سواحل آنتالیا

سواحل آنتالیا

سواحل آنتالیا ترکیه

شهر آنتالیا که در کشور ترکیه قرار دارد به عنوان یکی از شهرهای بسیار زیبای ساحلی دنیا شناخته می‌ شود. آب‌ و هوای مدیترانه‌ ای، هوای بسیار مطبوع و جاذبه‌ های گردشگری متنوع از جمله دلایل محبوبیت این شهر بین شهرهای توریستی جهان هستند. در همین راستا برای آشنایی بیشتر با سواحل آنتالیا به عنوان یکی از جاذبه‌ های گردشگری این شهر در این مقاله با NPK همراه باشید.

بهترین سواحل آنتالیا

شهر آنتالیا آب‌ و هوای بسیار معتدلی دارد، به‌ طوری‌ که دمای هوا در روزهای گرم سال در حدود ۳۰ درجه سانتی‌ گراد و در روزهای سرد سال نهایتاً به ۵ درجه سانتی‌ گراد می‌ رسد. بنابراین این شهر محل بسیار مناسبی برای انجام تفریحات دریایی محسوب می‌ شود. علاوه بر آب‌ و هوای بسیار مطبوع، وجود ماسه‌ های نرم، کوهستان‌ ها یا جنگل‌ هایی که در اطراف ساحل قرار دارند، رستوران‌ ها، کافه‌ ها و تفریحات متنوعی برای توریست‌ ها در سواحل شهر آنتالیا در نظر گرفته شده است.
از‌ این‌ رو گردشگران بسیاری در تور آنتالیا سواحل زیبای آنتالیا را برای گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب می‌ کنند. بر این اساس در ادامه قصد داریم تعدادی از سواحل طلایی آنتالیا را به شما معرفی کنیم تا هنگام مسافرت به این شهر بتوانید با برنامه‌ ریزی که انجام می‌ دهید لحظات بسیار مفرحی را برای خود رقم بزنید.

ساحل کنیالتی آنتالیا

کسانی که قصد سفر به شهر آنتالیا را دارند به طور حتم نام ساحل کنیالتی را شنیده‌ اند. این ساحل در فاصله کمی از مرکز شهر قرار دارد و محل مناسبی برای شنا کردن و تفریحات آبی در تور آنتالیا نوروز نیز محسوب می‌ شود. در این ساحل به دلیل وسعت زیادی که دارد جاذبه‌ های توریستی متنوعی از جمله موارد زیر برای گردشگران در نظر گرفته شده است:
• نزدیکی به چندین هتل
• آکواریومی به طول ۱۳۰ متر شامل میلیون‌ ها آبزی
• مراکز تفریحی و فرهنگی متنوع
• تفریحات دریایی آبی، غواصی، پاراسل، جت‌ اسکی
• تفریحاتی دیگری مانند پینت بال، گلف و سوار کاری
• آفتاب گرفتن در ساحل، سالن اسپا، تخته ماساژ
• وجود شهری کوچکی به نام ماکت مینیاتوری کشور ترکیه
• استخر دلفین‌ ها و شیرهای دریایی
• پارک جنگلی و محوطه‌ بازی کنار ساحل صخره‌‌ ای و شنی‌

ساحل فاسلیس آنتالیا

ساحل فاسلیس در منطقه تکیروا آنتالیا در غرب خلیج پامفیلیا قرار دارد. این ساحل در واقع بندرگاهی زیبا در میان سواحل آنتالیا محسوب می‌ شود و به حدی وسیع است که به راحتی می‌ توان با ماشین در اطراف آن به گشت‌ و‌ گذار در آنتالیا پرداخت.

ساحل چیرالی آنتالیا

ساحل چیرالی یکی از قدیمی‌ ترین سواحل آنتالیا بوده که باقیمانده‌ های شهر تاریخی لیسیان در آن دیده می‌ شود. در اطراف این ساحل درختان زیبای نارنج و لیمو قرار گرفته و دارای ماسه‌ های سفید رنگ، آبی زلال و شفاف است. وجود رستوران‌ ها و دکه‌ های غذا خوری مختلف، استراحت‌ های سنتی و خانوادگی، خانه‌ های درختی، پارک‌ های آبی و برگزاری تفریحات دریایی مانند قایق‌ سواری از جمله امکاناتی هستند که در این ساحل می‌ توان مشاهده نمود.

