جاذبه های گردشگری سامویی

جاذبه های گردشگری سامویی

جاهای دیدنی سامویی

سامویی یکی از زیباترین مقاصد گردشگری کشور تایلند در کنار سفر به پوکت، بانکوک و پاتایا است. سامویی به سبب داشتن جاذبه‌های گردشگری متنوعی که دارد، توانسته است گردشگران زیادی را به خود جذب کند. این جزیره به حدی زیبا و دلنشین است که در زبان تایلندی به آن کو سامویی به معنای بهشت گمشده، گفته می‌ شود. ساکنان جزیره سامویی در کنار گردشگری، به ماهیگیری، صادرات نارگیل و کائوچو مشغول هستند. سواحل شرقی کو سامویی که قطب گردشگری این جزیره به شمار می‌ آيد، توسعه ‌یافته‌ ترین بخش‌ های جزیره را شامل می‌ شود. در ادامه این مطلب NPK قصد داریم جاذبه های گردشگری سامویی را معرفی کنیم.

معرفی جاهای دیدنی سامویی

سامویی از جمله زیباترین و محبوب‌ ترین نقاط گردشگری تایلند به شمار می‌ آید که در سواحل شرقی خلیج تایلند قرار دارد. سامویی یکی از بزرگ‌ ترین جزایر تایلند محسوب می‌ شود و دارای مساحتی برابر با ۲۲۸ کیلومتر مربع است. جالب است بدانید که حجم بیشتر جزیره سامویی را طبیعت جنگلی فرا گرفته است. این در حالی است که از شرق تا غرب این جزیره توسط یک رشته کوه احاطه شده است. به عنوان بخشی از جذابیت‌ های طبیعی جزیره سامویی می‌ توان به سواحل ماسه‌ ای سفید، صخره‌ های مرجانی و درختان نارگیل این جزیره در تور تایلند اشاره کرد.

پارک ملی آنگ تونگ سامویی

Ang Thong

به عقیده بسیاری از گردشگران یکی از لذت‌ بخش ترین کارهایی که در کو سامویی و به طور کلی در سفر به کشور تایلند می‌ توان انجام داد، بازدید از پارک ملی انگ تونگ این کشور است. در حقیقت،‌ پارک ملی انگ تونگ، مجمع‌ الجزایری متشکل از ۴۲ جزیره است که هر یک از آنها زیبایی منحصر به ‌فرد و فوق العاده‌ ای برای مسافران در تور سامویی دارند.
شایان ذکر است که پارک ملی انگ تونگ تنها یک پارک ملی به حساب نمی‌ آید.‌ وجود صخره‌ های آهکی، غارهای صخره‌ ای، جنگل‌ های انبوه، آبشارهای زیبا، تالاب‌ ها، رودخانه‌ ها، صخره‌ های مرجانی و سواحل شنی،‌ این جاذبه دیدنی را به یکی از زیباترین نقاط دنیا کرده است.
نکته بسیار مهمی که باید در رابطه با بازدید از پارک ملی انگ تونگ تایلند به آن توجه ویژه داشته باشید این است که تنها قایق‌ های موتوری مورد تایید دولت اجازه ورود به این پارک را دارند. بنابراین قبل از رفتن به این محل که از جاذبه های گردشگری پاتایا است باید از طریق تور اقدام به رزرو قایق و تعیین زمان کنید.

