سواحل پوکت

سواحل پوکت

بهترین سواحل پوکت

اگر در دایره افرادی قرار می‌ گیرید که اهل سفر به جاذبه‌های گردشگری مختلف هستند، قطعاً تا به حال نام سواحل پوکت به گوشتان خورده است. پوکت یکی از جزایر پر بازدید جنوب شرق آسیاست که در کشور تایلند قرار دارد. این جزیره در دریای آندامان واقع شده و بزرگ‌ ترین جزیره کشور تایلند محسوب می‌ شود. توریست‌هایی که به دریا و شنا علاقه دارند عاشق سواحل زیبای پوکت می‌ شوند، بنابراین با سفر به آن می‌ توانید تعطیلات عالی را سپری کنید. پوکت علاوه بر سواحل بسیار لوکس و شلوغ که در نزدیکی مراکز رفاهی، تفریحی و هتل‌ ها هستند، سواحل دیگری نیز دارد. این سواحل دنج برای گردشگرانی که به دنبال سفری دور از هیاهو و ازدحام هستند، مناسب است. علت خلوت‌ تر بودن این بخش‌ ها نسبت به مناطق دیگر نیز این است که اقامتگاه ندارند و در ساعت مشخصی می‌ توان از آنها بازدید کرد. برای دریافت پاسخ سؤال‌ هایی که در مورد پوکت و سواحل دیدنی آن دارید تا انتهای این مقاله از NPK با ما همراه باشید.

معرفی سواحل پوکت

شاید باورتان نشود اما پوکت حدود 44 جزیره مختلف دارد. قسمت‌ های غربی این جزیره شامل پرتگاه‌ های آهکی غول‌ پیکر، سواحل شنی و صخره‌ های سنگی می‌ شوند. سواحل کامالا، پاتونگ و کارون از لحاظ گردشگری اهمیت فراوانی دارند و جزو نقاط پر بازدید محسوب می‌ شوند. گردشگرانی که به دنبال تجربه‌ های جدیدی غیر از دیدن ساحل هستند، می‌ توانند بازدید از جنگل‌ های سرسبز، شالیزار ها و سایر تفریحات را در برنامه خود قرار دهند. در ادامه برخی از سواحل این شهر زیبا را که می توانید لحظاتی خاطره انگیز را در تور پوکت در آنها بسازید را به شما عزیزان معرفی می‌ کنیم.

ساحل آزادی پوکت

freedom
ساحل آزادی یکی از زیباترین بخش‌ های پوکت محسوب می‌ شود. این منطقه از شن‌ های سفید و نرم پوشیده شده و منظره خیره‌ کننده‌ ای را به وجود آورده است. یکی از ویژگی‌ های قابل‌ توجه این مکان بکر در سواحل پوکت این است که با وجود همجواری با ساحل بسیار شلوغ پاتونگ نسبتاً خلوت و ساکت است. برای رسیدن به ساحل آزادی یا باید از تپه‌ های پشت آن بالا بروید و یا با قایق مسیر را بپیمایید.

ساحل پاتونگ پوکت

Patong
اگر بگوییم مهم‌ ترین ساحل در غرب پوکت پاتونگ است حرف اشتباهی نزده‌ ایم. به دلیل وجود بازارها، رستوران‌ ها و هتل‌ های مختلف گردشگران زیادی در این ساحل اقامت می‌ کنند. هر سال در کشور تایلند جشنی به نام جشن آب بین 25 تا 27 فروردین برگزار می‌ شود و پاتونگ یکی از بهترین و باشکوه‌ ترین بخش‌ ها برای برگزاری این جشن است. برای شرکت در این جشن هیجان‌ انگیز می‌ توانید سفر خود را بین این تاریخ‌ ها برنامه‌ ریزی نمایید. همچنین اغلب جاذبه‌ های تفریحی افراد بزرگسال در سواحل پاتونگ دیده می‌ شود.

ساحل کاتا پوکت

Kata
کاتا نیز یکی از سواحل محبوب بین توریست‌ ها به حساب می‌ آید. تنوع رستوران‌ ها و مراکز خرید این منطقه بسیار بالاست به همین دلیل در اغلب روزها و مناسبت‌ ها شلوغ است. از طرفی، دست گردشگران نیز برای انتخاب اقامتگاه باز است زیرا متناسب با هر بودجه‌ ای به افراد خدمات می‌ دهند. کلاب‌ های کاتا هر شب برنامه‌ ها و جشن‌ های خاص و ویژه‌ ای برگزار می‌ کنند که می‌ توانند اوقات خوشی را برای شما رقم بزنند.

ساحل کاتا نوی پوکت

Kata Noi
در اغلب فصول سال شهرهای مختلف تایلند و به طور ویژه پوکت از گردشگران زیادی میزبانی می‌ کند. افرادی که عاشق ریلکس کردن در مناطق دنج و دور از هیاهو هستند، می‌ توانند در ساحل کاتا نوی بمانند. این ساحل فاصله زیادی با منطقه کاتا ندارد؛ بنابراین برای رفت و آمد نیز مشکل خاصی ندارید. کاتا نوی علاوه بر اینکه یکی از زیباترین سواحل پوکت در تور تایلند نوروز نیز به شمار می‌ رود، چندین مرتبه در زمره زیباترین سواحل جهان نیز قرار گرفته است.

ساحل کارون پوکت

Karon
ساحل کارون در رده دوم طولانی‌ ترین ساحل پوکت قرار می‌گیرد. ترکیب ماسه‌ های سفید کنار دریا با آب شفاف و زلال آن، جذابیت این محیط را دو چندان کرده است. علیرغم هجوم گردشگران به کارون، وسعت این ساحل سبب شده است که ازدحام جمعیت در آن چندان محسوس نباشد. وجود هتل‌ های لاکچری و فول‌ امکانات، یکی از نکات مثبت این ساحل محسوب می‌ شود. لوکیشن این ساحل دسترسی شما را به جاذبه‌ های گردشگری پوکت نیز آسان می‌ کند.