ساحل لارا آنتالیا

ساحل لارا در ۱۲ کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد و به راحتی می‌ توان به آن دسترسی پیدا کرد. این ساحل ماسه‌ ای از ماسه‌ های نرم و هوای بسیار مطبوعی تشکیل شده و محل مناسبی برای آفتاب گرفتن در روزهای تابستانی در تور آنتالیا تابستان محسوب می‌ شود. دسترسی آسان به شهر، وجود چندین رستوران مختلف در اطراف ساحل، استراحتگاه‌ های متنوع، بازارچه‌ های صنایع دستی از جمله امکانات این منطقه توریستی محسوب می‌ شوند.
علاوه بر آن وجود باشگاه‌ های ساحلی مختلف، تفریحات آبی، وجود زمین‌ های والیبال و فوتبال ساحلی، زمین اسکیت و امکان شنا در آب‌ های زلال و شفاف از جاذبه‌های مختلف توریستی ساحل لارا به حساب می‌ آیند. همچنین در این منطقه گردشگری همه ساله جشنواره مجسمه‌ های شنی برگزار می‌ شود که از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است.

ساحل پاترا آنتالیا

یکی از ویژگی‌ های منحصر به فرد این ساحل وسعت شن‌ های طلایی رنگی است که در آنجا وجود دارند. ساحل پاترا به یک تپه بزرگ منتهی می‌ شود که در انتهای آن قلعه تاریخی آنتالیا قرار دارد. علاوه بر امکانات گردشگری مختلف در این ساحل، از تفریحات آن می‌ توان به شنا در آب‌، غواصی، قایق‌ سواری، جت اسکی و دوچرخه‌ سواری در ساحل اشاره نمود. لازم به ذکر است، ساحل پاترا یک منطقه حفاظت شده در میان سواحل آنتالیا محسوب می‌ شود که در آن گونه‌ های در حال انقراض لاک‌ پشت‌ ها زندگی می‌ کنند.

 

سواحل آنتالیا

ساحل بسفر آنتالیا

این ساحل در منطقه منوگات آنتالیا قرار دارد و محل مناسبی برای قدم زدن در ماسه‌ های نرم و طبیعت بکر دست نخورده اطراف آن به حساب می‌ آید.

ساحل کورا آنتالیا

این ساحل در فاصله ۳ کیلومتری منطقه قاضی پاشا قرار دارد. آب دریا در این منطقه بسیار شفاف و زلال است و یکی از سواحل استثنایی در دنیا به حساب می‌آید. وجود سنگ‌ های زیبایی به اسم یالی که ترکیبی از یخ و مواد معدنی هستند یکی از دلایل شگفت‌ انگیز بودن این ساحل در جهان محسوب می‌ شود.

ساحل کاپوتاش آنتالیا

این ساحل به آب‌ های فیروزه‌ ای، ماسه‌ های نرم و طلایی در جهان معروف است و در میان دو شهر کاش و کالکان قرار دارد.

ساحل آدراسان آنتالیا

در این ساحل مناظری مانند دریای آبی و سفید، رود اردکی و کوه موسا به چشم می‌ خورند. علاوه بر آن به دلیل فاصله زیادی که از مرکز شهر دارد محل مناسبی برای بر پایی کمپ‌ های توریستی تور ترکیه و آنتالیا محسوب می‌ شود.

ساحل کمر آنتالیا

ساحل کمر یکی از محبوب‌ ترین جاذبه‌ های گردشگری آنتالیا به حساب می‌ آید که به دلیل حضور مکان‌ های تاریخی مانند ویرانه‌ های یونان باستان و امپراطوری روم، طرفداران بسیار زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب کرده است. به عنوان نمونه‌ ای از امکانات گردشگری ساحل کمر می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:
• وجود آبشارهای متعدد آب شیرین
• مناطق چشم نواز طبیعی
• شنا و آفتاب گرفتن در ساحل
• وجود استراحتگاه‌ های ساحلی
• انجام ورزش‌ های آبی مانند قایقرانی، غواصی و کشتی‌ سواری
• وجود مراکز خرید متعدد، رستوران‌ ها و کافه‌ های متنوع

ساحل کوچوک چاکیل آنتالیا

این ساحل کوچک در ۱۰ دقیقه‌ ای میدان اصلی شهر کاش قرار دارد. آب این منطقه به دلیل سرازیر شدن آب کوهستان مقداری سرد است. بنابراین چاکیل در میان سواحل آنتالیا برای شنا در روزهای گرم تابستان محل بسیار مناسبی به حساب می‌ آید.

ساحل الیمپوس آنتالیا

ساحل الیمپوس از جمله سواحل تاریخی شهر آنتالیا محسوب می‌شود که در روزگاران قدیم محل زندگی افراد ثروتمند بسیاری در زمان حکومت لیکیا بوده است. این ساحل دارای آبی زلال و شفاف است و به دلیل عمق مناسبی که دارد، بهترین مکان برای ورزش قایق‌ سواری محسوب می‌ شود.

ساحل پرتقال آنتالیا

ساحل پرتقال در ۱۲ کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد و جزء سواحل بسیار زیبا با آبی زلال و شفاف محسوب می‌ شود. وجود هتل‌ های ساحلی مختلف و امکان ورود رایگان به سواحل شنی از جمله ویژگی‌ های گردشگری این ساحل در تور خارجی آنتالیا محسوب می‌ شوند.

