قوانین عجیب فرانسه

قوانین عجیب فرانسه

کمی قبل نقشه فرانسه را باهم بررسی کردیم و با موقعیت آن آشنا شدیم و جای دقیق پاریس و شهرهای مهم این کشور را دیدیم. کشور فرانسه را اغلب با برج ایفل و دیدنی های مشهور آن مانند موزه لوور پاریس می شناسند ولی جالب است بدانید که این کشور به خاطر قوانین عجیب خود نیز مشهور می باشد به همین خاطر این بخش از سفرهای NPK را به ذکر چند نمونه از این قوانین برای شما همراهان اختصاص دادم با ما همراه باشید تا بیشتر با فرهنگ مردم و قوانین این کشور مشهور آنشا شویم.

در فرانسه حلزون ها نیاز به تهیه بلیت دارند

در فرانسه حمل حلزون زنده به داخل مترو و قطارهای سریع السیر ممنوع است مگر آن که بلیت داشته باشند! ماجرا از آنجا شروع شد که در سال 2008 میلادی یک فرانسوی به خاطر همراه داشتن حلزون زنده در مترو جریمه شد و از آنها مشخص شد که برای حضور حیوانات زیر 5 کیلوگرم باید بلیط مجزا تهیه شود؛ البته در نهایت بازرسان تصمیم گرفتند که به خاطر لذیذ بودن طعم حلزون از جریمه کردن آن فرانسوی دست بردارند.

قوانین عجیب فرانسه

پرواز و فرود بشقاب پرنده ممنوع

یکی از شهرهای فرانسه که به داشتن قوانین عجیبش سالهاست که شهرت دارد، شهر Chateauneuf-du-Pape است. در این شهر تصویب شده که پرواز هرگونه بشقاب پرنده و فرود آن به این شهر ممنوع است. این قانون در سال 1954 به تصویب رسید و هنوز در کتاب قانون این دیار قرار دارد. این قانون نشان می دهند که فرانسویان تا چه اندازه آینده نگر بوده اند!

بوسیدن در قطار ممنوع

شاید بدانید که بوسه فرانسوی یک سبک بوسیدن است که آن را زیاد در فیلم های قدیمی فرانسوی می بینیم. یکی از مواردی که در این رابطه وجود دارد این است که بارها در فیلم و سریال های غربی نشان داده می شود که هنگام خداحافظی مسافرانی که در قطارهای در حال حرکت هستند، یکدیگر را می بوسند اما واقعیت این است که بوسیدن یک فردی که خارج از قطار است و یک کسی که داخل قطار قرار دارد در حالی که قطار روی سکوی حرکت می باشد در فرانسه غیرقانونی محسوب می شود و با خاطیان برخورد می شود. (این موضوع به خاطر امنیت افراد در هنگام حرکت قطار است)

سس گوجه در سلف ها ممنوع است

در فرانسه نباید سس های کچاپ با گوجه را به صورت نامحدود در سلف سرویس های مدارس قرار بدهند. دلیل وجود این قانون، آموزش تغذیه سالم به کودکان است. در سال 2011 قانونی در این کشور تصویب شد که وجود سس کچاپ و مایونز در این اماکن به کل ممنوع شد اما امروزه سرو کچاپ با برخی غذاها مشکلی ندارد اما نباید به صورت نامحدود در اختیار کودکان قرار بگیرد.

سس گوجه در سلف ها ممنوع است

40 درصد موسیقی های پخش شده باید فرانسوی باشند

فرانسوی ها تاکید زیادی روی زبان خود دارند به گونه ای که اغلب افرادی که در این کشور زندگی می کنند حتی اگر انگلیسی بدانند باز هم انگلیسی صحبت نمی کنند. در همین راستا قانونی در فرانسه وجود دارد که بر اساس آن موسیقی هایی که در شبکه های رادیویی پخش می شوند باید 40% حتما فرانسوی باشند. این قانون از سال 1996 میلادی وجود دارد.

اسم خوک ها نباید ناپلئون باشد

ناپلئون یکی از قهرمانان اسطوره ای کشور فرانسه است و نام و دست آوردهای او با فرهنگ و تاریخ این کشور در آمیخته و برای مردم این دیار احترام زیادی دارد پس قانونی تصویب کردند که صاحبان خوک ها اجازه نداشته باشند خوک های خود را ناپلئون صدا بزنند تا به این شخصیت بی احترامی نشود.

اگر سلام نکنید، بیرون می شوید

در یکی از دهکده های فرانسه به نام Lheraule که در شمال کشور قرار دارد، قانون جالبی حکمفرماست. در این دهکده اگر افراد سلام و خداحافظی نکنند و یا نگویند متشکرم، اهالی می توانند آن فرد را بیرون کنند. این قانون در سال 2011 میلادی زمانی که به یک کارمند بی احترامی شد به تصویب رسید.

قوانین عجیب در کشور فرانسه

نوشیدن مشروبات الکی در محل کار ممنوع است جز این 5 نوع!

در تمامی کشورهای دنیا مست ظاهر شدن در محل کار، کار ناپسندی است به همین خاطر قانونی در فرانسه تصویب شده که افراد به صورت متعادل این نوشیدنی ها را مصرف کنند. بر اساس این قانون نوشیدن آبجو، هیدرومل، شراب و چند نوع نوشیدنی الکلی دیگر که میزان الکل کمی دارند قانونی است اما هیچ کس نباید مست باشد.

 

نظرات کاربران
دیدگاه