بهترین زمان سفر به بالی

بهترین زمان سفر به بالی

بهترین زمان سفر به بالی

بهترین زمان سفر به بالی این منطقه بسیار توریستی در کشور اندونزی با جزایر و سواحل متعدد و آب‌ و‌ هوای گرم و استوایی، در محدوده خارج از زمان باران‌ های استوایی ملقب به مونسون monsoon است. تقریباً به‌ جز ماه‌ های اکتبر، نوامبر، دسامبر و ژانویه یعنی مرداد، شهریور، دی و بهمن سایر ماه‌ های سال با باران‌ های شدید استوایی همراه است که برای گردشگری خیلی مناسب نیست.
در این متن فصل‌ ها، ماه‌ ها و جاذبه‌ های گردشگری بالی در فصول مختلف مورد بررسی قرار می‌ گیرند و سعی می‌ کنیم در مورد شرایط آب‌ و‌ هوایی و زمان مناسب از نظر شرایط جوی و زمان‌ بندی جشنواره‌ های معروف منطقه بالی توضیحاتی بدهیم.

بهترین زمان سفر به بالی چه فصلی است

بهترین زمان برای سفر به بالی زمانی است که ترافیک سنگین و سواحل شلوغ برای شما اهمیت ندارند. همان‌طور که می‌دانید بالی اصولاً جزیره شلوغی است و گردشگران زیادی با تور بالی برای تفریح هر سال به این جزیره می‌ آیند. در نتیجه ازدحام در بعضی مناطق این شهر زیاد است.
گفتنی است توریست‌ ها در فصل مناسب سفر موتور کرایه می‌ کنند و تعداد موتور ها و اسکوتر ها به‌ شدت افزایش می‌ یابد و بر شلوغی و ازدحام می‌ افزاید.
معمولاً در مرداد و شهریور که خشک‌ ترین ماه‌ های سال در بالی هستند و دمای هوا نیز مطبوع است، شرایط سفر به بالی مطلوب است. در ماه‌ های بهاری هم با آب‌ و هوای آفتابی و خورشید درخشان در سواحل بالی، سفر به جزیره بالی لذت‌ بخش است. مردم محلی در این ماه‌ ها خود را برای فصل گرم تابستان آماده می‌ کنند.
همچنین در ماه دسامبر بین 10 آذر تا 10 دی، دمای هوا بالا و بارانی است و جزیره بالی به دلیل سال نو میلادی و ایام تعطیلات کریسمس بسیار شلوغ است.
با این‌ حال، اگر باران‌ های سیل‌ آسا برای شما اهمیت ندارند، می‌ توانید در زمان‌ های کم‌ تر شلوغ نیز به بالی سفر کنید. یکی از مزایای سفر در این مقطع کاهش هزینه بلیت و محل اقامت است.
انتخاب بهترین زمان سفر به بالی ‌می‌ تواند لذت سفر و گشت‌ و گذار به گوشه و کنار جزایر بالی را لذت‌ بخش‌ تر کند.

آب و هوای بالی

اگرچه در فصل‌ های خشک و آخر سال، روزهای آفتابی کمتری وجود دارد، اما جزیره بالی همواره سرسبز و زیباست. به همین دلیل، هر فصلی از سال که به بالی سفر کنید، طبیعت فوق‌ العاده‌ ای را خواهید دید.
دمای هوا در جولای و اوت یعنی مرداد و شهریور به ۲۱-۲۷ درجه می‌ رسد و ماه‌ های آذر و دی نیز نسبتاً گرم هستند. به همین دلیل خرید بلیط تهران بالی و سفر به این جزیره دیدنی را در این ماه‌ ها هم پیشنهاد می‌ کنیم.
همان‌ طور که می‌ دانید بالی در مجاورت خط استوا قرار دارد و دارای آب‌ و هوای گرمسیری است. این‌ چنین است که رطوبت هوا در این جزیره همواره حدود ۸۵ درصد است و بهتر است برای تعرق زیاد و هوای شرجی آماده ‌باشید. با این‌ حال، بخش شمالی جزیره که منطقه سبز روستایی کینتامانی Kintamani در آن محل قرار گرفته، نسبت به سایر مناطق هوای خنک‌ تری دارد. ممکن است تمایل داشته باشید هوای خنک را در بالی تجربه کنید، پس کوه باتور را به شما پیشنهاد می‌ کنیم.
علاوه بر آن پیاده‌ روی در مسیرهای منتهی به ارتفاعات بالای کوه باتور Mount Batur یکی از جاذبه‌ های گردشگری بالی محسوب می‌شود. به‌ این‌ ترتیب در زمان‌ هایی که شرایط جوی مسیر تا با بالای قله مساعد است، گروه‌های زیادی از علاقه‌ مندان در مسیرهای طبیعی به سمت قله این کوه حرکت می‌ کنند. توصیه می‌ کنیم با استفاده دیدن نقشه بالی برای اطلاع از مسیرها استفاده کنید و از جاده‌ ای که در پشت این کوه ساخته‌ شده، این مسیر را با موتورسیکلت یا تاکسی طی کنید.

