سامویی

سامویی

سامویی کجاست

سامویی که به کو ساموئی نیز شناخته می‌شود، جزیره‌ ای در تایلند است که قدمت زیادی دارد ولی ازآنجایی‌که تا 50 سال پیش توجه زیادی به آن نشده بود، مکان‌ های بسیار دست نخورده و زیبایی دارد تا مقصد شما برای سفری رویایی شود. با NPK همراه باشید تا از گوشه و کنار این جزیره زیبا با خبر شوید.

جاذبه های گردشگری سامویی

این جزیره‌ در جنوب شرقی آسیا، با جاذبه‌ های گردشگری فراوان، هر ساله میزبان گردشگرانی از سرتاسر جهان است. از معابد باستانی گرفته تا پارک‌ های طبیعی و مزارع مار ها، هر کدام جاذبه گردشگری منحصر به‌ فردی در ساموئی هستند.
پارک ملی مو کو آنگ تونگ با چشم‌ انداز های ساحلی فراوان و پارک دریایی آنگ تونگ با جزایر زیبا، از جاذبه‌ های برتر این جزیره به شمار می‌ آیند. همچنین، معابد بودایی و مزارع مارها نیز از مکان‌ های دیدنی جذابی هستند که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کنند.
شما در باغ پروانه، باغ وحش و باغ جادویی می‌ توانید با زیبایی‌ های طبیعی و جانوران محلی آشنا شوید. همچنین مزرعه کروکودیل‌ ها و کمپ فیل‌ ها فرصتی را برای لمس یک تجربه نزدیک با جانوران وحشی در تور تایلند برای شما فراهم می‌ کنند.

 

تور سامویی

سواحل سامویی

سواحل جزیره سامویی در شرق تایلند واقع شده‌ اند و از جمله مقاصد گردشگری محبوب در منطقه محسوب می‌ شوند. سواحل زیبای این جزیره از جمله سواحل چوینگ، ساحل لامایی، ساحل بودای بزرگ، ساحل مائنام، و ساحل بوفوت هستند. هر یک از این سواحل دارای ویژگی‌ ها و امکانات متنوعی هستند که باعث شده تا گردشگرانی از سراسر جهان به این مناطق سفر کنند.
سواحل جزیره از آب زلال و شن نرم برخوردارند که شنا در آنها لذت‌ بخش و دلپذیر است. همچنین فعالیت‌ هایی مانند جت‌ اسکی و موج‌ سواری نیز از جمله سرگرمی‌ های مورد علاقه گردشگران در این سواحل است. امکانات اقامتی در اطراف سواحل سامویی نیز بسیار متنوع بوده و متناسب با سلیقه و بودجه مسافران مختلف ارائه می‌ شود. همچنین، سرگرمی‌ های شبانه‌ روزی و پویایی که در اطراف سواحل وجود دارد، برای شما اوقات مفرحی را در کنار عزیزانتان فراهم می‌ کند.

مراکز خرید سامویی

از معروف‌ ترین مراکز خرید سامویی، فیشر من ویلیج است. این مرکز خرید به عنوان یک عمده‌ فروشی عظیم شناخته می‌شود و اجناس متنوعی از تیشرت و لباس‌ های مد روز تا سوغاتی‌ هایی با انواع قیمت‌ های مختلف دارد. از مهم‌ ترین ویژگی‌ های این مرکز خرید این است که در تمام طول شبانه روز باز است و میتواند از گزینه های مناسب برای خرید در تور سامویی نوروز نیز باشد.
مرکز خرید تسکو لوتوس نیز به عنوان یک مرکز خرید زنجیره‌ ای شناخته می‌شود. این مرکز خرید به شکل یک خانه تایلندی سنتی طراحی شده و دارای مغازه‌ها، رستوران‌ ها، غذاخوری‌ ها، بازی بولینگ و حتی یک سینما است. از مهم‌ ترین ویژگی‌ های این مرکز خرید این است که تنوع و گستردگی بسیاری دارد.
مرکز خرید چاونگ نیز در ساحل چاونگ واقع شده و به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین مراکز خرید در سامویی شناخته می‌ شود. این مرکز خرید به خاطر و امکانات متنوع دیگر، گردشگران را به خود جذب می‌ کند. از مهم‌ ترین ویژگی‌ های این مرکز خرید این است که لباس‌ های شیک و به روز، جواهرات زیبا و لوازم به‌روز دیگری را برای شما فراهم کرده است.
مرکز خرید بیگ سی نیز به عنوان مرکز خرید زنجیره‌ ای در میان مردم شناخته می‌ شود. در این مرکز خرید انواع اجناس از طلا و جواهر تا لوازم آرایشی و تلفن‌ های همراه را به فروش می‌ رسد. از مهم‌ ترین ویژگی‌ های این مرکز خرید در سامویی طراحی داخلی زیبا و ویترین‌ های جذاب آن است که تجربه خرید لذت‌ بخشی را برای شما به ارمغان می‌ آورد.
سنترال فستیوال به عنوان بزرگترین مرکز خرید جزیره معروف است. این مرکز خرید در سه طبقه ساخته شده. از لباس‌ ها و پوشاک گرفته تا محصولات آرایشی و لوازم جانبی، در اینجا همه چیز یافت می‌ شود. همچنین، بافت زیبای باغ اطراف سنترال فستیوال، تجربه خرید را برای گردشگران جذاب تر می‌ کند. از مهم‌ ترین ویژگی‌ های این مرکز خرید بزرگی و امکانات متنوعی‌ است که برای خریداران فراهم کرده است.

