باید ها و نباید های انتخاب پوشش مناسب در ترکیه

باید ها و نباید های انتخاب پوشش مناسب در ترکیه
معمولا بعد از رزرو تور استانبول و یا سایر شهرهای ترکیه به این سوال می‌رسیم که برای سفر به ترکیه چه لباسی با خود ببریم و یا چه لباسی بپوشیم. فارغ از اینکه چنین سوالی دغدغه خانم‌ها است و یا آقایان هم به آن فکر می‌کنند، کدهای پوشش در هر کشور متفاوت است. به همین خاطر در این بحث سعی می‌کنیم انتخاب پوشش مناسب در ترکیه را بررسی کرده و راهنمایی برای مسافران این کشور ارائه کنیم. 
فراموش نکنید که کشور ترکیه امکان دیدنی فراوانی دارد. این کشور با سواحل گردشگری خود محبوب شده؛ اما اماکن مذهبی آن هم شناخته شده هستند. به همین خاطر مهم است که بدانیم لباس مناسب در ترکیه چیست و چطور قواعد آن را رعایت کنیم. 
انتخاب پوشش مناسب در ترکیه

وضعیت پوشش در شهرهای ترکیه چگونه است؟

ترکیه به وضوح مانند ایران نیست در نتیجه نوع لباس پوشیدن در شهرهای مختلف آن هم با کشور ما تفاوت دارد. به این معنی که آقایان می‌توانند در شهرهای ترکیه شلوارک هم بپوشند. البته این نوع لباس همراه با انواع تیشرت بیشتر در فصل بهار و تابستان معمول است؛ زیرا ترکیه پاییز و زمستان سردی دارد. شما به عنوان یک توریست می‌توانید لباس دلخواه خودتان را بپوشید؛ اما از آنجایی که وارد یک کشور مسلمان شده‌اید، حتما رعایت برخی اصول ضروری است. 
به یاد داشته باشید که زمان ورود به مساجد و اماکن مذهبی باید حدودی را رعایت کنید. خانم‌ها دامن و یا شلوار بلند می‌پوشند در حالی که روسری هم به سر دارند. همچنین مهم است که آقایان هم لباس مناسب و ساده به تن کنند؛ زیرا ورود با شلوارک و یا لباس‌های بدن‌نما ممنوع است. یادتان نرود که جوراب به پا کنید؛ زیرا اکثر مساجد فرش شده هستند و مهم است که تمیزی آنها حفظ شود. به این معنی که به هیچ وجه نباید با کفش وارد شوید. 
زمان انتخاب پوشش مناسب در ترکیه برای صرف غذا در یک رستوران و یا هتل‌ها لباس غیررسمی و معمولی اما مرتب گزینه خوبی است. می‌توانید با هر لباسی که دوست دارید در رستوران‌ها غذا بخورید فقط مهم است که تمیزی و مرتب بودن را رعایت کنید. 

انتخاب پوشش مناسب در ترکیه برای تفریحات ساحلی

نکته جالب در مورد ترکیه این است که زمان حضور در خطوط ساحلی می‌توانید کدهای لباس شهری را کنار گذاشته و با خیال راحت مایو بپوشید. همچنین استفاده از پوشش‌های مناسب برای حمام آفتاب و مواردی از این دست هم آزاد است. این نوع پوشش هم برای مردم ترکیه و هم برای توریست‌ها به یک اندازه آزاد است. البته بعد از اتمام تفریحات آبی باید برای بازگشت به شهر حدود گفته شده را رعایت کنید. 

لباس مناسب برای کروز

در این مکان تفریحی هم می‌توانید به همان اندازه که در ساحل آزاد هستید، راحت لباس بپوشید. البته فراموش نشود که دسته بندی وسایل افراد کمی فشرده خواهد بود پس نمی‌توانید وسایل زیادی را با خودتان به همراه ببرید. حتما اجسام سنگین و شکننده را کنار بگذارید. 

نکات مهم برای پوشش زنان در ترکیه

از آنجایی که خانم‌ها به انتخاب پوشش مناسب در ترکیه حساس هستند، نکات مشخصی را برای آنها لیست کرده‌ایم. 
الگوی لباس‌های دختران ترک به هر استایلی که طراحی شده باشد، در نهایت نظافت و مرتب بودن مهم است. بیشتر دختران ترکیه با لباس‌های یقه بسته و آستین‌دار به خیابان می‌آیند. همچنین زمان حضور در مهمانی‌های شبانه و یا رستوران‌های لوکس، یک شال ساده روی دوش می‌اندازند. 
اگر برای رزرو تور تابستانی ترکیه اقدام کرده‌اید، به همراه داشتن دامن بلند و لباس آستین‌دار را فراموش نکنید. آفتاب ترکیه می‌تواند پوست شما را سوزانده و کمی آزارتان دهد. این نوع پوشش انتخاب دختران ترک هم محسوب می‌شود.  
اشاره کردیم که شما به عنوان یک توریست می‌توانید آزادانه لباس بپوشید؛ اما با رعایت شئونات اسلامی و اهمیت دادن به مذهبی بودن این کشور (به خصوص در شهرهای کوچک) مردم محلی برخورد دوستانه‌تری با شما خواهند داشت. 
انتخاب پوشش مناسب در ترکیه آزادانه است؛ اما مهم است که ترتیب قوانین را رعایت کنید. بدیهی است که اگر با پوشش مناسب ساحل به شهر بیایید، موجب ناراحتی مردم ترکیه شده‌اید. 
زمان حضور در اماکن مذهبی حتما لباسی به تن کنید که شانه‌ها و پاهای شما را بپوشاند. 
بد نیست یک شال یا روسری هم همراه خودتان ببرید تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنید. 

