نقشه روسیه

نقشه روسیه

روسیه کشوری تاریخی و پهناور با تاریخی غنی و مناطق بکر و دیدنی بسیاری است. در این سفر مجازی NPK قصد داریم شما را با این کشور زیبا آشنا سازیم و به‌اختصار به معرفی دیدنی‌های آن بپردازیم. عظمت این کشور پهناور که در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع‌شده، در نقشه روسیه کاملاً مشخص است و اگر قصد بازدید از روسیه را دارید باید زمان زیادی را برای بازدید از دیدنی‌های آن صرف کنید.

کشور روسیه

فدراسیون روسیه که عنوان پهناورترین کشور جهان را یدک می‌کشد، در شمال اوراسیا و در قاره اروپا و آسیای شمالی واقع‌شده است. کلمه روسیه در زبان روسی به معنای سرزمین روس زبان‌ها است. این کشور یکی از کشورهای صنعتی مطرح جهانی به شمار می آید که شهر مسکو پایتخت آن، از پیشرفته‌ترین و صنعتی‌ترین شهرهای دنیاست. کشور روسیه دارای جمعیتی بالغ‌بر 150 میلیون نفر است که حدود 80 درصد آن در قسمت اروپایی روسیه زندگی می‌کنند. روسیه نهمین کشور دنیا ازنظر جمعیت است اما تراکم جمعیت در آن برابر 8.5 نفر در هر کیلومترمربع است که دلیل آن شرایط اقلیمی سخت روسیه می باشد، به‌طوریکه بیشتر مناطق این کشور به‌صورت سردسیر و خالی از سکنه است.
زبان رسمی این کشور روسی است اما 27 زبان دیگر نیز در مناطق خودگردان آن رسمیت دارند. روسیه کشوری فدرال است اما تقسیمات کشوری پیچیده‌ای دارد که مشتمل بر 83 ایالت است که 21 ایالت از آن‌ها به‌صورت خودگردان اداره می‌شوند. روسیه پس از به قدرت رسیدن تزار پترکبیر در قرن هجدهم میلادی به کشوری قدرتمند تبدیل شد تا اینکه در سال 1917 با رخ دادن انقلاب کمونیستی نامش به اتحاد جماهیر شوروی تغییر پیدا کرد. تا اینکه سرانجام در سال 1991 کشور شوروی فروپاشید و تبدیل به فدراسیون روسیه و 12 جمهوری دیگر شد. پایتخت این کشور مسکو و واحد پول آن روبل است.

با رزرو تور روسیه امکان سفر به تمامی شهرها و ایالاتی که در ادامه بیان می کنیم، وجود دارد.

کشور روسیه

نقشه روسیه

کشور روسیه دارای 8 ایالت وسیع است که هرکدام دارای مراکز ایالت و شهرهای بزرگ هستند، اگر با قاره اروپا و موقعیت آن آشنایی ندارید، توصیه می کنیم که ابتدا از نقشه اروپا دیدن کنید. با مشاهده نقشه روسیه می‌توان به وسعت آن‌ها پی برد. این ایالت‌ها و شهرهای مهم آن‌ها شامل ایالت‌های زیر هستند:

روسیه مرکزی

این ایالت که مرکز آن مسکو است حدود 650 هزار کیلومترمربع مساحت دارد و پرجمعیت‌ترین ایالت روسیه است. روسیه مرکزی در غرب روسیه قرارگرفته و دارای 18 استان می‌باشد.

ایالت اورال

ایالت اورال بین سیبری غربی و اورالز واقع‌شده و شامل جمهوری‌های خودمختاری می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به خانتی مانسی اشاره کرد. مرکز ایالت اورال یکا ترینبورگ است که از شهرهای مهم کشور روسیه نیز برشمرده می‌شود.

ایالت شمال غربی

این ایالت در شمال غربی قسمت اروپایی روسیه واقع‌شده و شهر مهم آن سن‌پترزبورگ با 14 میلیون جمعیت است. ایالت شمال غربی با کشورهای هلند، نروژ، فنلاند، لیتوانی، استونیا، لاتویا و بلاروس هم‌مرز است. این ایالت علاوه بر دارا بودن معادن سنگ‌های معدنی، دارای معادن الماس معروفی نیز می‌باشد؛ همچنین بزرگ‌ترین بندر روسیه نیز در همین ایالت قرارگرفته است. مهم‌ترین استان‌های این ایالت نیز عبارت‌اند از لنین‌گراد، کالینینگراد، مورمانسک، کارلیا و پسکوف.

ایالت جنوبی روسیه

این ایالت در قسمت جنوبی بخش اروپایی و پایین رودخانه ولگا در شمال قفقاز قرارگرفته است. روس توف مرکز این ایالت است و از بخش‌های مهم و توریستی آن می‌توان به سوچی، گلندژیک و آناپا اشاره کرد. از شش استان این ایالت نیز می‌توان از آستارا خان، روس توف و ولگوگراد نام برد.

ایالت ولگا

ولگا در جنوب شرقی قسمت اروپایی روسیه واقع‌شده و مرکز آن نیژنی نووگراد می‌باشد. بیشتر ساکنین این ایالت را اقوام تاتار و روس‌ها تشکیل می‌دهند و حدود 20 درصد از تولید نفت روسیه در این منطقه صورت می‌گیرد. این ایالت دارای 14 استان است که از میان آن‌ها می‌توان به سامارا، پنزا و اورنبورگ اشاره کرد.

ایالت سیبری

بزرگ‌ترین شهر سیبری نوو سیبریسک است که در قسمت آسیایی قرارگرفته است. سیبری دومین ایالت پهناور روسیه است و بیش از 20 درصد کشور روسیه را در برگرفته است.

ایالت قفقاز شمالی

این ایالت در جنوب روسیه و در بخش اروپایی واقع‌شده است و مرکز آن شهر پیاتیگورسک است. قفقاز شمالی به دلیل آبگرم‌های معدنی‌اش در بین گردشگران شناخته‌شده است و دارای 7 استان است که از میان آن‌ها می‌توان به داغستان، چچن و اوستیای شمالی اشاره کرد.

ایالت دور شرقی

مرکز این ایالت شهر ولادیوستوک است که حدود 40 درصد مساحت روسیه در این ایالت قرارگرفته است. از استان‌های مهم آن نیز می‌توان به بوریات، ساخا، آمور، ماگادان و ساخالین اشاره کرد.

نقشه روسیه

پرچم روسیه

پرچم روسیه دارای سه رنگ سفید، آبی و قرمز است. این پرچم اولین بار برای کشتی‌های باری روسیه مورداستفاده قرارگرفته و از زمان تزار در سال 1696 میلادی تا زمان تأسیس شوروی به‌عنوان پرچم رسمی کشور روسیه مورداستفاده قرار می‌گرفته است. پس از تأسیس شوروی، این پرچم به شکل زمینه قرمز که در آن داس و چکش طلایی و یک ستاره قرارگرفته بود درآمد. پس از کودتای مسکو در سال 1991 نیز این پرچم دچار اصلاحات شد و با پرچم سه رنگ امروزی جایگزین گردید.

پرچم روسیه

نظر NPK درباره نقشه روسیه

روسیه کشوری پهناور و با فرهنگی غنی است. این کشور دارای مناظر طبیعی و تاریخی بی‌شماری است که همه ساله پذیرای گردشگران است. امیدواریم بامطالعه این سفر کوتاه اطلاعات مفیدی درباره روسیه و جاذبه‌های گردشگری آن کسب کرده باشید و در صورت امکان از این کشور زیبا بازدید نمایید.

نظرات کاربران
دیدگاه