شهرهای دانمارک

شهرهای دانمارک

دانمارک یکی از کشورهای اروپایی است که ما در وب سایت NPK امکان سفر به آن را با خرید تور دانمارک برای شما عزیزان فراهم کردیم. اگر تجربه سفر به دانمارک را نداشته باشید، شاید تصور شما از این دیار فقط به این موضوع ختم شود که در منطقه اسکاندیناوی قرار دارد. کشور دانمارک حدود 243 شهر و روستای بزرگ دارد که معرفی همه آنها در اینجا نمی گنجد و مفید هم نیست اما از آنجایی که می خواهیم کمی اطلاعات مسافران عزیزی که راهی دانمارک می شوند را بالا ببریم، این سفر مجازی را به معرفی شهرهای دانمارک اختصاص دادم تا با موقعیت جغرافیایی این کشور و پایتخت و شهرهای مهم آن آشنا شویم.

دانمارک کجاست؟

دانمارک در شمال اروپا قرار دارد و آخرین سرشماری نشان داد که حدود 6 میلیون تن در آن زندگی می کنند. دانمارک در واقع یک شبه جزیره بزرگ است که جزایر کوچکتر متعددی در کنار آن به چشم می خورد. یکی از مهمترین همسایه های دانمارک کشور آلمان است که در جنوب آن واقع شده و سوئد نیز با آن به صورت آبی مرز مشترک دارد، بنابراین اگر تور دانمارک را خریداری کنید به غرب اروپا خواهید رفت.
اگر از آن دسته ای هستید که به امور مرتبط با اتحادیه اروپا علاقه مند می باشید، باید بگویم که دانمارک سالهاست به عنوان عضوی مهم از این اتحادیه شناخته می شود. از هرکسی هم که بپرسید زبان مردم دانمارک چیست با جواب دانمارکی مواجه خواهید شد اما من به شما می گویم که زبان آلمانی هم در این کشور رواج دارد و برخی هم به زبان هایی چون گرینلندی صحبت می کنند.
پیش از آن که بیشتر با شهرهای دانمارک آشنا شویم، باید بدانید که نام پایتخت دانمارک کپنهاگ Copenhagen است که در بخش های بعدی بیشتر درباره آن خواهم گفت. نقشه دانمارک را برای شما عزیزان قرار دادم تا دید بهتری درباره موقعیت جغرافیایی این کشور به دست بیاورید.

نقشه دانمارک

نقشه دانمارک

شهرهای دانمارک

کشور دانمارک از 243 شهر و روستای بزرگ تشکیل شده است؛ اما اغلب توریست های ایرانی که با خرید تورهای دانمارک و به ویژه تور خیلی ارزان دانمارک به این کشور می روند کپنهاگ را برای بازدید انتخاب می کنند و درباره سایر شهرهای این دیار کمتر می دانند، با این وجود بیست شهر مهم دانمارک را به ترتیب اولویت و شهرت مرور می کنیم: کپنهاگ، آرهوس، ادنسه، آلبورگ، اسبیرگ، راندرس، کولدینگ، هورزنس، وایله، راسکیله، هرنینگ، هورس هولم، هلسینگور، سیلکبورگ، نسته Næstved، فردریسیا، ویبورگ دانمارک، کویه دانمارک، هولشتبرو و طاستروپ Taastrup.

شهر کپنهاگ دانمارک کجاست؟

کپنهاگ یا کپنهاگن Copenhagen به عنوان مهمترین شهر و پایتخت کشور دانمارک شناخته می شود. همان گونه که در نقشه مشاهده می کنید کپنهاگن در سمت شرق دانمارک و نزدیک به کشور سوئد قرار دارد. راجع به این شهر بد نیست بدانید که به شهر پیاده روی دنیا مشهور است به این معنا که مسیرهای پیاده روی بسیاری در این دیار وجود دارد و بسیاری از ساکنان آن تمایل دارند که برای رسیدن به مقصد مسیر خود را پیاده طی کنند.

نقشه کپنهاگن دانمارک

نقشه کپنهاگن دانمارک

شهر آرهوس دانمارک

از آنجایی که مردم آرهوس Århus لقب شادترین مردم دنیا را دارند شاید نام این دیار برای شما آشنا باشد. آرهوس در شبه جزیره یولاند Jutland واقع شده که از مهمترین بخش های دانمارک نیز هست. اگر بخواهم دقیق تر بیان کنم آرهوس در شرق این شبه جزیره قرار دارد. یکی دیگر از دلایل شهرت شهر آرهوس بندری بودن آن است که از این لحاظ مهمترین بندر دانمارک نیز به شمار می آید.
اگر با هدف آشنایی با معماری و فرهنگ مردم دانمارک تور اروپا خریده اید و یا قصد خرید آن را دارید، توصیه می کنم که به آرهوس بروید تا کپنهاگ زیرا صدها خانه قدیمی و قلعه های کهن در این شهر هست که به میزان زیادی به شکل ابتدایی خود هستند، همچنین موزه های هنری متعددی نیز در آرهوس ساخته شده که در آن هنر معاصر را در کنار هنرهای باستانی به نمایش می گذارند و تجربه جالبی را برای مخاطب خلق کرده اند.

نقشه شهر آرهوس دانمارک

نقشه شهر آرهوس دانمارک

شهر ادنسه دانمارک

ادنسه Odense سومین شهر پرجمعیت و شناخته شده تر کشور دانمارک است که از ایران نیز تور ارزان دانمارک ترکیبی به مقصد آن برنامه ریزی و اجرا می شود. با وجود این که ادنسه سومین شهر پرجمعیت دانمارک است اما حدود 190 هزار تن جمعیت دارد. از نظر جغرافیایی نیز می توان گفت که ادنسه در میانه کشور آلمان قرار دارد و موقعیت آن نیز تا حدودی استراتژیک است.
آثاری که باستان شناسان در شهر ادنسه دانمارک کشف کرده اند حاکی از آن هستند که قدمت زندگی انسان ها در این شهر به حدود 4000 سال پیش می رسد که دیگر نیازی نیست بگویم چه آثار جذابی از آنها به یادگار مانده است.

نقشه شهر ادنسه دانمارک

نقشه شهر ادنسه دانمارک

نظر شما درباره سفر به دانمارک چیست؟
می دانستید که دانمارک یک مجمع الجزایر به شمار می آید؟

 

نظرات کاربران
دیدگاه