آمستردام

آمستردام

اگر وقت زيادي براي سفر ندارید بازدید از هفدهمين پایتخت جهان که بناهای تاریخی، موزه های زیبا و فضای دلنشین متعددی دارد بسیار لذت بخش است. آمستردام با طیف وسیعی از موزه و گالری ها، کانال ها، بناهایی با معماری های تاریخی و معاصر پذیرای توریست های خارجی و داخلی است. شما هم از ایران می توانید با خرید تور هلند به بازدید از آمستردام بروید. شهر آمستردام در اروپای غربی واقع شده و از جنوب با بلژیک و از شرق با آلمان همسایه است و در شمال و غرب آن دریای شمال قرار دارد.
مكان هاي ديدني، کانال های آبی و موزه های معروف جهانی و مناظر تاریخی آمستردام آنقدر زياد است كه تعطیلات کوتاه آخرهفته زمان کمی برای دیدن آنهاست. آمستردام یکی از شهرهای کوچک جهان و از رمانتیک ترین و متنوع ترين شهرهای محبوب اروپا از لحاظ فرهنگ غنی، زندگی پرجنب و جو ، رستوران های بین الملل ، حمل و نقل مناسب است. آمستردام پایتخت کشور هلند به شمار می آید بیش از 800.000 نفر جمعیت دارد و بیش از 3،5 میلیون گردشگر خارجی در آن زندگی می کنند.

آمستردام

نکات ضروری سفر به آمستردام

• اگر قصد دیدن بهترین جاذبه های آمستردام دارید از نظر پول و زمانی انتخاب خوبي است که کارت 48 ساعتهIamsterdam را تهیه کنید. قیمت این کارت 65 یورو است و با آن می توان به باغ وحش (بلیت به ارزش 20.50 یورو)، موزه ون گوگ (به ارزش 17 یورو) و تقریباً به هر موزه دیگري در آمستردام بروید.
• موزه ملی آمستردام یکی از بهترین موزه های موجود در سراسر کشور هلند است که در آن هنر و تاریخ هلند در دوران قرون وسطی به تصویر کشیده می شود. توصیه می کنیم که اگر با تور تفریحی به آمستردام می روید حتما از این موزه بازدید نمایید.
• شاید جالب باشد که بدانید آمستردام به خاطر چیپس های خوشمزه اش مشهور است (سیب زمینی Bintje که بهترین محصول برای تهیه چیپس محسوب می شود در هلند کشت می شود). چیپس های هلند 28 سس مختلف دارند كه هر كدام از آنها طعمی فراموش نشدنی دارد.
• با قايق راني در کانال های معروف آمستردام كل منظره شهر را در يك قاب مشاهده می كنيد و آرامش وصف ناشدني را تجربه خواهید کرد. کانال های آبی آمستردام بیشتر از ونیز است و بیش از 2500 قایق در آنها حرکت می کنند اما کانال های آبی ونیز در نزد ایرانی ها مشهورتر هستند.
• آمستردام بخشی از شهرت خود را مدیوم کافی شاپ های خود است که همگی در مناطقی بکر ساخته می شوند و خوراکی های جذابی در آن ها سرو می گردد.
• استروپ وافل‌های لذیذ هلندی از دسرهای محبوبی هستند که در طی سفر به آمستردام حداقل یک بار بايد تجربه كنيد. این موضوع را بارها به خریداران تور هلند از مجری مستقیم تور هلند NPK گفته ایم و کسی ناراضی نبوده است.
• نورد محله اي آرام در آمستردام است كه دیدن آنها واقعاً جذاب است و مكاني لذت بخش براي دوچرخه سواران مي باشد. اگر اهل دوچرخه سواری هستید این ناحیه را از یاد نبرید.
• در آمستردام روزانه بازار گل برگزار مي كند و مي توانيد تازه ترین شکوفه گل هاي آفتابگردان، گل رز، لاله و میخک را مشاهده كنيد.

نکات ضروری سفر به آمستردام

شرایط بین المللی در آمستردام

بیش از 30٪ جمعیت آمستردام را ترکان، ایتالیایی ها، اسپانیایی ها، سورینامی ها و اروپاییان تشکیل می دهد جمله "زندگی کن و زنده باش" جمله ای معروف در میان ساکنین خونگرم و صمیمی آمستردام است.

آب و هوای آمستردام

از ژوئن تا آگوست گرمترین هوا در آمستردام است و دمای آن بین 21 - 26 درجه سانتیگراد می باشد. در پاییز و بهار هوا ابری است و متوسط دما در ژانویه 5.8 درجه سانتیگراد (42.4 درجه فارنهایت) و در جولای 22.0 درجه سانتیگراد (61.71 درجه فارنهایت) می شود.

تحصیل در آمستردام

آمستردام دارای دو دانشگاه تحقیقاتی و چند دانشکده آموزش عالی از رشته های دندانپزشکی تا هنر و طراحی دارد که بسیاری از دانشگاه ها تمام وقت و نیمه وقت می باشند دوره های کوتاه مدت دانشگاه نیز در تابستان و زمستان باز هستند.

تحصیل در آمستردام

اقامت آمستردام

انواع ویزا یا اجازه اقامت (موقت یا دائم) مورد نیاز هلند به این بستگی دارد که شهروند اتحادیه اروپا هستید یا خیر. انواع ویزا شامل کار، تحصیل و ازدواج می باشد به عنوان مثال، مهاجرینی که شرایط کارگری با مهارت بالا دارند یا کارآفرینان خود اشتغال نیازی به اقامت کار ندارند.
اتباع ایالات متحده، استرالیا، کره جنوبی، آندورا، استرالیا، کانادا، ژاپن، موناکو، نیوزلند، سان مارینو، سوئیس و شهر واتیکان کشورهای خوش شانسی هستند که برای مهاجرت نیازی به درخواست ویزای هلند ندارند اما باید مجوز اقامت بگیرند که پس از حضور در کشور دریافت می‌کنند.

اقامت آمستردام

نظرات کاربران
دیدگاه