شهرهای سوئد

شهرهای سوئد
سوئد یکی از کشورهای اروپایی است که طی معرفی نقشه اروپا کمی موقعیت آن را بررسی کردیم و گفتم که از کشورهای شمالی اروپا به شمار می رود؛ بنابراین اگر علاقه مند هستید که درباره اروپا و نقشه قاره اروپا ببشتر بدانید خوب است که ابتدا از آن سفر مجازی ما دیدن کنید. در این سفر مجازی NPK می خواهم از ضمن معرفی کوتاه کشور سوئد از شهرهای این کشور بگویم که بسیاری از هموطنانمان اطلاعات ناقص یا کمی درباره آنها دارند. از کسانی که دوست دارند اروپاگردی کنند و اهل هیجان و تجربه های جدید هستند، دعوت می کنم که در ادامه با NPK همراه باشند.

کشور سوئد

سوئد یکی از مهمترین کشورهای اسکاندیناوی است و درست در شرق کشور نروژ قرار دارد. اگر بخواهم موقعیت آن را بهتر توصیف کنم باید بگویم که اگر از مرزهای شمال شرقی ایران به سمت اروپا حرکت کنید، هواپیما اگر با همان زاویه شمال شرقی به سوی اروپا برود شما را به سوئد خواهد رساند.
سوئد یکی از کشورهای نسبتا بزرگ اروپاست و پنجمین کشور پهناور قاره به شمار می رود. سوئد جمعیت کمی دارد و سرزمینی مدرن و ثروتمند با طبیعت و شهرهایی جذاب است. شاید در فیلم ها دیده باشید که سوئد پادشاه دارد بلکه سوئد دارای خاندان سلطنتی است اما خاندان سلطنتی سوئد مانند انگلستان جنبه ای تشریفاتی دارند و در حقیقت این کشور بر اساس سیستم پارلمانی اداره می شود.
سوئد مقصد خوبی برای طبیعتگردان و بک پکرهاست چون مناطق بکر زیادی دارد و بیش از 85 درصد مردم آن در شهرها ساکن هستند و گاهی برای استراحت به دامان طبیعت می روند. شاید جالب باشد که بدانید سوئد سالهای متوالی جزو کشورهای فقیر اروپا بود اما حالا با رشد صادرات و حمایت از تولیدات توانسته رشد اقتصادی چشم گیری داشته باشد.
از نکات دیگر جالب درباره سوئد این است که ایرانیان رتبه پنجم مهاجران این کشور را دارند که البته الان مهاجرت به سوئد برای ایران به خاطر وضعیت سیاسی و اقتصادی حاکم بر ایران کار دشواری شده است.
واحد پول سوئد بر خلاف تصور عموم یورو نیست بلکه کرون سوئد نام دارد اما برای سفر به این کشور می توانید معاملات خود را با یورو نیز انجام بدهید و با مشکلی رو به رو نخواهید شد. در ادامه برخی از شهرهای حائز اهمیت تر سوئد را باهم می شناسیم.

نقشه سوئد

کشور سوئد

استکهلم پایتخت سوئد

استکهلم Stockholm پایتخت سوئد است و اغلب کسانی که تور سوئد را خریداری می کنند به این شهر می روند. استکهلم مهمترین کلان شهر سوئد و یکی از مهمترین شهرهای حوزه اسکاندیناوی است. استکهلم شهری جالب برای توریست هاست و 14 جزیره هم دارد که قدمت آنها به زمان نوسنگی بر می گردد. استکهلم در سواحل شرقی کشور سوئد قرار دارد.
استکهلم به عنوان مرکز اقتصادی سوئد نیز شناخته می شود. شاید بدانید که دانشگاه های سوئد و به ویژه استکهلم از بهترین دانشگاه های اروپا هستند و به همین خاطر هم ایرانیان برای مهاجرت تحصیلی به این شهر درخواست های زیادی دارند. اگر به استکهلم سفر کنید به احتمال زیاد نوع معماری بناها در آن توجه شما را به خود جلب خواهد کرد زیرا بسیاری از ساختمان ها (نظیر ساختمان پارلمان) معماری شاهکاری دارند.

استکهلم پایتخت سوئد

گوتنبرگ سوئد

دومین شهر مهم و بزرگ سوئد یوتبری یا گوتنبرگ Gothenburg نام دارد. یوتبری شهری صنعتی و مدرن است که تنوع تفریحات در آن زیاد می باشد و به همین خاطر توریست های خارجی به آن علاقه نشان می دهند. این شهر از دیرباز به خاطر موقعیت استراتژیکی داشت مورد توجه حکومت های مختلف قرار می گرفت و به خاطر داشتن دانشگاه های مهمی چون دانشگاه گوتنبرگ پذیرای دانشجویان خارجی از سراسر دنیا بود.
از دیگر نکاتی که گوتنبرگ را با آن می شناسند کارخانه اتومبیل سازی و برند اتومبیل ولوو است که در این شهر در سال 1927 میلادی بنیان گذاری شد. شما می توانید برای سفر به این شهر از تور ترکیبی اروپا یا تور ترکیبی سوئد یا تور سوئد به صورت سفر تک مقصدی استفاده کنید.

گوتنبرگ سوئد

شهر مالمو سوئد

مالمو Malmö سومین شهر بزرگ و مهم کشور سوئد است که در سواحل جنوبی کشور سوئد قرار دارد. مالمو ششمین شهر بزرگ اسکاندیناوی نیز محسوب می شود و حدود 400 هزار نفر جمعیت دارد و این آمار متعلق به سال 2018 میلادی‌ست.
ویژگی های مهم شهر مالمو بناهای مدرن و سیستم حمل و نقل عمومی قوی است. ناگفته نماند که مالمو نیز دارای دانشگاه های متعددی است که رتبه های خوبی از نظر علمی دارند بنابراین به این شهر نیز می توان مهاجرت تحصیلی انجام داد. اگر علاقه مند هستید که در سفرهای اروپای خود از شهری اروپایی دیدن کنید که پر است از ساختمان های قرون وسطایی دوست داشتنی و یا در جتسجور تور اروپای ارزان هستید و قصد صرفه جویی در هزینه سفر را دارید مالمو گزینه خوبی است.

شهر مالمو سوئد

 

نظرات کاربران
دیدگاه