لیست بهترین تفریحات آبی قشم از معرفی تا عکس و آدرس

تفریحات آبی قشم

معرفی تفریحات قشم

وقتی صحبت از قشم و سفر به این جزیره دیدنی می‌شود، همه به یاد دره‌ها، مناطق بومگردی، سواحل زیبا و رنگارنگ و مراکز خرید ارزان آن می‌افتند. بسیاری از افراد از تفریحات جذاب قشم بی‌خبرند. این جزیره زیبا هم مثل کیش، پارک آبی، تفریحات ساحلی و حتی غواصی زیر آب دارد که همین آن را به مقصدی هیجان‌انگیز برای سفرهای دوستانه و خانوادگی تبدیل کرده است. ما به همین بهانه، این مقاله را به معرفی تفریحات آبی قشم اختصاص داده‌ایم تا اگر قصد سفر به این منطقه جنوبی را داشتید، حتما از آنها بهره ببرید. با ما همراه باشید.

قایق‌ سواری در قشم

این قایق‌ سواری از آن چیزی که در کیش سراغ دارید که جُنگ، موسیقی زنده و پذیرایی دارد، ساده و البته جذاب‌تر است. شما سوار یک قایق روباز می‌شوید و دلبری دلفین‌ها و حرکت موجودات زیبای دریایی را تماشا می‌کنید! علاوه بر آب، جنگل‌های حرا هم هستند که زیبایی و جذابیت بی‌نظیری دارند.
این را هم بگوییم همیشه قایق آرام نمی‌ماند تا شما منظره را تماشا کنید. ممکن است ناگهان شیطنت قایقران با تندتر کردن سرعت قایق گل کند و صدای خنده و جیغ مسافران را در بیاورد.

محال است در دل دریای خلیج فارس باشید و ماهی‌های رنگارنگ و موجودات زیبا و عجیب دریایی را نبینید. فیلم برداری از آب و شکار لحظات این حیات وحش زنده هم قطعا بهترین کاری است که می‌توانید بکنید. یادتان باشد برای حفظ ایمنی و جانتان، حتما از جلیقه نجات استفاده کنید. شما می‌توانید از هر قایق برای مدت 15 دقیقه استفاده کنید.
این تفریح آبی در تور قشم بسته به نوع آن متفاوت است. یک نکته دیگر که باید در نظر بگیرید، آب و هواست که معمولا در فصول سرد و بهاری به هم می‌ریزد. البته مسئولین فروش بلیت، حتما شما را نسبت به این مسئله آگاه خواهند کرد و جای نگرانی نیست.

شاتل‌ در قشم

شاتل شبیه یک قایق پلاستیکی است که توسط یک قایق موتوری به سرعت بر روی آب کشیده می‌شود. این قایق مسطح، با چند سیم ضخیم به قایق موتوری متصل شده است. قبل از سوار شدن بر روی شاتل، به هر کدام از سرنشینان یک جلیقه نجات و یک کلاه که شبیه کلاه تکواندو کارهاست، داده می‌شود تا بپوشند.
با نشستن روی قایق پلاستیکی و دراز کردن پاها، همه چیز آماده لذت بردن از یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی قشم خواهد بود. قبل از حرکت دستتان را به دستگیره‌هایی که روی قایق تعبیه شده‌، بگیرید تا با سرعت گرفتن راننده در آب نیفتید. خوشبختانه با وجود جلیقه‌های نجات حتی اگر در آب هم بیفتید، روی آن معلق خواهید ماند تا غریق نجات شما را به داخل قایق بکشد.
تمام لذت و هیجان این تفریح آبی، چند نفره سوار شدن آن است. این شاتل به قدری تکانتان می‌دهد که از فرط خنده و جیغ اشکتان در می‌آید. مدت این تفریح آبی هم 15 دقیقه است.

 

شاتل سواری قشم


غواصی در قشم

اکثر افراد این همه راه را تا خلیج فارس می‌آیند تا از جاذبه‌های دیدنی دریا و تماشای موجودات شگفت‌انگیزی که قبلا فقط در مستندها می‌دیدند، بهره‌مند شوند. چه چیزی بهتر از اینکه با غواصی از نزدیک با این دنیای شگفت‌آور مواجه شوید. تماشای دسته ماهی‌هایی که به دنبال هم از جلویتان رد می‌شوند، یکی از ساده‌ترین مناظری است که خواهید دید.
شما هنگام غواصی زیر آب، 40 دقیقه زمان دارید تا عروس دریایی، اسفنج آبی، صدف، مرجان، شقایق و کلی جانور جذاب دیگر را تماشا و از آنها فیلمبرداری کنید. یکی از مزیت‌هایی که این تفریح دریایی قشم دارد، این است که لازم نیست شنا بلد باشید. با یک کپسول اکسیژن و لباس غواصی می‌توانید زیر آب معلق بمانید و فقط حظ کنید! البته قبل از غواصی به شما یک آموزش 20 دقیقه‌ای داده می‌شود.

 

غواصی در قشم


اسکوتر زیردریایی قشم

اگر غواصی و آموزش‌های قبل از آن را دوست ندارید اما همچنان مشتاق دیدن جانوران زیر دریا هستید، یک امکان دیگر هم وجود دارد و آن اسکوتر زیر دریایی است. اسکوتر وسیله‌ای است که به کمک یک کپسول اکسیژن شما را زیر آب نگه می‌دارد. شاید به خاطر شکل ظاهری اسکوتر آزادی عمل نداشته باشید اما مهم این است که شما در اعماق دریا هستید و دارید از یکی از بهترین تفریحات آبی قشم لذت می‌برید!

