کیش

کیش

جزیره کیش کجاست

کیش همیشه جزو جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران بوده و سالانه میلیون‌ها نفر برای بازدید و تجربه امکانات تفریحی و هیجان‌ انگیزش به این جزیره دوست‌ داشتنی سفر می‌کنند. جزیره کیش همواره از گذشته مورد توجه بوده و در دوره‌های تاریخی مختلف به‌ عنوان یک مرکز تجاری مهم به حساب می آمده است. همچنین در سال‌های اخیر با شناخت پتانسیل‌های فراوان این جزیره مرجانی، سرمایه‌گذاری‌های فراوانی از جمله هتل‌های متعدد، فرودگاه، امکانات تفریحی و جاذبه‌های توریستی بی‌نظیری در آن ایجاد شده که این جزیره دیدنی را به مقصدی جذاب تبدیل کرده است.

جاذبه‌های گردشگری کیش

جاهای دیدنی کیش، این جزیره مرجانی به‌ قدری زیاد است که می‌توان از آن یک کتاب نوشت! از پارک دلفین گرفته تا پارک ساحلی مرجان، کشتی یونانی، شهر باستانی حریره، شهر زیرزمینی کاریز و بسیاری از مکان‌های دیدنی دیگر که می‌توانید در مورد تمامی آنها مطالب و عکس‌های زیادی پیدا کنید. در ادامه این مطلب از NPK برخی از پربازدیدترین جاذبه‌های این شهر را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

شهر زیرزمینی کاریز کیش

قدمت شهر زیرزمینی کاریز به 2500 سال پیش برمی‌گردد. زمانی که قنات‌های شهر کیش، آب مصرفی ساکنین را تا مدت‌ها تأمین می‌کرد. اکنون پس از سال‌ها، قنات‌ها تبدیل به یک شهر زیرزمینی شده‌اند که پر از تونل و فسیل جانوران گوناگون است و بقایای صدف‌ها و مرجان‌ها بر روی سقفش نیز قابل مشاهده است.

پارک دلفین‌ کیش

پارک دلفین‌ها مکانی عالی برای گذراندن اوقات خوش در کنار خانواده است. این پارک با داشتن گونه‌های جانوری متعدد نظیر دلفین، شیر دریایی، وال سفید به همراه مربیانی که در کنارشان هستند تا حرکات نمایشی خود را نشان دهند، تجربه جالبی را برایتان در تور کیش رقم خواهد زد.

شهر باستانی حریره کیش

شهر باستانی حریره در جزیره کیش که بیش از 800 سال قدمت دارد، امروز از آن فقط بقایایی از خانه، مسجد و حمام به‌ جای‌ مانده است. این مکان در قسمت شمالی جزیره است و در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است. در نزدیکی شهر حریره پارک درخت سبز نیز قرار دارد که این درخت با طول عمر 600 سال، کهنسال‌ترین درخت جزیره محسوب می‌شود.

 

شهر باستانی حریره

سواحل کیش

یکی از بهترین مکان‌ها برای گذراندن اوقات خوش در کنار خانواده و دوستان سواحل کیش است. قدم زدن کنار ساحل و دیدن طلوع و غروب خورشید برای همه دلنشین و آرامش بخش است. سواحل تماشایی بسیاری در این جزیره هستند و حتماً باید بخشی از سفرتان را به دیدن زیبایی‌های سواحل کیش اختصاص دهید.

ساحل میرمهنا کیش

معرفی سواحل کیش را با بزرگترین آنها شروع می‌کنیم. ساحل میرمهنا به‌ واسطه اسکله بزرگی که در آن قرار گرفته به دو بخش تقسیم شده است و امکانات تفریحی گسترده‌ای دارد. این ساحل دارای زمین بازی کودکان، مسیر دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری، اجرای موسیقی زنده، آلاچیق، امکانات ماهیگیری و بازارهای فراوانی است.

ساحل درختان نارگیل کیش

همان‌طور که از نامش پیداست این ساحل مملو از درختان نارگیل است. نزدیک به 3000 درخت نارگیل در این ساحل روییده است و منظره‌ای منحصربه‌فرد در کیش به وجود آورده است. این ساحل با شن‌های نقره‌ای و غروب‌های جذاب یکی از محبوب‌ترین ساحل‌های جزیره است که در قسمت شرقی آن واقع شده است.

