سواحل هند

سواحل هند

سواحل معروف هند

به عقیده بسیاری از گردشگرانی که به هند سفر کرده‌ اند یکی از هیجان انگیزترین کار‌ها در سفر به هند، گذراندن وقت و تفریح کردن در سواحل هند است. در حقیقت، اگر قصد شما از رفتن به سفر، گذراندن یک تعطیلات واقعی و لذت بخش، فارغ از نگرانی‌ های روزمره در یک مکانی هیجان انگیز است، گذراندن تعطیلات و سفر به هند از جمله بهترین انتخاب‌ ها برای شما خواهد بود. بهتر است بدانید، گذراندن یک تفریح مفرح و شاد در ساحل می‌ تواند برای شما بسیار انرژی بخش و عالی باشد. مهم‌ تر از همه اینکه شما در سفر به ساحل هندوستان این امکان را دارید که در نزدیکی یک دریای بی پایان و سواحل شنی، گرمای ماسه‌ های نرم و داغ را در زیر پاهایتان حس کنید و از وزش باد در موهایتان در تور هند لذت ببرید.

بهترین سواحل هند

جالب است بدانید خط ساحلی هندوستان، به عنوان یکی از طولانی‌ ترین سواحل جهان از مناظر فوق‌ العاده‌ زیبایی برخوردار است. این روزها، سواحل غربی هندوستان، در لیست برنامه‌های سفر اغلب مسافران قرار دارد. گذراندن تعطیلات در سواحل غربی هند، تجربه‌ های متنوعی مانند انجام فعالیت‌ های آرامش بخش تا ماجراجویی‌ های پر هیجان را برای افراد به همراه دارد. هر یک از سواحل کشور هند ویژگی‌ ها و خصوصیات مخصوص به خود را دارند و به این ترتیب، تجربه‌ های متفاوتی را برای مسافران به ارمغان خواهند آورند. این تجربه‌ ها، شامل مهمانی‌ های پر جنب‌ و جوش، ورزش‌ های آبی، گذراندن اوقات فراغت در خلیج‌ های شخصی و سایر فعالیت‌ های اینچنینی است.

سواحل کالپنی هند

جزیره و ساحل کالپنی که جزوی از مجمع الجزایر Lakshadweep به شمار می‌آید، درست در فاصله 400 کیلومتری از دریای عمان و دریای جنوب-غربی هندوستان واقع شده است. ساحل جزیره کالپنی توسط تعدادی تالاب‌‌ محاصره شده است. علاوه بر این امکان رفتن به سواحل پیتی، تیلاکام و چریام نیز از ساحل کالپینی ممکن است. همچنین با مسافرت به ساحل کالپینی امکان دیدن و لذت بردن از صخره‌‌ های مرجانی نیز وجود دارد. جالب است بدانید که یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌‌ های این ساحل، حفظ سنت‌ های قدیمی است، مردم این منطقه از سواحل هند همچون گذشته به کشت نارگیل و ماهیگیری مشغول هستند. یکی از اصلی‌‌ ترین تفریحات مسافران در ساحل کالپینی، ورزش‌ های آبی مانند قایق سواری با یک قایق بادی یا پارویی است. علاوه بر این، اگر در مسافرت به ساحل کالپینی یک قایق کف شیشه‌‌ ای کرایه کنید، می‌‌ توانید در حین قایق سواری، به تماشای زندگی لاک پشت‌ ها در کف دریا نشسته و غرق بکر بودنشان شوید. از آنجایی که آب و هوای این جزیره گرمسیری بوده و میانگین هوا در جزیره بین 28 تا 35 درجه سانتی گراد است، در نتیجه بهترین زمان برای سفر به این منطقه ماه ژانویه تا مه است.

ساحل رادانگار هند

ساحل زیبای رادانگار که در جزایر هولاک قرار دارد، به قدری چشم نواز و فوق العاده زیبا است که مجله تایم در سال 2004 میلادی این ساحل جذاب را به عنوان یکی از بهترین ساحل آسیایی و از جمله منحصر به‌ فردترین سواحل جهان در تور خارجی معرفی کرده است. تا زمانی که خودتان نبینید باور نخواهید کرد. وقتی که به این ساحل زیبا وارد می‌ شوید، به حدی محو زیبایی و بکر بودن آن خواهید شد که نیاز دارید تا ساعت‌ ها به آن خیره شوید. مسلماً گذراندن یک تعطیلات چند روزه در ساحل رادانگار، تبدیل به یک تعطیلات عالی و به یاد ماندنی در زندگیتان خواهد شد. وجود آب‌ های آبی زمردین آرام، ماسه‌ های سفید و جنگل‌ های سر سبز و غیره، همگی در کنار هم یک طبیعت بی نظیر و یک تعطیلات رمانتیک و زیبا را برای شما خواهند ساخت.
نکته حائز اهمیت در مورد جزیره رادانگار این است که هتل‌ ها و استراحتگاه‌ های نسبتاً زیادی در این جزیره بسیار زیبا قرار دارند. بنابراین در صورتی که تمایل دارید تا یک تعیطلات آرام و چند روزه داشته باشید، بهتر است از قبل در یکی از این اقامتگاه‌ ها، اتاق رزرو کنید. بهتر است بدانید که از جمله تفریحات رایج در ساحل رادانگار از مجموعه سواحل هند، شامل پیاده روی در ساحل، تمرین یوگا، تماشای منظره زیبا و منحصر به فرد است.