اسکی روی‌ آب قشم

بهتر است دوباره به روی آب برگردیم و به سراغ یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات روی آب برویم. اسکی روی آب با اینکه هیچ شباهتی به اسکی روی برف ندارد اما همان حس را در شما به وجود خواهد آورد. با این تفاوت که لازم نیست خیلی به خودتان زحمت بدهید و روی سراشیبی و سرپایینی حرکت کنید. در این مورد فقط لازم است یک جلیقه و کفش‌های مخصوص اسکی که به یک بورد متصل است را بپوشید و یک عینک مخصوص بزنید. بعد یک طناب که به قایق موتوری متصل است به شما داده می‌شود که باید آن را بگیرید. با کمی کش و قوس دادن بدن به چپ و راست، به راحتی می‌توانید حرکات نمایشی جذابی انجام دهید.
البته اعتراف می‌کنیم که تا حرفه‌ای نباشید، انجام این کار محال به نظر می‌رسد. اما همین که روی آب هم ایستاده حرکت کنید، لطف خودش را دارد! فقط سعی کنید طناب را محکم بگیرید تا از دستتان در نرود. همین تفریح 15 دقیقه‌ای به قدری پر هیجان است که آدرنالین ترشح‌ شده‌ای در بدنتان باقی نخواهد گذاشت!

جت‌ اسکی در قشم

شاید وقتی اسم جت‌ اسکی می‌آید، همه ما به یاد یک تفریح لاکچری که افراد پولدار در سفرهایشان انجام می‌دهند، بیفتیم. اما این روزها و با در دسترس قرار گرفتن تفریحات گران‌ قیمت تری مثل فلای بورد و اسکی روی آب، جت‌ اسکی هم به یک ورزش آبی معمولی که همه می‌توانند از آن لذت ببرند، تبدیل شده است.
این جت آبی را می‌توان به صورت تک، دو یا سه‌ نفره سوار شد. فقط نباید جلیقه را فراموش کرد. در ضمن اگر مهارت کافی در راندن این وسیله ندارید، توصیه می‌شود با سرعت متوسط حرکت کنید و از دور زدن‌های ناگهانی بپرهیزید. مدت زمان لذت بردن از این تفریح آبی نیز 15 دقیقه است.

بنانا سواری در قشم

این تفریح هم جز آن دسته از تفریحات آبی قشم است که حتی اگر بدخلق‌ترین فرد هم سوارش شود، محال است بدون خندیدن و جیغ زدن از آن پیاده شود. بنانا همانطور که از نامش مشخص است، یک قایق موزی‌ شکل است که ظرفیت چندین‌ نفری دارد. تنها تفاوتش با شاتل طریقه نشستن روی آن است.
آن هم به این‌ صورت است که چند نفر به صورت پشت سر هم روی بنانا می‌نشینند و از یکدیگر و دستگیره‌های روی آن دست می‌گیرند تا هنگام حرکت نیفتند. حفظ تعادل مخصوصا هنگام دور زدن از چالش‌هایی است که ممکن است جیغ شما را در بیاورد. پوشیدن جلیقه و کلاه ضربه‌گیر قبل از سوار شدن روی بنانا هم اجباری است. مطمئنا این 10 دقیقه‌ای که در کنار دوستان یا اعضای خانواده‌تان هستید، جزو بهترین دقایق عمرتان خواهد بود. پیشنهاد می شود در تور قشم نوروز نیز بنانا قشم را فراموش نکنید.

 

بنانا قشم


پاراسل در قشم

پاراسل‌ها در واقع همان چترهای رنگارنگی هستند که با یک طناب محکم به قایق‌ موتوری متصل شده‌اند و با حرکت تند آن به حرکت در می‌آیند. ظرفیت این چترها دو نفر است که در فاصله 150 تا 300 متری از سطح دریا قرار می‌گیرند. منظره زیبای دریای خلیج فارس و جزیره قشم از جذاب‌ترین چیزهایی است که از آن بالا می‌توانید تا 15 دقیقه از آن لذت ببرید.

 

پاراسل در قشم


فلای‌ بورد قشم

شاید یکی از پر چالش‌ترین تفریحات آبی همین فلای‌ بورد باشد. اگر بخواهیم ساده بگوییم، فلای‌ بورد یک لوله بلند و قطور است که در انتهای آن یک تخته برای قرار گرفتن پاها در نظر گرفته شده است. شما با سوار شدن روی این وسیله به کمک فشار آبی که به خاطر حرکت تند جت‌ اسکی به وجود می‌آید، به سمت بالا خواهید رفت و در هوا معلق خواهید ماند. اینجا هم حفظ تعادل حرف اول را می‌زند زیرا فشار آب به قدری زیاد است که تخته را به این طرف و آن طرف می‌برد. این تفریح 15 دقیقه‌ای لاکچری برای تمام افراد بالای 18 سال مناسب است.

 

فلای بورد قشم


 جمع بندی

تفریحات آبی قشم هم مثل کیش بسیار متنوع و هیجان‌ انگیز هستند و می‌توانند مسافران را حداقل برای مدت یک هفته سرگرم کنند. این تفریحات به قدری زیاد هستند که ممکن است ما چند مورد از آنها را از قلم انداخته باشیم. با این اوصاف همه افراد از جوانان گرفته تا خانواده‌هایی که بچه دارند، جایی برای تفریح خواهند داشت. اگر هم علاقه‌ای به تخلیه هیجان ندارید و فقط می‌خواهید در کنار فرزندانتان چند ساعتی را در آرامش باشید، پارک آبی و حتی خود سواحل مجاز شنا، بهترین جا برای تفریح هستند.

نظرات کاربران
دیدگاه