بهترین زمان سفر به قشم

بهترین زمان سفر به قشم

بهترین فصل سفر به قشم

قشم، جزیره مکان‌های بکر، مناظر دیدنی، مردمان خونگرم و غذاهای خوشمزه جنوبی است. وقتی صحبت از سفر به قشم می‌شود، سوال مهمی که ذهن را درگیر می‌کند این است که کی به قشم برویم! یا اینکه چه موقع بهترین زمان سفر به قشم است! پاسخ اولیه به این سوال در توجه به دغدغه‌های هر فرد نهفته است. برای مثال فردی که محصل است، بهترین زمان برای وی فصل تابستان است؛ زیرا دغدغه درس و امتحان را ندارد.
پاسخ دیگر به این سوال در توجه مردم به رویدادهای جاری در جزیره قشم است. برای مثال برخی افراد دوست دارند در جشن‌های محلی شرکت کنند، بنابراین باید دقت کنند که این جشن‌ها در چه فصلی از سال برگزار می‌شود.
یا اینکه برخی از افراد دوست دارند از جاذبه‌های گردشگری و تفریحات آبی قشم استفاده کنند، بنابراین دقت به زمان مناسب سفر، به همه افراد کمک می‌کند که به بهترین شکل از سفر خود لذت ببرند. اگر قصد دارید به این جزیره سفر کنید، با ما همراه باشید تا بهترین زمان‌ سفر به قشم را با توجه به قصد و دغدغه خود بیابید.

سفر به قشم در فصل بهار

شروع فصل بهار در جزیره جنوبی ایران، به معنی وارد شدن به فصل گرم و آب و هوای شرجی است. دمای هوا در این وقت سال بین 20 تا 24 درجه سانتیگراد قرار دارد و از نظر دمایی برای اغلب افراد قابل تحمل است. بهترین اوقات برای سفر و تفریح در قشم در فصل بهار قرار دارد. از یک طرف آب و هوای مطبوع و از طرف دیگر، در این فصل پدیده‌های دیدنی و تفریحی زیادی وجود دارد که توانسته است بهار را به عنوان بهترین زمان سفر به قشم معرفی کند.
فصل بهار به دلیل آب و هوای معتدلی که دارد، یکی از بهترین زمان‌های بازدید از آثار و ابنیه تاریخی است. از طرف دیگر فصل بهار وقت مناسبی برای تفریح‌های آبی، شنا و خوش‌گذرانی در کنار ساحل، تماشای بچه لاک‌پشت‌های پوزه عقابی و دلفین‌های جزیره است.
می توانید فصل بهار را به عنوان یکی از بهترین‌ زمان‌های رفتن به دره ستارگان و نتگه چاهکوه انتخاب کنید. اگر در فصل بهار قصد سفر به این جزیره را دارید، باید در نظر داشته باشید که شلوغی‌های قشم در این وقت از سال بیشتر است، اجناس به نسبت گرانتر و پیدا کردن مکان اقامتی نیز مشکل‌تر است.

 

تور قشم بهار

تجربه سفر به قشم در تابستان

فصل تابستان جزیره با جشن نوروز صیاد شروع می‌شود و با جشن نخل و خرما تقریبا به پایان می‌رسد. این فصل اوج حرارت و شرجی را با خود حمل می‌کند. دمای هوا در این فصل به‌ طور متوسط بین 34 تا 38 درجه سانتیگراد است و گاهی تا 40 درجه نیز می‌رسد. فصل تابستان قشم نماد خودخواهی است زیرا به نظر می‌رسد این فصل دوست دارد جزیره و مردمانش را فقط برای خودش نگه دارد.
اگر با گرما و دمای هوا مشکلی ندارید و توانایی رقابت با این فصل را دارید، تابستان نیز گزینه مناسبی برای سفر به قشم است؛ زیرا در این فصل تخفیفات تابستانی شروع می‌شود و اجناس با قیمت مناسب‌تری عرضه می‌شوند.
البته هزینه رفت و برگشت و اقامت در قشم نیز به خاطر گرما و کاهش محسوس تعداد مسافران، ارزان‌تر است. اگر دوست دارید پوستتان را برنزه کنید و در گرمای زیاد هوا، تنی به آب بزنید و در گستره آب‌های نیلگون خلیج فارس شنا کنید، فصل تابستان، بهترین زمان سفر به قشم است.

