بهترین زمان سفر به هند

بهترین زمان سفر به هند

بهترین زمان سفر به دهلی

هر موقع از سال که به کشور شگفت‌ انگیز و دیدنی هندوستان سفر کنید بهترین زمان سفر به هند محسوب می‌ شود. این کشور با آب‌ و هوای متفاوت در هر نقطه از آن جذابیت‌ های فراوانی برای مسافران در تمام طول سال دارد. بسیاری از مناطق هند خیلی گرم هستند، در حالی‌ که برخی دیگر از مناطق این کشور آب‌ و هوای کوهستانی و مطبوع دارند.
گفتنی است تنوع آب و هوایی در مناطق مختلف هند توانسته این کشور را به مقصد مناسبی در همه فصل‌ های سال و برای همه گردشگران تبدیل کند. به‌ این‌ ترتیب ما در این مقاله به بررسی انتخاب بهترین زمان سفر به هند در فصل‌ های مختلف می‌ پردازیم تا بتوانید در هنگام سفر به این کشور از جاذبه‌ های گردشگری هند به‌ تمامی لذت ببرید.

آب و هوای هند

در ابتدا یادآور می‌ شویم با توجه‌ به تنوع آب و هوایی در هندوستان شما می‌ توانید بهترین زمان سفر به هند را برنامه‌ ریزی کنید. به‌ عبارتی‌ دیگر با در نظر گرفتن تنوع آب و هوایی در هندوستان در هر یک از فصل‌ های سال می‌ توان گزینه مناسبی برای سفر به این کشور انتخاب کرد.
در واقع از اوایل اسفند تا اوایل خرداد یعنی از ماه مارس تا ماه می تابستان هند محسوب می‌ شود. از طرفی دیگر از ماه ژوئن تا ماه سپتامبر که از اوایل خرداد تا اوایل مهر را شامل می‌ شود فصل باران‌ های موسمی در هند است. در نهایت زمستان هند است که از ماه اکتبر تا ماه فوریه یعنی از مهرماه تا اوایل اسفند را شامل می‌ شود. این نکته را یادآوری می‌کنیم که حتماً در برنامه‌ ریزی قبل از سفر به هند اطلاعات کافی از شرایط آب و هوایی این کشور داشته باشید.

تور هند بهار

شاید بتوان گفت که انتخاب فصل بهار بهترین زمان‌ سفر به هند است. فصل بهار در این کشور رنگارنگ است و طبیعت زیبای هند را به نمایش می‌ گذارد. در این فصل یکی از مشهورترین و البته پر طرفدارترین اتفاقات یعنی فستیوال هولی برگزار می‌ شود که در تور هند نوروز می توان به دیدن آن رفت. جشن رنگ در هند قدمتی تاریخی دارد و در آیین هندو جایگاه ویژه‌ ای دارد. جشن هولی در هندوستان به مناسبت آغاز فصل بهار و برای پیروزی خوبی بر شیطان برگزار می‌ شود.
در شب قبل از فستیوال هندی‌ ها در مقابل آتش برای دفع بدی‌ ها دعا می‌ کنند. در صبح روز بعد مردم در خیابان‌ ها و پارک‌ ها جمع می‌ شوند و پودرهای رنگی و بادکنک‌ های پر از آب را به سمت یکدیگر پرتاب می‌ کنند. گفتنی است که جشن هولی در تمام مناطق هند برگزار می‌ شود اما در شهرهای توریستی هند مانند دهلی‌ نو و بمبئی این جشن‌ ها به‌ صورت ویژه و با زیبایی هر چه تمام‌ تر برگزار می‌ شوند. خوب است طوری برنامه سفر خود به هند را هماهنگ کنید که بتوانید در این جشن شرکت کنید.
یادآوری می‌ کنیم که این فستیوال 20 -21 مارس و هم‌ زمان با شروع فصل بهار در ایران برگزار می‌ شود. چنانچه شما در فصل بهار به هند سفر کردید امکان دیدن کردن از جنوب هند و نواحی در شرق این کشور که شامل سواحل هند از جمله کارناتاکا، تامیل نادو، کرالا و سواحل آندورا می‌ شود را هم از دست ندهید.