 

بهترین زمان سفر به بازی

سفر به بالی در فصل‌ های خلوت

با توجه به شرایط خلوت‌ تر و تعداد کمتر گردشگران، سفر به بالی در ماه‌ های سرد و مرطوب سال مزایایی هم دارد. همان‌ طور که پیش‌ از این اشاره کردیم در این فصل، هتل‌ های و رستوران های بالی با قیمت‌ های مناسب‌ تری پذیرای مسافران هستند چون تعداد بازدید کنندگان از جزیره بالی کاهش می‌ یابد. فراموش نکنید بهترین زمان سفر به بالی در فصول خلوت این امکان را به شما می‌ دهد تا به مکان‌ های دیدنی و مراکز خرید بالی با آرامش بیشتری سر بزنید.
همچنین هوا در این فصل صاف است و آلودگی‌ های ناشی از شلوغی کمتر است. تعامل با محلی‌ ها نیز ممکن است بهتر باشد، زیرا جمعیت کمتری در جزیره حضور دارند. با این‌ حال لازم به ذکر است که در این فصل نیز ممکن است باران‌ های طولانی و بیماری‌ های عفونی شایع باشند، همچنین دریا نیز طوفانی و مواج است که ممکن است محدودیت‌ هایی را در موج‌ سواری و قایق‌ سواری ایجاد کند.
با وجود این مشکلات در فصول بارانی و خلوت سال، بسیاری از مسافران همچنان ترجیح می‌ دهند در همین فصل به بالی سفر کنند. حتی تجربه گم‌ کردن راه در جنگل و باران‌ های سیل‌ آسا نیز نمی‌ تواند از جذابیت‌ های خاص بالی در این فصول برای مسافران تور خارجی بکاهد.

سفر به بالی در بهار

در این فصل، هوا خشک‌ تر می‌ شود، بنابراین بهار بهترین زمان برای موج‌ سواری در بالی است. همچنین در ماه‌ های ژانویه و فوریه، گردشگرانی که در کریسمس به بالی سفر کرده بودند، بالی را ترک می‌ کنند و جزیره خلوت می‌ شود. در این ماه‌ ها، بارش‌ ها بسیار شدید و میانگین دما ۳۰ درجه سانتی‌ گراد و رطوبت بسیار بالاست.
همان‌ طور که با نزدیک شدن به ماه مارس و انتهای فصل بهار، تعداد گردشگران کاهش می‌ یابد، هوا گرم و آفتابی‌ تر می‌ شود. پس با شروع ماه مارس، می‌ توان هتل‌ های بالی را با قیمت مناسب‌ تر رزرو کرد و از خلوتی جزیره هم لذت برد. اگر شما برای سفر به بالی در بهار برنامه‌ ریزی می‌ کنید این جشنواره‌ ها را توصیه می‌ کنیم:
یکی از جشنواره‌ های مهم در این فصل، عید نایپی Nyepi است که به روز سکوت هم مشهور است. در این روز از بهترین زمان سفر به بالی، تمام مسافران و توریست‌ ها باید در هتل‌ های خود باقی بمانند و هیچ صدایی از آنها بیرون نیاید. همچنین سواحل و مغازه‌ ها نیز بسته می‌ شوند. یادآور می‌ شویم که این روز به‌ عنوان روزی جدی محسوب می‌ شود و با رعایت تقویم هندو، در ماه فروردین یا اردیبهشت برگزار می‌ شود.
یکی دیگر از فستیوال‌ های مشهور در بالی، جشنواره رنگی هولی Holi Festival است که در اواخر اردیبهشت برگزار می‌ شود. این جشنواره به مناسبت آغاز بهار و پایان زمستان برگزار می‌ شود. خوب است بدانید پیروان مذهب هندو این روز را به‌عنوان نماد عشق، دوستی و محبت جشن می‌ گیرند. تجربه این جشنواره در فصل بهار می‌ تواند خاطره‌ انگیز باشد.
فصل تابستان در جزیره بالی
اگر شما علاقه‌ مند به آب‌ و هوای گرم و خشک هستید، بهترین زمان برای سفر به بالی در تابستان است. در برخی از روزهای تابستانی نیز ممکن است باران ببارد، اما این مانعی برای لذت بردن از تفریحات تابستانی در بالی نخواهد بود.
همچنین در ماه‌ های آوریل و می، آب‌ و هوا بسیار مطبوع است و رطوبت به حداقل خود می‌ رسد. در این ماه‌ ها دما کمی بالاتر می‌ رود و احتمال بارش نیز کمتر می‌ شود. نا گفته نماند تعداد گردشگران هنوز در این ماه‌ ها نسبتاً کم است، اما با نزدیک شدن به ماه ژوئن و اوت افزایش می‌ یابد. گفتنی است قیمت‌ ها در این ماه معقول هستند و می‌ توانید سفر به بالی را با هوای خوب و هزینه معقول تجربه کنید.
نکته دیگر، آب‌ و هوا در ژوئن است که بسیار خوب بوده و آفتاب زیاد، بارش کم و رطوبت پایین است. به همین جهت بالی در این ماه به علت موج‌ سواری و آفتاب گرفتن شلوغ است. یادآوری می‌ کنیم با پایان یافتن ژوئن، فصل گردشگری آغاز می‌ شود و قیمت‌ ها نیز افزایش می‌ یابند.
در بهترین زمان سفر به بالی در فصل تابستان توصیه می‌ کنیم از رویداد های زیر لذت ببرید:
روز ۱۷ اوت جشن استقلال اندونزی برگزار می‌ شود و بسیاری از شهروندان اندونزی در این روز ویژه ترجیح می‌ دهند به بالی سفر کنند و از زیبایی‌ های آنجا لذت ببرند. قطعاً برای مسافران خارجی نیز دیدن جشن روز استقلال اندونزی می‌ تواند جالب باشد.
جشنواره هنر بالی یکی از قدیمی‌ ترین و محبوب‌ ترین جشنواره‌ های کشور بالی است. این جشنواره رسماً از دومین شنبه ژوئن آغاز می‌ شود و تا اواسط جولای ادامه خواهد داشت. اگر در تابستان به بالی سفر می‌ کنید، این جشنواره را از دست ندهید.