ساحل مرد ماهیگیر کیش

ساحل مرد ماهیگیر یکی از جاذبه‌های ساحلی جزیره است که در امتداد شرقی خلیج‌فارس قرار دارد و دومین مجسمه بزرگ ایران که 12 متر ارتفاع دارد نیز در آن قرار دارد. این پارک ساحلی مساحتی بالغ بر 4 هزار متر مربع دارد و پوشیده از گونه‌های متنوع گیاهی است. هر ساله جشنواره مجسمه‌های شنی در این ساحل زیبای کیش برگزار می‌شود که می‌توانید از آن دیدن کنید.

 

ساحل مرد ماهیگیر کیش

مراکز خرید کیش

افراد بسیاری هستند که هدف از سفرشان خرید است و بس! از آنجایی که این جزیره منطقه آزاد محسوب می‌شود و واردات کالا هزینه گمرک ندارد، قیمت اجناس نسبت به شهرهای دیگر کمتر است و افراد بسیاری را ترغیب می‌کند تا خرید خود را در آنجا انجام بدهند. در ادامه بهترین مراکز این شهر را معرفی خواهیم کرد که در تور کیش نوروز نیز می توانید سری به آنها بزنید و لوازم مورد نظر خود را خریداری کنید.

مرکز خرید دامون کیش

این مرکز خرید یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید در کیش است که بیش از 100 غرفه تجاری و خدماتی دارد و محصولات متنوعی از طلا و زیورآلات گرفته تا لباس‌های برند اروپایی و کالاهای دیجیتال را به فروش می‌رساند. همچنین این مرکز دارای پیست اسکی و شبیه‌ساز پرواز نیز هست.

مرکز خرید سارینا کیش

این مرکز اداری تجاری با نمای زیبا دارای 7 طبقه است که 2 طبقه آن تجاری است و پارکینگ اختصاصی نیز دارد. این مرکز خرید نیز غرفه‌های فراوانی دارد و می‌توانید هر نوع کالایی که می‌خواهید را در آنجا پیدا کنید.

بازار مروارید کیش

معماری زیبای این بنا از تخت‌ جمشید الهام گرفته شده است. بازار بزرگ مروارید یکی از شلوغ‌ترین مراکز خرید کیش است و مجموعه‌ای بزرگ از مغازه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در آن قرار دارد. برای خرید انواع برندهای پوشاک مردانه و زنانه، کیف و کفش و همچنین لوازم منزل می‌توانید به این مرکز خرید بروید.

بهترین مراکز خرید کیش

دیگر مراکز خرید کیش شامل مراکز خرید پردیس 2، پانیذ، بازار مریم، ونوس و دیگر موارد را نیز می‌توانید مدنظر قرار دهید تا در کنار سفرتان به جزیره زیبای کیش یک خرید مقرون‌ به‌ صرفه داشته باشید.

آب و هوای کیش

این جزیره در یک منطقه جغرافیایی خاص قرار دارد و آب و هوایی گرم و مرطوب دارد. میانگین دمای آن به 26 درجه می‌رسد. به دلیل قرار گرفتن بر روی پوشش گیاهی استوایی، در تابستان، آب و هوایی گرم و شرجی دارد، اما در پاییز، زمستان و اوایل بهار آب و هوایی معتدل و بسیار مطلوب دارد.

بهترین زمان سفر به کیش

کیش در نیمه اول سال خصوصاً تابستان، آب و هوای گرم و شرجی دارد. بهترین زمان سفر به این جزیره در نیمه دوم سال، در ماه‌های آذر، دی و بهمن است. فصل پاییز بهترین زمان برای انجام تفریحات آبی در جزیره کیش است. در این فصل هوا خنک‌تر است و امکان لذت بردن از ساحل و غواصی وجود دارد. فصل زمستان نیز آب و هوا معتدل و دلپذیر است و همچنین شهر آرام‌تر و خلوت تر است. اگر به دنبال آفتاب، شنا و تفریحات ساحلی هستید، می‌توانید با تور کیش تابستان سفر کنید. همچنین قیمت بلیط نیز در تابستان کمتر است.

بلیط تهران کیش

فاصله تهران تا این جزیره زیبا 1052 کیلومتر است که با هواپیما در کمتر از 2 ساعت به آنجا خواهید رسید. برای تهیه بلیط و سفر به این جزیره دوست‌داشتنی می‌توانید به آژانس‌های مسافرتی مختلف مراجعه کنید یا به‌ صورت اینترنتی اقدام به خرید بلیط کنید. در صورتی‌ که می‌خواهید هزینه کمتری پرداخت کنید می‌توانید بلیط چارتری یا لحظه آخری تهیه کنید و تا 90 درصد تخفیف بگیرید.

نقشه کیش

این جزیره مساحتی معادل 90 کیلومتر دارد و بیضی‌ شکل است. در مرکز آن فرودگاه بین‌المللی کیش قرار دارد و چند شهرک نیز در مناطق مختلف آن قرار دارد. در تصویر زیر می‌توانید نمای کلی از نقشه جزیره کیش را ببینید.

