بهترین زمان سفر به آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا

سفر به آنتالیا

آنتالیا شهری است که در هر فصلی از سال، تجربه‌ های خاصی را به شما ارائه می‌ دهد. پس بدون شک بهترین زمان سفر به آنتالیا به ترجیحات شما وابسته خواهد بود. اگر خواهان لذت بردن از گل‌ ها و شکوفه درختان هستید، بهترین فصل بهار خواهد بود. اگر دوست دارید که شنا در آب‌ های آبی و گرم دریای مدیترانه را امتحان کنید، بهترین فصل تابستان خواهد بود و اگر دوست دارید که از تفریحات زمستانی لذت ببرید، فصل زمستان بهترین فصل خواهد بود. در ادامه با NPK همراه باشید تا بیشتر با بهترین زمان برای سفر به آنتالیا آشنا شوید.

آب و هوای آنتالیا

آب‌ و هوای آنتالیا مدیترانه‌ ای بوده که به معنی این است که آنتالیا از زمستان‌ های معتدل و تابستان‌ های گرم برخوردار است. اغلب بارش‌ ها در فصل زمستان صورت می‌ گیرد و ما شاهد بارش کمتری در فصل تابستان خواهیم بود. آنتالیا به دلیل بیش از 300 روز آفتابی در سال، مقصدی مناسب برای علاقمندان به آفتاب گرفتن است. در ماه‌ های زمستان، دمای میانگین بین 10 درجه سانتیگراد یا 50 درجه فارنهایت است، اما در فصل تابستان دما می‌ تواند تا 34 درجه سانتیگراد یا 93 درجه فارنهایت برسد.

جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان

دمای هوا در فصل زمستان و در تور آنتالیا زمستان ممکن است تا منفی 10 درجه هم برسد. در این فصل علاوه بر بارش باران، شاهد بارش برف نیز خواهید بود. پس با توجه به این دمای هوا، عملا استفاده از ساحل و شنای آنتالیا غیر ممکن خواهد بود. در ادامه به تفریحاتی که در فصل زمستان در آنتالیا می‌ توانید انجام دهید اشاره کرده‌ایم:

1. تماشای مناظر زیبای شهر با پوشش برف: بالن‌ سواری در برف یا قدم‌ زدن در مناطق ساحلی آنتالیا یکی از تجربه‌ های فوق‌ العاده‌ ی این شهر است.
2. ورزش‌ های زمستانی: اسکی کردن یکی از تفریحات زمستانی محبوب در آنتالیا است. می‌ توانید به پیست‌ های اسکی بروید و از این ورزش هیجان‌ آور لذت ببرید.
3. دیدن معابد و موزه‌ ها: آنتالیا شهری است با تاریخ و فرهنگ بسیار که در فصل زمستان می‌ توانید از این امکان برای بازدید از موزه‌ ها و معابد تاریخی استفاده کنید.
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوستدار خرید یا ورزش‌ های زمستانی هستند، بهترین زمان سفر به آنتالیا زمستان خواهد بود. آنتالیا دارای بازارهای بزرگ و مراکز خرید متنوعی است که می‌ توانید از آنها برای خرید بهره‌مند شوید. در فصل زمستان با توجه به کاهش تعداد توریست‌ ها تخفیف‌ های مناسبی اعمال می‌ شود.

 

بهترین زمان سفر به آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا از نظر آب و هوا

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، انتخاب بهترین زمان سفر به آنتالیا به ترجیحات شخصی و هدف شما وابسته است. از لحاظ آب‌ و هوایی، آنتالیا دارای، آب‌ و هوای مدیترانه‌ای است که این سبب شده که شاهد تابستان‌ های گرم و زمستان‌ های نسبتا خنک باشیم. بهترین فصل برای بازدید از آنتالیا بهار خواهد بود که آب‌ و هوای مطلوب دارد و شما می‌ توانید از ورزش‌ های آبی نظیر شنا و سواحل جذاب آن بهره‌ مند شوید. در فصل بهار و به خصوص در بهترین ماه‌ های آن یعنی فروردین و اردیبهشت و تور آنتالیا بهار سواحل و در کل آنتالیا شلوغ تر خواهد بود. فصل تابستان نیز یکی از پر طرفدارترین فصول برای سفر به آنتالیا است. بسیاری از افراد ترجیح می‌ دهند که در گرمای هوا از حمام آفتاب در سواحل آنتالیا یا آب‌ های گرم دریای آن لذت ببرند.

