ویزای شینگن

ویزای شینگن

شینگن به منطقه بدون گذرنامه اتحادیه اروپا گفته می شود که بیشتر کشورهای اروپایی را پوشش می دهد و بزرگترین منطقه سفر رایگان در جهان است. ویزای شینگن يا همان ویزای اروپا متداول ترین نوع ویزاي اروپا است. دارندگان ویزاي شينگن می توانند آزادانه در 26 کشور عضو شینگن بدون گذرنامه و ويزا سفر کنند. در حقيقت بیش از 15 میلیون نفر برای سفر به اروپا از ویزای شینگن استفاده مي كنند.
منطقه شینگن شامل 26 کشوری است که توافق نامه شینگن را امضا کرده اند 26 کشور صادر کننده ویزای شینگن، شامل 22 کشور عضو اتحادیه اروپا و 4 عضو انجمن تجارت آزاد اروپا است. توجه داشته باشید که اگر قصد خرید تور اروپا یا دقیق تر بگویم تور فرانسه، تور ایتالیا و... را دارید باید ویزای شینگن داشته باشید.

شرایط اخذ ویزای شینگن

در ویزای کوتاه مدت شینگن، مدت هر اقامت حداکثر 90 روز و برای مقاصد گردشگری، تجاری یا خانوادگي مي‌باشد.
ویزای طولانی مدت شینگن برای اقامت حداکثر 180 روز و براي بیش از یک بار سفر به منطقه شینگن است و اگر قصد دارید بیش از 90 روز در یکی از کشورهای شینگن تحصیل، کار یا زندگی کنید نياز به ویزای ملی داريد نه شینگن.
• شهروندان کشور شینگن
• دارندگان اجازه اقامت توسط یکی از کشورهای شینگن
• شهروندان اتحادیه اروپا يا منطقه اقتصادی اروپا
• افراد غیر اتحادیه اروپا که برای سفر 90 روزه یا کمتر نیازی به دریافت ویزای شینگن ندارند.
• افراد غیر اتحادیه اروپا با ویزای معتبر شینگن

شرایط اخذ ویزای شینگن

انواع ویزاهای شینگن

ویزاهای شینگن به چند دسته کلی تقسیم می شوند که آنها را مرور می کنیم:

ویزای شینگن توریستی

ویزای شینگن توریستی اجازه بازدید از هر کشوری در منطقه شینگن را برای تفریح یا ملاقات با دوستان و خانواده را می دهد و مدت اقامت بیش از 90 روز نیست.

ویزای شینگن تجاری

دارنده این نوع ویزا مجاز به تجارت در کشورهای عضو شینگن است.

ویزای شینگن دانشجویی

دارندگان این نوع ویزا مجاز به اقامت و تحصیل در کشوری هستند که اجازه ثبت نام را از طرف دانشگاه مبدا دارد به دارنده این ویزا اجازه اقامت دائم داده نمی شود.

ویزای شینگن کاری

دارنده این ویزا مجاز به اقامت و کار در کشورهای منطقه شینگن است شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کانادا، ژاپن، نیوزیلند و سوئیس می توانند با ورود به منطقه شینگن درخواست ویزای اقامت کار دهند.

ویزای ملي شینگن (USV)

دارندگانUSV برای مدت زمان حداکثر 90 روز در دوره 6 ماه از تاریخ ورود به منطقه شینگن می تواند اقامت کنند. بسته به هدف سفر USV به سه دسته تقسیم می شود:
نوع A ویزای ترانزیت فرودگاه: این ویزا برای ورود شهروندان غیر شینگن به فرودگاه های کشورهای منطقه شینگن اجباری است و هزینه ویزای ترانزیت فرودگاه 60 یورو می‌باشد.
نوع B : ویزای حمل و نقل به مدت 5 روز اعتبار
نوعC : این ویزا کوتاه مدت است و دارنده آن برای مدت زمان مشخصی می تواند وارد کشور های منطقه شینگن شود ویزای گروه C به صورت ویزای یک بار يا دو بار و چند بار ورود است.
ویزای یکبار ورود: دارندگان این ویزا فقط یک بار می توانند وارد کشورهای منطقه شینگن شوند و هنگام خروج اعتبار ویزا منقضی می شود.
ویزای دوبار ورود: دارنده این ویزا فقط دو بار می توانند وارد کشورهای منطقه شینگن شود و بعد از دو بار خروج از منطقه ویزا منقضی می شود.
ویزای چند بار ورود: دارندگان اين نوع ويزا تعداد ورود و خروج شان نامحدودي است.
ویزای ملی (ویزای دسته D): ویزای ملی به شهروندان کشورهای غیر شینگن که قصد تحصیل، کار یا اقامت دائمی در یکی از کشورهای شینگن دارند، تعلق مي گيرد و دارندگان این ویزا می توانند بیش از 90 روز در کشورهای منطقه شینگن بمانند.

ویزای ملي شینگن  (USV)

مدارک مورد نیاز ویزای شینگن

• فرم درخواست ویزا به طور کامل تکمیل شده و امضا
• دو عکس شناسنامه ای
• کپی از گذرنامه (کمتر از 10 سال صادر شده و حداقل 3 ماه قبل از تاریخ انقضا ویزای درخواستی معتبر است)
• نامه ای که دلایل سفر خود را توضیح دهيد
• تأیید رزرو بلیط برگشت
• اثبات برنامه های اقامت
• اثبات هزينه هاي زندگي
• گواهی بیمه مسافرتی

مدارك مورد نیاز ویزای شینگن

براي دريافت ویزای شینگن از کجا بايد اقدام كرد؟

برای درخواست ویزای شینگن باید با مقامات کنسولی کشورهاي شینگن که می خواهید به آن سفر کنید تماس بگیرید. کشورهایی مانند لیتوانی و استونی بیشترین درخواست ویزا را دارند و اغلب به دلیل درخواست هاي کمتر، ويزاي آنها سریعتر پردازش مي شود.

نظرات کاربران
دیدگاه