نقشه فرانسه

نقشه فرانسه

کشور زیبای فرانسه یکی از معروف‌ترین کشورهای جهان برای گردشگران به‌شمار می‌رود که هرسال پذیرای تعداد بی‌شماری از توریست‌ها از سراسر جهان است. کشوری که پاریس و برج ایفل آن زبانزد خاص و عام و خیابان‌هایش پاتوق عشاق است. در این سفر مجازی NPK قصد معرفی اجمالی این کشور زیبا را داریم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

کشور فرانسه

فرانسه با مساحتی بالغ‌بر 650 کیلومترمربع، بزرگ‌ترین کشور اتحادیه اروپا و سومین کشور پهناور در کل قاره اروپا محسوب می‌شود. این کشور به دلیل وسعت زیادش دارای متنوع‌ترین آب‌وهوا می‌باشد و به همین دلیل نیز در چهارفصل سال پذیرای گردشگران بی شمار بین المللی است. جمعیت فرانسه بیش از 72 میلیون نفر است و رتبه دوم پرجمعیت‌ترین کشور اروپایی را دارد. زبان مردم کشور، فرانسوی است و دین حدود 90 درصد آن‌ها نیز مسیحی کاتولیک می باشد. شکل حکومت این کشور متمرکز نیمه ریاستی است و مجلس فرانسه از دو قسمت سنا و شورای ملی شکل‌گرفته است. فرانسه یکی از مؤسسان اصلی سازمان ملل متحد و عضو دائم شورای امنیت آن می‌باشد. پایتخت فرانسه پاریس و واحد پول آن یورو است.
در فرانسه آثار تاریخی بسیاری از دوران قدیم به‌جای مانده و علاوه بر آن‌ها، سالن‌های تئاتر و سینما، گالری‌های هنری بی‌نظیر، موزه‌های مختلف و غذاهای خوشمزه نیز ازجمله جاذبه‌های گردشگری این کشور زیبا محسوب می‌شوند که هرسال پذیرای بیش از 90 میلیون توریست از اقصی نقاط دنیاست. از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی فرانسه می‌توان به دریاچه بو رژه، کوه آلپ و کوهستان شام بری اشاره کرد و برج ایفل نیز با ارتفاع حدود 350 متری یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا و فرانسه است. موزه لوور و کلیسای نوتر دام نیز از معروف‌ترین شاهکارهای معماری جهان و کشور فرانسه هستند و خیابان شانزلیزه و شارل دوگل هم به‌عنوان مشهورترین خیابان‌های دنیا و فرانسه بشمار می‌روند.

کشور فرانسه

نقشه فرانسه

در قسمت جنوب فرانسه، آب‌وهوا، معتدل مدیترانه‌ای و در شمال غربی و غرب دارای آب و هوایی سرد با بارش‌های فصلی است؛ همچنین شمال شرقی آن کوهستانی و بخش جنوب غربی فرانسه دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است. شهرهای مهم در نقشه فرانسه را در ادامه به ترتیب بیان می کنیم.

نقشه پاریس

پاریس با بیش از 2.5 میلیون نفر جمعیت، پایتخت فرانسه و بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر این کشور است. قسمت زیادی از شهر را رود سن که در یونسکو نیز ثبت‌شده فراگرفته است. این شهر علاوه بر مرکز مد و هنر دنیا، همچنین دارای بیشترین تعداد رستوران‌های دارای رتبه میشلان پس از توکیو است و پربازدیدی‌ترین شهر دنیا نیز محسوب می‌شود.

نقشه پاریس

نقشه مارسی فرانسه

مارسی، این شهر بندری در جنوب کشور فرانسه قرارگرفته و دومین شهر پرجمعیت فرانسه محسوب می‌شود. بخش زیادی از درآمد مردم این شهر مدیترانه‌ای از ماهیگیری است. بعد از جنگ دوم جهانی، این شهر تبدیل به شهری صنعتی در فرانسه شد و اکنون یکی از قطبهای صنعتی فرانسه و اروپا محسوب می‌شود.

نقشه مارسی فرانسه

نقشه لیون فرانسه

این شهر که در جنوب شرق کشور فرانسه واقع‌شده، حدود 500 کیلومتر از پاریس دورتر است و سومین شهر بزرگ فرانسه محسوب می‌شود. این شهر تاریخی و زیبا دارای قدمتی طولانی است که به 40 سال پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد. با خرید تور فرانسه می توانید به این شهر جذاب سفر کنید.

نقشه لیون فرانسه

نقشه لیل فرانسه

شهر لیل در شمال نقشه فرانسه قرارگرفته و با بلژیک هم‌مرز است. این شهر در سال 2000 موفق شد تا به بزرگ‌ترین شهر دانشگاهی فرانسه و اروپا تبدیل شود و علاوه بر این‌ها دارای موزه‌ها و مراکز خرید زیبا و دیدنی بی‌شماری نیز می‌باشد.