 

جاهای دیدنی آنتالیا

ارزانترین زمان سفر به آنتالیا

در فصل‌ های بهار و تابستان، آنتالیا دارای آب و هوای خوب و تفریحات آبی زیاد است، اما این فصل به علت لذت بردن از تفریحات ساحلی و آب‌‌ و هوا بهترین زمان برای سفر به آنتالیا است. در این دوره، هتل‌ ها و مراکز تجاری بسیار فعال هستند پس به طبع قیمت‌ های بیشتری را شاهد خواهیم بود. بنابراین در صورتی که محدودیت مالی ندارید، بهار و تابستان فصل‌ های بهتری هستند. در حالی که به دنبال سفری جذاب و با قیمتی مناسب هستید، فصل زمستان بهترین زمان سفر به آنتالیا خواهد بود.در فصل زمستان افراد کمی تور رزرو می‌کنند پس ممکن است شرکت‌ ها برای پر شدن تور خود، تخفیف‌ هایی را اعمال نمایند که این سبب تهیه تور با قیمتی مناسب خواهد شد. در طرف دیگر در آنتالیا تعداد گردشگران کم است پس احتمال اینکه قیمت‌ های هتل و مراکز تفریحی مناسب‌ تر و همراه با تخفیف باشد، بسیار زیاد است. همچنین بر روی اجناس نیز تخفیف‌ هایی در این فصل اعمال می‌ شود که خرید را در تور آنتالیا لذت‌ بخش‌ تر و اقتصادی‌ تر می‌ کند.

 

جاذبه های گردشگری آنتالیا

نکات مهم سفر به آنتالیا

آنتالیا به علت داشتن چشم‌ انداز های بی‌ نظیر و فرهنگ غنی، یکی از مقصد‌ های محبوب سفر در تور ترکیه برای توریست‌ های بین‌ المللی است. برخی از دلایل سفر به آنتالیا و نکات قابل توجه را در زیر ذکر کرده‌ ایم:
1. طبیعتی بکر: آنتالیا دارای ساحل‌ هایی زیبا، کوه‌های سرسبز و جنگل‌ های گسترده است. این منطقه نقاط تاریخی و تمدنی بی‌ نظیر را در خود جای داده است.
2. آب و هوای خوب: آنتالیا در فصل‌ های بهار و تابستان آب و هوای بسیار مناسب و جذاب دارد که برای سفر و تفریحات آبی در سواحل آنتالیا بسیار مناسب است.
3. فرهنگ و تاریخ: آنتالیا با گذشته بسیار بزرگ و تمدن فاخر است. در این کشور می‌ توانید تاریخ را در موزه‌ ها، کلیسا ها، مجسمه‌ ها و مناطق تاریخی مانند افسوس، اسکندریه، تروی، پرگامون و غیره شناسایی کنید.
4. غذا: آنتالیا برای غذاهای متنوع و لذیذ خود نیز مشهور است. این کشور به‌سبک فرهنگی گوناگون از جمله مسلمانان، یهودیان، مسیحیان است که هر کدام غذاها و رستوران‌ های خاص خود را دارند.
5. مراکز خرید: آنتالیا دارای مراکز خرید بسیار زیاد است. شما امکان خرید از مراکز تجاری محلی و نقاط تاریخی نه چندان مشهور تا خرید از بزرگ‌ ترین پاساژ ها و مراکز تجاری را دارید.

6. عدم نیاز به ویزا: باتوجه به قرارداد های بین کشور ترکیه و ایران، ما برای ورود به آنتالیا نیاز به اخذ و ارائه ویزا نخواهیم داشت. بهترین زمان سفر به آنتالیا براساس تفریحاتبهترین زمان سفر به آنتالیا براساس تفریحات و مناطق گردشگری که در این شهر وجود دارد، در اغلب موارد بهار و تابستان است. در آنتالیا مناطق تاریخی، آبشارهای جذاب، موزه‌ ها، بازارها، مساجد، و مراکز خرید بسیاری برای لذت بردن از این فرهنگ غنی و شهر گردشگری وجود دارد. اما در فصل‌های گرم سال شما امکان بهره‌مندی از سواحل و آب‌ های جذاب آنتالیا را نیز خواهید داشت.در فصل بهار و تابستان می‌ توانید از تمامی ورزش‌ های آبی و حمام آفتاب بهره‌مند شوید. در مقابل در فصل زمستان به جای بهره‌مندی از سواحل، امکان بهره‌مندی از ورزش‌ های زمستانی نظیر اسکی را در تور خارجی آنتالیا خواهید داشت.

