آب و هوای پوکت

آب و هوای پوکت

آب و هوا در پوکت

آب و هوای پوکت از ماه‌ های آبان تا اردیبهشت یعنی نوامبر تا آوریل بسیار خنک است و برای گردشگرانی که به تفریحات آبی و گردش در ساحل علاقه‌ مند هستند ایده‌ آل است. همچنین جزیره پوکت، با جاذبه‌ های گردشگری فراوان و متنوع خود، یک مقصد محبوب در تایلند برای توریست‌ های ایرانی محسوب می‌ شود.
یکی از جاذبه‌ های کشور تایلند و جزیره پوکت، آب و هوای گرمسیری و استوایی آن است. دمای پوکت در اوج گرما بین 31 درجه سانتی‌ گراد تا 34 درجه سانتی‌ گراد متغیر است. سفر به پوکت این بهشت کوچک زمینی در بهترین زمان سفر به پوکت از نظر آب و هوایی می‌ تواند بسیار خاطره‌ انگیز باشد. در این مطلب به بررسی آب‌ و هوا در این جزیره زیبا و زمان مناسب برای سفر می‌ پردازیم. با NPK همراه بمانید.

بهترین زمان سفر به پوکت

شاید به خاطر داشته باشید سواحل جزیره پوکت و بخصوص ساحل غربی این جزیره در سال 2004 پس از سونامی آسیب جدی دید و موجب از بین رفتن جان هزاران نفر شد، اما در حال حاضر سواحل این جزیره احیاء شده‌ اند و سیستم‌ های هشدار تهدید و وقوع احتمالی سونامی به‌ خوبی برای شهروندان و مسافران در تور پوکت فعال هستند.
اگر در زمان و فصل مناسب و با توجه به آب‌ و هوا به این جزیره سفر کنید قطعاً خاطرات منحصر به‌ فردی را تجربه خواهید کرد. بین 10 آبان تا 10 اردیبهشت شرایط آب و هوایی برای شنا، قایقرانی، فعالیت‌ های ساحلی و حمام آفتاب بسیار مناسب است.
فراموش نکنید که بین ماه‌ های اردیبهشت تا آبان، فصل بارش‌ های موسمی و وزش باد است. هر چند هزینه مکان‌ های اقامتی مانند هتل‌ ها بسیار پایین است اما شرایط آب و هوایی ممکن است موقعیتی خطرناک ایجاد کند. لازم است قبل از سفر اطلاعات لازم در خصوص آب و هوای پوکت تحقیق کنید.

آب‌ و هوای تایلند در فصل های مختلف

همان‌ طور که می‌ دانید یکی از مهم‌ ترین چیز هایی که باید قبل از سفر به خارج از کشور به آن توجه کنید وضعیت آب و هوایی کشور مقصد است. مثلاً اگر قصد سفر به تایلند و جزایر پوکت، پاتایا و کرابی در ساحل دریای آندامان را دارید حتماً آب و هوا در این مناطق را قبل خرید تور تایلند بررسی کنید تا با راحتی بیشتری به سفر بروید.
در کل، آب و هوای تایلند به سه فصل تابستان، زمستان و فصل بارندگی تقسیم می‌ شود. اگرچه جذابیت‌ های تایلند و بخصوص جزیره پوکت و آب و هوای گرمسیری‌ اش باعث شده که این کشور در طول سال پذیرای گردشگران بسیاری باشد.
برنامه‌ ریزی سفر به پوکت با توجه به وضعیت آب و هوایی مناسب، امکان شنا و غواصی و تفریح در سواحل زیبا را برایتان فراهم می‌ کند.
در ادامه به بررسی آب‌ و هوای پوکت در فصل‌ های مختلف سال می‌ پردازیم.

 

آب و هوای پوکت

آب و هوای پوکت در بهار

در فصل بهار یعنی مارس تا می هوا در پوکت شروع به گرم شدن می‌ کند. در طول روز دما معمولاً بین 30-35 درجه سانتی‌ گراد و شب‌ ها نیز حدودا 25 درجه سانتی‌ گراد است. آب دریا نیز به‌ آرامی گرم می‌ شود اما هنوز به حداکثر دمای خود نرسیده است.
همچنین این فصل به دلیل آب و هوای ملایم و کم‌ ترین شدت بارش باران، یکی از بهترین زمان‌ ها برای سفر با تور پوکت نوروز است. در نتیجه آب و هوای این فصل امکان فعالیت‌ های مختلفی مانند موارد زیر را برایتان فراهم می‌ کند:
بازدید از شهر پوکت Phuket Town: شهر پوکت با معماری زیبا و میراث فرهنگی خود، یک جاذبه فوق‌ العاده در هر فصلی از سال است. البته آب و هوای پوکت در بهار، به زندگی شهر شکل جدیدی می‌ دهد و موجب می‌ شود از بازارهای محلی، رستوران‌ ها و اماکن تاریخی آن لذت ببرید.
بازدید از جزیره فی‌ فی Phi Phi Island: در این فصل می‌ توانید با قایق به این جزیره بروید و از طبیعت خیره‌ کننده آن لذت ببرید.
باغ‌ های تراپیکال Tropical Gardens: در فصل بهار و با هوایی مطبوع، بازدید از باغ‌ های پوکت با رنگارنگی و زیبایی خاص خود، جذابیت بیشتری پیدا می‌ کنند. همچنین می‌ توانید در این باغ‌ ها از نمایشگاه‌ های گل و گیاهان استوایی نیز دیدن فرمایید.

