سواحل کیش

سواحل کیش

بهترین سواحل کیش

کیش یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی در ایران است. جزیره‌ای که با آب نیلگون و زلال احاطه شده و پر از جذابیت‌های گردشگری متنوع است. بی‌ شک سواحل کیش پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری کیش محسوب می‌شوند. مناطق ساحلی در کیش وسعت قابل‌ توجهی را به خود اختصاص داده‌اند و با دارابودن امکانات تفریحی متعددی همچون پیست‌های دوچرخه‌سواری و تفریحات آبی، در تمامی فصل‌های سال میزبان سیل عظیمی از گردشگران هستند. اما جذاب‌ترین و زیباترین سواحل کیش کدامند! در این مطلب NPK قصد داریم هفت مورد از بهترین سواحل کیش را برایتان معرفی کنیم. همراه ما باشید.

ساحل مرجان کیش

ساحل مرجان را می‌توانیم یکی از زیباترین ساحل‌های جزیره کیش بنامیم. این ساحل زیبا در بخش شرقی کیش و در نزدیکی بازار محلی مرجان واقع شده است. این ساحل بسیار شفاف است و می‌توانید در آن انواع صدف، مرجان و موجودات آبزی مانند شقایق‌های دریایی، ماهی‌های ژله‌ای، خرچنگ‌ها و عروس‌های دریایی را مشاهده کنید.
این ساحل دوست‌داشتنی برای فعالیت‌هایی همچون پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و شنا کردن مناسب است و انواع تفریحات دریایی مانند جت اسکی، شاتل، پاراسل، غواصی و غیره را هم می‌توانید در آن امتحان کنید.
اگر دوست دارید منظره ساحل را در شب نظاره‌گر باشید، ساحل مرجان کیش یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. ترکیب آسمان پرستاره و صدای زیبای موج‌ها می‌تواند برایتان تجربه‌ای بسیار دوست‌داشتنی باشد. اگر در تور کیش به ساحل زیبای مرجان رفتید تماشای غروب خورشید را از دست ندهید، چرا که منظره غروب در این ساحل فوق‌العاده است.

 

بهترین ساحل کیش

ساحل میرمهنا کیش

پارک ساحلی میر مهنا یکی از طولانی‌ترین سواحل کیش محسوب می‌شود. این پارک ساحلی که در شمال غربی جزیره و در مجاورت بلوار دریا واقع شده است، مساحتی در حدود ده هکتار دارد و پهناورترین پارک‌ ساحلی کیش است. این پارک ساحلی در مجاورت یکی از محله‌های بومی‌نشین جزیره کیش قرار دارد و همین مسئله سبب می‌شود در بین سواحل کیش، ساحل میر مهنا بهترین ساحل برای آشنایی با فرهنگ بومیان جزیره باشد.
در میانه پارک ساحلی میر مهنا یک اسکله نسبتا بزرگ واقع شده است که اسکله میر مهنا نام دارد. طول این اسکله برابر با صد و سی متر است و عرضی برابر با نه متر دارد که می‌تواند برای قدم‌ زدن یا ماهیگیری مکانی فوق‌العاده باشد. ماهیگیری یکی از بهترین تفریحات در پارک ساحلی میر مهنا است، چرا که پس از گرفتن ماهی می‌توانید آن را در آلاچیق‌هایی که مخصوص کباب‌ کردن ماهی ساخته شده‌اند، کبابی کرده و میل کنید.
در محوطه این پارک ساحلی رستوران‌ها و کافه‌های ساحلی بسیاری وجود دارد که موسیقی زنده اجرا می‌کنند و حال و هوای بسیار دوست‌داشتنی به این ساحل پهناور می‌دهند. تماشای لاک‌پشت‌ها هم یکی از هیجان‌ انگیزترین جاذبه‌های ساحل و اسکله میر مهنا است. اگر هم دوست دارید با قایق به دیدن لاک‌پشت‌های دریایی بروید، چندین ایستگاه برای اجاره قایق در این ساحل کیش وجود دارد.

