ تغییر است. بلیط ها معمولاً در فصل‌ های تابستان و در تور استانبول نوروز معمولا کمی گران‌ تر و در فصل زمستان ارزان‌ تر هستند. پس بهترین زمان برای خرید بلیط برای سفر به استانبول چه موقع است!
بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما برای مسافرت به استانبول در بهار و پاییز است. در این فصول آب‌ و هوای استانبول بسیار متعادل است. البته عده‌ ای هم طرفدار تابستان هستند چون می‌ توانند در فستیوال‌ های مختلف که در این فصل برگزار می‌ شود شرکت کنند.
علاوه بر این نا گفته نماند که شما هر زمانی که برنامه‌ ریزی کنید می‌ توانید به استانبول سفر کنید. زیرا بلیط های لحظه آخری همیشه با ارزان‌ ترین قیمت و از منابع معتبر در خدمت شما هستند.
در مورد تورها لازم به ذکر است که قیمت تورهای استانبول هم ‌بسته به نوع تور و محل اقامت متغیر است. این تورها شامل بلیط تهران استانبول به‌صورت رفت‌ و برگشت، رزرو هتل های استانبول و سایر برنامه‌ های جانبی است و طبیعتاً قیمتی بالاتر دارد.

تور استانبول

یکی دیگر از شیوه‌ های مسافرتی که ایرانیان می‌ پسندند، مسافرت در غالب تورهای مسافرتی و گردشگری است. دلیل آن‌ هم این است که این تورها برنامه سفر مشخصی دارند و مجموعه‌ای از خدمات مانند ترانسفر فرودگاهی، هتل، وعده‌ های غذایی، ایاب‌ و ذهاب و تورهای داخل شهری را شامل می‌ شوند. چنین ویژگی‌ هایی برای هر مسافری در تور خارجی می‌ تواند جذاب باشد.
بسیاری از مسافران به دلیل عدم برخورداری از امکان تسلط به زبان ترکی، مسافرت با تورها و با همراهی تور لیدرها را می‌ پسندند. ملحق شدن هموطنان ایرانی به یکدیگر برای گردشگری در سطح شهر می‌ تواند خاطره‌ انگیز و هم سر آغاز دوستی‌ های جدید و پر معنی باشد.
آن دسته از دوستانی که به مسافرت با تورها علاقه دارند، جزییات بیشتر را می‌ توانند از آژانس‌ های مسافرتی معتبر و یا سایت‌ های شناخته‌ شده دریافت نمایند. آژانس‌ های مسافرتی قابلیت خرید تور یا بلیط تهران استانبول به‌ صورت جداگانه را دارند و اطلاعات لازم در مورد برنامه تور و نحوه ترانسفر و غیره را در اختیار شما قرار خواهند داد.
گاهی برنامه سفر شما به سمتی پیش می‌ رود که تمایل دارید سفر خود به استانبول را از طریق مرزهای زمینی برنامه‌ ریزی کنید، ما در ادامه به این مورد پرداخته‌ ایم.

سفر زمینی به استانبول

مرز بازرگان به‌ عنوان مرز رسمی زمینی ایران و ترکیه محسوب می‌ شود. خوشبختانه ورود به ترکیه از طریق این مرز هم امکان‌ پذیر است.
برنامه سفر به‌ این‌ ترتیب است که ابتدا بلیط تهران به مقصد استانبول اتوبوس را تهیه کنید. اتوبوس‌ های وی آی پی همه‌ روزه از تهران به سمت استان‌ های شرقی ایران حرکت می‌ کنند و پس از گذر از شهر وان و دریافت ویزا، مسیر حرکتی خود به سمت استانبول را ادامه می‌ دهند. مقصد نهایی این اتوبوس‌ ها پایانه آکسارای aksaray یا اسنلر esenler در استانبول است.

