سوغات پرتغال

سوغات پرتغال

وقتی بحث سفر به کشور پرتغال مطرح می‌شود خیلی از اطرافیان ما دوست دارند برایشان از این کشور زیبا یادگاری بیاوریم. این مقاله به ما کمک می‌کند تا سوغاتی مناسبی برای عزیزانمان انتخاب کنیم و حتی ممکن است بعد از خرید این سوغاتی‌ها از تقدیم آن‌ها به عزیزانمان پشیمان هم بشویم و دلمان بخواهد این دست سازه‌های زیبا و جذاب را برای خودمان نگهداریم. سوغات پرتغال تنوع زیادی دارد و هر کدام بر اساس اهمیت خود نمادی از این کشور زیبا را به همراه دارد. من برخی از زیباترین و با اصالت‌ترین سوغات و یادگاری این کشور را معرفی خواهیم کرد که می‌توانید در لیسبون و سایر شهر‌های پرتغال آن‌ها را خریداری کنید.

portugal souvenir

محصولات چوب پنبه ای کشور پرتغال

پرتغال بزرگ‌ترین تولید کننده محصولات چوب پنبه‌ای (Cork Products) است. بیشتر درختان بلوط چوب پنبه‌ای این کشور در منطقه النتژو (Alentejo) وجود دارند. این محصولات در اکثر مغازه‌ها و مراکز خرید این کشور موجود است. از چوب پنبه اجناس متنوعی مانند کیف پول، کفش، چتر، کراوات و کیف‌های سبک و ضد آب ساخته می‌شوند. در هنگام خرید این محصولات چوب پنبه‌ای حتما باید به مارک آن‌ها دقت کنید؛ زیرا بعضی از آن‌ها ساخت چین هستند پس برای اینکه سوغاتی شما محصول حقیقی کشور پرتغال باشد در انتخاب خود نهایت دقت را به خرج دهید.

 محصولات چوب پنبه ای

کاشی های طرح ‌دار کشور پرتغال

در قرن 15 میلادی، اسپانیایی‌ها باعث آشنایی پرتغالی‌ها با کاشی‌های سرامیک (Azulejos) شدند. در گذشته رنگ اصلی کاشی‌های اصیل پرتغالی آبی، زرد، سبز و سفید بود؛ اما به مرور زمان و در قرن 17 میلادی، رنگ این کاشی‌ها به سفید و آبی محدود شدند. امروزه کاشی‌های این کشور با طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شود و هنوز هم طرح‌های سنتی این کاشی‌ها طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌است. این کاشی‌ها می‌تواند برای افرادی که به طرح و نقش‌های سنتی علاقه به خصوصی دارند، انتخاب مناسبی باشند.

کاشی‌های طرح‌دار کاشی‌های طرح‌دار

ظروف سفالی، بهترین سوغاتی کشور پرتغال

از دیگر سوغات مشهور پرتغال می‌توان به ظروف سفالی اشاره کرد. این ظروف با طرح‌ها و نقش‌های سنتی زیبایی تزئین می‌شوند و می‌تواند گزینه مناسبی برای سوغات باشد. در شهر‌های مختلف پرتغال این ظروف سفالی به فروش می‌رسد اما در شهرک ردوندو (Redondo) ظروف دست ساز با کیفتی پیدا خواهید کرد.

ظروف سفالی

خروس بارسلوس

خروس بارسلوس (Rooster of Barcelos) با رنگ روشن نماد ملی غیررسمی کشور پرتغال است. طرح این خروس بر روی اشیای متفاوتی مانند ظروف چوبی و سفالی، کارت پستال، تی‌شرت، پیش‌بند و ... استفاده می‌شود. این محصولات به‌صورت انبوه تولید ‌می‌شوند و دست‌ساز نیستند. اگر علاقه به خرید نوعی از آن‌ها دارید که با هنر دست آماده می‌شود پس می‌توانید از فروشگاه‌های معتبری مانند Prometeu Artesanato در پورتو و Nobre Povo در لیسبون آن‌ها را خریداری کنید.
 خروس بارسلوس

گلدوزی های پرتغالی ها

از دیگر هنر‌های دستی این کشور گلدوزی‌های زیبا و خاص روی انواع تولیدات پارچه‌ای است. بهترین گلدوزی پرتغال به جزیره نیمه گرمسیری مادیرا (Madeira) تعلق دارد و گلدوزی این منطقه قدمت 150 ساله دارد. این گلدوزی‌های بی‌نظیر بر روی پیراهن، لباس بچه‌گانه، شال و لحاف انجام می‌شود. این سوغاتی زیبا که انتخاب مناسبی برای هر خانمی می‌باشد را می‌توانید از مغازه‌های متفاوتی در سطح هر شهر خریداری کنید.
 گلدوزی