انتخاب پوشش مناسب در ترکیه برای فصل‌های بهار و پاییز

ترکیه هم مانند ایران کشوری چهار فصل است در نتیجه فصل بهار آن (آوریل تا ماه می) و فصل پاییز (اکتبر تا نوامبر) حتما بارانی خواهد بود. پس حتی اگر صبح‌های آفتابی را تجربه کردید، یک بارانی به همراه داشته باشید. در این فصل‌های مناطق شرقی و شمالی شرقی کشور ترکیه سردتر است؛ بنابراین به همراه داشتن لباس گرم مهم خواهد بود. اما قسمت‌های جنوب شرقی ترکیه فقط باران‌های موسمی را تجربه می‌کند. پس خوب است که لباس‌های مخصوص همین وضعیت آب و هوایی را انتخاب کنید. 

زمان سفر استانبول در تابستان چه لباسی بپوشیم؟

گفتیم که تابستان‌های ترکیه گرم و گاهی پرحرارت هستند. پس مهم است که انتخاب پوشش مناسب در ترکیه را مناسب با همین فصل در نظر بگیرید. لباس خنک، عینک آفتابی، کرم‌های ضد آفتاب، کلاه حصیری و مواردی از این دست می‌توانند در لیست شما قرار بگیرند. فراموش نکنید که نواحی شرقی این کشور حتی در تابستان هم بارانی است. البته نه آن‌قدر که مانع سفر شما باشد. در مقابل بخش‌های جنوب شرقی هوای گرم و تابستانی را تجربه می‌کنند. 
پوشش مناسب برای سفر به استانبول در زمستان
لباس مناسب برای سفر به ترکیه در زمستان (دسامبر تا مارس) شامل کاپشن، پالتو، دستکش، بارانی و شال گردن است. زمستان ترکیه همیشه سرد است و فقط بعضی روزهای آن آفتابی خواهد بود. به همین خاطر مهم است که با پوشیدن لباس پشمی گرم و بارانی از سلامتی خودتان محافظت کنید. یادتان باشد که بخش‌های منتهی به سواحل مدیترانه هوا بارانی است؛ اما  در شهرهای جنوب شرقی آب و هوای گرم‌تری را شاهد هستیم. 
پوشش مناسب برای سفر به استانبول در زمستان

وسایل ضروری برای سفر به ترکیه

حتما این سوال در ذهنتان شکل گرفته که برای سفر با تور ترکیه چه وسایلی نیاز داریم. لیست زیر را بررسی کنید تا جواب این سوال را هم پیدا کنید. 
لازم است که همیشه یک بطری آب معدنی داشته باشد. هم برای نوشیدن و هم برای مسواک زدن از آب شهری استفاده نکنید. 
برای گشت و گذار راحت‌تر کوله پشتی و کیف رو دوشی مناسب هستند. 
بد نیست یک کپی از پاسپورت داشته باشید و همچنین اطلاعات تماس خود را پشت قاب گوشی بگذارید. 
شارژر موبایلتان را فراموش نکنید. 
زمان انتخاب پوشش مناسب در ترکیه چمدان خود را خیلی سنگین نکنید. برداشتن وسایل شخصی ضروری کافی است. 
بهتر است شلوار و یا لباس‌هایی را انتخاب کنید که چند جیب مناسب دارند. 

