نقشه بالی

نقشه بالی

جزیره بالی روی نقشه

بالی ملقب به جزیره خدایان، یکی از جزایر کوچک پهناورترین مجمع‌ الجزایر جهان، یعنی کشور اندونزی، واقع در جنوب خط استوا است. جزیره بالی که به تنهایی جمعیتی بیش از چهار میلیون نفر دارد، به دلیل فضایی سرسبز، سواحل بالی، مراکز خرید و تفریحی بی‌ نظیر خود، از مهم‌ ترین مناطق گردشگری جهان به‌ شمار می‌ آید و سالیانه بیش از هفت میلیون گردشگر، راهی این جزیره زیبا می‌ شوند. در ادامه این مطلب NPK برخی از موارد مهم در مورد نقشه بالی، مهم‌ ترین مکان‌ های واقع در این جزیره و دیگر نکات مهم در مورد آن را تشریح می‌ کنیم.

موقعیت جغرافیایی بالی

بالی یکی از جزایر واقع شده در بزرگ‌ ترین مجمع‌ الجزایر دنیا، اندونزی است. این کشور مسلمان‌ نشین که بیش از ۱۷۵۰۰ جزیره دارد، در جنوب شرقی آسیا و در مرز اقیانوس آرام و اقیانوس هند، یعنی شمال غربی استرالیا، جنوب غربی فیلیپین، شرق سنگاپور و جنوب تایلند واقع شده است. جزیره بالی با توجه به موقعیت مکانی‌ اش در این کشور، از دیدنی‌ ترین مناطق جهان محسوب می‌ گردد. بالی مساحتی حدود ۵۷۸۰ کیلومتر دارد. نقشه بالی به دلیل موقعیت جغرافیایی‌ اش، مانند دیگر مناطق جنوب آسیا، دارای آب‌ و هوایی بسیار گرم و مرطوب است.
مرکز بالی، شهر «دنپاسار» است و مانند دیگر مناطق کشور اندونزی، از تنوع نژادی و مذهبی گسترده‌ ای برخوردار است. بیش از ۹۲٪ مردم ساکن بالی، هندو هستند. زبان اصلی بالی مانند دیگر نقاط اندونزی، اندونزیایی است، اما اکثر مردم بومی این جزیره به دلیل حضور گسترده گردشگران به انگلیسی تسلط بسیار خوبی دارند. از مهم‌ ترین همسایگان جزیره بالی، می‌ توان به جزیره لمبوک که در غرب آن واقع شده، اشاره کرد. همچنین جزایر دیگری از جمله جزابر نوسا لمبونگان و نوسا پنیدا که جنوب شرقی این جزیره قرار دارند، آن را احاطه‌ کرده‌ اند. قابل به‌ ذکر است که فاصله جزیره بالی تا پایتخت کشور اندونزی یعنی جاکارتا حدود ۹۶۵ کیلومتر است.

آب و‌ هوای بالی

پیش‌ تر ذکر کردیم که این جزیره به دلیل موقعیت جغرافیایی‌ اش، اغلب اوقات آب و هوای گرم و شرجی‌‌‌ دارد و از نوسان دمایی کمی، برخوردار است. دمای سراسر نقشه بالی در اکثر نقاط سال، بین ۲۰ درجه تا ۳۵ درجه سانتی‌ گراد است، اما چیزی که فصول این جزیره را با هم متفاوت می‌ سازد، میزان بارش باران است.

بهترین زمان سفر به بالی

در‌ نهایت می‌ توان آب و هوای بالی در فصل‌ های مختلف را به شکل زیر تشریح کرد و بهترین زمان سفر به بالی را با توجه به برنامه و ترجیحات خود از بین فصل های سال انتخاب کرد.

تور بالی بهار

اوایل فصل بهار، میزان بارندگی جزیره بالی زیاد محسوب می‌ گردد، ولی از ابتدای اردیبهشت، بارندگی کم می‌ شود و هوا را برای گردشگران، مناسب می‌ سازد. از آن‌ جایی که بسیاری از فستیوال‌ های جزیره بالی در این بازه سال برگزار می‌ گردند، جزایر بالی در این فصل یکی از شلوغ‌ ترین حالت‌ های خود را سر می‌ کند.

تور بالی تابستان

در این فصل گرما در بالاترین حالت خود است و میزان شرجی بودن هوا تا حدی کاهش می‌ یابد و در نهایت، جزیره بالی در این فصل گرم و خشک محسوب می‌ گردد. از این رو تابستان شلوغ‌ ترین موقعیت جزیره بالی در تمام طول سال و تور بالی است‌. فصل تابستان بهترین فصل سال برای گردشگرانی که از تفریحات آبی و شنا لذت می‌ برند، محسوب می‌ گردد.

تور بالی پاییز

در فصل پاییز هوا کمی سردتر می‌ شود و میزان طوفان و امواج دریا افزایش می‌ یابد و از این رو آب و هوا برای گردشگرانی که قصد لذت بردن از تفریحات آبی را دارند مناسب نیست. در عوض فستیوال‌ های گسترده‌ ای در این فصل برگزار می‌ گردند، فستیوال‌ هایی از جمله جشنواره‌ های گاو بازی که از محبوب‌ ترین جشنواره‌ های بالی به‌ شمار می‌ آید‌.

تور بالی زمستان

در جزیره بالی خبری از برف و سرمای زیاد نیست، اما زمستان‌ های این جزیره بارندگی بسیاری را برای آن رقم می‌ زنند و این جزیره را شرجی‌‌ تر از‌ همیشه می‌ سازند.