راهب مومیایی‌ سامویی

Mummified Monk

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری سامویی، وات خونارام Wat Khunaram نام دارد. این مکان در واقع یک معبد بودایی در سامویی است که به دلیل راهب مومیایی ‌شده‌ خود در بین گردشگران به شهرت رسیده است. لازم به ذکر است که این راهب بودایی که لوانگ فو دانگ نام داشت، در سال ۱۰۷۳ میلادی و در زمان مراقبه درگذشت. اما نکته بسیار مهم در مورد این معبد این است که از زمان درگذشت راهب تا به امروز که بیش از ۵۰ سال از آن گذشته است، همچنان جسد راهب به طرز شگفت انگیزی سالم باقی مانده است.
برای بازدید از راهب مومیایی‌ شده در سامویی باید به آدرس Na Mueang, Ko Samui District, Surat Thani 84140 مراجعه کنید. ساعت بازدید از راهب مومیایی شده Wat Khunaram همه روزه از ساعت ۷ صبح الی ۵ بعد از ظهر است. بهتر است بدانید که بازدید از راهب و ورود به معبد کاملا رایگان است.

 

مجسمه بودای بزرگ سامویی

مجسمه بودای بزرگ

Big Buddha

مجسمه بودای بزرگ نیز از جمله مکان‌ هایی دیدنی و بسیار مهم تایلند است که پیشنهاد می شود در تور سامویی نوروز نیز حتما از آن بازدید کنید. مجسمه بودای بزرگ در مجموعه‌ ای با نام معبد وات فرا یایی Wat Phra Yai واقع شده است. بهتر است بدانید که این معبد در یکی از جزایر سواحل شمال شرقی کو سامویی قرار دارد. مجسمه بودا به حدی بزرگ است که در مسیر پرواز به جزیره سامویی نیز قابل مشاهده است.
در حقیقت، مجسمه بودا در بالای پله‌ های معبد قرار گرفته و بیش از ۱۲ متر ارتفاع دارد. بسیاری از گردشگران معتقدند که علاوه بر بازدید از معبد و مجسمه که بی ‌نهایت زیبا و لذت‌ بخش هستند، بازدید از کل محوطه و طبیعت آن نیز بسیار خارق العاده است. بهتر است بدانید که در محوطه معبد وات فرا یایی از مجموعه جاذبه های گردشگری سامویی، بازار کوچکی که شامل انواع سوغاتی‌ های تایلندی،‌ لباس و زیورآلات مذهبی است،‌ دایر است.
آدرس مجسمه بزرگ بودا در ساحل بودای بزرگ، جاده ۴۱۷۱، بوفوت واقع شده و ورود به آن رایگان است. همچنین لازم به ذکر است که ساعت بازدید از این معبد شامل ۲۴ ساعت شبانه‌ روز و ۷ روز هفته است. به عبارت ساده‌ تر معبد همواره باز بوده و تعطیلی ندارد.

باغ مخفی بودا

Secret Buddha Garden

جالب است بدانید که در سال ۱۹۷۶، کشاورزی به نام نیم تانگ‌ سوک، تنها با قرار دادن مجسمه‌ هایی در اطراف زمین خود، ساختن این باغ را آغاز کرد. پس از درگذشت کشاورز باغ مخفی بودا به یک مکان عمومی و یکی از جالب‌ ترین مکان‌ های دیدنی سامویی تبدیل شد. گردشگران تور خارجی سامویی می‌ توانند علاوه بر قدم ‌زدن در این باغ بسیار زیبا و تماشای زیبایی‌ های بی‌ حد و حصر آن، از دیدن مجسمه‌ های آن که هر کدام داستان مخصوص به خود را دارند، لذت ببرند.
باغ مخفی بودا در جاده ۴۱۶۹ در بان ساکت، Thanon Dhupatemiya, Na Mueang واقع شده است. ساعت بازدید از این باغ همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۵ عصر است و هزینه ورود به آن برابر با ۸۰ بات است.