ساحل سیده آنتالیا

در ۶۵ کیلومتری شهر آنتالیا ساحل سیده قرار دارد. در این ساحل پارک‌ های آبی مختلفی برای توریست‌ ها در نظر گرفته شده که محل مناسبی برای ورزش‌ ها و تفریحاتی مانند قایق‌ سواری، جت‌ اسکی، پاراگلایدر، استخر آب گرم و غیره محسوب می‌ شوند.

ساحل داملاتاش آنتالیا

ساحل داملاتاش ساحل شنی در غرب آنتالیا و روبروی غار داملاتاش است. این ساحل محل مناسبی برای آفتاب‌ گرفتن، ریلکس‌ کردن در شن‌ های طلایی منطقه، انجام تفریحات دریایی و ورزشی محسوب می‌ شود. همچنین باید بدانید در این ساحل خدمات رفاهی مناسبی برای گردشگرانی که از ویلچر استفاده می‌ کنند نیز در نظر گرفته شده است.

ساحل آلانیا

ساحل آلانیا در قسمت شرقی آنتالیا قرار دارد و برای حمام آفتاب مکان بسیار مناسب محسوب می‌شود. علاوه بر آن به دلیل شیب کم ساحل، عمق مناسب آب و آبی بسیار زلال و شفاف محل مناسبی برای شنا کودکان نیز محسوب می‌شود. از امکانات رفاهی ساحل آلانیا می‌ توان به تخته‌ های مناسب برای حمام گرفتن، حضور غریق نجات در ساحل، برگزاری ورزش‌ های آبی مختلف و غیره اشاره نمود.

ساحل بلک آنتالیا

ساحل بلک از جمله مناطق مجلل میان سواحل آنتالیا به حساب می‌ آید که با وسعتی بالغ بر ۳۶ کیلومتر مربع به کوه‌ های تاروس در غرب این شهر منتهی می‌ شود. این ساحل محل مناسبی برای افرادی است که به ورزش گلف علاقه شدیدی دارند. علاوه بر آن وجود هتل‌ ها مختلف ۵ ستاره، زمین‌ های تنیس و فوتبال، سالن‌ های مختلف گردهمایی و برگزاری جشن‌ های عروسی از امکاناتی هستند که در اطراف این ساحل مجلل برای گردشگران در نظر گرفته شده است. همچنین در این منطقه درختان کاج، گونه‌ های مختلف گیاهان بومی و آبشار کورسو ناف به عنوان جاذبه‌ های طبیعی دیده می‌ شوند.

ساحل بلدیبی آنتالیا

از نظر گردشگران بسیاری که به شهر آنتالیا سفر کرده‌ اند، ساحل بلدیبی یکی از زیباترین سواحل این شهر محسوب می‌ شود. کوه‌ هایی که در منظره این ساحل قابل مشاهده هستند تمامی افراد را به یاد سرزمین‌ های رویایی می‌ اندازند. علاوه بر آن در دامنه این کوه‌ ها جنگل‌ های انبوه درختان کاج قرار گرفته که تا دامنه سواحل دریا کشیده شده‌ اند. همچنین در این ساحل زیبا مکان‌ های خصوصی مختلفی برای تفریح گردشگران در نظر گرفته شده که این محل را به یکی از خاص ترین سواحل آنتالیا در ترکیه تبدیل کرده است.

 

بهترین سواحل آنتالیا

ساحل کورسان کویو

ساحل کورسان کویو یکی از سواحل کوچک و کمتر شناخته شده شهر آنتالیا است که فقط از طریق مسیرهای کوهنوردی می‌ توان به آن دسترسی پیدا کرد.

ساحل تکیرووا آنتالیا

ساحل تکیرووا ساحلی ماسه‌ای و سنگی است که داخل دو دماغه سنگی قرار گرفته است. در دو طرف این ساحل تفریحگاه‌ های خصوصی برای خانواده‌ ها وجود دارند، ولی قسمت مرکزی آن محلی است که ورود به آن کاملاً رایگان بوده و همه افراد می‌ توانند از آن استفاده کنند. علاوه بر آن در ساحل تکیرووا تفریحاتی مانند جت‌ اسکی، پاراسلینگ، قایق‌ سواری و شنا نیز برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

سخن پایانی
در این مقاله با تعدادی از سواحل آنتالیا که نمونه‌ای از مناطق بی‌ نظیر گردشگری این شهر به حساب می‌ آیند آشنا شدیم. بنابراین با توجه به گستردگی و جذابیت این مناطق، شناخت امکانات مختلفی که در هر یک از آنها برای گردشگران در نظر گرفته شده، می‌ تواند به شما برای برنامه‌ ریزی سفر به شهر آنتالیا کمک‌های بسیاری نماید.

نظرات کاربران
دیدگاه