نمایندگی اپل استور در ترکیه

نمایندگی اپل استور در ترکیه
محصولات اپل، نه تنها در بین ایرانیان، بلکه در سطح جهان با تقاضا و استقبال زیاد خریداران روبرو بوده است. اما تفاوت قیمت خرید گوشی آیفون در ترکیه با قیمت آن در ایران چقدر است! آیا خرید گوشی آیفون در سفر به ترکیه به صرفه است! با ما همراه باشید تا به معرفی نمایندگی اپل استور در ترکیه و بررسی تفاوت قیمت آیفون در این فروشگاه با فروشگاه‌ های ایران بپردازیم.

نمایندگی اپل در ترکیه

پیش از افتتاح اولین نمایندگی اپل استور در ترکیه در شهرهایی مانند اربیل عراق، و دبی، اولین فروشگاه رسمی اپل شروع به کار کرده بود. در حال حاضر، سومین اپل استور در میدان تکسیم در کشور ترکیه افتتاح شده است. مرکز زورلو، یک مجتمع چند منظوره در منطقه بشیکتاش در سمت اروپایی استانبول ترکیه است. این مرکز در سال 2013 با طرحی معمارانی به نام امره آرولات و معماران تابانلی اوغلو و با زیربنایی به مساحت 105هزار متر مربع ساخته شده است و در محل اتصال قسمت اروپا پل بسفر و خیابان بویوکدره که از مناطق تجاری مرکزی لونت و ماسلاک می‌گذرد، واقع شده است.
PSM زورلو، بزرگترین مرکز هنرهای نمایشی ترکیه در زورلو سنتر است. علاوه بر این، این مرکز، اولین فروشگاه اپل در کشور ترکیه است. این مجموعه شامل یک مرکز خرید لاکچری، یک هتل پنج ستاره و یک مگاپلکس Cinemaximum، سالن برگزاری کنسرت با ظرفیتی بالغ بر 2300 نفر، کافه و رستوران‌ های متعدد و همچنین اقامتگاه‌ ها و دفاتر مختلف می‌ شود. در مراکز خرید زورلو سنتر نیز، برندهای معروفی مانند فندری، دیور، بولگاری و لویی ویتون، حضور دارند.
نمایندگی اپل استور در ترکیه در بخش مرکز زورلو و در طبقه منفی یک و منفی 2 قرار دارد. در فروشگاه اپل، تمامی محصولات اپل اعم از لپتاپ، ایرپاد، تبلت، آیپد و گوشی و لوازم جانبی آنها به فروش می‌ رسد. علاقه مندان به محصولات اپل می‌توانند از فروشندگان درباره کارایی محصول سوال کنند و با قابلیت‌ های محصولات آشنا شوند و سپس، درباره خرید محصولات اپل تصمیم بگیرند.
از آنجایی که محصولات اپل، از سوی خریداران ترکیه و خارجی، تقاضای بالایی دارند، در بخش آسیایی ترکیه نیز قرار است دومین نمایندگی اپل استور در ترکیه نیز افتتاح شود.