آب و هوای پوکت در تابستان

تابستان در پوکت ژوئن تا سپتامبر بسیار گرم و مرطوب است. دما در این فصل ممکن است به بالای 35 درجه سانتی‌ گراد نیز برسد و رطوبت هوا هم بسیار بالاست. در ضمن این فصل با بارش باران‌ های شدید موسمی و گاهی با طوفان نیز همراه است. اگر چه تعداد گردشگران در این فصل زیاد است، اما شرایط آب و هوایی نسبتاً نا مساعد، این فصل را به یکی از بهترین گزینه‌ ها برای سفر به پوکت تبدیل نمی‌ کند.
پس با توجه به آب و هوای پوکت در این فصل می‌ توانید به فعالیت‌ های زیر بپردازید:
سواحل پوکت از جمله اصلی ترین جاذبه‌ های گردشگری پوکت در فصل تابستان است، به‌ علاوه می‌ توانید به سواحل پتون، کارون، کامالا و پتون کالی سفر کرده و از شنا در آب صاف دریا لذت ببرید.
در فصل تابستان، بازدید از غارهای معروف پوکت مانند غار پانجی، غار لیم و غار کوی سیام جذابیت خاصی دارد. اگر عاشق طبیعت هستید می‌ توانید در این غارها عمق طبیعت و زیبایی‌ های آن را کاوش کنید.
همچنین اگر به قایقرانی و آب و هوای پوکت در تابستان علاقه‌ مند هستید، می‌ توانید در اطراف جزیره پوکت قایقرانی کنید و در سواحل نا شناخته به تماشای غروب آفتاب بنشینید.

 

آب و هوای تایلند

تور پوکت پاییز

در این فصل هوا از حالت گرم و مرطوب تابستانی خود خارج می‌ شود. اما دما در طول روز معمولاً بین 30-33 درجه سانتی‌ گراد و در شب حدوداً 24 درجه سانتی‌ گراد است. همچنین این فصل با بارش باران قابل‌ توجهی نیز همراه است. البته تعداد گردشگران در این فصل نسبت به تابستان کاهش می‌ یابد و این آب‌ و هوا می‌ تواند مزیتی برای سفر به پوکت با تور پوکت پاییز باشد.
فعالیت‌ های مناسب این فصل هم عبارت‌ اند از:
در فصل پاییز، بازارهای محلی شهر پوکت برای توریست‌ ها جذابیت بیشتری پیدا می‌ کنند. چرا که خرید لباس‌ و کفش ارزان با کیفیت بالا از این بازارها برای گردشگران ممکن می‌ شود.
بازارهای شبانه در فصل پاییز و با توجه به آب و هوای عالی در شهر پوکت بسیار معروف هستند. بسیاری از گردشگران فصل پاییز را برای سفر به پوکت برای خرید ارزان ترجیح می‌ دهند.
همچنین سواحل پوکت به‌ خصوص در این فصل با آب و هوایی مطبوع برای تماشای غروب آفتاب محبوب هستند. فراموش نکنید می‌ توانید روی ساحل‌ هایی مانند پتون، کارون و کامالا قدم بگذارید و غروب آفتاب شگفت‌ انگیز را تماشا کنید و لحظاتی از شب را نیز در مراکز خرید پوکت بگذرانید.

تور پوکت زمستان

هوای پوکت در زمستان یعنی ژانویه و فوریه بسیار ملایم است. در طول روز دما معمولاً بین 28-30 درجه سانتی‌ گراد و در شب به حداقل خود می‌ رسد. این فصل بهترین زمان برای سفر به پوکت است. هوا بسیار آرام و خنک است و بارش باران نیز به حداقل خود رسیده است. آب دریا نیز در این فصل گرم و مناسب برای شنا و غواصی است.
البته بنا به آمار تعداد گردشگران در این فصل نسبت به سایر فصول کمتر است. بنابراین شما می‌ توانید از خدمات گردشگری و آب و هوای پوکت در این فصل بهره‌ برده و از تمامی فعالیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی پوکت به بهترین نحو استفاده کنید.
در زمستان، شنا و غواصی در سواحل پوکت محبوب است. پس می‌ توانید از شنا در آب‌ های آبی و گرم تایلند بهره ‌ببرید و زیبایی‌ های جهان زیر آب را هم ببینید.
خوب است بدانید پوکت محل زندگی اقوام بومی تایلندی هم هست و در فصل زمستان می‌ توانید بازدیدی از روستاها و اقوام محلی هم داشته باشید.
در فصل زمستان و با توجه به آب و هوای پوکت بازدید از سرزمین فیل‌ ها در جزیره پوکت و مراکز حفاظت‌‌ شده این حیوانات دوست‌ داشتنی بسیار فوق‌ العاده خواهد بود.

 

جمع‌ بندی
جزیره پوکت در تایلند در میان آب‌ های آندامان جذابیت خاصی برای گردشگران در تمام فصول سال دارد. انتخاب بهترین زمان سفر به پوکت با توجه به آب و هوای این جزیره و شناخت فصل‌ ها امکان‌ پذیر است. با مواردی که در این مطلب یادآور شدیم امیدواریم سفری فوق‌ العاده را تجربه کنید.

نظرات کاربران
دیدگاه