آب و هوای سامویی

این جزیره، دارای آب و هوای گرمسیری است. دما در طول سال به‌طور میانگین بین 23 تا 30 درجه سانتی‌گراد است که البته تغییرات دما قابل پیش‌بینی نیست. فصل گرما از مارس تا آپریل با دما های بالای 32 درجه سانتی‌گراد آغاز می‌شود، در حالی که فصل سرد از آخر نوامبر تا اواخر ژانویه است. بیشترین حجم بارش باران در ماه‌ های سپتامبر تا دسامبر است. رطوبت نیز در طول سال متغیر بوده و بین 80 تا 85 درصد تغییر می‌ کند.

بهترین زمان سفر به سامویی

بهترین زمان سفر به سامویی در دسامبر تا فوریه است؛ زیرا گرما کاهش یافته و هوا خنک‌ تر است. در این ماه‌ ها، تعداد گردشگران افزایش می‌ یابد و در کنار آن قیمت‌ ها نیز کاهش می‌یابند. اما اگر باز هم به دنبال هزینه کمتری هستید، می‌توانید در فصل‌های کم گردشگر، از ماه مه تا اکتبر، سفر کنید. در این دوره، هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما به قیمت مناسب‌تری وجود دارند. همچنین در اواخر دسامبر تا مارس و همچنین در ماه آپریل، آب و هوای خوبی در سامویی وجود دارد. بنابراین، این ماه‌ ها نیز برای سفر به این جزیره مناسب هستند.

 

جاهای دیدنی سامویی

بلیط تهران سامویی

برای خرید بلیط هواپیما از تهران به ساموئی، شما می‌توانید از سایت‌ های معتبر استفاده کنید. در حال حاضر بلیط مستقیم از تهران وجود ندارد و برای سفر به این جزیره، شما باید از یک ایرلاین خارجی استفاده کنید که معمولاً حداقل یک توقف در مسیر دارد. ایرلاین‌ های معتبری مانند ترکیش، قطر، بانکوک، امارات، آنادولو جت، و فلای دبی پروازهای تهران به ساموئی را ارائه می‌ دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید بلیط ارزان‌ تر، می‌ توانید از گزینه‌ هایی مانند بلیط‌ های چارتر یا لحظه آخری استفاده کنید. همچنین، برای خرید، بلیط رفت و برگشت انتخاب بهتری خواهد بود زیرا معمولاً از بلیط‌ های یک‌ طرفه ارزان‌ تر هستند.

جزایر سامویی

جزایر نزدیک، گزینه‌ های بسیار خوبی برای ماجراجویی دریایی در خلیج تایلند هستند. این فعالیت در سامویی بسیار محبوب است. زیرا این نقطه گردشگری دارای مجموعه‌ ای از جزایر دیگر با فاصله نسبتا کمی از ساحل خود است.
جزیره کوه ووا تالاپ، محل مقر انگ تونگ پارک ملی دریایی است. این جزیره دومین جزیره بزرگ در این مجموعه است و دارای زیر ساخت‌ های اساسی از جمله بنگالو ها، مرکز اطلاعات، رستوران، و مرکز امداد است. جزیره کوه پانگان، جزیره‌ ای جذاب برای شب‌ زنده‌ داری با مناظر طبیعی زیبا و سواحل سفید پوش است. جزیره کوه تائو یکی از بهترین مقاصد غواصی در جنوب تایلند با مناظر خیره‌ کننده است. جزیره ماه کوه، معروف به تالاب نای اسمرالد با مناظر استثنایی و دومین جزیره محبوب در پارک ملی انگ تونگ است. جزیره تائن، کوتاه‌ ترین فاصله از ساحل جنوبی سامویی را دارد و برای تورهای روزانه شنا یا ماهیگیری مناسب است. پارک ملی آنگ تونگ، جواهری در خلیج تایلند با ۴۲ جزیره است که مناظری بی‌ نظیر را به چشمان شما هدیه می‌ دهد. جزیره مودسوم، همراه با جزیره تائن و معمولاً به عنوان یک تور روزانه از ساحل جنوبی جزیره با قایق قابل دسترس است.