جاهای دیدنی آنتالیا

مکان‌ های بسیاری برای تفریح و لذت بردن از سفر در آنتالیا وجود دارد که در زیر به برخی از این مکان‌ های جذاب گردشگری اشاره کرده‌ ایم:

کالیچی آنتالیا

عمارت‌ های عثمانی سفید پوش و با سقف قرمز کاملاً بازسازی‌ شده در خیابان‌ های سنگ‌ فرش قرار گرفته‌ اند که اکنون محل انبوهی از هتل‌ ها، بوتیک‌ ها، فروشگاه‌ های سوغات، گالری‌ های هنری و رستوران‌ ها هستند. میدان اصلی دارای دروازه دژ و برج ساعت پوشیده از سنگ است، در حالی که مسجد تکلی مهمت پاشا متعلق به قرن هجدهم فقط به خاطر کاشی کاری های داخلی پیچیده‌ اش ارزش دیدن دارد.

بندر قدیمی آنتالیا

بندر قدیمی آنتالیا در گوشه شمال غربی شهر قدیمی که در شکافی در صخره‌ ها قرار دارد، مجموعه‌ ای زیبا از کافه‌ ها و رستوران‌ ها است که مشرف به قایق‌ های تفریحی آرامی است که آماده حرکت در دریای مدیترانه هستند.

شهر باستانی آسپندوس آنتالیا

آسپندوس خانه یک تئاتر رومی است که معمولاً تصور می شود بهترین آثار حفظ شده در جهان و یکی از برترین جاذبه‌ های گردشگری آنتالیا و ترکیه است. می‌ توانید به گشت و گذار در خرابه‌ های رومی آسپندوس و پرگه، ورودی آسپندوس و دیدن آبشارها بپردازید. بهترین زمان سفر به آنتالیا و بازدید از این خانه فصل تابستان است.

دروازه هادریان آنتالیا

چشمگیرترین ورودی به منطقه قدیمی شهر آنتالیا از طریق دروازه هادریان که به ترکی به Uçkapılar معروف است، بوده که دروازه اصلی منتهی به بخش شرقی شهر قدیمی است. بسیاری از بخش‌ های دیوار های شهر در ضلع شرقی به صورت جزئی حفظ شده است.

بهترین سواحل آنتالیا

آنتالیا به دلایل سواحل خود مشهور است. در این شهر سواحل بسیاری وجود دارد که در زیر به مشهورترین آنها اشاره کرده‌ ایم:

ساحل کنیالتی آنتالیا

ساحل کنیالتی، اگر یکی از بهترین سواحل ترکیه نباشد، به راحتی یکی از محبوب ترین سواحل در تمام آنتالیا است. یکی از ویژگی‌ های اصلی ساحل کنیالتی این است که بسیار طولانی است، به طور دقیق هشت مایل طول دارد و در سمت غربی شهر واقع شده است. علاوه بر این که یک ساحل فوق العاده است، به دلیل موقعیت مناسبش بسیار محبوب است علاوه بر این، ساحل کنیالتی به خاطر آب‌ های بکر و آبی و ساحل سنگریزه‌ اش نیز معروف است.

ساحل اینکوم آنتالیا

ساحل اینککوم در نزدیکی آلانیا و در فاصله 100 کیلومتری آن واقع شده است و چندین استراحتگاه و مجموعه هتل در نزدیکی آن وجود دارد که آن را به مکانی عالی برای شنا کردن و تفریحات آبی در تور آنتالیا نوروز نیز تبدیل می‌ کند. این یک ساحل کوچک و آرام است و شن‌ ها نرم است و آب به زیبایی آبی است.

ساحل ایورنسکی آنتالیا

ساحل Evrenseki در حدود 60 کیلومتری ساحل آنتالیا قرار دارد. این ساحل چندین کیلومتر امتداد دارد و در مواقع شلوغ ناجیان غریق در حال انجام وظیفه هستند. بخشی از ساحل دسترسی رایگان دارد، در حالی که بخش‌های دیگر مجموعه هتل محبوب Evrekseki را تشکیل می‌دهند.

ساحل لارا آنتالیا

بهتر است بدانید که بهترین زمان سفر به آنتالیا برای استفاده از این ساحل بهار است چرا که تابستان‌ ها این ساحل بسیار شلوغ خواهد بود. این ساحل مملو از چندین هتل مجلل است که منطقه لارا را به یک مقصد تعطیلات فوق العاده محبوب تبدیل کرده است. طول ساحل حدود 15 کیلومتر است اما تنها دو کیلومتر آن عمومی است و هتل‌ های مختلف به طور خصوصی بقیه را در اختیار دارند.

نظرات کاربران
دیدگاه