نقشه اسپانیا

نقشه اسپانیا

همیشه اغلب مردم وقتی نام اسپانیا به گوششان می رسد در ذهن خود تصویری از گاوبازی و رقص های زیبا در کارناوال های رنگارنگ نقش می بندد؛ اما واقعیت چیزی فراتر از این هاست. اگر قصد دارید در تور اروپا از اسپانیا هم بازدید کنید، زمان زیادی برای بازدید از تمام مناطق دیدنی اسپانیا نخواهید داشت؛ اما اگر قصد بازدید از یکی از نگین های نقشه اروپا را دارید، توصیه می کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا علاوه بر معرفی کشور زیبای اسپانیا، شما را با مردم و فرهنگ این کشور باستانی نیز آشنا کنیم.

نقشه اسپانیا

کشور اسپانیا

کشور پادشاهی اسپانیا دومین کشور اتحادیه اروپا با مساحتی بالغ‌بر 500 کیلومترمربع در نقشه اروپا است که مالک 85 درصد از جزیره ایبرین به‌صورت مشترک با کشور پرتغال نیز می‌باشد. در زمان‌های دور، اسپانیا متشکل از چند قلمرو پادشاهی با زبان‌های مختلف بود که این قلمروها امروز مبنایی برای مناطق مختلف اسپانیا شده است. اسپانیای امروزی در نقشه اروپا شامل 15 منطقه مستقل در داخل کشور، دو جزیره قناری و بالئاری و همچنین دو منطقه در شمال افریقا نیز می‌شود.
زبان اسپانیایی بعد از انگلیسی دومین زبان پرطرفدار در دنیاست که بیش از 410 میلیون نفر در سراسر کره خاکی به آن صحبت می‌کنند. اگر روی نقشه اسپانیا دقت کنید متوجه منطقه کاتالونیا و کشور گالیسیا می‌شوید که در آن‌ها، هرکدام زبان مخصوص به خودشان را دارند.
آب‌وهوای کشور اسپانیا، معتدل مدیترانه‌ای است و معمولاً دارای بیش از 3200 ساعت آفتاب در طول سال است که همین موضوع باعث علاقه شدید اسپانیایی‌ها به آفتاب گرفتن شده، به‌طوری‌که این موضوع باعث شد تا اسپانیا جزو معدود کشورهایی باشد که برهنگی در آن‌ها قانونی است.

کشور اسپانیا

جمعیت اسپانیا

اسپانیا با حدود 50 میلیون نفر جمعیت، ششمین کشور پرجمعیت اروپاست که بیش از شصت درصد از مردم آن، ساکن مناطق شهری هستند. این کشور همچنین دارای بالاترین رتبه امید به زندگی در بین کشورهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی و دارای رتبه پانزدهم در جهان است. بیشترین طول عمر نیز با 86 سال متعلق به زنان اسپانیایی در مقابل 80 سال برای مردان است. بیش از 42 درصد از جمعیت اسپانیا بالای 60 سال سن دارند و طبق اعلام سازمان ملل متحد، اسپانیا در سال 2050 پیرترین کشور دنیا خواهد شد.
حدود 72 درصد از مردم اسپانیا مسیحی کاتولیک هستند درحالی‌که بر اساس مطالعاتی که مرکز مطالعات جامعه‌شناسی اسپانیا در سال 2012 انجام داده کمتر از 14 درصد از آن‌ها به کلیسا می‌روند. کشور اسپانیا همچنین دارای سیستم سیاسی پادشاهی مشروطه است. در عصر حاضر، خوان کارلوس اول که از محبوب‌ترین پادشاهان اروپا بود بعد از مرگ ژنرال فرانکو در سال 1975 به سلطنت رسید و تا سال 2014 که به نفع فرزندش فیلیپ ششم کناره‌گیری کرد نیز به حکومت خود ادامه داد.
مردم اسپانیا باوجود مشکلات زندگی، علاقه بسیاری به آرامش و شاد زیستن دارند به‌طوری‌که طبق گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی که در سال 2013 منتشرشده، آن‌ها 15 ساعت از 24 ساعت شبانه‌روز را به تفریح و خوردن و خوابیدن اختصاص می‌دهند.

جمعیت اسپانیا

نقشه اسپانیا

کشور اسپانیا با بیش از 500 هزار کیلومترمربع وسعت، در رتبه 52 در بین بزرگ‌ترین کشورهای جهان قرارگرفته است. در میان شهرهای مهم اسپانیا، شهر مادرید که پایتخت این کشور می‌باشد و شهر بارسلون، از شلوغ‌ترین و زنده‌ترین شهرهای این کشور توریستی و زیباست. اسپانیا همچنین دارای 71 ایالت است که تعدادی از آن‌ها به‌صورت خودمختار اداره می‌شوند. بعد از شهر مادرید و بارسلون، شهرهای مالاگا، سویا، گرانادا، والنسیا، ساراگوسا، سن سباستین، تولد، بیلبائو و سگویا از معروف‌ترین شهرهای اسپانیا هستند.

نقشه اسپانیا

تور اسپانیا

آسان ترین راه برای ایرانی ها برای سفر کشور اسپانیا اخذ ویزای توریستی است که بازهم آسان ترین راه آن خرید تور مسافرتی می باشد. بنابراین اگر قصد شما برای سفر به اسپانیا فقط گردش و تفریح در این دیار است، توصیه می کنیم که به صفحه تور اسپا در وبسایت آژانس مسافرتی NPK مراجعه کنید و ابتدا قیمت تورهای اسپانیا را باهم مقایسه نمایید و سپس برای خرید یا کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید. اگر برای نخستین بار برای سفر به اسپانیا اقدام می کنید، اصلا نگران عدم آشنایی با این کشور نباشید تنها کافیست که یک نقشه اروپا در اختیار داشته باشید و پس از آشنایی با کشورهای همجوار اسپانیا با شهرهای اسپانیا آشنا شوید و پس از زوم بیشتر در نقشه اسپانیا با محله های مختلف و دیدنی های مشهور این دیار آشنا شوید.

نویسنده: تحریریه NPK

نظرات کاربران
دیدگاه