 

نقشه کیش

رستوران های کیش

پس از گشت‌وگذار و تماشای دیدنی‌های شهر، یک غذای خوب و باکیفیت لازم است تا دوباره انرژی بگیریم و برویم برای ادامه سفر. رستوران گردی و صرف غذاهای خاص می‌تواند لذت سفر را دوچندان کند. در ادامه بهترین رستوران‌های کیش را معرفی خواهیم کرد.

رستوران کوه نور کیش

یکی از زیباترین رستوران‌ها، رستوران کوه نور است که معماری داخلی آن به شکل صخره‌های کوه است و آبشارهای زیبایی نیز در محوطه هستند و فضای دلنشینی را به وجود آورده است. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای ایرانی و فرهنگی می‌شود و برای طرفداران هر نوع رژیم غذایی در کیش مناسب است.

رستوران میرمهنا کیش

کیفیت رستوران میرمهنا نیز بسیار بالاست و انواع غذاهای ایرانی و بین المللی را سرو می‌کند. حتماً غذاهای بومی این رستوران را در کیش امتحان کنید. این رستوران فضایی دنج دارد و موسیقی زنده نیز ارائه می‌کند.

رستوران هواری کیش

اگر می خواهید در کنار ساحل یک غذای دلچسب تجربه کنید، حتماً به رستوران ساحلی هواری سر بزنید. در این رستوران نیز انواع غذاهای باکیفیت و دریایی برای مهمانان سرو می شود.

بهترین رستوران های کیش

سایر رستوران های جزیره مانند فودکورت دامون، رستوران پدیده، رستوران کوه نور، رستوران رویال استار و موارد دیگر نیز از بهترین رستوران های جزیره هستند و بهترین غذاها را در جزیره کیش سرو می کنند.

هتل های کیش

مقاصد پرگردشگر و شلوغ نیازمند هتل های زیاد نیز هستند تا مسافران بتوانند در آنجا اقامت و امنیت داشته باشند. اگر خواهان بهترین امکانات هستید و دغدغه‌ای بابت هزینه زیاد ندارید می‌توانید در هتل های لوکس و 5 ستاره کیش اقامت داشته باشید. در صورتی که می خواهید کمتر هزینه کنید، گزینه‌های مقرون به‌ صرفه‌ تری نیز وجود دارند.

هتل داریوش کیش

هتل 5 ستاره داریوش با معماری جذابش که یادآور دوران باشکوه هخامنشیان است، جزو بهترین هتل‌های جزیره کیش محسوب می‌شود. این هتل امکاناتی نظیر زمین پینت‌بال، زمین تنیس، استخر، سونا، جکوزی و انواع ورزش‌های آبی را دارد.

هتل صدف کیش

هتل صدف نیز یک هتل شیک با امکانات خوبی است که نسبت به هتل‌های لوکس جزیره قیمت مناسب‌تری دارد. این هتل به فرودگاه و مراکز خرید نیز نزدیک است و تورهای جزیره‌ گردی نیز ارائه می‌کند.

هتل گاردنیا کیش

این هتل 4 طبقه نیز امکانات مناسبی دارد و یک هتل 3 ستاره محسوب می‌شود. این هتل به مراکز خرید و رستوران‌های جزیره نیز نزدیک است.

بهترین هتل‌ های کیش

هتل ترنج و هتل مارینا نیز جزو هتل‌های لوکس و گران جزیره محسوب می‌شوند و امکانات رفاهی زیادی در اختیارتان می‌گذارند. هتل فلامینگو و آرامیس جزو هتل‌های چهار ستاره هستند و قیمت پایین‌تری نسبت به هتل‌های لوکس دارند، اما امکانات خوبی برای میزبانی شما دارند.

 

سخن پایانی
مروارید درخشان خلیج فارس از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران است و جذابیت‌های زیاد دیگری نیز دارد که به دلیل طولانی شدن نمی‌توان همه آنها را در یک مطلب گنجاند. طبق آخرین آمار، این جزیره به عنوان سومین مقصد پر بازدید تعطیلات در خاورمیانه شناخته می‌شود و حتی از سایر کشورها نیز برای دیدن شگفتی‌ها به جزیره کیش می‌آیند. شما نیز قطعا تا به الان برای بازدید از این جزیره منحصر به‌ فرد وسوسه شده‌اید! بیش از این منتظر نباشید! چمدان‌ها را ببندید و راهی سفر به کیش شوید.

نظرات کاربران
دیدگاه