جاذبه های گردشگری کیش

جاذبه های گردشگری کیش

جاهای دیدنی کیش

جاذبه‌ های گردشگری کیش، این جزیره را به یکی از مکان‌های پر‌طرفدار و دیدنی ایران تبدیل کرده است به طوری که اغلب گردشگران داخلی و خارجی، بازدید از این جزیره را جزو برنامه سفر خود قرار می‌دهند. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین جاذبه های گردشگری کیش بپردازیم. اگر قصد سفر به این جزیره زیبا را دارید، حتما این مطلب را تا پایان مطالعه نمایید.

سواحل نقره فام کیش

جزیره کیش یکی از زیباترین سواحل دنیا را دارد. در این جزیره رنگ نقره‌ای کاملا غالب است و ساحل به وضوح دیده می‌شود. به همین دلیل سواحل نقره‌ فام کیش جزو زیباترین جاذبه‌ها و سواحل کیش شناخته می‌شوند. در برخی از سواحل کیش مرجان‌های دریایی نیز به آسانی قابل مشاهده هستند. با وجود سواحل مرجانی و نقره فام کیش می‌توانید یک سفر دریایی جذاب و به یادماندنی را تجربه کنید.

کشتی یونانی کیش

یکی از نمادهای قدیمی جزیره کیش، کشتی یونانی آن است. کشتی یونانی از سال 1345 تاکنون در دریا به گل نشسته است. قدمت و ماندگاری این کشتی پس از گذشت سال‌های طولانی، بازدید‌کنندگان را شگفت زده می‌کند. جذابیت این کشتی همراه با غروب آفتاب دو‌ چندان می‌شود. به همین دلیل اغلب مسافران در کیش و در هنگام غروب آفتاب با کشتی یونانی عکس می اندازند.

پایاب کیش

یکی از مکان‌های تاریخی در کیش، پایاب است. قدمت این مکان تاریخی به 2000 سال پیش باز می‌گردد. پایاب به کانالی گفته می‌شود که شیب تندی دارد و معمولا در کنار یک قنات یا چاه واقع می‌شود. با وجود چند پله در نزدیکی پایاب، افراد می‌توانند به راحتی به آب قنات در زیر زمین دسترسی پیدا کنند. در این مکان تاریخی زیبا، چایخانه و رستوران نیز وجود دارد. گردشگران می‌توانند علاوه بر بازدید از این مکان زیبا از رستوران و چایخانه آن نیز استفاده کنند. اگر به مکان‌های تاریخی و این سبک از جاذبه های گردشگری کیش علاقمند هستید، بازدید از این مکان را در سفر با تور کیش از دست ندهید.

پارک دلفین‌ کیش

یکی از معروف‌ترین جاذبه های کیش، پارک دلفین‌های آن است. حرکات نمایشی دلفین‌ها و بازی آنها با حلقه و توپ، خاطراتی به یاد ماندنی را از دلفین‌ها و سفر به کیش در ذهن افراد ثبت می‌کند. اغلب گردشگران هنگام سفر به کیش از پارک دلفین‌های کیش بازدید می‌کنند.

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی جزو جزایری است که در آن هنوز هم آثار اشغال هلندی‌ها و پرتغالی‌ها دیده می‌شود. افراد کمی در این جزیره ساکن هستند. به همین دلیل این جزیره بسیار دنج، ساکت و بی هیاهو است و آرامش فوق‌ العاده‌ای برای افراد درون‌گرا دارد. ساکنین این جزیره اغلب ماهیگیر هستند و شما با بازدید از این جزیره می‌توانید ماهگیری آنها را نیز مشاهده نمایید.

تله کابین کیش

تله کابین کیش یک مسیر 6 کیلومتری را به صورت رفت و برگشت طی می‌کند. ارتفاع تله کابین از سطح زمین 30 متر است. در این مسیر، دریای خلیج فارس و سواحل زیبای کیش به خوبی قابل مشاهده هستند.

اسکله تفریحی کیش

تماشای دریا در اسکله تفریحی کیش می‌تواند آرامش زیادی به بیننده در بهترین زمان سفر به کیش انتقال دهد. با وجود اسکله تفریحی کیش، می‌توانید موج های آب را در کمال آرامش مشاهده کنید و از دریا لذت بیشتری ببرید. این اسکله چوبی از ساحل کیش تا دل دریا ادامه دارد. منظره زیبا و خارق العاده‌ این اسکله محیط مناسبی برای عکاسی است.