 

سواحل پوکت

ساحل لائم سینگ پوکت

Laem singh
فضای این ساحل با سایر نواحی کمی تفاوت دارد. در لائم سینگ شما با فضایی سرسبز همراه با درختان نخل سر به‌ فلک‌ کشیده رو به‌ رو می‌ شوید. به همین دلیل این مکان جزو یکی از دیدنی های پوکت است که هر گردشگری مایل به دیدن آن است. در سال 2017، برخی محدودیت‌ ها برای بازدید از جاذبه‌های این ساحل ایجاد شد، اما توریست‌ ها همچنان می‌ توانند از مسیرهای مختلفی برای بازدید از آن اقدام نمایند.

ساحل نای هارن پوکت

Nai Harn
دور تا دور ساحل نای هارن جزایر و تپه‌ های سرسبز دیده می‌ شود. شن‌ ها و ماسه‌‌ های نای هارن از ماه نوامبر تا آوریل به رنگ آبی روشن در می‌ آیند و همین ویژگی این ساحل را بسیار خاص کرده است. با اینکه هتل‌ ها و رستوران‌ های گوناگونی در این محل ساخته شده‌ اند، حفاظت از پارک‌ های کنار ساحل سبب شده تا زیبایی طبیعی آن دست‌ نخورده باقی بماند. گردشگران می‌ توانند در آب‌ های نای هارن تفریحاتی مانند ماهیگیری و قایقرانی را تجربه نمایند. این ساحل برای افرادی که به حمام آفتاب علاقه دارند نیز محل مناسبی در پوکت است.

ساحل کامالا پوکت

Kamala
تا چند سال پیش گردشگران چندان از وجود کامالا در سواحل پوکت اطلاعی نداشتند، اما آغاز سرمایه‌ گذاری و ساخت‌ و ساز در این ساحل ورق را برگرداند. ساخت پارک فانتاسی و کلوب‌ های گوناگون، خیل عظیم گردشگران را روانه این منطقه نمود. شما می‌ توانید ضمن شنا و تفریحات آبی در آب‌ های این جزیره، از غذاهای خوشمزه رستوران‌ های محلی نیز استفاده کنید.

ساحل مای خائو پوکت

Mai Khao
طول ساحل مای خائو حدود 11 کیلومتر است. تعداد هتل‌ های این منطقه چندان زیاد نیست، به همین دلیل نسبت به سایر بخش‌ ها فروشگاه‌، صندلی و چتر های ساحلی متعددی در آن وجود ندارد. در این ساحل می‌ توانید بدون هیچ مزاحمتی با آرامش در تور پوکت نوروز پیاده‌ روی کنید.

 

سواحل زیبای پوکت

بهترین زمان سفر به پوکت

دمای هوا در پوکت بین ماه‌ های نوامبر تا آوریل بسیار دلپذیر و مناسب خواهد بود. البته از دسامبر تا اواخر ژانویه نیز این جزیره هنوز گرم نشده و می‌ توانید با سفر از هوای مطبوع آن لذت ببرید. چنانچه مایلید در فصل‌ های خلوت‌ تر و ارزان‌ تر به پوکت سفر کنید، ماه‌ های مه تا اکتبر مختص شماست. هوای جزیره در این ماه‌ ها ابری و بارانی است، به همین دلیل اغلب توریست‌ ها در تور تایلند از سفر به آن خودداری می‌ کنند. البته افزایش جریان آب در این فصل سبب می‌ شود که جذابیت موج‌ سواری برای افراد حرفه‌ ای دو چندان شود. نزدیکی پوکت به خط استوا باعث شده تا آب و هوای آن تغییرات قابل‌ توجهی نکند و معمولاً گرمسیری باشد.

حمل‌ و نقل عمومی در پوکت

به دلیل شلوغی دائمی سواحل پوکت دولت تدابیر خوبی برای حمل‌ونقل توریست‌ها اندیشیده است. توک توک یکی از وسایل خوبی است که برای جا به‌ جایی‌ های کوتاه می‌ توانید استفاده کنید. برای پرداخت هزینه جابه‌جایی با توک توک باید با راننده توافق نمایید. اتوبوس‌ های عمومی روزانه در سراسر سواحل به جابه‌جایی مسافران می‌ پردازند. این اتوبوس‌ ها ایستگاه‌ های مشخصی ندارند و مسافران تور خارجی پوکت برای سوار شدن تنها باید دست تکان دهند. مسیر آنها به زبان انگلیسی روی بدنه حک شده است. حمل‌ و نقل با تاکسی و موتور سیکلت نیز انجام می‌ شود.

 

جمع‌ بندی
سواحل پوکت دسترسی‌ ها و امکانات مختلفی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. کلاب‌ های این جزیره با برگزاری جشن‌ ها و مهمانی‌ های شبانه، بستر مناسبی برای سپری کردن اوقات فراغت گردشگران فراهم می‌ کنند. تنوع سواحل پوکت سبب می‌ شود که شما بر اساس سلیقه خود گزینه‌ های زیادی برای انتخاب داشته باشید. علاوه بر جاذبه‌ هایی که معرفی کردیم، فرهنگ مردم این منطقه نیز حاوی نکات جالبی برای توریست‌ ها است. پوکت با سواحلی شنی، غارهای پنهان و طبیعتی بکر شما را مسحور خود خواهد کرد. لطفاً نظرات خود را درباره این مقاله یا بازدید از سواحل بهشتی پوکت با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران
دیدگاه