رستوران‌ های آنتالیا

رستوران‌ های آنتالیا

بهترین رستوران های آنتالیا

رستوران‌‌ های آنتالیا برای علاقه‌ مندان به غذا و مزه‌ های مدیترانه‌ ای بسیار هیجان‌ انگیز است. فرهنگ آمیخته با سنت و مدرنیته در آنتالیا به رستوران‌ های این منطقه نیز ورود کرده است. آنتالیا به یک مکان مناسب برای عاشقان خوراکی‌ های لذیذ و رستوران‌ های متنوع تبدیل‌ شده است. در این مطلب NPK درباره انواع غذاهایی که در آنتالیا سرو می‌ شوند به‌ علاوه هزینه‌ ها و سرویس‌ های مختلف در رستوران‌ ها صحبت خواهیم کرد.

معرفی رستوران ‌های آنتالیا

آنتالیا به شما این امکان را می‌ دهد تا تجربه‌ ای چند فرهنگی و متنوع در غذاها را تجربه کنید. از غذاهای ترکیه‌ای سنتی گرفته تا غذاهای ایتالیایی، آسیایی، فرانسوی و دیگر کشورها. شما می‌ توانید از تنوع رستوران‌ های آنتالیا لذت ببرید و طعم‌ های جدیدی را تجربه کنید.
آنتالیا یک شهر ساحلی است و غذاهای دریایی فراوانی ارائه می‌ دهد. از جمله غذاهای دریایی محبوب در آنتالیا می‌توان به میگو، کالاماری، کوفته ماهی و صدف اشاره کرد. این غذاهای دریایی تازه به‌ صورت مختلفی مانند سوخاری، بخارپز، سرخ‌ شده و گریل یا کبابی سرو می‌ شوند.
رستوران‌ های محلی و مدیترانه‌ ای در آنتالیا بسیار پر طرفدار هستند. این رستوران‌ ها در منو خود غذاهایی مانند ماهی کبابی، کوفته، دلمه، سالاد یونانی و فلافل ارائه می‌ دهند. اکثر این رستوران‌ ها لوکس و زیبا هستند و ارائه خدمات با رزرواسیون قبلی در تور آنتالیا انجام می‌ پذیرد.
همچنین توجه داشته باشید، پس از شیوع کرونا اکثر رستوران‌ های آنتالیا منوی خود را به‌ صورت QR Code در اختیار مشتریان قرار می‌ دهند. پس بخش QR Code گوشی خود را پیش از سفر فعال کنید.

 

رستوران های آنتالیا

ویژگی رستوران های آنتالیا

معمولاً رستوران‌ های آنتالیا از مناظر بسیار دیدنی برخوردار هستند. منوی خوب برای مشتریان از دیگر جذابیت‌ های رستوران‌ ها در این منطقه به شمار می‌ آید. ترکیبی از غذاهای غربی و شرقی مانند یونانی، ایتالیایی، فرانسوی، ژاپنی، عربی و ترکی در این منوها دیده می‌ شود.
اغلب رستوران های آنتالیا در طول روز با صبحانه و غذاهای سبک و نوشیدنی‌ های خنک از مهمانان پذیرایی می‌ کنند که در فصل بهار نیز پس از غروب آفتاب هم ویژه‌ برنامه‌ هایی مانند موسیقی زنده و رقص آتش را همراه با شام برای مشتریان تور آنتالیا نوروز تدارک می‌ بینند.
در مناطق آنتالیا مارینا Antalya Marina، لارا Lara و کونیالتی Konyalti رستوران‌ های متنوع و لوکسی قرار دارند. این رستوران‌ ها با طراحی‌ های شیک و بهره‌ گیری از مواد اولیه با کیفیت برای تهیه غذاها در چند سئانس خدمات ویژه ارائه می‌ دهند. این محله‌ ها دارای هتل‌ های بزرگ و مجللی هم هستند که بسیاری از آنها دارای رستوران‌ ها و بارهای لوکس و کلوپ‌ های شبانه نیز هستند.

رستوران‌ های معروف آنتالیا

شاید بپرسید اگر به آنتالیا رفتم، کدام یک از رستوران های آنتالیا را انتخاب کنم! اگر با تور سفر می‌ کنید از راهنمای سفرتان یا اطلاعات هتل سؤالات خودتان را در مورد رستوران هتل بپرسید. همان‌‌ طور که می‌ دانید معمولاً صبحانه جزو خدمات هتل و تور است. پس برای صرف ناهار و شام بایستی رستوران‌ های خوب را بشناسید. همچنین در آنتالیا رستوران‌ های ایرانی متعددی نیز وجود دارند که طرفداران زیادی در تور خارجی دارند. اما اگر علاقه‌ مندید به تجربه طعم‌ های مختلف هستید ما در ادامه چند رستوران پر طرفدار با چشم‌ انداز زیبا را به شما معرفی می‌ کنیم که می توانید در تور ترکیه و آنتالیا از طعم غذاهای آنها لذت ببرید.