معبد وات پلای سامویی

Wat Plai Laem 

معبد وات پلای لائم یکی دیگر از معابد فوق العاده زیبا در جزیره سامویی است. لازم به ذکر است که یکی از دلایل معروف بودن معبد وات پلای لائم، به سبب وجود مجسمه گوانین، الهه رحمت و شفقت در این معبد است. در توصیف این مجسمه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری سامویی باید اینطور گفت که این مجسمه بزرگ و با شکوه،‌ دارای لباسی طلایی و ۱۶ بازو است.
بسیاری از افراد معتقدند که این مجسمه بر معبد و محوطه آن به طور فوق العاده و شگفت‌ انگیزی سلطه دارد. جالب است بدانید که معبد وات پلای لائم در نزدیکی مجسمه بودای بزرگ قرار داشته و گردشگران تور تایلند نوروز نیز می‌ توانند در یک نیم‌ روز، به‌ راحتی از هر دوی آنها بازدید کنند.
معبد وات پلای لائم در سامویی و در آدرس جاذبه ۴۱۷۱ واقع شده است. شایان ذکر است که امکان دسترسی به معبد وات پلای لائم از طریق کمربندی بزرگراه ۴۱۶۹ نیز وجود دارد. بازدید از معبد برای همگان آزاد بوده و هزینه ورودی ندارد. با این حال توجه داشته باشید که امکان بازدید از معبد همه روزه و تنها از ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر وجود دارد.

آبشار ناموانگ سامویی

Na Muang Waterfalls

آبشارهای ناموآنگ، در واقع دو آبشار بسیار زیبا در جزیره کو سامویی هستند که تنها به ‌اندازه ۵ دقیقه رانندگی با یکدیگر فاصله دارند. این دو آبشار بدون شک از زیباترین و بهترین دیدنی های طبیعی و جاذبه‌ های گردشگری سامویی به شمار می‌ آيند. لازم به ذکر است که علاوه بر خود آبشارها که زیبایی خارق ‌العاده‌ و منحصر به فردی دارند، جنگل انبوهی که این دو آبشار را در بر گرفته است نیز بی‌ نهایت زیبا و دیدنی است.
نکته‌ ای که در مورد بازدید از این دو آبشار باید به آن توجه داشته باشید این است که برای بازدید از این ۲ آبشار باید کمی کوهنوردی انجام داد. در نتیجه اگر قصد بازدید از آبشارهای ناموآنگ را دارید،‌ حتما از کفش و تجهیزات لازم برای کوهنوردی استفاده کنید.
آبشار ناموآنگ، به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری سامویی در آدرس، جاده ۴۱۶۹، Na Mueang, Ko Samui District, Surat Thani 84140 واقع شده و امکان بازدید از آن همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۵:۳۰ عصر وجود دارد. علاوه بر این، شایان توجه است، ‌با اینکه بازدید از آبشار رایگان است، اما برای مواردی مثل پارکینگ و اجاره اسکوتر، حتما باید پول، همراه خود داشته باشید.

 

جاهای دیدنی سامویی

معبد لایم سور پاگودا

Laem Sor Pagoda

لایم سور، یک بنای عظیم و عجیب است که در ساحلی آرام و دور از مناطق توریستی محبوب و برخی از جاذبه های گردشگری سامویی قرار دارد. در وهله اول که به این بنا عظیم نگاه می‌ کنید، اینطور به نظر می‌ آید که بنا به‌ طور کامل با طلا پوشانده شده است. این در حالی است که برای نمای این ساختمان که در واقع یک بت کده است، از کاشی‌ های زرد رنگ با ابعاد کوچک استفاده شده است.
استفاده از این کاشی‌ های زرد رنگ سبب شده تا ساختمان ظاهری درخشان داشته باشد. بت‌ کده لائم سور در آدرس ۱۶۶/۹۲ Moo 2، خارج از جاده ساحلی چاونگ واقع شده است. سانس بازدید از اجراهایی که هر شب در این مکان اجرا می‌ شوند، ساعت ۲۰، ۲۱:۳۰ و ۲۳ است. توجه داشته باشید با اینکه بازدید از این مکان رایگان است، اما برای مواردی مثل خرید نوشیدنی و غیره باید مقداری پول همراه خود داشته باشید.
نظرات کاربران
دیدگاه