بازار های شبانه سامویی

در این جزیره تایلندی، بازارهای شبانه فراوانی وجود دارد که هر روز عصر برگزار می‌ شوند. این بازارها فرصتی مناسب برای خرید لباس، اکسسوری، سوغاتی و لذت بردن از غذاهای خیابانی تایلندی را برای شما فراهم می‌ کنند. از جمله بازارهای معروف می‌توان به چاونگ واکینگ استریت و مینام واکینگ استریت اشاره کرد. در این بازارها تنوع و جذابیت محصولات به همراه فضای شاد و هیجان‌ انگیز، تجربه خریدی به یاد ماندنی را در خاطرات شما به‌جا می‌ گذارد.

رستوران های سامویی

تنوع غذاها و رستوران‌ ها باعث شده که این جزیره یکی از مقاصد محبوب گردشگری و خوراکی در تایلند باشد. رستوران ReD Snapper واقع در جاده و ساحل Chaweng، به غذاهای مدیترانه‌ ای متفاوت و با کیفیت خود معروف است. فضای دلنشین و سرویس‌ دهی عالی آن را به یکی از برترین مقاصد گردشگران تبدیل کرده است. رستوران اچ بیسترو، واقع در ساحل بوفوت، غذاهای تایلندی، اروپایی و دریایی با کیفیت بالا را سرو می‌ کند.
محبوبیت این رستوران به دلیل طعم و کیفیت غذاها و همچنین خدمات عالی‌ اش است. رستوران 9Gems Restaurantواقع در جاده چاونگ، غذاهای تایلندی، آسیایی و اروپایی را سرو می‌ کند. فضای زیبا و منظره‌ های چشم‌ نواز اطراف آن به جذابیت این رستوران افزوده است. رستوران باراکودا با دکوراسیون جذاب و غذاهای مدیترانه‌ ای، در ساحل بوفوت قرار دارد و محلی است که می‌ توانید از غذاهای خوشمزه و لحظاتی شاد و رمانتیک در کنار ساحل سامویی لذت ببرید. رستوران Betelnut Restaurant با منوی گسترده‌ ای از غذاهای دریایی و تایلندی، یکی از برترین رستوران‌ ها در چاونگ و بوفوت محسوب می‌ شود.

هتل های سامویی

در این جزیره در کشور تایلند، چندین هتل لوکس و مجلل وجود دارد که هر کدام به نسبت قیمتشان، امکانات و خدمات خوبی را به مهمانان خود در تور سامویی ارائه می‌ دهند. در زیر به بیان ویژگی‌ های بر جسته پنج هتل برتر ساموئی پرداخته خواهد شد.
1. هتل بوفوت ریزورت اند اسپا
• امکانات: این هتل دارای 61 اتاق با امکاناتی مانند صندوق امانات، سالن اجتماعات، و ماهواره است.
• سرویس‌ ها: استخر روباز، سونا، زمین گلف، خدمات ماساژ و اسپا، و آبگرم درمانی از جمله سرویس‌ های ارائه شده هستند.
2. هتل کد سامویی
• امکانات: دارای 40 اتاق با صندوق امانات، استخر سر باز، و بالکن اختصاصی است.
• موقعیت: این هتل فاصله 16 کیلومتری از فرودگاه دارد.
3. هتل لانا سامویی
• امکانات: 75 اتاق با استخر با فضای باز و وای‌ فای رایگان را ارائه می‌ دهد.
• موقعیت: فاصله کوتاهی تا ساحل بوفوت و فرودگاه بین‌ المللی دارد.
4. هتل سانتی بوری بیچ ریزورت اند اس
• امکانات: این هتل دارای ویلا ها و سوئیت‌ های شیک با استخر روباز و اینترنت وای‌ فای رایگان است.
• طبیعت: احاطه شده توسط جنگل‌ های گرمسیری، این هتل برای دوستداران طبیعت بسیار جذاب است.
5. هتل فورسیزن ریزورت سامویی
• امکانات: 74 اتاق با باغ‌ های استوایی محاصره شده و استفاده از ماشین‌ های گلف برای گردش در هتل.
• سرویس: خدمات سرویسی عالی و فضای دلنشین از ویژگی‌ های این هتل است.

 

سخن پایانی
در نهایت باید گفته که این جزیره، با جاذبه‌ های گردشگری بسیار، طبیعت بکر و دست نخورده و حیات وحش ملموس خود، بهترین مقصد برای سفری آرامش‌ بخش برای شما در کنار عزیزانتان خواهد بود. امیدواریم با این مقاله اطلاعات خوب و کافی را درباره سامویی در اختیار شما قرار داده باشیم.

نظرات کاربران
دیدگاه