 

اسکله تفریحی کیش

پارک ساحلی میرمهنا کیش

پارک میرمهنا برای تفریحات خانوادگی در آب و هوای کیش گزینه بسیار خوبی است. آلاچیق‌های متعددی در این پارک تعبیه شده است که محل مناسبی برای پیک نیک محسوب می‌شود. اسکله قایق‌های تندرو، سکوی تماشای دریا و زمین بازی کودکان از امکانات موجود در این پارک ساحلی زیبا در کیش هستند.

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش جزو زیباترین جاذبه های گردشگری کیش محسوب می‌شود. این مجموعه دارای دو آکواریوم جداگانه با وسعت متفاوت است. در این آکواریوم 70 گونه ماهی زیبا دیده می‌شود. علاوه‌ بر‌ این می‌توان یک کوسه واقعی را نیز از نزدیک مشاهده کرد. اگر به دنیای زیر آب و موجودات دریایی علاقمند هستید، حتما از آکواریوم کیش دیدن کنید.

خانه بومیان کیش

این خانه مردم شناسی با قدمت 200 ساله، محلی برای آشنایی با زندگی مردم این خطه است. این خانه دارای 15 اتاق است که هر یک تزئینات منحصر به فردی متناسب با فرهنگ جزیره دارند. اگر به فرهنگ و آداب و رسوم بومیان کیش علاقمند هستید، بازدید از این خانه را حتما در برنامه سفر خود قرار دهید.

مرکز فلای دامون کیش

فلای دامون مرکزی است که پرواز و هدایت هواپیما را برای افراد شبیه‌سازی می‌کند. در این مرکز می‌توانید پرواز با هواپیما را به صورت شبیه‌سازی شده تجربه کنید. این مرکز جزو گران‌ترین تفریحات کیش است. اگر رویای پرواز دارید با استفاده از امکانات این مرکز می‌توانید خود را به چالش بکشید.

پارک ساحلی سیمرغ کیش

پارک ساحلی سیمرغ یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کیش است که منظره‌ای زیبا دارد. در این پارک ساحلی، فضاهای ورزشی، زمین بدمینتون، پیست اسکیت، میز پینگ پونگ و دیگر موارد وجود دارد. همچنین مجسمه زیبایی در ساحل تعبیه شده است که با ظرافت خاصی طراحی شده و جذابیت این پارک را دو چندان کرده است.

پاراگلایدر کیش

گلایدر به عنوان یکی از جاذبه های تفریحی کیش، امکان تماشای دریای خلیج فارس از بالا را فراهم می‌کند. مربیان ویژه پرواز با گلایدر در کنار شما هستند تا بتوانید لذت پرواز با گلایدر بر فراز آب‌های نیلگون خلیج فارس را تجربه کنید. اگر اهل تجربه‌های هیجان‌انگیز هستید، گلایدر کیش انتخاب مناسبی برای شما در تور کیش نوروز نیز خواهد بود.

 

پاراگلایدر کیش

مسیر دوچرخه سواری کیش

یکی از جذاب‌ترین جاذبه های گردشگری کیش دوچرخه سواری است. در جزیره کیش، یک مسیر مجزای 92 کیلومتری برای دوچرخه سواری در نظر گرفته شده است که امکان گردش در دور تا دور جزیره را برای گردشگران فراهم می‌کند. در این محل امکان کرایه دوچرخه تک نفره، دو نفره و حتی دوچرخه برقی برای افراد فراهم شده است تا به راحتی بتوانند دوچرخه سواری کنند. با استفاده از دوچرخه سواری در این مسیر می‌توانید در طی چند ساعت از اطراف جزیره دیدن کنید.

پارک آبی اوشن کیش

اگر به تفریحات آبی علاقمند هستید، پارک آبی اوشن کیش به همین منظور طراحی شده است. در پارک آبی اوشن انواع تفریحات و بازی‌های آبی برای گردشگران فراهم شده است. در این پارک آبی وسیع، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و کافی شاپ‌های مختلفی برای رفاه حال افراد در نظر گرفته شده است. خانم‌ها و آقایان در تمامی رده‌های سنی می‌توانند از این پارک آبی استفاده کنند.

 

سخن پایانی
در این مطلب به معرفی تفریحات و جاذبه های گردشگری کیش پرداختیم. اگر قصد سفر به جزیره کیش را دارید توصیه می‌شود حتما از این جاذبه‌ها دیدن نمایید تا یک سفر رویایی و خاطره انگیز را تجربه کنید.

شما بازدید از کدامیک از جاذبه های گردشگری را به گردشگران و مسافران کیش توصیه می‌کنید؟

منتظر نظرات شما همراهان همیشگی NPK هستیم.

نظرات کاربران
دیدگاه