 

جشن ها و فستیوال های بالی

سفر به بالی در پاییز

اگرچه اندونزی فصل پاییز رسمی ندارد، اما هوای ماه‌های شهریور تا مهر در این کشور شبیه به هوای پاییزی است. البته سفر به بالی در ماه‌ های سپتامبر و اکتبر نیز می‌ تواند انتخاب مناسبی باشد. در این ماه، تعداد گردشگران کم و آب‌ و هوا هنوز خوب است.
بهتر است بدانید که در انتهای ماه اکتبر بارش‌ ها و رطوبت بیشتر می‌ شود. یک نکته مهم دیگر این ‌که بارش‌ ها کوتاه‌ مدت هستند و تأثیر چندانی در برنامه‌ های سفر شما و بازدید از جاذبه‌ های بالی ندارند.
در فصل پاییز، رویداد ها و جشن‌ های بالی عبارت‌اند از:
هفته نوسا دوآ فیستاNusa Dua Fiesta: یک هفته پرشور و شاد که در ماه اکتبر یعنی مهر برگزار می‌ شود. در این هفته، تئاترها و نمایش‌ های عروسکی معروف اندونزیایی، فرهنگ و هنرهای دستی بالی به نمایش گذاشته می‌ شوند.
مسابقات گاو بازی: این مسابقات یکی از رویدادهای محبوب در جزیره بالی در فصل پاییز است و در نگارا Negara برگزار می‌شود. در این مسابقات، شرکت‌ کنندگان با گاوها در گل‌ و لای زمین‌ های کشت برنج و چای با یکدیگر به رقابت می‌ پردازند.
برای لذت بردن از زیبایی‌ های فصل پاییز در بالی اکیداً توصیه می‌ شود قبل از سفر، بهترین زمان سفر به بالی و شرایط آب‌ و هوا را بررسی کنید.

سفر به بالی در زمستان

در ماه اسفند، شرایط جزیره برای علاقه‌ مندان به موج‌ سواری بسیار ایده‌آل است. فراموش نکنید نیمه اول ماه دسامبر در بالی یعنی ۱۰ آذر تا ۱۰ دی خلوت و آرام است.
اگر تصمیم دارید در فصل زمستان به جزیره بالی سفر کنید، توصیه می‌ کنیم رویداد مراسم مذهبی گالونگان Galungan Ceremony که مهم‌ ترین تعطیلات در بالی است را از دست ندهید. مردم بالی باور دارند که در این روز، ارواح از زمین دیدار خواهند کرد. مراسم آیینی این روز می‌ تواند برای گردشگران جذابیت زیادی داشته باشد.

 

جمع‌ بندی
امیدواریم اطلاعات به اشتراک گذاشته‌ شده با شما در این متن درباره شرایط آب‌ و هوایی بالی در فصل‌ های مختلف و انتخاب بهترین زمان سفر به بالی مفید واقع‌ شده باشد.

نظرات کاربران
دیدگاه