رستوران سراسر آنتالیا

اگر مایل هستید که در بهترین زمان سفر به آنتالیا به این شهر دیدنی سفر کنید و در یک باغ مدیترانه‌ ای و در یک سالن بسیار مجلل غذا بخورید، رستوران سراسر فاین داینینگ گزینه‌ ای بسیار عالی است. این رستوران در یک بنای 300 ساله قرار گرفته و چشم‌ اندازی فوق‌ العاده دارد. یکی از امتیازات این رستوران داشتن غذای محلی و بین‌ المللی است.
همچنین به دلیل برخورداری از کارکنان بسیار حرفه‌ ای زمان انتظار برای میز خالی در این رستوران طولانی نیست.

رستوران مهمت 7 آنتالیا

رستوران مهمت چشیدن طعم‌ های مختلف محلی را به شما هدیه می‌ دهد. این رستوران غذاهای مدیترانه‌ ای و دریایی را به سبک خانگی ارائه می‌ دهد. در رستوران های آنتالیا از‌ جمله در رستوران مهمت 7 انواع غذاهای دریایی، گوشت‌ های کبابی و لقمه‌ ها با بهترین کیفیت تهیه و سرو می‌ شوند.
این رستوران در موقعیت مکانی عالی و بالای تپه قرار گرفته است، در نتیجه چشم‌ اندازهای بسیار زیبا از آنتالیا و البته ساحل کنیالتی از این رستوران قابل ‌مشاهده است. برای اینکه میزی روی تراس و مشرف ‌به اقیانوس داشته باشید پیشنهاد می‌ کنیم حتماً از قبل میز خود را رزرو کنید.

رستوران آرما آنتالیا

اگر یک رستوران خوب برای صرف غذاهای دریایی ترکی بخواهید، پیشنهاد می‌ کنیم آراما را امتحان کنید. ساختمان این رستوران قبلاً کارخانه آرد بوده است. پس طبیعی است که گذشته خود را در دکوراسیون داخلی‌ اش منعکس می‌ کند.
این رستوران با موقعیتی بسیار عالی و تراس رو باز، مناظر چشم‌ نوازی از شهر قدیمی آنتالیا، اسکله تفریحی و جاذبه های گردشگری آنتالیا را در حین صرف غذا به شما هدیه می‌ دهد. در نظر بعضی‌ ها این رستوران یکی از بهترین رستوران‌ های آنتالیا معرفی می‌ شود.
حتماً قبل از مراجعه به این رستوران میز خود را رزرو کنید. اگر هم غروب روزهای خلوت را می‌ پسندید پنجشنبه و یکشنبه این رستوران بی‌ نظیر است.

رستوران لارا بالیک آنتالیا

چشم‌ انداز اقیانوس، غذاهای دریایی و طعم ماهی‌ های تازه و تراسی بسیار دلپذیر از ویژگی‌ های رستوران لارا بالیک است. شما در منوی این رستوران می‌ توانید میگو، کالاماری و ماهی کبابی سیباس به چشم می‌ خورد. این رستوران به داشتن پیش‌ غذاهایی مانند آووکادو و کنگر فرنگی مشهور است.
در یک دهه گذشته این رستوران بسیار موفق عمل کرده و حالا دو شعبه با مناظری فوق‌ العاده از اقیانوس را به خود اختصاص داده است. اگر در اردیبهشت قصد سفر به آنتالیا و لذت بردن از آب‌ و هوا و سواحل آنتالیا را دارید، رستوران لارا بالیک و تراس بی‌ نظیرش در انتظار شماست.

رستوران استیک هاوس آنتالیا

اگر عاشق استیک و کباب در آنتالیا یا استانبول هستید قطعاً یکی از بهترین رستوران های آنتالیا می‌ تواند استیک خانه و رستوران گونایدن باشد. امتحان‌ کردن استیک و دونر‌ کباب در این رستوران در آنتالیا تجربه‌ ای منحصر‌ به‌ فرد ‌است. در منوی این رستوران، غذاهای ترکی و مدیترانه‌ ای، استیک آرژانتینی و غذاهای گیاهی دیده می‌ شوند.
این رستوران معمولاً شلوغ است و باید کمی منتظر میز بمانید. اگر شلوغی برایتان خوشایند نیست بهتر است روزهای دوشنبه یا سه‌شنبه را انتخاب کنید.
اگر هم می‌ خواهید در هزینه‌ های غذا صرفه‌ جویی کنید رستوران‌ های متوسط محلی و فست‌ فود ها مانند Burger King و Domino’s را انتخاب کنید. برای بسیاری از گردشگران این غذاخوری‌ ها مقرون‌ به‌ صرفه‌ تر هستند که با توجه به نقشه آنتالیا می توانید لوکیشن آنها را پیدا کنید.

