قشم

قشم

جزیره قشم

قشم یکی از جزایر شگفت‌انگیز استان هرمزگان به شمار می‌رود. طبیعت این جزیره بسیار بکر و زیباست به طوری که از تماشای نقاط مختلف آن سیر نمی‌شوید. اهالی مهربان و خونگرم جزیره نیز لذت سفر به آن را دوچندان کرده‌اند. تفریحات آبی این جزیره لحظه‌های هیجان‌انگیزی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر مایلید درباره جاذبه‌های دیدنی، تفریحات، هتل‌ها و سواحل زیبای قشم اطلاعات بیشتری به دست آورید، لطفا تا انتهای مطلب با ما باشید.

جاهای دیدنی قشم

شاید برایتان جالب باشد بدانید که این جزیره علی‌رغم وسعت کم، جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. به همین خاطر سالانه مسافران زیادی از آن بازدید می‌کنند. برخی از جاذبه‌های گردشگری قشم به شرح زیر هستند:
دره ستارگان
قلعه پرتغالی‌ها
تنگه چاهکوه
ژئوپارک
روستای لافت
غار خربس
جزایر ناز
دره تندیس‌ها
درخت انجیر معابد
جزیره هنگام
جنگل‌های حرا
روستای شیب دراز
غار نمکدان

بهترین سواحل قشم

این جزیره سواحل مختلفی را در خود جای‌ داده که یکی از آنها جزیره هنگام است. شما پس از سوار شدن در قایق و طی‌ کردن مسافت کمی، می‌توانید دلفین‌هایی که اطراف قایق شنا می‌کنند را ببینید و از دیدن آنها در تور قشم هیجان‌زده شوید. سواحل زیبای جزیره لارک نیز با شن‌های نقره‌ای خود شما را به وجد خواهد آورد. فاصله جزیره هنگام تا هرمز بسیار کم است؛ بنابراین شما پس از بازدید از هنگام می‌توانید با قایق به سواحل هرمز بروید. از ساحل پارک تفریحی زیتون نیز می‌توانید برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی استفاده کنید. این ساحل از امکاناتی نظیر پاراگلایدر، جت اسکی، کلاب غواصی، ساحل برای شنا، سینما روباز و سینما چهاربعدی برخوردار است. سوزا یکی از سواحل خلوت جزیره محسوب می‌شود و برای افرادی که آرامش و سکوت را دوست دارند، بسیار مناسب است؛ زیرا با خیال راحت می‌توانند به امواج دریا گوش کنند. از دیگر سواحل قشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
ساحل جزیره ناز
ساحل روستای سلخ
ساحل روستای لافت
ساحل روستای مسن

 

زیباترین ساحل قشم

بهترین مراکز خرید قشم

همان‌طور که می‌دانید هدف بسیاری از گردشگران از سفر به جزیره، خرید است. این جزیره یکی از گذرگاه‌های اصلی در حوزه تجارت به شمار می‌رود، بنابراین با سفر به آن می‌توانید جنس‌های بسیار باکیفیتی را با قیمت‌های عالی در تور قشم نوروز نیز تهیه نمایید. هجوم گردشگران به این جزیره منجر شده تا پاساژهای متعددی در آن ساخته شود. برخی از مراکز خرید جزیره عبارتند از:
مرکز خرید دو دولفین درگهان
بازار بزرگ خلیج‌ فارس
سیتی‌ سنتر
مرکز خرید زمرد درگهان
مجتمع تجاری دریا درگهان
بازار پردیس قشم
بازار بزرگ ستاره قشم
بازار بزرگ فردوسی قشم
مجتمع تجاری اطلس درگهان
بازار نخل
مرکز خرید ایران‌ زمین

وضعیت آب‌ و هوای قشم

همان‌طور که می‌دانید آب‌ و هوای جزایر جنوبی گرم و شرجی است. به همین خاطر برای فرار از گرمای طاقت‌ فرسا، بهتر است در فصل پاییز و زمستان به آنها سفر کنید. در این فصول هوای جزیره خنک‌تر از قبل می‌شود و دیگر خبری از شرجی بودن هوا نیست. بر همین اساس می‌توانید با خیال راحت در معرض نور آفتاب قرار بگیرید. البته فراموش نکنید که برای تفریح یا پیاده‌روی در طول روز حتما از لباس‌های نازک و خنک استفاده کنید. کلاه آفتاب‌گیر و عینک‌آفتابی نیز استایل شما را برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید تکمیل می‌کند.

بهترین زمان سفر به جزیره قشم

گشت‌وگذار برای خرید در روزهای گرم تابستانی قشم و در فضای باز بسیار طاقت‌فرساست. به همین خاطر ما سفر در این موعد را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. اگر می‌خواهید لذت دو چندانی را در بازدید از جاذبه‌های جزیره و پیاده‌روی در ساحل را تجربه نمایید، بهتر است در نیمه دوم سال بار خود را برای سفر به قشم ببندید.
اگر به دنبال تورهای ارزان‌ قیمت مانند تور قشم تابستان هستید و می‌توانید گرما را تحمل کنید، فصل‌های گرم سال انتخاب خوبی برای شماست. انتخاب زمان سفر کاملا به اولویت‌های هر فرد باز می‌گردد و یک تصمیم شخصی به ‌حساب می‌آید. بازار انواع تفریحات و سرگرمی‌های جزیره در تعطیلات نوروز داغ‌تر از همیشه می‌شود؛ بنابراین در این بازه زمانی نیز می‌توانید روزهای لذت بخشی را در جزیره سپری نمایید.