نکات برای انتخاب پوشش مناسب در ترکیه زمان سوار شدن به هواپیما 

از آنجایی که هواپیما در ارتفاع خواهد بود، بد نیست یک ژاکت در کیف دستی خود داشته باشید. حتی اگر در تابستان به بازدید از ترکیه می‌روید این نکته مهم پوشش مناسب در ترکیه برای گردشگران را رعایت کنید. البته استفاده از ژاکت‌های سنگین و گرم در هواپیما ضروری نیست و حتی ممکن است باعث کلافه شدن شما شود. 
بسته به فصل سفر، احتمالا زمان پیدا شده از هواپیما احساس می‌کنید هوا گرم و یا سرد است. این امر بدیهی است؛ زیرا از فضای بسته به فضای باز می‌آیید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حداقل یک سویشرت ساده به همراه داشته باشید. همچنین مهم است که لباس شما تکه‌های فلزی نداشته باشد؛ زیرا زمان عبور از گیت بازرسی دستگاه‌ها هشدار می‌دهند. اگر به زبان ترکی مسلط نباشید توضیح اینکه این فلز فقط قطعه‌ای از لباس ما است، سخت خواهد شد. پس بهتر است یک لباس ساده برای پرواز انتخاب کنید. 
بخشی از روند انتخاب پوشش مناسب در ترکیه مربوط به کفش‌های ما خواهد بود. بهتر است زمان سفر با هواپیما کفش‌های پاشنه بلند را کنار بگذاریم؛ زیرا موجب خستگی ما خواهند شد. یک جفت کفش راحتی مناسب با استایل ما هم برای این سفر کافی است. حتما دیده‌اید که بعضی از مسافران برای کم کردن وزن چمدان، لباس‌های خود را می‌پوشند (خنده‌دار است؛ اما تجربه شده). لازم نیست این کار را انجام دهید. با رعایت نکات گفته شده برای انتخاب لباس مناسب این سفر، نیازی نیست بار اضافه داشته باشید. جای کلاه و عینک و صندل‌های ساحلی شما در چمدان است. برای کم کردن بار آنها را نپوشید. 

بهترین پیشنهاد برای پوشیدن لباس در طول پرواز

یک بلوز راحتی را با یک شلوار جین ساده ست کنید. کار تمام است. در این استایل هم زیبا و جذاب هستید و هم برای سفر با هواپیما راحت خواهید بود. شلوارهای تنگ موجب خستگی پاها شده و لباس‌های چسبان هم بدن شما را خسته می‌کنند. یادتان باشد که لباس کوتاه و تنگ در هواپیما ممنوع است. پس با انتخاب درست از پرواز ایران به ترکیه عقب نخواهید ماند. 

زمان سفر با هواپیما در زمستان چه لباسی بپوشیم؟

برای سفر با هواپیما در فصل‌های سرد، چند لایه لباس مناسب را روی هم بپوشید. این کار نباید استایل شما را به هم بزند. یک تیشرت بپوشید و ژاکت روی آن قرار دهید. یا تاپ بپوشید و بلوز روی آن قرار دهید. در هر صورت اگر در فضای بسته هواپیما گرمتان شد می‌توانید یکی از آنها را دربیاورید. تکرار می‌کنیم که این چند لایه لباس نباید قوانین انتخاب پوشش مناسب در ترکیه شما را به هم بزنند. مهم است به گونه‌ای لباس بپوشید که توجه ماموران نظارتی را به خودتان جلب نکنید. استفاده از لباس‌های کتانی و ابریشمی هم می‌تواند برای این نوع پوشش مناسب باشد. 

بستن یا نبستن کمربند؛ مسئله این است

از آنجایی که باید تا انتهای سفر کمربند ایمنی خود را بسته نگه دارید، مهم است که روی شلوارتان کمربندی نباشد. گیج کننده بود؟ به هیچ وجه. یک شلوار بدون کمربند انتخاب کنید تا زمان استفاده از کمربندهای ایمنی خسته نشوید. همچنین قاعده‌ای که برای عبور راحت از گیت بازرسی گفته بودیم را از یاد نبرید. سگک کمربند می‌تواند در آن مرحله موجب توقف شما شود. 

زیورآلات را در طول پرواز کنار بگذارید 

عدم استفاده از زیورآلات در طول پرواز امیر توصیه شده برای همه افراد (خانم‌ها و آقایان) است. اکیدا توصیه می‌کنیم که این اکسسوری‌ها را کنار بگذارید تا زمان عبور از گیت‌های امنیتی دچار مشکل نشوید. همچنین باز کردن طلا و جواهرات در یک مکان عمومی ایده خوبی نیست. به احترام به همه ما بیشتر کسانی که در سالن‌های انتظار فرودگاه هستند را نمی‌شناسیم. پس بهتر است موجبات جلب توجه سودجویان را هم فراهم نکنیم. 

آرایش کم برای انتخاب پوشش مناسب در ترکیه بهتر است

ساده و کم آرایش بودن در طول سفر با هواپیما به ترکیه پیشنهاد ما به شما است. گرچه بخشی از انتخاب پوشش مناسب در ترکیه به آرایش ما برمی‌گردد و بیشتر خانم‌ها دوست دارند زیبا شوند (که بدون آرایش هم هستند) اما توجه داشته باشید که خستگی سفر با هواپیما روی پوست تاثیر می‌گذارد. در نتیجه آرایش شما کدر و صورت خسته به نظر می‌رسد. آرایش خود را در حد یک کرم نرم کننده و یا ضد آفتاب حفظ کنید تا زمانی که به هتل برسید. بعد از یک دوش آب گرم می‌توانید برای گردش در شهری‌های ترکیه آماده شوید. 
نظرات کاربران
دیدگاه