نقشه لیل فرانسه

نقشه تولوز فرانسه

تولوز این شهر که در جنوب غربی نقشه فرانسه قرارگرفته بین دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس واقع‌شده است و به دلیل رنگ قرمز آجرهایی که در ساختمان‌های شهر استفاده‌شده به شهر قرمز نیز معروف است. ایرانیان اغلب با این شهر آشنایی ندارند.

نقشه تولوز فرانسه

نقشه نیس فرانسه

نیس، این شهر زیبای ساحلی که در کنار دریای مدیترانه و نزدیک ایتالیا واقع‌شده است، پس از پاریس دارای بیشترین شمار گردشگر از اقصی نقاط جهان است. به جرات می توان گفت که نیس از زیباترین شهرهای کشور فرانسه به شمار می رود و سفر به آن به نسبت پاریس بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود.

نقشه نیس فرانسه

نقشه بوردو فرانسه

شهر بوردو در فرانسه که در نزدیکی تولوز قرارگرفته به علت داشتن باغ‌های بزرگ و زیبای انگورش معروف است و بعد از شهر پاریس بیشترین تعداد هتل را دارا می‌باشد که هرسال بیش از 4.5 گردشگر از آن بازدید می‌کنند.

نقشه بوردو فرانسه

نقشه استراسبورگ فرانسه

استراسبورگ، این شهر نیز که در شمال شرقی نقشه فرانسه قرارگرفته، هم‌مرز آلمان است و رود راین از داخل آن عبور می‌کند نیز جزو شهرهای مهم و جذاب فرانسه به شمار می رود که موقعیت جغرافیایی آن را می توانید روی نقشه مشاهده کنید.

نقشه استراسبورگ فرانسه

نقشه اروپا

فرانسه وسیع‌ترین کشور قاره اروپا پس از اوکراین است و با کشورهای آلمان، بلژیک، سوئیس، لوکزامبورگ، ایتالیا، اسپانیا، موناکو و آندورا هم‌مرز است. این کشور علاوه بر اینکه از اعضای مؤسس سازمان ملل و اتحادیه اروپاست، در شورای امنیت سازمان ملل و گروه جی 8 نیز عضویت دارد.
فرانسه در اروپای غربی قرارگرفته است و از سمت دریای مدیترانه به دریای شمال و کانال مانش منتهی می‌شود و همچنین از سمت رود راین به اقیانوس اطلس می‌رسد. شکل کشور فرانسه در نقشه اروپا نیز به‌صورت شش‌ضلعی است که در فرانسه بنام لی هگزاگون شناخته می‌شود.

نقشه اروپا

پرچم فرانسه

رنگ سفید پرچم فرانسه رنگ خاندان بوربون ها، از پادشاهان کشور فرانسه است. رنگ آبی و قرمز نیز از رنگ‌های قدیمی و سنتی پاریس محسوب می شوند. البته درباره رنگ قرمز و آبی روایت‌های متعددی وجود دارد، عده‌ای معتقدند این رنگ‌ها از روبان کلاه‌های سربازهای انقلابی فرانسه گرفته‌شده و عده‌ای دیگر آن‌ها را برگرفته از داستان سنت مارتین می‌دانند.
به‌هرحال پرچم امروزی فرانسه در سال 1975 میلادی به‌عنوان پرچم رسمی فرانسه انتخاب شد. رنگ آبی پرچم نماد آزادگی، رنگ سفید نشانه عدالت و برابری و رنگ قرمز آن نیز نشان برادری است. این پرچم از زمان شکل‌گیری تا به امروز دچار تغییراتی در محل قرارگیری رنگ‌ها شده تا سرانجام به شکل امروزی‌اش درآمده است.

پرچم فرانسه

نظر NPK درباره نقشه فرانسه

امیدواریم در این سفر مجازی توانسته باشیم اطلاعات مفیدی درباره فرانسه داده باشیم تا شما را بیشتر با این کشور توریستی آشنا کنیم. بامطالعه این مطلب علاوه بر آشنایی با شهرهای مهم فرانسه توانستیم اطلاعات مفیدی درباره نقشه اروپا نیز کسب کنیم و با مختصات نقشه فرانسه نیز بیشتر آشنا شویم.
فرامش نکنید که می توانید از طریق بخش نظرات سوالات خود را درباره موقعیت شهرها و خیابانها و حتی هتل های کشور فرانسه با ما در میان بگذارید و کاشناسان ما به آنها پاسخ خواهند داد.

نظرات کاربران
دیدگاه