جاذبه های گردشگری آنتالیا

جاذبه های گردشگری آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا

آنتالیا با قرار گرفتن در حاشیه دریای مدیترانه، آب‌ و هوای بسیار مطلوبی برای مسافرت دارد. علاوه بر آن وجود مکان‌ های دیدنی این شهر را به عنوان یکی از جذاب‌ ترین شهرهای دنیا برای گشت‌ و گذار تبدیل کرده است. در واقع شناخت مکان‌ های گردشگری و توریستی که در این شهر قرار دارند، کمک می‌ کند برنامه‌ ریزی مناسبی برای گشت‌ و‌ گذار در آنتالیا داشته باشید. از این‌ رو در این مقاله  از NPK سعی کرده‌ ایم مهم‌ ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا را که هنگام سفر به این شهر می‌ توانید انتخاب کنید، به طور کامل برای شما شرح دهیم.

اماکن تاریخی آنتالیا

در شهر آنتالیا اماکن تاریخی بسیار زیادی قرار دارند که‌ مقصد سفر گردشگران و محققان بسیار زیادی در طول سال  و در تور آنتالیا هستند. بنابراین در ادامه برخی از مکان‌ های تاریخی شهر را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

دروازه هادریان آنتالیا

دروازه هادریان یادگاری از دوران پرافتخار امپراطوری رم محسوب می‌شود و محل مناسبی برای محققان آثار باستانی است. در واقع در این دروازه که فقط یک طبقه از آن باقی مانده آثار بسیار زیبایی از معماری دوران باستان به چشم می‌ خورد که نمایانگر شکوه آن دوران است.

قلعه رومی آنتالیا

قلعه رومی برجی با ارتفاع ۱۴ متری است که در قدیم برای دیده‌ بانی شهر ساخته شده و امروزه محلی برای تماشای غروب شگفت‌ انگیز خورشید در سواحل آنتالیا محسوب می‌شود.

منطقه باستانی پامفیلیا آنتالیا

منطقه باستانی پامفیلیا در دوران باستان یکی از شهرهای بزرگ و معروف آسیای صغیر بوده که یونانیان برای تجارت از آن استفاده می‌ کرده‌ اند. در حال حاضر این منطقه‌ ای تاریخی در آنتالیا است که بیشتر اماکن گردشگری مانند آسپندوس یا پرگا در آن قرار دارند.

منطقه آسپندوس آنتالیا

آسپندوس شهری باستانی به حساب می‌ آید که مهم‌ ترین جاذبه گردشگری آن در دوران قدیم آمفی‌ تئاتر قدیمی شهر است. این آمفی‌ تئاتر به شکل نیم دایره طراحی شده و محل برگزاری مراسم و جشن‌ های امپراتوری‌ های گذشته بوده است. در حال حاضر نیز نمایش‌ ها و برنامه‌ های هنری بسیاری برای گردشگران در این مکان تاریخی آنتالیا برگزار می‌ شود.

کاله‌ ایچی آنتالیا

یکی از محبوب‌ ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا کاله‌ ایچی نام دارد. این منطقه با بافت تاریخی، کوچه‌ ها و خانه‌ های قدیمی یادگاری از دوران رومیان باستان محسوب می‌ شود. در این مکان تاریخی غذا خوری‌ ها، کافه‌ ها و محل‌ های استراحت زیادی در قسمت‌ های مختلف مانند دو کلین جان سالار و مزیک برای گردشگران در نظر گرفته شده تا بتوانند در فضایی آرام لحظاتی را سپری کنند.

منطقه المپوس آنتالیا

منطقه المپوس که در دوران قدیم از بندرگاه‌ های ترکیه بوده در حال حاضر به دلیل نزدیکی به دریا، برخورداری از طبیعت سبز و دیدنی محلی برای گشت‌ و گذار توریست‌ ها در تور آنتالیا نوروز نیز محسوب می‌ شود.

شهر کلیسی آنتالیا

شهر کلیسی یکی از مناطق باستانی آنتالیا است که ساختاری هزارتو دارد و به دلیل ظاهری راز آلود و فضای کهنی که آن را در بر گرفته، گردشگران تور ترکیه را مجذوب خود می‌ کند.

شهر تاریخی پرگا آنتالیا

پرگا یکی از شهرهای باستانی آنتالیا است که در آن ستون‌ های بزرگ و دیوار های بلندی از معماری دوران هلنی یعنی زمان حاکمیت یونانیان بر این منطقه وجود دارد.

اسکله قدیمی آنتالیا

اسکله قدیمی آنتالیا که در دوران گذشته به عنوان اسکله اصلی این شهر شناخته می‌ شده در حال حاضر با وجود کافه‌ ها و رستوران‌ های مختلف از جاذبه های گردشگری آنتالیا محسوب می‌ شود.