نحوه خرید بلیط هواپیما خارجی

برای تهیه بلیط تهران استانبول به مدارک زیادی نیاز ندارید و پس از انتخاب تاریخ سفر، می‌ توانید با به همراه داشتن پاسپورت خود و پس از پرداخت مبلغ نهایی بلیط، آن را تهیه نمایید.
برای تهیه بلیط برای سفر به استانبول هم می‌ توانید از آژانس‌ های مسافرتی اقدام کنید و هم می‌ توانید به‌ صورت اینترنتی بلیط خود را تهیه کنید.

رزرو بلیط ارزان تهران استانبول

در ابتدا برنامه‌ های پروازهای استانبول را کنترل کنید. شما در قسمت پرواز خارجی نوع بلیط خود را (بلیط رفت، بلیط رفت‌ و برگشت به استانبول) را انتخاب کنید و سایر جزئیات را هم مانند مبدأ، مقصد، تاریخ رفت‌ و برگشت، کلاس پرواز و موارد دیگر را مشخص کنید. حالا روی دکمه جستجو کلیک کنید و در کمتر از چند ثانیه نتایج جستجو را مشاهده کنید.
در خرید آنلاین پس از فشردن دکمه جستجو به لیست قیمت پروازهای استانبول توجه کنید. این لیست ابتدا با ارزان‌ ترین بلیط نمایش داده می‌ شود. در اینجا اطلاعات دقیق هر پرواز که به ترتیب شامل ایرلاین، تاریخ و شماره پرواز، مدت‌ زمان پرواز و ساعت حرکت، تعداد و مدت‌ زمان توقف یا توقف‌ ها، کلاس پروازی و در نهایت قیمت بلیط هواپیما می‌ شوند را می‌ توانید مشاهده کنید.
علاوه بر این در قسمت جزئیات بیشتر هر پرواز شما کلیه قوانین مربوط به بلیط و حمل بار، فرودگاه‌ ها و حتی نوع ایرلاین را هم می‌ توانید مشاهده کنید. در انتها هم دکمه رزرو و تائید پرواز را می‌ زنید و به قسمت ثبت مسافران منتقل می‌ شوید.

بلیط لحظه آخری استانبول

به آن دسته از عزیزانی که برنامه سفرشان مشخص نیست پیشنهاد می‌ شود بلیط های لحظه آخری تهیه نمایند. بلیط لحظه آخری بلیتی است که یک یا دو روز پیش‌ از تاریخ پرواز به فروش می‌ رسد و نسبت به بلیط های سیستمی ارزانتر است.
فراموش نکنید بلیط تهران استانبول به این صورت قابلیت تعویض تاریخ ندارد و در صورت تغییر در برنامه شما و عدم استفاده از بلیط، مبلغ پرداختی عودت داده نمی‌ شود.

قیمت بلیط تهران استانبول

برای این‌ که سفری ارزان به استانبول داشته باشید توصیه می‌ کنیم علاوه بر خرید بلیط تهران استانبول، بلیط استانبول به تهران را هم خریداری کنید. با این کار سردرگم نمی‌ شوید و سفرتان هم کم‌ هزینه‌ تر خواهد شد. شما به‌ راحتی می‌ توانید با مقایسه قیمت‌ ها از میان معتبرترین ایرلاین ها بلیط سفر خود به استانبول را به قیمت ارزان‌ تر خریداری کنید.

جمع‌ بندی
بلیط پرواز تهران به استانبول یکی از پر فروش‌ ترین‌ های بازار گردشگری است. همه‌ روزه مسافران زیادی توسط ایرلاین های مختلف وارد فرودگاه‌ های استانبول می‌ شوند. در این مطلب موارد مرتبط با ویزا و خرید بلیط تهران استانبول با قیمت مناسب را بررسی کردیم و در زمینه مسافرت به این شهر تاریخی و زیبا اطلاعاتی را به اشتراک گذاشتیم. امیدواریم برای شما مفید واقع‌ شده باشد.
نظرات کاربران
دیدگاه