ساحل مرد ماهیگیر کیش

اگر به دنبال یکی از بکرترین سواحل کیش می‌گردید و دوست دارید دور از شلوغی جزیره کیش به استراحت بپردازید، ساحل مرد ماهیگیر در بخش شرقی جزیره کیش را به شما توصیه می‌کنیم. دومین مجسمه بزرگ دکوراتیو ایران در این ساحل واقع شده است.
این مجسمه بی‌نظیر که مرد ماهیگیر نام دارد، طولی برابر با دوازده متر دارد و یکی از نمادهای جزیره کیش محسوب می‌شود. حتی اگر در شب هم به دیدن این منطقه ساحلی بیایید، تماشای نورپردازی‌ های دکوراتیوی که در این ساحل وجود دارد برایتان فوق‌ العاده خواهد بود و می‌توانید یکی از زیباترین شب‌ها را در سواحل کیش تجربه کنید.
پوشش گیاهی متنوع این منطقه ساحلی که از گیاهان بومی عناب، ممرز شرقی، نخل، لوز، کرت و گز تشکیل شده، می‌تواند برای طبیعت‌ گردان یک جاذبه فوق‌ العاده باشد. یکی دیگر از جذابیت‌های این ساحل بکر و باشکوه، قلعه‌ها و مجسمه‌های ماسه‌ای است. تقریبا در هر زمانی از سال که به ساحل مرد ماهیگیر بیایید، افراد زیادی را مشاهده می‌کنید که مشغول ساختن مجسمه‌ها و قلعه‌های ماسه‌ای هستند و جشنواره‌ها و مسابقات مجسمه‌سازی متعددی هم به مناسبت‌های مختلف در این ساحل زیبا برگزار می‌شود.

 

ساحل مرد ماهیگیر کیش

پارک ساحلی کشتی یونانی

کشتی یونانی یکی از دیگر نمادهای مشهور جزیره کیش است. پارک ساحلی کشتی یونانی با توجه به مناظر زیبایی که از این کشتی شگفت‌ انگیز ارائه می‌کند، می‌تواند یکی از بهترین ساحل‌های کیش برای عکاسی در روز و شب باشد.
این ساحل صخره‌ای که در بخش جنوب غربی جزیره کیش واقع شده نسبتا نوساز است و امکانات بسیار متنوعی همچون پیست دوچرخه‌سواری، پاراسل، بناناسواری و موارد دیگر را برای گردشگران فراهم می‌کند. یکی از جذابیت‌های این ساحل امکان غواصی در مجاورت کشتی یونانی است که می‌تواند تجربه‌ای خاص و منحصر به‌ فرد برای گردشگران در تور کیش نوروز نیز باشد.

ساحل درختان نارگیل کیش

آب شفاف دریا، شن‌های نقره‌ای ساحلی و درختان سر به فلک کشیده نارگیل از جذاب‌ترین ویژگی‌های این ساحل فوق‌ العاده است که در بخش شرقی جزیره کیش واقع شده است. ساحل نارگیل که یکی از جذاب‌ترین سواحل کیش برای عکاسی محسوب می‌شود، در حدود ۳۰۰۰ درخت نارگیل را در خود جای‌ داده است.
این پارک ساحلی برای پیاده‌روی و تماشای غروب خورشید فوق‌ العاده است و امکاناتی همچون جت اسکی، قایق‌سواری، غواصی و سه‌چرخه‌های آبی را هم برای تفریح گردشگران دارد. به خاطر داشته باشید که ساحل نارگیل یکی از بهترین‌ سواحل کیش برای شنا محسوب می‌شود.

