آب و هوای کیش

آب و هوای کیش

آب و هوای جزیره کیش

آب و هوای کیش برای افرادی که قصد سفر به این جزیره را دارند، بسیار حائز اهمیت است. از آنجایی که کیش جزو مناطق گرمسیری ایران محسوب می‌شود، وضعیت آب و هوایی آن نقش مهمی در برنامه سفر گردشگران دارد. در نتیجه بهتر است قبل از سفر، وضعیت آب و هوای کیش و فصل مناسب برای سفر به آن بررسی شود. به همین دلیل در اینجا با آب و هوای جزیره کیش در چهار فصل سال آشنا می‌شویم. اگر قصد سفر به کیش را دارید، با مطالعه این مطلب می‌توانید از وضعیت آب و هوای آن در هر فصل سال مطلع شوید. با NPK همراه باشید.

آب و هوای کیش در فصل بهار

کیش در فصل بهار، معمولا آب و هوای معتدل و مطبوعی دارد اما هنگام تردد در سطح جزیره و بازدید از جاذبه های گردشگری کیش، گرمای نسبتا کمی احساس می‌شود. در یک بررسی کلی می‌توان گفت آب و هوای جزیره کیش در فصل بهار به عددی در حدود 25 الی 27 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. اغلب گردشگرانی که در این فصل به کیش مسافرت می‌کنند، از وزش بادهای خنک و بارش‌های ملایم باران نیز ابراز رضایت می‌کنند.
گل‌ها و درختان جزیره کیش در فصل بهار در شاداب‌ترین حالت خود هستند. بنابراین سفر به کیش در فصل بهار می‌تواند تجربه خوبی از سفر به یک جزیره گرمسیری را برای مسافران رقم بزند. اگر اهل عکاسی از طبیعت و مناظر طبیعی هستید، تور کیش در این فصل از سال، گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

 

آب و هوای کیش

آب و هوای کیش در فصل تابستان

کیش در فصل تابستان، آب و هوای بسیار گرمی دارد. علاوه‌ بر‌ این با وجود دریا، آب و هوا به سمت شرجی و مرطوب نیز متمایل می‌شود. برای افرادی که با هوای گرم و شرجی مشکل دارند، آب و هوای کیش در تابستان بسیار طاقت فرساست. معمولا دمای هوا در این فصل به 35 الی 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. با وجود گرمای شدید، بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند در تابستان به این جزیره زیبا سفر کنند و از تفریحات آبی هیجان‌انگیز در سواحل کیش و جشنواره‌های آن استفاده نمایند.

آب و هوای کیش در فصل پاییز

در فصل پاییز، کیش هوای معتدل‌تری نسبت به تابستان دارد. در این فصل به ویژه در ماه آذر، بادهای خنک شروع به وزیدن می‌‌کنند و آب و هوای مطلوب‌تری را به وجود می‌آورند. در این فصل آسمان کیش بیشتر به صورت ابری است و بارش‌های رگباری نیز هرازگاهی ممکن است مسافران را غافلگیر کند. در فصل پاییز، هوای خنک‌تر جزیره کیش نسبت به تابستان، موجب شده است گردشگران و مسافران زیادی این فصل را بهترین زمان سفر به کیش بدانند.

 

آب و هوای کیش در فصل زمستان

بهترین فصل برای سفر به جزیره کیش، فصل زمستان است. در این فصل آب و هوای جزیره بسیار مطلوب و دلنشین است اما هرازگاهی نیز وزش باد و بارش های تند باران دیده می‌شود. کیش در فصل زمستان، سرمای استخوان سوز ندارد. به همین دلیل مسافران زیادی تمایل دارند در این فصل به کیش سفر کنند. در زمستان، دمای هوا عددی در حدود 20 الی 25 درجه سانتی گراد دارد.
آب و هوای خنک کیش در این فصل از سال، زمینه را برای استفاده از انواع تفریحات ساحلی و گردش در کیش فراهم می‌کند. مراکز خرید کیش و مناطق گردشگری کیش در فصل زمستان رونق بیشتری دارند و تخفیفات قابل توجهی برای مسافران در نظر می‌گیرند. به طور کلی می‌توان گفت فصل زمستان یکی از فصول مطلوب برای مسافران و گردشگران است که اصلی‌ترین علت آن آب و هوای کیش در این فصل است. جزیره کیش در این فصل، شلوغ‌تر از سایر فصول سال نیز است.

 

سفر به کیش در پاییز

بهترین فصل سفر به کیش

با توجه به وضعیت آب و هوای کیش در فصول مختلف سال، می‌توان اطلاعات کلی درباره وضعیت آب و هوایی این جزیره را به دست آورد و زمان مناسب برای سفر به آن را تشخیص داد. با این حال در یک بررسی کلی باید گفت بهترین زمان برای سفر به کیش از اواخر فصل پاییز تا اوایل فصل بهار است.
در اواخر فصل پاییز و اوایل فصل زمستان رطوبت هوای کیش کمتر است و گرمای هوا نیز بسیار کم می‌شود. به همین دلیل هوای معتدل‌تری در جزیره حاکم می ‎شود. این وضعیت تا اوایل بهار و ماه فروردین نیز ادامه دارد. بنابراین در این بازه زمانی، مسافران و گردشگران کیش، سفر لذت‌ بخش‌تری را تجربه می‌کنند.

ارزانترین زمان سفر به کیش

از آنجا که جزیره کیش جزو مناطق گرمسیری است، دارای آب و هوای گرم و خشک است. در نتیجه می‌توان گفت کم طرفدارترین و البته ارزانترین زمان برای سفر به کیش، فصل تابستان است که گرمای هوا در این جزیره، در مرداد ماه به اوج خود می‌رسد.
سفر به کیش در فصل تابستان می‌تواند مسافران را از لذت گردش در طول روز محروم کند. به دلیل اینکه دمای هوا در طول روز بسیار بالاست و اغلب افراد نمی‌توانند در طول روز از هتل خود بیرون بیایند. در تابستان، بیشتر افراد روز خود را در هتل، زیر خنکای باد کولر سپری می‌کنند. مسافرانی که در این فصل به جزیره سفر می‌کنند، با توجه به آب و هوای کیش در تابستان، ترجیح می‌دهند شب‌ها برای گردش از هتل خارج شوند.

 

جمع بندی
در این مطلب سعی شد شرایط آب و هوایی و جوی کیش در چهار فصل سال مورد بررسی قرار گیرد. از آنجا که آب و هوا نقش مهمی در برنامه سفر ایفا می‌کند، با بررسی آب و هوای هر فصل می‌توان سفر بهتری را تجربه کرد. انتخاب زمان مناسب برای سفر به کیش می‌تواند سفر خاطره‌ انگیزتری را برای گردشگران و مسافران به ارمغان بیاورد.
بنابراین قبل از سفر به کیش، شرایط آب و هوای کیش را در هر فصل در نظر بگیرید و مناسب‌ترین زمان را برای سفر به کیش انتخاب نمایید.

شما برای سفر به جزیره کیش و گردش در این جزیره زیبا، کدام فصل را ترجیح می‌دهید؟

منتظر نظرات شما هستیم.

نظرات کاربران
دیدگاه