معرفی شهر برلین

معرفی شهر برلین

برلین پایتخت آلمان و بزرگترین شهر این کشوراست، برلين نه تنها مرکز اصلی سیاسی، فرهنگی، رسانه ای وعلوم است بلکه بزرگترین شهر آلمان نیز به شمار می آید و جمعيت آن حدود 3.5 میلیون است. برلین جاذبه های گردشگری زیادی از جمله اپرا، ارکستر فیلارمونیک، موزه آلتس، موزه مد و موزه پرگامون دارد که نام آنها درمیراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند برلين با ترکیبی از معماری جدید و کلاسیک، موسسات ورزشی و فرهنگی، دانشگاه های مشهور بین المللی و شرکت های بزرگ و نوپا به شهري پرطرفدار و محبوب براي گردشگري و اقامت تبديل كرده است.

معرفی شهر برلین

راهنمای سفر به شهر برلین

اگر راهی برلین هستید، یا قصد خرید تور آلمان در آینده رادارید، شما را به ادامه این سفر مجازی NPK دعوت می کنیم.

حمل و نقل عمومی در برلین

حمل و نقل عمومی برلین وضعیت خوبی دارد. شبکه حمل و نقل عمومی آن کارآمد و مقرون به صرفه است و به صورت تقریبی می توان گفت که با استفاده از ان می توان به همه نقاط شهر سر زد و در هر ساعت از شبانه روز قطارهای زیرزمینی / مترو، خدمات اتوبوس و دوچرخه در دسترس هستند.

زبان شهر برلین

بیشتر برلینی ها آلمانی صحبت می کنند و انگليسي هم بین آنها زبان رايجی است.

آب و هوای برلین

به دليل قرارگيري برلین در شمال اروپا زمستان های کاملا سرد با دمای متوسط سالانه 9 درجه سانتیگراد است در واقع سه ماه از سال تابستان و بقیه سال زمستان است.

راهنمای سفر به شهر برلین

بازار کار در برلین آلمان

تنوع شغلي در برلین زياد است و بیش از 350000 شرکت، سازمان و دانشگاه و آموزش عالی و استارت اپ هاي کوچک و متوسط دارد. بخشهای اصلی کار در برلین بيشتر مراقبت های بهداشتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، رسانه ها، تدارکات، انرژی، فوتونیک و خدمات هستند.
طبق قانون برلین هر کارمند حداقل چهار هفته مرخصی استحقاقی با حقوق دريافت مي كنند در واقع برلین مهد استارت آپ و پایگاه ایده آل برای افراد خلاق و خود اشتغالی در اروپا است و مهاجران زیادی را از این طریق جذب كرده است.

بازار کار در برلین آلمان

تحصیل در برلین

برلین شهری مملو از جوانان و دانشجویان خارجی است. از بین صدها موسسه کارشناسی و کارشناسی ارشد 40 دانشگاه و کالج در برلين وجود دارد. سه دانشگاه بزرگ آن عبارت‌اند از دانشگاه آزاد برلین (Freie Universitat Berlin) ، دانشگاه هومبولت و دانشگاه فنی برلین كه هر یک از آنها بیش از 30000 دانشجو دارند. طی سالهای اخیر سطح بالای علمی برلين شهرت خوبی کسب کرده است.

تحصیل در برلین

ویزای آلمان

شهروندان عضو اتحادیه اروپا برای سفر به برلین نیازی به ویزا ندارند و گذرنامه معتبر یا کارت شناسایی کافی است. براي شهروندان غیر اتحادیه اروپا بورسیه تحصیلی صادر می شود.
انواع ويزاي آلمان
ویزای D ویزای ملی
• بیش از 90 روز اقامت
• ویزای اشتغال و کار
• درخواست ویزا طي چند ماه
• اجازه اقامت طولانی مدت
ویزای C ویزای شینگن
• حداکثر اقامت 90 روزه
• نداشتن اجازه اشتغال یا انجام تحصیلات (دکترا)
• این ویزا قابل تمدید نیست و پس از اتمام ویزای شینگن، شما باید آلمان را ترک کنید.
• مدت زمان اقامت نامعلوم

ویزای آلمان

جاذبه هاي ديدني برلين

برلين پایتخت آلمان شهری غني از تاریخ است. شهر تاريخي برلين در پایان جنگ جهانی دوم ویران و به مدت 28 سال توسط ديوار برلين به دو قسمت تقسیم شده و پیشرفت های با شکوه و عظمت گذشته خود را بدست آورده است. باهم با برخی از دیدنی های برلین آشنا می شویم.

دروازه براندنبورگ برلین

مشهورترین بنای تاریخی برلین دروازه براندنبورگ Brandenburg Gate است و نماد تقسیم كشور در کنار وحدت و صلح است. این دروازه نئوکلاسیک توسط شاه فردریک ویلهلم دوم در سال 1788 ساخته شده و 26 متر ارتفاع دارد. بازدید از دروازه براندنبورگ در شب بدون شک یکی از برترین کارهای بازديد در برلین است.

 

جاذبه هاي ديدني برلين

جزیره موزه برلین

جزیره Spree كه در یک کانال 400 متری قرار دارد كه بیشتر به عنوان جزیره موزه (Museumsinsel) شناخته می شود، که نام آن در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. در اين مكان بسیاری از قدیمی ترین و مهمترین موزه های شهر را پیدا خواهید کرد، از جمله موزه باستان شناسی شهر که در سال 1830 برای نگهداری از جواهرات تاج و سایر گنجینه های سلطنتی ساخته شده است. محبوب ترین موزه شهر یعنی پرگامون، دارای بخش های هنرهای اسلامی، دروازه ایشتار و بناهای تاریخی خاورمیانه است.

جزیره موزه برلین

انجمن هومبولت برلین

یکی از محبوب ترین مكان هاي برلين انجمن هومبولیت است و فرصت های بسیار خوبی برای گشت و گذار ایجاد می کند. این شاهکار برجسته ساخت و ساز در سال 2019 تاسیس شده است که در اين مجموعه بیش از 400000 اثر باستانی از سراسر جهان نگهداری می شود.

انجمن هومبولت برلین

نظرات کاربران
دیدگاه