برج هیدیرلیک

این مکان تاریخی که در قرن۲ میلادی زمان امپراطوری روم بنا گردیده در منطقه باستانی کاله‌ایچی قرار دارد. این برج از دو قسمت تشکیل شده که قسمت پایینی آن به شکل مربع و قسمت بالایی استوانه‌ ای با طول ۱۴ متر است.

برج ساعت آنتالیا

برج ساعت که در قرن نوزدهم میلادی احداث گردیده نماد شهر آنتالیا به حساب می‌ آید. در حال حاضر این برج یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا بوده و در اطراف آن کافه‌ ها و رستوران‌ های مختلفی برای گذراندن اوقات فراغت گردشگران در تور خارجی آنتالیا در نظر گرفته شده است.

اماکن مذهبی آنتالیا

یکی دیگر از جاذبه‌ های گردشگری آنتالیا اماکن مذهبی این شهر هستند که به دلیل بافت زیبا و سبک معماری خاص، علاوه بر گردشگران، محققان و باستان‌ شناسان بسیار زیادی را در طول سال به سمت خود جذب می‌ کنند. این مکان‌ های گردشگری عبارتند از:
1. دا مسجد ییولی مناره: ییولی مناره یکی از قدیمی‌ ترین مساجد شهر آنتالیا به حساب می‌ آید که در قرن ۱۳ میلادی توسط علاءالدین کیقباد بنا شده است. این مسجد ظاهری مستطیل شکل، شش گنبد و مناره‌ ای به ارتفاع ۳۸ متر دارد.
2. مسجد ایسکله: این مسجد قرن نوزدهم میلادی در نزدیک بندر مارینا ساخته شده است. در این مسجد وجود سنگ‌ های تکه‌ تکه سفید رنگ به ظاهر آن جذابیت و جلوه خاصی بخشیده‌ اند.
3. مسجد مهمت پاشا: مهمت پاشا که به عنوان مهم‌ ترین مسجد دوران حاکمیت عثمانی‌ ها شناخته می‌ شود با کاشی‌ های رنگی زیبا در حال حاضر از برجسته‌ ترین جاهای دیدنی آنتالیا به حساب می‌ آید.
4. مسجد مراد پاشا: این مسجد در قرن ۱۶ میلادی تاسیس گردیده و دارای کاشی‌ کاری‌ های زیبا و گنبدی بسیار بلند است.
5. مسجد تکلی محمد پاشا: این مسجد در قرن هجدهم میلادی به دستور فردی با همین نام ساخته شده و همچنان هم از آن استفاده می‌ شود.

 

جاذبه های گردشگری آنتالیا

موزه های آنتالیا

از دیگر مکان‌ های گردشگری که در شهر آنتالیا نظر بسیاری از توریست‌ ها را به خود جلب می‌ کند، موزه‌ ها و پارک‌ های آبی بسیار زیبایی هستند که در ادامه با آنها آشنا می‌ شویم.

موزه آنتالیا

موزه آنتالیا با برخورداری از ۱۳ تالار که در آن آثار مختلف باستانی و تاریخی کشف شده در این شهر قرار دارد، محل مناسبی برای محققان آثار قدیمی محسوب می‌ شود.

موزه زیر آب آنتالیا

این موزه یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا است که در زیر آب قرار دارد و برای کسانی که در آب‌ های زیبای این شهر غواصی می‌ کنند، امکان تماشای ماکت سرباز های جنگی و اسکلت هواپیما هایی که در زیر آب غرق شده‌ اند را فراهم می‌ کند.

موزه کالجی سونا اینان کیراچ

این موزه که در محله بارباروس آنتالیا قرار دارد در دو طبقه بنا گردیده و در آن آداب و رسوم، وسایل قدیمی و لباس‌ های محلی ساکنان قدیمی ترکیه به نمایش گذاشته می‌ شود.

موزه و خانه آتاتورک

آتاتورک به عنوان یکی از تاثیر گذارترین مردان تاریخ ترکیه شناخته می‌ شود. به همین دلیل امروزه خانه این شخص به یک موزه در شهر آنتالیا تبدیل گردیده است. در این خانه وسایل شخصی، اسناد و مجسمه‌ های مختلفی وجود دارد که گردشگران می‌ توانند مشاهده کنند.

موزه مینی‌ سیتی

در این موزه که در فضایی باز بر پا شده، تمامی دیدنی های ترکیه در ابعاد کوچک در یک‌جا به کمک ماکت‌ های مینیاتوری به تصویر کشیده شده‌ اند.

موزه اسباب‌ بازی آنتالیا

این موزه محلی است که در آن اسباب‌ بازی‌ های قدیمی از دوران ۱۸۶۰ تا ۱۹۹۰ به نمایش گذاشته شده‌ اند. در واقع در این موزه آثاری با عمر دو قرن وجود دارد و گردشگران با مشاهده آنها در طول زمان سفر کرده و به دوران کودکی باز می‌ گردند.

