نقشه هلند

نقشه هلند

هلند که به آن ندرلندز نیز گفته می شود از کشورهای غربی قاره اروپاست. در ایران به این کشور هلند گفته می شود اما حقیقت این است که هلند تنها به دو استان یا منطقه این کشور اشاره دارد استان های هلند شمالی Noord-Holland و هلند جنوبی Zuid-Holland و اگر بخواهند به کل این کشور اشاره کنند از واژه ندرلندز Netherlands استفاده می کنند. با این توضیحات اما به دلیل آن که در کشور ایران از هلند برای اشاره به این سرزمین استفاده می شود، ما هم در اینجا از واژه هلند استفاده می کنیم.
بسیاری از هموطنان عزیزمان علاقه مند به خرید تور هلند هستند اما اغلب فقط با شهر آمستردارم که پایتخت این کشور است آشنایی دارند به همین خاطر من در این سفر مجازی از NPK به صورت کاربردی و کوتاه نقشه هلند را توضیح داده و در اختیار شما قرار می دهم تا بیشتر با این سرزمین دوست داشتنی آشنا شویم.

نقشه هلند

هلند

هلند در واقع از چهار کشور ساخته شده است؛ ندرلندز، آروبا، کوراسائو Curaçao و سینت مارتن Sint Maarten. اگر کمی گیج شدید که یک کشور چطور می تواند از چهار کشور تشکیل شود باید بگویم که ماجرا از این قرار است که همه این چهار مورد به جز ندرلندز جزیره های کوچکی هستند که تا حدود زیادی مستقل می باشند.
دلیل نامگذاری هلند به دوران امپراتوری روم باز می گردد کلمه ندرلندز در آن زمان برای توصیف مردمی که در سرزمین پست و کم ارتفاع زندگی می کنند، استفاده می شد و پس از رومیان کاربری این کلمه در بین مردم از بین نرفت تا این که در سال 1815 میلادی زمانی که هلند به یک کشور مستقل و رسمی تبدیل شد آن را با عنوان پادشاهی ندرلندز به جهانیان معرفی کردند.
امروزه هلندی ها به زبان داچ صحبت می کنند و کشورشان را به سرزمینی تبدیل کرده اند که با سمبل های کوچک متعددی در دنیا شناخته می شود؛ برای مثال وقتی در میان ایرانی ها از هلند صحبت شود اغلب به یاد زمین های پر گل و به ویژه گلهای لاله این دیار می افتند اما این کشور نمادهای متعددی دارد که آسیاب های بادی، کفش های چوبی، کانال های آب (به ویژه در آمستردام)، ظروف سفالی و دوچرخه بعضی از مهمترین آنها هستند.
کمی با نقشه هلند آشنا شویم و ببینیم که سفر و اقامت در آمستردام ارزان است یا گران.

هلند

نقشه هلند

هلند کشور به نسبت کم جمعیتی است. هیچ شهری در این سرزمین وجود ندارد که جمعیت آن بیش از 1 میلیون نفر باشد و 23 شهر دارد که جمعیت آن ها بین 100 هزار نفر تا 1 میلیون نفر است و 265 شهر نیز دارد که جمعیت آن ها بین 10 هزار تا 100 هزار نفر است.
هلند از شرق با آلمان و از جنوب با بلژیک همسایه است و در غرب آن دریای شمال و شمال آن دریای وادن واقع شده اند و این کشور از راه آبی با انگلستان همسایه است.

نقشه هلند

نقشه آمستردام پایتخت هلند

شهر آمستردام Amsterdam پایتخت هلند است و آن را با مواردی چون کانال های آبی و زیبایی و تمیزی و کافی شاپ های دوست داشتنی می شناسند. این شهر شناخته شده ترین شهر هلند در جهان است و بر اساس آخرین سرشماری انجام شده 872,680 تن جمعیت دارد.
اگر قصد سفر به هلند را دارید خوب است بدانید که گفته می شود آمستردام از گران ترین شهرهای اروپا برای اقامت است و حتی هاستل های این شهر هم گران هستند. اگر تجربه سفر به این شهر را دارید خوشحال می شویم اگر در بخش نظرات تجربه خود را در این رابطه با ما در میان بگذارید و از قیمت اقامتگاه خود و زمان سفرتان بگویید.
شاید نام سین سیتی Sin City به گوش شما آشنا باشد. سین سیتی منطقه ای در آمستردام است که به دلیل وجود تفریحات فراوان غیر شرعی شهرتی جهانی دارد و به آن منطقه چراغ قرمز هم گفته می شود. البته این مکان گاها به عنوان منطقه ای شهری و جدا از آمستردام هم به شمار می آید. باهم نگاهی می کنیم به نقشه آمستردام.

نقشه آمستردام

نقشه آمستردام

نقشه دیدنی های آمستردام هلند

نقشه دیدنی های آمستردام هلند

نقشه همه شهرهای هلند

با وجود این که تورهای هلند به مقصد آمستردام هستند و عزیزانی که دوست دارند از سایر شهرهای این کشور دیدن کنند اغلب پس از سفر به آمستردام به صورت زمینی از سایر شهرها دیدن می کنند اما من همیشه به کسانی که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند توصیه می کنم که یک بار نقشه شهرهای مقصد را دیده و کمی با موقعیت شهرهای مشهور مقصد و به ویژه شهرهای نزدیک به شهر مقصد آشنا شوند؛ به همین خاطر این نقشه را در رابطه با هلند در اختیار شما خوبان قرار می دهم و امیدوارم راهنمای شما باشد.

نقشه شهرهای هلند

نقشه شهرهای هلند

منتظر نظرات و انتقادها و سوالات شما خوبان هستم.

برای دیدن نقشه تمامی شهر و کشورهای اروپا در اینجا با NPK همراه شوید. 

 

نویسنده: زهرا میرزایی

نظرات کاربران
دیدگاه