رستوران یمنلی میهانسی آنتالیا

رستوران‌ های ترکی از دیگر گزینه‌ هایی هستند که در سفر به آنتالیا همواره مورد توجه گردشگران بوده‌ اند. یمنلی میهانسی در یک ساختمان تاریخی سنگی و در نزدیکی مراکز دیدنی آنتالیا واقع‌ شده است. شما در این رستوران علاوه بر لذت‌ بردن از غذاهای محلی می‌ توانید موسیقی زنده هم گوش‌ کنید.
ماهی، کالاماری و انواع غذاهای دریایی در منوی این رستوران به‌‌ چشم‌‌ می‌ خورند. برای خوردن غذا های ترکی و مدیترانه‌ ای، بی‌ شک میهانسی یکی از بهترین رستوران‌ ها در آنتالیا است.
ما به چند نمونه از رستوران‌ های خوب و شناخته‌ شده در آنتالیا اشاره‌ کردیم. این شما هستید که می‌ توانید با توجه به ذائقه و بودجه خود هر یک را که بهترین است انتخاب‌ کنید. اما ممکن است شما طرفدار غذاها و رستوران‌ های محلی باشید که در ادامه به آنها پرداخته‌ ایم.

 


بهترین غذاهای آنتالیا

غذاهای ترکیه مخصوصاً کباب‌ های ترکی در جهان زبانزد همه هستند. رستوران‌‌‌ ها در آنتالیا علی‌ الخصوص رستوران‌ های محلی انواع مختلفی از کباب‌ های ترکی از جمله ششلیک، شیش تاووک، آدانا، اورفا را همراه با پیش‌ غذاهای مختلف ارائه می‌ دهند. اغلب این غذاها با نان لواش و سس‌ های مختلف همراه هستند.
به‌ عنوان‌ مثال در مناطق کاش Kas، کمر Kemer، سیرت Sirt در اطراف آنتالیا، مناظر طبیعی بسیار عالی، سواحل شنی زیبا، آب‌ های آبی صاف و معماری سنتی خانه‌ ها را می‌توانید مشاهده ‌کنید. در این مناطق می‌ توانید غذاهای محلی رستوران های آنتالیا را با کیفیت بالا و در کوچه‌ های پر از گل‌ و بوته، تجربه کنید. در ادامه این بخش به معرفی کوتاهی از غذاهای ترکی که در این رستوران‌ها سرو می‌ شوند می‌ پردازیم.
مانتی Manti یک نوع ماکارونی ترکی است که آن را می‌ توان با گوشت، سبزیجات و ادویه‌ های مختلف پر کرد. سپس این غذا با سس ماست و روغن تازه بخارپز یا سرخ‌ شده در بشقاب سرو می‌ شود.
 پیلاو یک غذای اصیل ترکیه است که با ترکیب برنج و مخلفات مختلف مانند گوشت، مرغ، خورشت و سبزیجات تهیه می‌شود.
لاهماجون Lahmacun یک غذای خوشمزه و محبوب در خاورمیانه است. بادمجان، گوشت چرخ‌ کرده، گوجه‌ فرنگی و ادویه‌ های مختلف روی نان مالیده می‌ شوند و سپس در تنور سرخ می‌ شوند.
 بورک Burek یک نوع صبحانه سنتی ترکی است. برگ‌ های نازک خمیر را با مخلفاتی مانند گوشت، سبزیجات، پیاز یا پنیر پر کرده و درون تنور سرخ می‌ کنند.
برای تجربه غذای رستوران هتل‌ ها و لذت از مناظر زیبا هم مواردی که در ادامه به آن اشاره کردیم مفید است.

رستوران هتل‌ های آنتالیا

رستوران‌ های هتل‌ های لوکس آنتالیا به تنوع غذاها، کیفیت بالا، خدمات به‌ موقع و فضاهای زیبا معروف هستند. در رستوران این هتل‌ ها از طعم‌ های متنوعی که بر گرفته از غذاهای محلی و جهانی است استفاده می‌ شود. قیمت مواد غذایی در آنتالیا و در برخی رستوران ها به صرفه و مناسب تر است.  بوفه هتل‌ ها منویی کامل شامل سوپ‌ ها، سالادها، غذاهای سرد و گرم، غذاهای دریایی، گوشت‌ ها، دسر ها و بسیاری موارد دیگر به مهمانان خود ارائه می‌ دهند.
به‌ علاوه، هتل‌ ها منوهای اختصاصی در اختیار مسافرین می‌ گذارند. در این موارد انواع غذاهای محلی و بین‌ المللی به‌ صورت سفارشی تهیه و سرو می‌ شوند. رستوران‌‌ ها در آنتالیا هنگام سرو شام مراسم‌ مختلفی ازجمله رقص و پایکوبی، موسیقی زنده و تم‌ های مختلف برگزار می‌ کنند.

 

جمع‌ بندی
در این مطلب درباره رستوران های آنتالیا منو و انواع غذاها اطلاعاتی را با شما به اشتراک گذاشتیم. امیدواریم توضیحات ذکر شده و معرفی بهترین رستوران‌ ها در آنتالیا برای شما خواننده عزیز مفید واقع‌ شده‌ باشد. با انتخاب بهترین رستوران و ثبت لحظاتی شاد و مفرح در این فضا ها سفری به‌ یاد ماندنی‌ تر را برای خودتان رقم بزنید.

نظرات کاربران
دیدگاه