تفریحات آنتالیا

در شهر آنتالیا جاذبه‌ های طبیعی بسیار شگفت‌ انگیزی مانند موارد زیر وجود دارند که گردشگران بسیار زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌ کند.

 

جاهای دیدنی آنتالیا

تونک تپه

تونک تپه منطقه تفریحی در غرب آنتالیا است که ارتفاعی در حدود ۶۱۸ متر از سطح دریا دارد. در این منطقه گردشگری تله‌کابین قرار دارد که در مسیر خود از میان ابرها گذر می‌کند.

آکواریوم آنتالیا

این آکواریوم ۱۳۱ متری که از جاذبه های گردشگری آنتالیا است با نمایش گذاشتن جانوران و ماهیان آبزی نواحی برفی، اقیانوسی و جنگل‌ های بارانی محلی بسیار جذاب برای توریست‌ ها محسوب می‌ شود.

پارک دلفین‌ سیا لانیا

در این پارک که در ۱۰۰ کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد، شیرهای دریایی و دلفین‌های بازیگوش لحظات بسیار جذاب و دیدنی را برای تمامی افراد به ویژه کودکان فراهم می‌ کنند.

پارک کارالی اوغلو

این پاک در منطقه بسیار بزرگ و وسیعی در کنار سواحل دریا احداث شده و در آن جاذبه‌ های توریستی بسیار متنوعی مانند سالن تئاتر شهر و برج هیدریلیک قرار دارند. علاوه بر آن غار کارائیب، غار کوکائین، غار دانلود، آبشار دون، چشمه کارست و سواحل زیبایی مانند، کنیالتی، لارا، بسفر و غیره از دیگر مراکز طبیعی این شهر محسوب می‌ شوند.

مراکز خرید آنتالیا

یکی دیگر از دلایل سفر بسیاری از گردشگران به آنتالیا، خرید از مراکز خرید و بازارهای متنوع این شهر است که برخی از آنها عبارتند از
1. بازار قدیمی آنتالیا: این بازار یکی از جاذبه‌ های گردشگری آنتالیا است و محلی برای گشت‌ و گذار، خرید طلا و جواهرات و اجناس مربوط به مایحتاج روزمره به حساب می‌ آید.
2. اوزدیلک پارک: در این مرکز خرید حدود ۱۰۰ فروشگاه وجود دارد که در آنها کالاهای متنوعی از برندهای مطرح دنیا به فروش می‌رسند.
3. تراسیتی: کسانی که به دنبال خرید اجناس لوکس از برندهای معروف هستند، می‌ توانند به این مرکز خرید مراجعه کنند.
4. مرکز خرید لاورا: لاورا مکانی برای خرید اجناس مطرح ترکیه و برندهای بین‌ المللی محسوب می‌ شود. این مرکز خرید دارای ۸۰ فروشگاه مختلف بوده و در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع احداث گردیده است.
5. مرکز خرید اوت لت دیپو: اوت لت دیپو به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا مرکزی برای خرید اکسسوری‌ ها، پوشاک، لوازم مد از برندهای معروف دنیا با قیمت بسیار مناسب محسوب می‌ شود.
6. شنبه بازارها: در منطقه لارا شهر آنتالیا در روزهای شنبه بازارهای عجیبی برگزار می‌ شود و در آن بسیاری از اجناس سنتی که شاید در بازارهای دیگر پیدا نشوند با قیمت بسیار مناسبی به فروش می‌ رسند. 7. بازار دوگو گاراژی: این بازار مرکزی برای خرید ظروف سرامیکی و فانتزی، ادویه‌ های تازه، سبزیجات و میوه‌ جات متنوع است و فضای بسیار گرم و صمیمی دارد. در واقع دوگو گاراژی به عنوان بازار تره‌ بار بومی شهر آنتالیا شناخته می‌ شود.

تفریحات هیجان انگیز آنتالیا

علاوه بر مکان‌ های گردشگری که توجه توریست‌ های بسیار زیادی را به خود جلب کرده، تفریحات جذاب و هیجان‌ انگیزی مانند گلف کلاسیک، اسب‌ سواری، سافاری با جیپ، پرواز با پاراگلایدر، غواصی در زیر آب و غیره نیز در آنتالیا برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

 

سخن پایانی
جاذبه های گردشگری آنتالیا بسیار متنوع و پر طرفدار هستند، به طوری که هر کدام از آنها به تنهایی می‌ توانند دلیل مناسبی برای سفر به این شهر محسوب شوند. بنابراین آشنایی با این اماکن تفریحی برای اینکه بتوانید برنا‌مه‌ ریزی مناسبی برای سفر به این شهر داشته باشید بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

نظرات کاربران
دیدگاه