 

تجربه سفر به قشم در تابستان

سفر به قشم در فصل پاییز

فصل پاییز یا بهار دوم جزیره نیز بهترین زمان سفر به قشم، این نگین درخشان خلیج فارس است. اوایل پاییز می‌توان هنوز گرمای تابستان را حس کرد، برای مثال در مهر دمای هوا حدود 25 درجه است ولی کم‌کم رو به خنکی می‌رود.
خنک شدن هوا باعث می‌شود که باز هم قادر به قدم زدن در جزیره باشید و به بازدید از جاذبه های گردشگری قشم بپردازید. چون شروع سال تحصیلی دانشجویان و دانش‌آموزان در فصل پاییز صورت می‌گیرد و اکثر افراد درگیر کار و زندگی هستند، جزیره در این فصل شلوغی کمتری دارد. اما فصل پاییز چون از تابستان خنک‌تر است، نسبت به تابستان زمان بهتری برای سفر است.
در این فصل خیالتان از بی‌ طاقتی‌های هوای خیلی گرم و شرجی زیاد تابستان، عرق کردن و بوی عرق گرفتن راحت و آسوده است. در این موقع از سال همچنین به راحتی می‌توانید به تماشای عجایب قشم بروید و از آنها لذت ببرید.
در این فصل حتما به سراغ جزیره‌هایی که مانند مرواریدهای خلیج فارس می‌درخشند و نزدیک قشم هستند هم بروید. برای افرادی که به چادر زدن و ماندن در طبیعت بکر علاقه دارند، شب‌های دره ستارگان پیشنهادی بسیار عالی و جذاب است. اگر هم به دنبال یک فستیوال به یاد ماندنی هستید، فصل پاییز موقع جشن میگوست که در آبان ماه برگزار می‌شود.

 

سفر به قشم در فصل پاییز

سفر به قشم در زمستان

فصل زمستان قشم دارای آب و هوایی ملایم و خنکی است و نسبت به سایر ایام سال تغییرات قابل توجهی دارد. دمای هوا در این فصل سال بین 13 تا 18 درجه سانتی‌گراد است. اما دمای بعضی شب‌ها به زیر 10 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. جنگل‌های حرا در این فصل به شدت دیدنی هستند و در این زمان پوشش زیبایی به خود می‌گیرند.
بیشتر مردم بهترین زمان سفر به قشم را زمستان می‌دانند. شلوغ‌ترین فصل سال برای جزیره همین زمستان و به خصوص ایام منتهی به تعطیلات نوروزی است که اغلب افراد در مرخصی و تعطیلات هستند و هیجانات گردشگری مردم به جوش آمده است. باید در نظر داشته باشید که به دلیل شلوغی این فصل، هزینه سفر، اقامت،خرید و تور قشم نسبت به دیگر ایام سال گران‌تر است.
در این فصل به دلیل پایین آمدن سطح آب، سردی هوا و همچنین مواج بودن دریا، شنا و تفریحات دریایی قدری دشوار است، ولی در روزهای آرام و آفتابی زمستان، این امکان به خوبی فراهم است و زیاد جای نگرانی نیست. تماشای دلفین‌ها، یکی دیگر از کارهای هیجان انگیز و دیدنی در این فصل است.
یکی از خوبی‌های فصل زمستان قشم این است که برای سفر به این جزیره در فصل سرما، نیاز به همراه آوردن لباس‌های سنگین و کلفت زمستانی نیست و با لباس‌های معمولی و بهاری می‌توانید لذت تفریح و تماشای جزیره را کامل‌تر کنید.

 

سفر به قشم در زمستان
کلام پایانی
شناخت اهداف و خواسته‌ها قبل از انتخاب مقصد از الزامات رفتن به یک سفر لذت‌بخش است. این قانون در مورد هر مقصدی صدق می‌کند. زیرا رسیدن به این شناخت کمک می‌کند تا بهترین زمان و بهترین مکان‌ها را برای رسیدن به آرامش سفر و همچنین نیازهایتان بشناسید و عاقلانه تصمیم بگیرید.
در این مطلب زمان‌های مناسب برای سفر به جزیره قشم را بیان کردیم. حال اگر اهداف خود از سفر به قشم را به خوبی شناخته‌اید، بهترین فصل سفر به قشم را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید، چمدان‌های سفر خود را ببندید و در بهترین زمان سفر به قشم از آب و هوا، طبیعت بکر، مردمان خون‌گرم، فستیوال‌ها، دریا و هر آنچه که مورد علاقه شماست لذت ببرید.

نظرات کاربران
دیدگاه