مقایسه قیمت گوشی آیفون در ایران و ترکیه

نمایندگی اپل استور ترکیه

از آنجایی که کشور ایران هم از داخل و هم از خارج با تحریم روبرو است و با ممنوعیت اخیر ورود آیفون 14 و 15، بسیاری از افراد هنگامی که به ترکیه سفر می‌کنند به فروشگاه اپل در ترکیه مراجعه کرده و محصولات اپل از جمله گوشی آیفون را از همین فروشگاه می‌خرند. اما آیا قیمت آیفون در ترکیه ارزان‌تر از کشور ایران است و یا به عبارتی دیگر، آیا خرید آن از کشور ترکیه، مقرون به صرفه است؟
در کشور ترکیه و استانبول دولت مالیاتی تحت عنوان KDV که به آن، مالیات بر ارزش افزوده گفته می‌ شود را روی محصولات اپل از جمله گوشی آیفون اعمال می‌کند. همین امر، باعث تغییر قیمت پایه گوشی‌ های آیفون می‌ شود. در نتیجه، اگر به این کشور سفر کرده‌ اید و می‌خواهید گوشی آیفون بخرید، ممکن است مجبور شوید مبلغی چند برابر قیمت جهانی آن بپردازید. علاوه بر این، شما باید هزینه‌ های دیگری چون خروج محصول از کشور، هزینه گمرک و رجیستری گوشی‌ هایی مثل آیفون 12و 13 را در نظر بگیرید. همه این عوامل، روی قیمت نهایی محصول اثر می‌ گذارند و آن را به محصولی بسیار گران‌ تر از قیمت واقعی تبدیل می‌کنند.
علاوه بر این، این نکته را باید به خاطر داشته باشید که هزینه‌ هایی چون مالیات بر افزوده گوشی آیفون در فرودگاه به مسافران برگشت داده نمی‌ شود و در نتیجه، شما نمی‌ توانید هزینه مالیات را پس بگیرید.
با توجه به مواردی که به آن اشاره شد، خرید گوشی آیفون از ترکیه ولو نمایندگی اپل، چندان مقرون به صرفه به نظر نمی‌ رسد. از طرفی دیگر، اگر از ایران، گوشی آیفون خود را بخرید و در ترکیه به دنبال رجیستر کردن آن باشید، هزینه نهایی خرید محصول کمتر خواهد شد. در نهایت، تصمیم‌‌ نهایی برای خرید گوشی‌ های آیفون از ایران یا نمایندگی اپل استور در ترکیه با خود شما است و به توانایی مالی شما بر می‌ گردد.

نقطه ضعف نمایندگی اپل استور در ترکیه

نمایندگی اپل در ترکیه

عدم تامین به موقع محصولات اپل از بازار اصلی عرضه محصول که شرکت اپل در کشور کالیفرنیا است باعث می‌ شود که محصولات به کندی و بسیار دیرتر از عرضه آن در کشور های اروپایی به ترکیه برسد. بنابراین در بسیاری مواقع که محصولات جدید اپل معرفی و عرضه می‌ شوند، شما این محصولات جدید را در کشور ترکیه پیدا نمی‌ کنید. از دیگر نقطه ضعف‌ های اپل استور ترکیه، عدم ارائه خدمات مربوط به گارانتی محصولات اپل است و در واقع این نمایندگی، مجوز ارائه خدماتی چون Apple Care را ندارد. به همین دلیل، خرید محصولات اپل و بدون گارانتی، نه تنها هزینه بالایی دارد بلکه پر ریسک است.

آدرس و ساعت کاری زولو سنتر در ترکیه

زولو سنتر، در همه روزهای هفته به غیر از یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 21 شب فعال است. برای خرید محصولات اپل می‌ توانید به آدرس لوازم، طبقه دو کورو سوکاگی در بشکیتاش/ استانبول ترکیه مراجعه کنید.

قیمت گوشی آیفون در ترکیه

در پایان به بررسی قیمت انواع گوشی آیفون 15 در ترکیه می‌پردازیم. به خاطر داشته باشید که این قیمت‌ ها ممکن است به دلیل افزایش مالیات، تغییرات نرخ ارز یا اعمال تخفیف رو کالا ها کم یا زیاد شوند.
• قیمت آیفون 15 مدل پرو مکس: 25999 لیر ترکیه و 1299 دلار
• قیمت گوشی آیفون 15 پرو: 23999 لیر ترکیه و 1,199 دلار
• قیمت گوشی آیفون 15: 19999 لیر ترکیه و 999 دلار
• قیمت گوشی آیفون 15 مینی: 17999 لیر ترکیه و 899 دلار
برای خرید محصولات اپل از جمله گوشی آیفون 15 در استانبول کافی است به نمایندگی اپل استور در ترکیه سر بزنید یا به سایت‌ ها و فروشگاه‌ های آنلاین مانند Gittigidiyor و Hepsiburada مراجعه نموده و سفارش خود را ثبت کنید.

سخن پایانی
در این مطلب به بررسی خرید گوشی آیفون از ترکیه و هزینه آن پرداختیم. همان‌ طور که اشاره کردیم عوامل مختلفی ممکن است باعث افزایش هزینه نهایی خرید گوشی آیفون شود. شما می‌توانید تمامی جوانب را در نظر گرفته و سپس، برای خرید گوشی آیفون خود از نمایندگی اپل استور ترکیه اقدام کنید. به خاطر داشته باشید قیمت‌ هایی که در این مطلب به آن اشاره شد نسبی است و ممکن است به دلایل مختلفی افزایش یا کاهش یابد.

نظرات کاربران
دیدگاه