 

سواحل هند

ساحل باتر فلای گوا

ساحل باتر فلای یکی دیگر از سواحل کشور هندوستان است که درست در قسمت جنوبی جزیره گوا واقع شده است. با این حال جالب است بدانید که این جزیره بسیار زیبا نسبت به سایر سواحل این کشور، کمتر مورد بازدید و کاوش قرار گرفته است. از مهم‌ ترین زیبایی‌ های سواحل هند و این ساحل بی‌ نظیر می‌ توان به شن و ماسه سفید، آب‌ های شفاف و زلال، سواحل کوچک و زیبا، منظره بصری فوق العاده خاص و چشم‌ نواز اشاره کرد. ساحل پروانه نام خود را از دو تپه‌ ای که به شکل پروانه‌ ها هستند و البته تعداد پروانه‌ های بسیار زیاد موجود در این جزیره وام گرفته است. جالب است بدانید که تنها راه دسترسی به این ساحل بسیار زیبا و سرسبز از طریق دریا و با قایق‌ است.

ساحل پالولم گوا هند

از آنجایی که در سفر به جزیره پالولم امکان تماشای سواحل هلالی مانند و قرمز رنگ این منطقه وجود دارد، از این رو این ساحل یکی از زیباترین مکان‌ ها برای سفر به هندوستان به حساب می‌ آید. شما می‌ توانید با سفر به این جزیره زیبا در تور هند نوروز نیز از ازدحام و شلوغی دیگر مناطق گردشگر پذیر این کشور دور شده و چند روزی را در یکی از کلبه‌ های بسیار زیبای این جزیره ساحلی گذرانده و خوش گذرانی کنید. ما به شما توصیه می‌ کنیم تا سفر به ساحل پالوم به وسیله‌ی یک قایق که از طریق آن امکان تماشای بازی دلفین‌‌ ها نیز وجود دارد را به هیچ وجه از دست ندهید.
از جمله تفریحاتی که در این ساحل وجود دارد شامل، تماشای ماهیگیران در دریا، قدم زدن در سواحل شنی این ساحل، گذران وقت بر روی صخره‌‌ های سنگی، غذا خوردن در رستوران‌‌ های محلی این ساحل زیبا است. اگر قصد گذراندن یک تعطیلات چند روزه در این ساحل از مجموعه سواحل هند را دارید، به هیچ وجه، میل کردن ماهی‌‌ های تازه به همراه نوشیدنی و موسیقی زنده در رستوران‌ های محلی ساحل پالولم را از دست ندهید. با توجه به آب و هوای بسیار دلپذیر این ساحل، شما می‌توانید هر زمان که میل داردی به این ساحل سفر کنید با این حال، به عقیده بسیاری بهترین زمان سفر به پالولم دسامبر تا فوریه است.

 

زیباترین سواحل هند

ساحل ماراریکورام هند

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که هدفشان از مسافرت خرید و پاساژ گردی نیست و علاوه بر این از شلوغی و ازدحام نیز فراری هستید، ما به شما سفر به ساحل ماراریکورام را توصیه می‌ کنیم. در حقیقت، ساحل ماراریکورام یکی از بهترین مکان‌ ها برای گذراندن یک آخر هفته در Karala هندوستان به شمار می‌ آید. زندگی در منطقه Karala همچنان به همان روش سنتی که در دهه‌‌ های گذشته بوده است، ادامه دارد. جالب است بدانید که هر صبح ماهیگیران به دریا می‌ روند و در حین غروب خورشید با صید‌ های خود به خانه هایشان بر می‌ گردند. علاوه بر این دریای آبی و شن‌‌ های زرد رنگ ساحل همگی دلایلی مناسبی برای گذراندن سفر ماه عسل در این جزیره هستند. اگر ساحل ماراریکورام و سواحل هند را برای یک سفر چند روزه انتخاب کردید، ما به شما توصیه می‌ کنیم که دریافت ماساژ در ساحل Marari را به هیچ وجه فراموش نکنید. در این ماساژ ها که توسط افراد محلی و البته ماهر انجام می‌ شود، از روغن‌ های معطر و عالی که احساس خوب و آرامش بخشی به یک فرد منتقل می‌ کنند، استفاده می‌ شود. بسیاری از گردشگرانی که به این ساحل مسافرت کردند، معتقد هستند که فصل تابستان ‌که هوای گرم بر ساحل چیره است، بهترین زمان برای مسافرت به این ساحل است.

ساحل لاکشادویپ هند

جزیره و ساحل لاکشادویپ که به معنای صد هزار جزیره است، همانند جزایر مالدیو به قدری زیبا، تماشایی و شگفت‌ آور است که به راحتی جزو زیباترین سواحل هند و البته دنیا به شمار می‌ آید. ساحل اصلی این جزیره‌ به طرزی خیره‌ کننده ای در کنار آب‌ های شفاف و تالاب‌ های لاجوردی واقع شده است. درخت‌ های نخل‌ و نارگیل که با وزش یک باد ملایم تکان می‌ خورند و زمین والیبال ساحلی ترکیبی از آرامش و شادی را در کنار هم ایجاد می‌ کنند. علاوه بر این ماسه‌ های نرم این ساحل به حدی لطیف و درخشان هستند که قدم زدن بر روی آنها به نوعی تراپی و عجین شدن با طبیعت است.
نظرات کاربران
دیدگاه