ساحل کلبه هور کیش

ساحل صخره‌ای کیش که با نام ساحل کلبه هور کیش هم معروف است، یکی از دیگر ساحل‌های محبوب و پرطرفدار جزیره است که در غربی‌ترین دماغه جزیره کیش واقع شده است. یکی از جذابیت‌های فوق‌ العاده این ساحل، وجود یک مجسمه شانزده متری شگفت‌ انگیز است که شمایل مردی بلند قامت و فانوس به دست را به نمایش گذاشته است. در گذشته، این ساحل پر از کلبه‌های ماهیگیری بود و به همین دلیل این ساحل را کلبه هور نیز می‌نامند.
تماشای طلوع و غروب خورشید با پس‌ زمینه موج‌های بلندی که به صخره‌های ساحل برخورد می‌کنند و کشتی‌ های به گل نشسته ماهیگیران یکی از جذابیت‌های فوق‌ العاده این ساحل است. برخی از ساکنان و گردشگران کیش معتقدند این ساحل در بین ساحل‌های جزیره کیش، زیباترین غروب خورشید را دارد. در این ساحل هم مانند بسیاری از مناطق ساحلی جزیره کیش تفریحاتی مانند غواصی، دوچرخه‌سواری، اسب‌سواری، ماهیگیری و دیگر تفریحات نیز برای گردشگران مهیا شده است.

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش یکی از پرطرفدارترین سواحل کیش است. اگر به غواصی علاقه‌مندید این ساحل توریستی امکانات فوق‌ العاده‌ای برای شما خواهد داشت. البته در اسکله تفریحی کیش فعالیت‌ها و تفریحات هیجان‌ انگیز دیگری مانند بالن‌ سواری، فلای برد، جت اسکی، پارسل و غیره هم در انتظار شماست.
یکی از دیگر جذابیت‌های بسیار هیجان‌ انگیز و خاصی که می‌توانید در این منطقه ساحلی تجربه کنید قایق‌ سواری با قایق‌هایی است که کف شیشه‌ای دارند. این قایق‌ها شما را به دل دریا می‌برند و منظره بسیار بی‌نظیری از موجودات دریایی شگفت‌انگیز را برایتان به نمایش می‌گذارند.
چشم‌انداز اسکله امکان مشاهده نقاط دوردست را از زاویه‌ای جدید برای شما فراهم می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید چشم‌انداز متفاوتی از دریا و سواحل کیش را ببینید، بازدید از این ساحل تفریحی را از دست ندهید.

پارک ساحلی سیمرغ کیش

مجسمه‌ها و فیگورهای جذاب و مسیر پیاده‌روی بی‌نظیر این منطقه ساحلی جزو مهم‌ترین جذابیت‌های پارک ساحلی سیمرغ محسوب می‌شود. این پارک ساحلی که در جنوب شرقی کیش واقع شده، مساحتی در حدود پانزده هکتار متر مربع دارد و به دلیل وجود یک مجسمه بسیار زیبا به شکل سیمرغ، پارک ساحلی سیمرغ نامیده می‌شود.
علاوه بر پیاده‌روی و تماشای مجسمه‌ها، تفریحات آبی گوناگونی مانند جت اسکی، پاراگلایدر، پاراسل و دیگر موارد هم در این منطقه ساحلی برای گردشگران ارائه می‌شود. اگر به ساحل سیمرغ رفتید، بازدید از پارک معروف دلفین‌ها را هم از دست ندهید. این پارک دقیقا مقابل ساحل سیمرغ واقع شده است.

 

جمع بندی
در این مطلب بهترین و زیباترین سواحل کیش را برایتان معرفی کردیم. برای این که بتوانید بهترین ساحل جزیره کیش را برای گشت و گذارتان انتخاب کنید، ابتدا باید به این نکته توجه کنید که کدام دسته از امکانات گردشگری برایتان اهمیت بیشتری دارد!
آیا به دنبال یک ساحل بکر و آرام برای استراحت و پیاده‌روی هستید یا وجود تفریحات و ورزش‌های دریایی برایتان اهمیت بیشتری دارد! آیا دوست دارید در ساحل عکاسی کنید یا وجود امکانات تفریحی جذاب مانند رستوران‌ها و کافه‌های ساحلی برایتان مهم‌تر است! اگر پیش از بازدید ساحل این اهداف را مشخص کنید می‌توانید مناطق ساحلی مناسب‌تری را برای خودتان انتخاب کنید و سفر جذاب‌تری به جزیره زیبای کیش داشته باشید.

نظرات کاربران
دیدگاه