کفش های مردم کشور پرتغال

کفش‌های چرمی پرتغال انتخاب مناسبی برای خرید است، کیفیت این کفش‌ها مانند کفش‌های ایتالیایی بی‌نظیر است. خرید این سوغاتی مشهور و با کیفیت را به روز یکشنبه محول نکنید؛ زیرا در این روز بیشتر کفش فروشی‌ها و مغازه‌های پرتغال تعطیل است پس در انتخاب زمان مناسب خرید دقت کنید تا این کفش‌های با کیفیت را از دست ندهید.
 کفش

کنسرو ماهی ساردین در پرتغال

نام یک مغازه سوغاتی فروشی در لیسبون (پایتخت پرتغال) دنیای شگفت انگیز ماهی‌های ساردین پرتغالی (Fantastic World of the Portuguese Sardines) است و این مغازه طراحی جالب و رنگ زیبایی دارد. صاحب این مغازه تمام غرفه‌ها را با کنسرو‌هایی پر کرده است که با توجه به سال نوشته شده روی قوطی‌هایشان دسته‌بندی می‌شوند و تاریخ آن‌ها از سال 1916 شروع می‌شود و تا به امروز ادامه دارد. قابل ذکر است که این تاریخ‌ها سال تولید کنسرو را نشان نمی‌دهد بلکه به وقایع مهم یا سال تولد هنرپیشگان اشاره می‌کند و جای نگرانی نیست زیرا تمام محتویات درون کنسرو‌ها تازه است.
   کنسرو ماهی ساردین

صابون در کشور پرتغال

صابون‌های پرتغال از روغن‌ و مواد گیاهی تشکیل می‌شوند و به دلیل بسته‌بندی زیبا و شکیلی که دارند توجه خیلی از افراد را به خود جلب می‌کنند. این محصول یکی از سوغاتی‌های معروف کشور پرتغال است و می‌تواند انتخاب مناسبی برای خرید باشد که به دلیل اندازه کوچکش نگرانی اشغال فضای چمدان را هم برطرف می‌کند.
صابون در کشور پرتغال صابون

پنیرهای پرتغالی

پنیر یکی از اجزای جدا نشدنی وعده‌های غذایی مردم پرتغال است و یکی از محصولات لبنی محبوب و مهم به شمار می‌آید. در شهر‌های مختلف پرتغال به خصوص لیسبون، پنیر‌ها تنوع زیادی دارند و هر شخصی را شگفت زده می‌کنند. پنیر گاو، پنیر گوسفند، پنیر بز و اقسام دیگر پنیر در فروشگاه‌های پرتغال به فروش می‌رسد. یکی از معروف‌ترین پنیر‌های پرتغال پنیر Serra da Estrela است.
پنیر

روغن زیتون کشور پرتغال

یکی دیگر از سوغاتی‌های این کشور روغن زیتون است. روغن زیتون پرتغال از مرغوب‌ترین روغن زیتون‌ها است؛ همچنین سابقه تولید روغن زیتون در این کشور طولانیست و به زمان روم برمی‌گردد. در اواسط قرن شانزدهم روغن زیتون به عنوان سوخت ماشین‌ها استفاده می‌شد و به همین دلیل پرتغال این محصول با کیفیت خود را به کشور‌های اروپای شمالی و هند صادر می‌کرد.

روغن زیتون

آژانس مسافرتی NPK

به پایان موضوع جذاب سوغات پرتغال رسیدیم، امیدوارم این مقاله نهایت کمک را به شما عزیزان در جهت خرید مناسب سوغاتی در کشور زیبای پرتغال کرده‌باشد. اگر چه که انتخاب بین هر کدام از این هنر‌های زیبای دستی کار بسیار دشواری است. اگر شما هم مانند من با دیدن این دست سازه‌های زیبا و جذاب ترغیب شدید که به این کشور فوق‌العاده سفر کنید پس بدون هیچ معطلی تور پرتغال ما را خریداری کنید تا از نزدیک این یادگاری‌های زیبا را برای خود و عزیزانتان انتخاب کنید.




نظرات کاربران
دیدگاه