 

نقشه بالی

دلایل سفر به بالی

جزیره بالی از نقاط گردشگری بسیار زیادی بهره‌ مند است که آن را به یکی از محبوب‌ ترین جاذبه‌ های توریستی جهان تبدیل می‌کنند. جاذبه‌ های گردشگری بالی را می‌ توان به‌ طور کلی به دو دسته طبیعی و انسانی تقسیم کرد.

طبیعت بالی

اگر به نقشه بالی نگاه‌ کنید، در نظر اول دلیل محبوبیت این جزیره را موقعیت دریایی‌ اش می‌ بینید. برای مثال دروازه اقیانوس که دو اقیانوس آرام و اقیانوس هند را به هم متصل می‌ کند و علاوه بر ایجاد زیبایی بی‌ نظیر، امکان لذت بردن از تفریحاتی از جمله غواصی، موج‌ سواری و کایت‌ سرفینگ را رقم می‌ زند. البته باید اشاره کرد تفریحات آبی از مهم‌ ترین دلایل اکثر گردشگر ها برای سفر به بالی در ایام عید با تور بالی نوروز نیز به‌ شمار می‌ آیند.
جزیره بالی، از طبیعتی بسیار غنی‌ برخوردار است. کوه‌ های آتش‌ فشان‌ جزیره بالی نه تنها جاذبه گردشگری جالبی محسوب می‌ گردند، بلکه باعث شده‌ اند این جزیره از فضای سرسبز و خاک بسیار حاصلخیزی برخوردار باشد و جنگل‌ های استوایی زیبا و مزارع بسیاری در آن توانسته‌ اند توجه گردشگران را به خود جلب کنند. بزرگ‌ ترین کوه آتش‌ فشان این جزیره، ملقب به‌ مادر کوه‌ ها، گودان آگانگ دارد و ارتفاعش به بیش از ۳۰۰۰ متر می‌ رسد. رودخانه خروشان آیونگ نیز یکی دیگر از نقاط مکانی محبوب این جزیره آتش‌ فشانی، برای گردشگران است. مزارع پلکانی برنج تلالالنگ هم یکی دیگر از موقعیت‌ های طبیعی محبوب جزیره بالی هستند.
جزیره بالی به دلیل آب و هوا و تنوع جانوری‌ اش، پارک‌ های بسیار زیادی بر نقشه بالی دارد که توجه گردشگران را به خود جلب می‌ کنند. معروف‌ ترین پارک‌ های جزیره بالی عبارت‌ هستند از پارک آبی واتربوم، پارک فیل‌ ها، پارک پرندگان و جنگل میمون‌ های اوبود.
۵۰۰ گونه مختلف مرجان‌، تپه‌ های مرجانی بی‌ نظیری را خلق کرده‌ اند. تنوع مرجان‌ های این جزیره هفت برابر مجمع‌ الجزایر کاراییب است، این مرجان‌ ها از دلایل بی‌ شماری هستند که نقشه بالی را برای مسافران تور خارجی چشم‌ گیر می‌ کنند.

معابد بالی

از آن‌ جایی که مردم این جزیره از تنوع نژادی و مذهبی زیادی برخوردارند، این جزیره معابد بسیار زیادی دارد. از مهم‌ ترین معابد در نقشه بالی می‌ توان به معبد اولون دانو براتان، معبد تانا لوط، معبد اولوواتو اشاره کرد. همچنین باید اشاره کرد که این جزیره از موزه‌ های بسیار جالبی در نقشه خود برخوردار است. ماسک‌ و نقاب‌ های نقاشی‌ شده، عروسک‌ های خیمه‌ شب‌ بازی و صنایع دستی، از مهم‌ ترین جاذبه‌ های گردشگری این جزیره محسوب می‌ گردند.
همچنین فستیوال‌ های گسترده از جمله فستیوال هنری بالی، فستیوال موسیقی بالی، فستیوال نوسا دو، فستیوال بادبادک‌ ها، عید نایپی، جشنواره گالنگان و کونینگن از دیگر نقاط گردشگری در نقشه انسانی جزیره بالی به حساب می‌ آیند.

 

بالی روی نقشه

بهترین مناطق بالی

همان‌ طور که اشاه کردیم، شگفتی‌ های بالی و مناطق توریستی‌ آن تنها به موقعیت دریایی و سواحل آن خلاصه نمی‌ شوند و نقاط مختلف این جزیره از جمله جمبرانا، بوللنگ، تبانان، کارنگاسم، جیانیار، بادونگ و جیمباران از نقاط بسیار جالب این جزیره هستند. دنپاسار، مرکز این جزیره در واقع در جنوب آن قرار دارد و امکانات رفاهی بهترش نسبت به دیگر نقاط جزیره باعث می‌ شوند انتخاب اغلب گردشگران برای اقامت در بالی باشد.

 

بالی در کدام کشور است
سخن پایانی
نقشه بالی برای این جزیره موقعیت جغرافیایی بی‌ نظیری را رقم می‌ زند و باعث می‌ شود علاوه بر دارا بودن سواحلی زیبا، از جنگل‌ های استوایی و تنوع جانوری بالایی برخوردار باشد. معابد بسیار و فرهنگ مردم ساکن بالی نیز باعث شده معابد بسیار زیبایی در سراسر این جزیره وجود داشته باشند و فستیوال‌ های مختلفی در تمام طول سال برگزار گردد.
نظرات کاربران
دیدگاه