تور هند تابستان

فصل تابستان شاید برای خیلی‌ ها بهترین زمان سفر به هند باشد چون که هم مدارس و هم دانشگاه‌ ها تعطیل هستند و هم عده بسیاری از خانواده‌ ها با گرم شدن هوا ترجیح می‌ دهند از تفریحات فضای باز در سفر به هند استفاده و لذت ببرند؛ اما در فصل تابستان به کدام منطقه هند سفر کنیم که بهترین زمان سفر به هند هم باشد! در پاسخ باید خاطرنشان کنیم که فصل تابستان در مناطق کوهستانی هند طرفداران بسیاری دارد. بهترین گزینه‌ هایی که برای سفر با تور هند در روزهای گرم تابستان در هند توصیه می‌ کنیم دارجلینگ در شرق، موسوری، نانیتال و مک لود گونی در قسمت شمالی هند و وایاناد در جنوب این کشور است.
البته می‌ توانیم مناطق دیگری را هم به شما معرفی کنیم تا اگر در تابستان برای سفر به هند برنامه‌ ریزی می‌ کنید آن‌ها را هم مدنظر داشته باشید. از جمله این مناطق تپه‌های بالای ابرها یا اویلی خلیج بنگال و جزایر آندامان هستند. همچنین مناطق کوهستانی کشمیر مانند سری نگر، پاها لگام و گول مارک هم گزینه‌ هایی عالی هستند که هوایی بسیار مطبوع و خنک دارند.
در پایان این قسمت پیشنهاد می‌ کنیم اگر در تابستان قصد سفر تور خارجی هندوستان را داشتید از رفتن به جنوب این کشور خودداری کنید. با این کار از خطر گرمازدگی شدید در امان خواهید ماند.

 

بهترین زمان سفر به هند

سفر به هند در پاییز

در اوایل ماه ژوئن فصل باران‌ های موسمی در هند شروع می‌ شود. نواحی جنوب غربی و شمال شرقی هند بیشترین میزان بارندگی در فصل باران‌ های موسمی را دارند. توصیه می‌ کنیم اگر به بارش باران و هوای دلپذیر علاقه‌ مند هستید، هنگام رزرو بلیط تهران هند فصل باران‌ های موسمی را برای سفر به هند انتخاب کنید.

تور هند زمستان

به نظر شما هند منطقه‌ ای گرمسیری است! البته نام هند ما را به یاد آب‌ و هوای گرمسیری می‌ اندازد اما نکته جالب این است که در کشور هندوستان ما شاهد مناطقی سردسیر و برفی هم هستیم. برای مثال به مناطق گانگ توک، تاوانگ، لاداخ و گلاسر می‌توانیم اشاره کنیم که در قسمت شمالی هند قرار دارند و آب و هوای هند در این مناطق سرد است.
این نکته را فراموش نکنید که اگر در زمستان منطقه مناسب برای سفرتان به هند را انتخاب کنید می‌ تواند تبدیل به بهترین زمان سفر به هند و خاطره‌ ای فراموش‌ نشدنی شود. به عنوان مثال ایالت راجستان که منطقه‌ ای بیابانی و گرم است در فصل‌ های دیگر غیر قابل بازدید است و برای سفر در زمستان پیشنهاد می‌ شود.
همچنین مناطق مرکزی هند مانند ناگپور، مادیا پرداش، گجرات و جیپور و همچنین بخش‌ هایی از کارناتاکای شمالی که در مناطق گرم و خشک قرار دارند برای سفر به هند در زمستان انتخاب‌ هایی بسیار عالی خواهند بود.

 

جشن هندی رنگ

معروف ترین فستیوال های هند

فستیوال‌ هایی که در هند برگزار می‌ شوند یکی از دلایل عمده سفر افراد و گردشگران به این کشور هزار رنگ است. این جشنواره‌ ها معمولاً در زمان‌ های خاصی برگزار می‌ شوند که دانستن آنها کمک می‌ کند تا بهترین زمان را برای سفری خاطره‌ انگیز به هند برنامه‌ ریزی کنید.
به‌ عنوان‌ مثال کارناوال گوآ که به مدت چهار روز است و سالیانه مسافران بسیاری از سراسر جهان را به خود جلب می‌ کند گزینه‌ ای عالی برای سفر به هند در بهترین زمان است. همچنین گوآ در زمان برگزاری فستیوال بهترین شرایط آب و هوایی عالی دارد که بر جذابیت این منطقه می‌ افزاید.
یکی دیگر از جشنواره‌ هایی که شرکت در آن گزینه‌ ای عالی برای سفر به هند محسوب می‌ شود جشنواره دیوالی است. این فستیوال در آبان‌ ماه و به مدت 5 روز برگزار می‌ شود. بازدید از این جشنواره و فستیوال هولی و گردش در بازارهای رنگارنگ هند به همراه خرید سوغات هند دنیایی از رنگ و زیبایی را در سفر به هند به شما هدیه می‌ دهند.

 

جمع‌ بندی
در این مطلب از NPK گوشه‌ ای از آب‌ و هوا در کشور هندوستان و حال و هوای سفر در هر فصل را بررسی کردیم. چنانچه شما فصل مناسب و بهترین زمان را برای سفر به هند انتخاب کنید و در یکی از فستیوال‌های مشهورش هم شرکت کنید بی‌شک سفری با تجربه متفاوت خواهید داشت. فراموش نکنید لذت دیدن این همه زیبایی با بهترین زمان سفر به هند تا سال‌ها در یاد خواهد ماند.

نظرات کاربران
دیدگاه