 

جاهای دیدنی قشم

بلیط هواپیما تهران قشم

شما از دو راه زمینی و هوایی می‌توانید به جزیره قشم سفر کنید. برای رزرو بلیط نیز کافی است در گوگل جستجو کنید تا تمامی بلیط‌های پرواز به‌ سوی جزیره همراه با قیمت آنها برای شما نمایش داده شود. سفر با قطار و از راه زمینی نیز جذابیت‌ها و چالش های خاص خود را دارد؛ اما برای افرادی که مشغله زیادی دارند و می‌خواهند یک سفر 2 الی 3 روزه داشته باشند، گزینه مناسبی نیست؛ زیرا آخرین مقصد قطار بندرعباس است و شما بعد از آن باید از اسکله بندرعباس با قایق به قشم بروید.

نقشه جزیره قشم

قشم بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌ فارس و ایران به شمار می‌رود. مسافران پیش از سفر به این جزیره می‌توانند با نصب اپلیکیشن‌های مسیریابی و نقشه جزیره، تمامی جاذبه‌های گردشگری که به آنها معرفی کردیم را به‌ راحتی پیدا کنند.

بهترین رستوران های قشم

خوشبختانه وسعت گردشگری در این جزیره منجر شده تا از هر نظر امکانات متعددی داشته باشد. این شهر رستوران‌های مختلفی را در خود جای‌ داده است که غذاهای متنوع و باکیفیتی را به مسافران ارائه می‌دهد. رستوران فطایر یکی از بهترین رستوران‌ها در طبخ انواع غذاهای عربی است.
اگر طعم غذاهای لبنانی و عربی را دوست دارید، سری به این رستوران بزنید و از طعم غذاهای مختلفی که در رستوران سرو می‌شود، لذت ببرید. شاورما و شامیات این رستوران طعم لذیذی دارد. روش پخت غذای رستوران‌های قشم نیز سالم است؛ بنابراین می‌توانید با خیال راحت غذای خود را میل کنید.
رستوران ناخدا علی صالح سهیلی یکی دیگر از رستوران‌های جزیره است که غذاهای دریایی بسیار خوشمزه‌ای دارد. این رستوران در روستای سهیلی قرار گرفته است. شما پس از مراجعه به جاذبه‌های گردشگری مانند تنگه چاهکوه و جنگل‌های حرا می‌توانید شکم خود را با غذاهای این رستوران سیر کنید، زیرا فاصله کمی با این جاذبه‌ها دارد. حواستان باشد که رستوران‌های مختلفی با نام مشابه این رستوران در حال فعالیت هستند.
رستوران دو دلفین به خدمات‌رسانی عالی خود معروف است؛ زیرا در مدت بسیار کوتاهی پس از ثبت سفارش، غذای شما را آماده می‌کند. این رستوران در درگهان قرار دارد. حال به معرفی چند مورد از رستوران‌های باکیفیت و خوب جزیره می‌پردازیم:
رستوران سی رول
رستوران شب های دفاری
رستوران بادیل
رستوران خوان بوم
رستوران شب های طلایی
رستوران نعیم
رستوران گلدن فود
رستوران دریا
رستوران جی جیان
رستوران ایران زمین

رزرو هتل قشم

یکی از کارهایی که می‌توانید پیش از رزرو هتل انجام دهید این است که نظرات مسافرانی که در آن اقامت داشتند را بررسی نمایید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا هتل خوبی مناسب با بودجه خود و امکاناتی که در نظر دارید، پیدا کنید.
انواع هتل‌ها و اقامتگاه‌های لوکس و همچنین هتل‌های کم ستاره و اقتصادی در این جزیره وجود دارند. این هتل‌ها معمولاً قیمت بالایی ندارند و حتی در دسته هتل‌های ارزان‌ قیمت نیز قرار می‌گیرند. امکانات رفاهی هتل‌های جزیره قشم سطح خوبی دارد و این هتل‌ها از لحاظ تمیزی و نظافت نیز عملکرد خوبی دارند.
خدمات ارائه شده توسط هتل‌ها همه ویژگی‌های یک اقامتگاه خوب را دارد. به همین خاطر اغلب آنها توانسته‌اند امتیازات بالایی را از سوی مهمانان خود به دست آورند. انتخاب این اقامتگاه سفر شما را بسیار دلپذیر و خاطره‌انگیز خواهد کرد.
فراموش نکنید که در فصل‌های پرمسافر قشم حتماً یک الی دو هفته پیش از سفر، هتل خود را انتخاب کرده و رزرو کنید. سایت‌های بسیار گوناگونی وجود دارند که بدین طریق می‌توانید از طریق آنها هتل خود را رزرو کنید. اکنون چند مورد از معروف‌ترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های جزیره را به شما معرفی می‌کنیم:
هتل ارم
هتل مریم
هتل سینگو
هتل رویال
هتل ماریانا
هتل آتامان
هتل رخسار

جمع‌ بندی
در این مقاله سعی کردیم، هر آنچه لازم است درباره جزیره زیبای قشم بدانید را برای شما بگوییم. با توجه به جاذبه‌ها و تفریحات منحصر به‌ فردی که این جزیره دارد، یکی از گزینه‌های عالی برای سفر محسوب می‌شود.
اسباب راحتی مسافران جزیره به بهترین حالت ممکن تدارک‌ دیده‌ شده است. جدا از امکانات مناسب جزیره، مردم خونگرم و مهمان‌ نواز جنوب نیز لحظات شاد و خوشی را برای گردشگران رقم می‌زند. اگر درباره این مقاله و قشم سوالی دارید، حتما آن را با ما در میان بگذارید.
نظرات کاربران
دیدگاه