نقشه قشم

نقشه قشم

قشم روی نقشه

ما در این مطلب قصد داریم به معرفی و شرح جزیره زیبای قشم و همین طور نقشه قشم بپردازیم. لازم به ذکر است که جزیره قشم بزرگ‌ترین جزیره هرمزگان است و به همین دلیل به عنوان یکی از بهترین های گردشگری به شمار می‌رود. علاوه بر این، جزیره قشم به خاطر داشتن آب و هوا و خاکش بسیار معروف و البته محبوب است.
علاوه بر این، مناطق گردشگری و تاریخی بسیار زیبایی در اطراف جزیره منحصر به فرد قشم وجود دارد که از جمله معروف‌‌ترین آنها می‌ توان به دره ستارگان، بندر لافت و جنگل حرا اشاره کرد. همچنین شایان توجه است که اسم جزیره قشم با جنگل‌های حرا گره خورده است.
این جنگل‌های بسیار زیبا در قسمت شمالی جزیره قرار دارند و به عنوان یکی از عجایب جزیره در تور قشم شناخته می‌شوند. علاوه بر این لازم است به این موضوع نیز توجه داشته باشید که جنگل حرا با مد آب ناپدید شده و پس از جذر آب دوباره پدیدار می‌شود.

 

قشم روی نقشه

نقشه جزیره قشم

لازم است به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که جزیره قشم بزرگترین جزیره مستقل جهان است. موقعیت و لوکیشن جزیره پهناور و بسیار زیبای جزیره بر روی نقشه قشم نشان می‌دهد که جزیره قشم از شمال به بندر عباس یعنی مرکز استان هرمزگان، بخش مرکزی بخش خمیر و قسمتی از شهرستان بندر لنگه متصل است.
همچنین این جزیره منحصر به فرد از شمال شرق به جزیره بسیار زیبای هرمز، از شرق به جزیره لارک، از جنوب به جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک و ابوموسی ختم می‌شود. جالب است بدانید که جزیره منحصر به فرد قشم به جزیره هنگام نیز راه دارد و این موضوع بر روی نقشه قشم قابل مشاهده است.
شایان ذکر است که فاصله جزیره قشم تا شهر بندر عباس تنها 20 کیلومتر بوده و این بندر بزرگ، از نزدیک‌ترین شهرهای بندری به جزیره بسیار زیبای قشم است. لازم است به این نکته توجه داشته باشید که مساحت جزیره قشم حدودا دو و نیم برابر بحرین، دومین جزیره بزرگ خلیج فارس است.
نکته بسیار مهمی که در نقشه جزیره قشم نیز قابل مشاهده بوده و باید به آن توجه داشته باشید، مساحت این جزیره منحصر به فرد است. مساحت جزیره بسیار زیبای قشم نزدیک به ۱۵۰۰ کیلومترمربع است و بیشترین تعداد سواحل و کرانه‌ها را در بین تمامی جزایر حوزه خلیج‌ فارس به خود اختصاص داده است.

 

نقشه قشم

جمع بندی

از جمله سواحل قشم اطراف جزیره که بر روی نقشه این جزیره نیز مشاهده می‌شوند، می‌توان به زیتون، سیمین، ناز، سوزا، مسن، لافت، شیب‌ دراز، سلخ و دوستکو اشاره کرد.
علاوه بر این، در اطراف حوزه جزیره قشم و در بخش ساحل شمالی جزیره، بنادر و اسکله‌های مختلفی نیز وجود دارند که بر روی نقشه قشم به آنها اشاره شده است. هر کدام از این بنادر و اسکله ‎ها میزبان طیف وسیعی از کشتی‌های تجاری و مسافربری بین المللی هستند.

نظرات کاربران
دیدگاه